Kazanılan Derece
Uzman Felsefeci
Kabul Koşulları
Yüksek lisans programına başvuru için adayların;
a) Yurt içi veya YÖK tarafından denkliği kabul edilen yurt dışı fakülte veya yüksekokullardan bir lisans diplomasına sahip olmaları,
b) Yüksek lisans programına başvuruda ALES’ten en az 55 puan veya Üniversitelerarası Kurul tarafından kabul edilen sınavların birinden en az buna eşdeğer bir puan almış olmaları gerekir.
Yeterlilik Koşulları
Programda yeterlilik için, program yeterliliklerini asgari düzeyde gerçekleştirmek, programda mevcut olan kayıt yaptırılan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin (Z/S) tümünü başarıyla tamamlamak, tez döneminde aldıkları tez çalışması derslerini geçmek ve tezlerini başarıyla savunmak zorundadırlar.
Önceki Öğrenim
Üniversitelerin felsefe bölümlerinden veya felsefe bölümü dışındaki bölümlerden mezun olmuş adaylar, en az 2.40 not ortalamasına sahip olmak koşulu ile yüksek lisans programına başvurabilirler. Felsefe bölümü dışından gelen öğrencilerin bilimsel hazırlık almaları gerekir. Bunun dışında yatay geçiş ile ilgili hususlarda Lisans Üstü Eğitim Öğretim Yönetmeliğinin 8. maddesi esas alınır.
Tarihçe
1996 yılında kurulan Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Felsefe Bölümü 2000 yılında Lisans, 2001 yılında Yüksek Lisans ve 2006 yılında da Doktora programlarına öğrenci kabul etmeye başlamıştır. Çoğunluğu öğrenimlerini uluslararası düzeyde önde gelen eğitim kurumlarında tamamlamış ve uluslararası akademik ilişkilerini devam ettiren seçkin bir akademik kadroya sahip olan Bölümümüzde, yaklaşık 300'ü Lisans, 50'si Lisansüstü olmak üzere 350 öğrenci öğrenim görmektedir. Bölüm şimdiye kadar 2'si Uluslararası olmak üzere, 10'un üzerinde Kongre ve Sempozyum düzenlemiş olup uluslararası/ulusal tanınırlık için bu yöndeki faaliyetlerine devam etme kararlılığındadır.
Program Profili
Felsefe Bölümü, temel felsefi disiplinler çerçevesinde genel formasyona sahip, eleştirel düşünebilen, Fikir hayatımıza katkılarda bulunacak; ön kabullerden uzak, farklı kültürel değerlere ve yaşama biçimlerine saygılı bireyler yetiştirmeyi görev edinmiştir. Bu çerçevede yetiştireceği üstün nitelikli elemanlar ve yapacağı nitelikli bilimsel araştırmalar ile ulusal ve uluslararası düzeyde tüm insanlığın ortak kültürel mirası olan düşünceye katkı sağlayacak bir bölüm olma görüsü ile hareket etmektedir. Hedefimiz, lisansüstü düzeyde genel felsefi formasyona sahip, her türlü inanç, düşünce ve yaşama biçimlerine saygılı eleştirel düşünebilen nitelikli bireyler yetiştirmek; bu amaçla eğitim-öğretimin kalitesini artırmak; ulusal düzeyde toplumun düşünce dünyasına hitap edebilecek çalışmalar yapmak; bu çalışmaların uluslararası düzeyde kabul görmesini sağlamaktır.
