English
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Tezli Yüksek Lisans

Kazanılan Derece

Yüksek Lisans Derecesi

Kabul Koşulları

Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi’nde Yüksek Lisans Programlarına başvuracak adayların, üniversitelerin Eğitim Fakülteleri’nde dört yıllık lisans düzeyinde eğitim veren bölümlerinden mezun olmaları ya da üniversitelerin herhangi bir bölümünü bitirmiş ve öğretmenlik pedagojik formasyon eğitimi almış olması gerekmektedir. Adayların YDS’den (İngilizce-Almanca-Fransızca) en az 45 puan veya ÖSYM tarafından eşdeğerliği kabul edilen yabancı dil sınavlarından en az bunlara eşdeğer bir puan almış olması gerekmektedir. Başvuruda bulunacak olan öğrenci lisanstan mezun olduğu alandan ALES puanına ya da sözel ALES puanına sahip olmalıdır.

Yeterlilik Koşulları

Bu programda alınmış olan en az 7 teorik ders (5 zorunlu, 2 seçmeli) sonrası öğrenciler, uzmanlık alan dersleri, seminer ve tez çalışmalarını sunarak mezun olabilmektedir.

Önceki Öğrenim

Bu yüksek lisans programına öğrenci alımı Eğitim Fakültesi mezunları ve Öğretmenlik Sertifikası sahibi olanlar başvurabilmektedir. Belirtilen durumlar dışında, Anabilim Dalı ve Enstitü Yönetim Kurulu kararları esas alınır.

Tarihçe

Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı Yüksek Lisans Programı 2001-2002 Güz Yarıyılında Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü bünyesinde eğitim-öğretim faaliyetlerine başlamış ve aynı akademik yılda öğrenci almaya başlamıştır. Bilim dalı, 2011 yılında Eğitim Bilimleri Enstitüsü bünyesine geçmiştir.

Program Profili

Program açılırken hedeflenen noktalar son yıllarda önemli ve olumlu değişiklikler göstermiştir. Çağın gerektirdiği eğitim ihtiyacının ve özellikle öğretimin düzenlenmesi ve eğitim-öğretim programları ile ilgili uzman yetiştiren Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi yüksek lisans programının hedefleri doğrultusunda öğrenimine devam eden lisansüstü öğrencilerinin, bazıları öğretmen olarak ve bazıları da akademik personel olarak çalışmalarına devam etmektedir. Bu şekilde hem yükseköğretim ve hem de Milli Eğitim Bakanlığı ile iletişimin aktif olarak sağlanmasında katkıları önem arz etmektedir. Öğrencilerin edindikleri bilgi, değer ve beceriler ile her düzeydeki eğitim-öğretim kurumlarında birçok katkı getirdiği de açıktır. Bilimsel okur-yazarlık, araştırma, sorgulama, eleştirel, yaratıcı, analitik ve stratejik düşünme biçimlerini kullanan bireyler yetiştiren bölümümüz, alan yazına yeni araştırmalar kazandırmaya devam etmektedir. Sunulan öğretim, araştırma, toplum hizmetleri ve yetiştirilen üstün nitelikli insan gücüyle, ülkemiz eğitim politikalarının oluşturulmasında, geliştirilmesinde ve uygulanmasında etkili olan ve uluslararası düzeyde tanınan bir bölüm olma hedefleri için gerekli çalışmalar devam etmektedir. Ulusal ve evrensel değerler temelinde, toplumun eğitim düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi amacıyla; öğretim, araştırma ve toplum hizmetleri sunmak, eğitim yönetimi alanında üstün nitelikli bireyler yetiştirmek ve bu hizmet ve ürünleri toplumla paylaşıp bütünleştirme amacıyla çalışan programımız, hedeflenen noktalarda ürün almayı sürdürmektedir.

