English
Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği

Kazanılan Derece

Okul Öncesi Öğretmeni Lisans Diploması

Kabul Koşulları

Adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi'nce yapılan sınavlarda belirlenen kategorilerinde öngörülen puanları almış olmaları gerekmektedir.

Yeterlilik Koşulları

Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrenciler mezun olmaya hak kazanırlar.

Önceki Öğrenim

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesinde öğrenim gören öğrenciler bazı derslerden belirli yönetmelikler çerçevesinde muaf olabilirler. İlgili yüksekokul/fakülte/enstitü yönetim kurulu tarafından ders içeriğinin onaylanması ve süresi içinde başvurulması durumunda öğrenciler, derslerden muaf tutulacaktır.

Tarihçe

Bu program 2001-2002 eğitim öğretim yılında öğrenci alımına başlamıştır.

Program Profili

Bu programın amacı, öğretim sürecinde iyi bir alan ve meslek eğitimi alarak, evrensel değerlerle desteklenmiş teorik bilgi zenginliğine, analitik düşünme yeteneğine, gelişmiş bir sosyal sorumluluk ve etik anlayışına sahip, mezuniyet sonrasında edinmiş olduğu bilgi ve becerileri kullanarak uygulamaya aktarabilen, fikir ve politika üretebilecek, ulusal ve uluslararası alanda eğitim alanında çalışabilecek bireyler yetiştirmektir.

Program Yeterlilikleri

1- Okul öncesi eğitimi ile ilgili temel kavramları tanımlar.
2- Türk Milli Eğitimin Temel Kanunlarını açıklar, amaç ve ilkelerini okul öncesi kademe düzeyinde karşılaştırır.
3- Çocuk gelişimi ve öğrenme alanlarının sağladığı kavramsal çerçeveye dayanan etkili uygulamalar tasarlar.
4- Ulusal ve küresel, kültürel, sosyal ve psikolojik unsurların okul ve öğrenci çıktılarını nasıl etkilediğini anlar.
5- Okul öncesi alanındaki tüm uygulamalarda Türk Milli Eğitim amaç ve ilkelerini temel alır.
6- Çocuğun gelişimi ile ilgili ortaya çıkabilecek olası problemleri ve öğrenme fırsatlarını bilir.
7- Eğitim-öğretim sürecinde okul öncesi öğrencilerinin hazır bulunuşluluğuna uygun öğretim stratejisi geliştirir.
8- Kendi öğretme stratejilerini etik ve pedagojik açıklamalara dayanarak ifade eder ve savunur.
9- Okul ve toplum içindeki bireyler, gruplar ve kurumlarla işbirliği içinde çalışabilmek için gereken bilgi ve becerileri kullanır.
10- 0-72 aylık çocukların duygu, düşünce,, deneyim ve ifade şekillerindeki bireysel farklılıkları anlar ve uygulamalarını buna göre düzenler.
11- Okul öncesi alanındaki gelişmeleri çok yönlü değerlendirir.
12- Çocukların gelişim düzeylerini değerlendirmek için formal ve informal değerlendirme stratejilerini kullanır.
13- Çocukların tüm gelişim alanlarını göz önünde bulundurup iyi olma hallerini destekleyen eğitim ortamları oluşturur.
14- Öğrencilerin hazır bulunuşluğuna uygun ve öğrenmelerini destekleyici farklı öğretim yöntemlerini bilir ve kullanır.
15- Öğrencilerin okul öncesi düzeydeki hazır bulunuşluluklarını dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için araç-gereç ve materyal geliştirir.
16- Sınıf içi uygulamalarında yeni ve etkililiği kanıtlanmış teknolojileri uygun şekilde kullanır.
17- Eğitimle ilgili uygulamalarının öğrencilere, velilere ve diğer paydaşlara olan etkisini değerlendirir.
18- Öğrencileri, aileleri ve çalışma arkadaşları ile adil, saygılı ve duyarlı şekilde iletişim kurar.
19- Öğretmenlik alanı bilgisi ile ilgili bilgi ve becerilerini geliştirmeye açıktır.
20- Profesyonel eğitimcilerin hukuki hak ve sorumluluklarını ve kendi alanı ile ilgili kanunları bilir ve buna uygun davranır.
21- Toplum içindeki kültürel çeşitliliğe değer verir ve uygulamalarına bunu yansıtır.
22- Sınıf içi ve dışı uygulamalarda okul-aile iş birliğinin destek ve katılımını sağlamak için plan yapar.
23- Öğrencilerin sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler geliştirmek için gezi ve inceleme etkinliklere katılma sorumluluğunu kabul eder.
24- Türkçeyi okul öncesi öğrenci düzeyine uygun olarak doğru ve güzel kullanır.
25- Okul öncesi düzeyindeki öğrenci özelliklerini dikkate alarak demokratik bir sınıf ortamı geliştirir.

Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma

Sınavlar ara sınav, yarıyıl sonu ve bütünleme sınavlarından oluşur. Sınavlar; yazılı, sözlü, yazılı-uygulamalı ve sözlü-uygulamalı yapılabilir. Her ders için ilgili yarıyılda en az bir ara sınav yapılır. Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Lisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine uygun olarak “Ders Öğretim Planı”nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır.

Mezuniyet Koşulları

Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekir.

Mezun İstihdamı

Öğrencilerimiz mezun olduktan sonra Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda ve özel okullarda okul öncesi öğretmeni olarak görev yapmaktadırlar.

Bir Üst Dereceye Geçiş

Lisans eğitimini başarıyla tamamlayanlar ALES sınavından geçerli not almaları şartıyla yüksek lisans programına başlayabilirler.

Eğitim Türü

Lisans

Bölüm Başkanı

Prof.Dr. Süleyman CAN

Bölüm AKTS Koordinatörü

Dr.Öğr.Üyesi Seda KARAÇELİK

Ders Planı

1. Yıl - 1. Dönem
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Teori Uygulama AKTS Yazdır
ATB1803 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I Zorunlu 2 0 3
EBB1801 Eğitim Bilimlerine Giriş Zorunlu 3 0 4
ENF1803 Bilgisayar I Zorunlu 2 2 4
SBÖ1805 PSiKOLOJi Zorunlu 2 0 3
TEB1801 Türkçe I: Yazılı Anlatım Zorunlu 2 0 3
YDE1811 İngilizce I Seçmeli 3 0 3
YDE1813 Almanca I Seçmeli 3 0 3
YDE1815 Fransızca I Seçmeli 3 0 3
İFÖ1801 İNSAN ANATOMİSİ VE FİZYOLOJİSİ Zorunlu 3 0 5
İOÖ1001 OKUL ÖNCESİ EĞİTİME GİRİŞ Zorunlu 3 0 5
       
1. Yıl - 2. Dönem
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Teori Uygulama AKTS Yazdır
ATB1804 Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi II Zorunlu 2 0 3
EBB1802 Eğitim Psikolojisi Zorunlu 3 0 4
EBB1806 Eğitim Felsefesi Zorunlu 2 0 5
ENF1804 Bilgisayar II Zorunlu 2 2 4
GKD10010 ALMANCA II Zorunlu 2 0 3
TEB1804 Türkçe II: Sözlü Anlatım Zorunlu 2 0 3
YDE1812 İngilizce II Seçmeli 3 0 3
YDE1814 Almanca II Seçmeli 3 0 3
YDE1816 Fransızca II Seçmeli 3 0 3
İOÖ1002 ANNE-ÇOCUK SAĞLIĞI VE İLKYARDIM Zorunlu 3 0 8
       
2. Yıl - 1. Dönem
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Teori Uygulama AKTS Yazdır
EBB2801 Öğretim İlke ve Yöntemleri Zorunlu 3 0 4
EBB2811 EĞİTİM SOSYOLOJİSİ Zorunlu 2 0 3
YDE2811 İngilizce III Seçmeli 3 0 3
YDE2813 Almanca III Seçmeli 3 0 3
YDE2815 Fransızca III Seçmeli 3 0 3
İFÖ2901 OKUL ÖNCESİ KURUM. HİJYEN VE TEMİZLİK EĞİT. Seçmeli 3 0 4
İOÖ2001 ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMINDE GELIŞIM I Zorunlu 3 0 5
İOÖ2003 ANNE-ÇOCUK BESLENMESİ Zorunlu 2 0 4
İOÖ2007 YARATICILIK VE GELIŞTIRILMESI Zorunlu 2 2 4
İOÖ2009 ÇOCUKTA OYUN GELİŞİMİ Zorunlu 2 0 3
İOÖ2501 OKUL ÖNCESİ SERBEST ZAMAN FAALİYETLERİ Seçmeli 3 0 4
İOÖ2503 ÇOCUKLARDA CINSEL KIMLIK GELIŞIMI Seçmeli 3 0 4
İOÖ2505 OKUL ÖNCESI EĞITIMDE ETIK Seçmeli 3 0 4
İOÖ2507 OKUL ÖNCESI EĞITIMDE ÇOK KÜLTÜRLÜLÜK Seçmeli 3 0 4
İOÖ2509 DÜŞÜNME EĞITIMI Seçmeli 3 0 4
İOÖ2511 ENGELLİ BİREYLER VE TOPLUMSAL FARKINDALIK Seçmeli 3 0 4
İSÖ2903 ÇOCUKLARDA TEMEL MOTORİK ÖZELLİKLER Seçmeli 3 0 4
       