Program Yeterlilikleri

1- Eğitim bilimine ilişkin genel bilgi birikimini, EYTEPE alanına ilişkin temel teori ve uygulamalar çerçevesinde derinleştirmek, eğitim yönetimi ve denetimine ilişkin teori ve uygulamalar arasındaki ilişkileri değerlendirebilmek.
2- Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi bilim dalı ile ilgili alt konuları inceleyebilmek.
3- EYTEPE ile psikoloji, sosyoloji, felsefe, genel yönetim, ekonomi, siyaset ve diğer ilişkili disiplinler arasında ilişkileri kavrayıp, alanında özümsendiği bilgi ve becerilerden yararlanarak disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek.
4- EYTEPE’ ye ilişkin edinilen bilgileri farklı düzeylerdeki eğitim örgütlerinin geliştirilmesi ve etkili yönetilmelerinde uygulayabilmek.
5- EYTEPE alanına ilişkin sahip olduğu bilgileri kullanarak, eğitim sisteminin yönetimi ve denetimine ilişkin sorunları tanımlayabilmek, ilişkili disiplinlerden elde ettiği bilgilerle yeni bakış açıları geliştirebilmek.
6- EYTEPE’ ye ilişkin sorunları bilimsel problem çözme çerçevesinde kurgulayıp, nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak eğitim sisteminin sorunlarına çözüm önerileri getirebilmek.
7- EYTEPE alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan istatistik yazılımları kullanabilme becerilerini kazanmak, bilgi ve veri paylaşım sürecinin gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
8- EYTEPE alanına ilişkin sorunlara yönelik kuram ve yaklaşımlardan yola çıkarak çözüm modelleri geliştirerek, çözüm modellerinin sonuçları doğrultusunda modeli sistemin bütününe uygulayabilmek.
9- EYTEPE alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilimi ve alan yazın bilgi birikimini kazanmak ve disiplinler arası çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımlarda çalışma becerilerini uygulayabilmek.
10- EYTEPE alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve teorileri şüpheci, mantıksal, analitik ve bağımsız bir bakış açısıyla ele alarak eleştirel bir gözle değerlendirebilmek.
11- EYTEPE alanı ve kişisel gelişim konusunda yaşamboyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olarak, mesleki gelişim ve yaşamboyu öğrenme ilkelerini benimsemek.
12- EYTEPE alanında güncel gelişmeleri ve kendi bilimsel nitelikli çalışmalarını alan ve alan dışındaki kişi, kurum ve kuruluşlara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilmek.
13- İnsanları harekete geçirebilme konusunda sosyal ilişkilerin dinamiklerini yönetebilme ve bulundukları sosyal ve eğitimsel ortamların gerektirdiği liderlik becerilerini uygulayabilmek.
14- Alana ilişkin yabancı çalışmaları takip edebilme, uluslararası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alma ve kendi çalışmalarını uluslararası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim becerilerine sahip olmak.
15- Eğitim sistemine ilişkin geliştirilen strateji, politika ve planları eğitim yönetimi ve denetimine ilişkin teori ve ilkeleri açısından yorumlayarak; elde edilen sonuçları ulusal ve uluslararası kalite göstergeleri çerçevesinde değerlendirebilmek.

Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma

Bu programda sınav değerlendirme kuralları her bir ders için farklılık göstermektedir. Her bir dersin iş yükü ve içeriği değişiklik gösterebilir.

Mezuniyet Koşulları

Yüksek Lisans derecesi alabilmek için, toplam yirmi bir (21) krediden az olmamak koşulu ile en az yedi (7) dersi, bir Seminer Çalışmasını ve Tez Çalışmasını tamamlamak gerekmektedir. Seminer ve tez çalışması kredisizdir ve öğrenciler bu derslerden başarılı olmak zorundadır.

Mezun İstihdamı

Bu programdan mezun olan öğrenciler, Milli Eğitim Bakanlığı ve diğer kurumlarda okul yöneticiliği ve eğitim denetçiliği alanlarında uzman olarak görev yapmaktadır.

Bir Üst Dereceye Geçiş

Bu alanda yüksek lisans mezunu olanlar, yine aynı alanda giriş sınavında yeterli bulunması koşuluyla doktora eğitimi alabilmektedir.

Eğitim Türü

Yüksek Lisans

Bölüm Başkanı

Prof.Dr. Ahmet DUMAN

Bölüm AKTS Koordinatörü

Ar.Gör. Elif ILİMAN PÜSKÜLLÜOĞLU (elifiliman@mu.edu.tr)

Ders Planı

Değerlendirme Anketleri

Dersler ile Program Yeterlilikleri Matrisi

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, 48000 Kötekli/Muğla | Tel: + 90 (252) 211-1000 | Fax: + 90 (252) 223-9280
Copyright © 2013 Bilgi İşlem Daire Başkanlığı
Yukarı Çık