2. Yıl - 2. Dönem
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Teori Uygulama AKTS Yazdır
EBB2804 Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Zorunlu 2 2 5
SBÖ2802 Türk Eğitim Tarihi Zorunlu 2 0 3
TEB2802 ÇOCUK EDEBİYATI Zorunlu 2 0 3
YDE2812 İngilizce IV Seçmeli 3 0 3
YDE2814 Almanca IV Seçmeli 3 0 3
YDE2816 Fransızca IV Seçmeli 3 0 3
İOÖ2002 ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE GELİŞİM II Zorunlu 3 0 4
İOÖ2004 MATEMATİK EĞİTİMİ Zorunlu 3 0 4
İOÖ2008 ÇOCUK RUH SAĞLIĞI Zorunlu 3 0 4
İOÖ2010 DRAMA Zorunlu 2 2 4
       
3. Yıl - 1. Dönem
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Teori Uygulama AKTS Yazdır
EBB3803 Sınıf Yönetimi Zorunlu 2 0 3
EBB3807 Okul Deneyimi Zorunlu 1 4 7
EBB3811 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I Zorunlu 2 2 4
GMÖ3801 MÜZİK EĞİTİMİ I Zorunlu 1 2 3
İMÖ3801 İSTATİSTİK Zorunlu 2 0 4
İOÖ3001 BEDEN EĞİTİMİ VE OYUN ÖĞRETİMİ Zorunlu 2 2 3
İOÖ3003 FEN EĞİTİMİ Zorunlu 2 2 3
İOÖ3005 GÖRSEL SANATLAR EĞİTİMİ Zorunlu 2 2 3
       
3. Yıl - 2. Dönem
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Teori Uygulama AKTS Yazdır
EBB3804 Ölçme ve Değerlendirme Zorunlu 3 0 5
EBB3808 ÖZEL EĞİTİM Zorunlu 2 0 3
GMÖ3802 MÜZİK EĞİTİMİ II Zorunlu 2 2 3
SBÖ3806 ETKİLİ İLETİŞİM Zorunlu 3 0 4
SBÖ3808 Topluma Hizmet Uygulamaları Zorunlu 1 2 4
İOÖ3002 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II Zorunlu 2 2 4
İOÖ3004 MATERYAL GELİŞTİRME Zorunlu 2 2 3
İOÖ3006 BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Zorunlu 2 0 4
       
4. Yıl - 1. Dönem
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Teori Uygulama AKTS Yazdır
EBB4805 Rehberlik Zorunlu 3 0 4
EBB4807 Öğretmenlik Uygulaması I Zorunlu 2 6 7
GRÖ4901 RESİM ÖĞRETİMİ VE UYGULAMALARI Seçmeli 2 0 4
RPD4901 STRES VE STRESLE BAŞA ÇIKMA YOLLARI Seçmeli 3 0 4
İFÖ4901 FEN TEKNOLOJİ VE DOĞA ETKİNLİKLERİ Seçmeli 2 0 4
İOÖ4001 ANNE-BABA EĞITIMI Zorunlu 2 0 4
İOÖ4003 ARAŞTIRMA PROJESİ I Zorunlu 1 2 7
İOÖ4501 ÜSTÜN YETENEKLİ VE ÜSTÜN ZEKÂLI ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ Seçmeli 2 0 4
İOÖ4503 OKUL ÖNCESINDE KAVRAM ÖĞRETIMI Seçmeli 2 0 4
İOÖ4505 OKUL ÖNCESINDE KAYNAŞTIRMA EĞITIMI Seçmeli 2 0 4
İOÖ4509 DIL SOSYALLEŞMESI Seçmeli 3 0 4
İOÖ4511 OKUL ÖNCESINDE KARŞILAŞTIRMALI EĞITIM Seçmeli 3 0 4
İOÖ4513 KÜRESELLEŞME VE EĞITIM Seçmeli 3 0 4
İSÖ4901 ÇOCUK HAKLARI EĞİTİMİ Seçmeli 3 0 4
       
4. Yıl - 2. Dönem
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Teori Uygulama AKTS Yazdır
EBB4806 Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi Zorunlu 2 0 3
EBB4816 Öğretmenlik Uygulaması II Zorunlu 2 6 7
EBB4920 ÇOCUĞU TANIMA ve DEĞERLENDİRME Seçmeli 3 0 4
EBB4924 HİZMET İÇİ EĞİTİM Seçmeli 2 0 4
İFÖ4902 FEN ve TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI Seçmeli 3 0 4
İFÖ4912 BİTKİ VE HAYVAN KOLEKSİYONLARI Seçmeli 2 0 4
İOÖ4002 İLKÖĞRETİME HAZIRLIK VE İLKÖĞRETİM PROGRAMLARI Zorunlu 2 0 5
İOÖ4004 ARAŞTIRMA PROJESİ II Zorunlu 1 2 7
İOÖ4502 ÇOCUKTA DIL BECERILERININ DESTEKLENMESI Seçmeli 3 0 4
İOÖ4504 OKUL ÖNCESINDE YABANCI DIL ÖĞRETIMI Seçmeli 3 0 4
İOÖ4506 OKUL ÖNCESINDE YARATICI DRAMA UYGULAMALARI Seçmeli 3 0 4
İOÖ4508 OKUL ÖNCESI EĞITIMDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR Seçmeli 2 0 4
İOÖ4510 TOPLUMSAL CINSIYET Seçmeli 2 0 4
İOÖ4512 0-3 YAŞ DÖNEMI ÇOCUKLARININ BAKIMI VE EĞITIMI Seçmeli 2 0 4
İSÖ4904 EĞİTSEL OYUNLAR VE ÖĞRETİMİ Seçmeli 3 0 4
       
 

Değerlendirme Anketleri

Dersler ile Program Yeterlilikleri Matrisi

1. Yıl - 1. Dönem
Ders AdıPy1Py2Py3Py4Py5Py6Py7Py8Py9Py10Py11Py12Py13Py14Py15Py16Py17Py18Py19Py20Py21Py22Py23Py24Py25
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I                         
Eğitim Bilimlerine Giriş                         
Bilgisayar I                         
PSiKOLOJi                         
Türkçe I: Yazılı Anlatım                         
İngilizce I                         
Almanca I                         
Fransızca I                         
İNSAN ANATOMİSİ VE FİZYOLOJİSİ5545454254553542534254254
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME GİRİŞ5444543344444322444243344
                          
1. Yıl - 2. Dönem
Ders AdıPy1Py2Py3Py4Py5Py6Py7Py8Py9Py10Py11Py12Py13Py14Py15Py16Py17Py18Py19Py20Py21Py22Py23Py24Py25
Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi II                         
Eğitim Psikolojisi                         
Eğitim Felsefesi4535511552214331425251115
Bilgisayar II                         
ALMANCA II                         
Türkçe II: Sözlü Anlatım                         
İngilizce II                         
Almanca II                         
Fransızca II                         
ANNE-ÇOCUK SAĞLIĞI VE İLKYARDIM                         
                          
2. Yıl - 1. Dönem
Ders AdıPy1Py2Py3Py4Py5Py6Py7Py8Py9Py10Py11Py12Py13Py14Py15Py16Py17Py18Py19Py20Py21Py22Py23Py24Py25
Öğretim İlke ve Yöntemleri                         
EĞİTİM SOSYOLOJİSİ3445312452411211 54453315
İngilizce III                         
Almanca III                         
Fransızca III                         
OKUL ÖNCESİ KURUM. HİJYEN VE TEMİZLİK EĞİT.                         
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMINDE GELIŞIM I5354355445555555445354335
ANNE-ÇOCUK BESLENMESİ                         
YARATICILIK VE GELIŞTIRILMESI                         
ÇOCUKTA OYUN GELİŞİMİ                         
OKUL ÖNCESİ SERBEST ZAMAN FAALİYETLERİ                         
ÇOCUKLARDA CINSEL KIMLIK GELIŞIMI                         
OKUL ÖNCESI EĞITIMDE ETIK                         
OKUL ÖNCESI EĞITIMDE ÇOK KÜLTÜRLÜLÜK                         
DÜŞÜNME EĞITIMI                         
ENGELLİ BİREYLER VE TOPLUMSAL FARKINDALIK                         
ÇOCUKLARDA TEMEL MOTORİK ÖZELLİKLER                         
                          
2. Yıl - 2. Dönem
Ders AdıPy1Py2Py3Py4Py5Py6Py7Py8Py9Py10Py11Py12Py13Py14Py15Py16Py17Py18Py19Py20Py21Py22Py23Py24Py25
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı2121111112113353111111111
Türk Eğitim Tarihi                         
ÇOCUK EDEBİYATI                         
İngilizce IV                         
Almanca IV                         
Fransızca IV                         
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE GELİŞİM II5155154435545532435142114
MATEMATİK EĞİTİMİ53554555 5555555  4  5  5
ÇOCUK RUH SAĞLIĞI5243354444444422222322222
DRAMA4152445545344545345143544
                          
3. Yıl - 1. Dönem
Ders AdıPy1Py2Py3Py4Py5Py6Py7Py8Py9Py10Py11Py12Py13Py14Py15Py16Py17Py18Py19Py20Py21Py22Py23Py24Py25
Sınıf Yönetimi                         
Okul Deneyimi                         
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I                         
MÜZİK EĞİTİMİ I                         
İSTATİSTİK               3  4      
BEDEN EĞİTİMİ VE OYUN ÖĞRETİMİ                         
FEN EĞİTİMİ                         
GÖRSEL SANATLAR EĞİTİMİ                         
                          
3. Yıl - 2. Dönem
Ders AdıPy1Py2Py3Py4Py5Py6Py7Py8Py9Py10Py11Py12Py13Py14Py15Py16Py17Py18Py19Py20Py21Py22Py23Py24Py25
Ölçme ve Değerlendirme                         
ÖZEL EĞİTİM 334554355555543345123215
MÜZİK EĞİTİMİ II5453453453554534354355354
ETKİLİ İLETİŞİM                         
Topluma Hizmet Uygulamaları                         
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II                         
MATERYAL GELİŞTİRME                         
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ                         
                          
4. Yıl - 1. Dönem
Ders AdıPy1Py2Py3Py4Py5Py6Py7Py8Py9Py10Py11Py12Py13Py14Py15Py16Py17Py18Py19Py20Py21Py22Py23Py24Py25
Rehberlik                         
Öğretmenlik Uygulaması I                         
RESİM ÖĞRETİMİ VE UYGULAMALARI                         
STRES VE STRESLE BAŞA ÇIKMA YOLLARI                         
ANNE-BABA EĞITIMI4334333333333333344345443
ARAŞTIRMA PROJESİ I                         
ÜSTÜN YETENEKLİ VE ÜSTÜN ZEKÂLI ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ                         
OKUL ÖNCESINDE KAVRAM ÖĞRETIMI4232244424333333223232222
OKUL ÖNCESINDE KAYNAŞTIRMA EĞITIMI                         
DIL SOSYALLEŞMESI                         
OKUL ÖNCESINDE KARŞILAŞTIRMALI EĞITIM                         
KÜRESELLEŞME VE EĞITIM                         
ÇOCUK HAKLARI EĞİTİMİ                         
                          
4. Yıl - 2. Dönem
Ders AdıPy1Py2Py3Py4Py5Py6Py7Py8Py9Py10Py11Py12Py13Py14Py15Py16Py17Py18Py19Py20Py21Py22Py23Py24Py25
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi                         
Öğretmenlik Uygulaması II                         
ÇOCUĞU TANIMA ve DEĞERLENDİRME                         
HİZMET İÇİ EĞİTİM                         
FEN ve TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI4444444444444444444444444
BİTKİ VE HAYVAN KOLEKSİYONLARI5542542342154544543524525
İLKÖĞRETİME HAZIRLIK VE İLKÖĞRETİM PROGRAMLARI543334544 445433432422234
ARAŞTIRMA PROJESİ II                         
ÇOCUKTA DIL BECERILERININ DESTEKLENMESI                         
OKUL ÖNCESINDE YABANCI DIL ÖĞRETIMI                         
OKUL ÖNCESINDE YARATICI DRAMA UYGULAMALARI4253445555544544455454555
OKUL ÖNCESI EĞITIMDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR                         
TOPLUMSAL CINSIYET                         
0-3 YAŞ DÖNEMI ÇOCUKLARININ BAKIMI VE EĞITIMI                         
EĞİTSEL OYUNLAR VE ÖĞRETİMİ                         
                          
 

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, 48000 Kötekli/Muğla | Tel: + 90 (252) 211-1000 | Fax: + 90 (252) 223-9280
Copyright © 2013 Bilgi İşlem Daire Başkanlığı
Yukarı Çık