Program Yeterlilikleri
1- |
Felsefe tarihinin belli başlı dönemlerini filozoflardan örnekler vermek suretiyle karşılaştırabilir ve her dönemin öne çıkan özelliklerini sıralayabilir. |
2- |
Lisansta edindiği bazı yetenekleri—tutarlı düşünebilme, analiz ve sentez yapabilme, sonuç çıkarabilme ve argüman kurabilme gibi—somut örnekler üzerinde uygulayabilir. |
3- |
Verilen bir felsefe problemini derinlemesine inceleyebilir ve konuyu akademik bir ortamda sunabilir . |
4- |
Çok özelleşmiş bir konuda özgün bir doktora tezi yazmak için gerekli olan felsefe temel alanlarına dair derinlikli bilgiyi ve felsefe tarihine dair detaylı bilgiyi edinir. |
5- |
Çok özelleşmiş bir konuda özgün bir doktora tezi yazmak için gerekli olan teknik beceriyi edinir—eleştirel düşünme ilkelerinin felsefi metinler üzerinde uygulanması, mantık kurallarına uygun argümanlar kurabilme ve basit terminolojik tartışmalar ile sahici tartışmaları birbirinden ayırt edebilme gibi. |
6- |
Doktorada uzmanlaşmak istediği konunun gerektirdiği her türlü bilgiyi edinir – örneğin biyoloji felsefesi çalışacak birisinin detaylı biyoloji öğrenmesi veya sosyal bilim çalışacak birinin tarih ve sosyoloji gibi alanları çalışması gibi. |
7- |
Doktora tezi yazmak için gerekli olacak literatür taraması için zorunlu olan yabancı dil becerisini geliştirir—örneğin Alman İdealistlerini çalışacak birinin Almancasını geliştirmesi gibi. |
8- |
Felsefi bir problemi seçip, bu problemi enine boyuna ele alarak araştırabilir—yani hem tarihini ve hem de konu ile ilgili çağdaş tartışmalar ile ilgili araştırma yapar ve bunlar arasında bağ kurabilir. |
9- |
Temel bir felsefe problemini ele alıp, bu probleme dair farklı filozofların görüşlerini açıklayabilir, bunları karşılaştırabilir, her biri ile ilgili avantajları ve dezavantajları gösterebilir ve tüm bunlardan iyi organize olmuş detaylı bir metin oluşturabilir. |
10- |
Farklı görüş ve iddiaları mantıksal araçlar kullanarak değerlendirebilir ve yine kendi düşüncelerini bu mantıksal araçları kullanarak gerekçelendirebilir. |
11- |
Felsefe tarihini kullanarak günümüzdeki felsefi tartışmaları analiz edebilir; benzer şekilde günümüzdeki felsefi tartışmaları kullanarak da felsefe tarihinin ve düşünürlerin görüşlerinin farklı yorumlamalarının mümkün olduğunu örnekler üzerinde gösterebilir. |
12- |
En genel anlamda eleştirel düşünme olarak ifade edebileceğimiz felsefi yaklaşımı yaşamın her alanında uygulamanın önemini açıklayabilir ve bunu içselleştirir. |
13- |
Bir yabancı dili B2 düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
14- |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma
Öğrenci notları Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği'nin 11. maddesine göre değerlendirilir ve derecelendirilir. Sınavlar; ara sınav, yarıyıl sonu ve bütünleme sınavlarından oluşur. Öğrencinin yarıyıl sonu sınavına girebilmesi için; teorik derslerin en az %70’ine katılmış olması gerekir. Sınavlar; yazılı, sözlü, yazılı-uygulamalı ve sözlü-uygulamalı yapılabilir. Her ders için ilgili yarıyılda en az bir ara sınav yapılır. Bir dersten başarılı olabilmek için yarıyıl sonu başarı notunun en az CC olması gerekir.
Mezuniyet Koşulları
Programın normal süresi 2 yıldır. Öğrencilerin Yüksek Lisans programından mezun olabilmeleri için öğrenimleri boyunca uzmanlık alan dersi dışında en az yedi dersi, bir semineri ve tez çalışmasını başarmak zorundadırlar. Uzmanlık alan dersi, seminer ve tez
çalışması kredili olup; başarılı (GG) veya başarısız (KK) olarak değerlendirilir. Derslerini başaran öğrenci tez danışmanını seçer. Ardından öğrenci, hazırladığı tezi Enstitünün “Tez Yazım Kılavuzu”na uygun biçimde yazıp en az bir basılı ve elektronik ortamda hazırlanmış kopyasını tez savunma
tarihinden en az bir ay önce teslim eder. Tez savunmasını başarılı bir şekilde geçen öğrenci mezun olmaya hak kazanır.
Mezun İstihdamı
Lisansüstü mezunları, Pedagojik Formasyon Sertifikası'na sahiplerse kamu ve özel kuruluşlarda öğretmenlik yapabilirler. Üniversitelerde öğretim elamanı/görevlisi olabilirler. Ayrıca az da olsa çeşitli Kamu kuruluşlarında (Sağlık Bakanlığı, Adalet Bakanlığı, Mili Eğitim Bakanlığı, Sosyal Hizmetler vb.), özel eğitim kurumlarında, Endüstri kuruluşlarında istihdam imkanı da vardır.
Bir Üst Dereceye Geçiş
Yüksek lisans eğitimini tamamlayan öğrenciler, Yükseköğretim Kurulu Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği ile Üniversitelerin Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmelikleri çerçevesinde Doktora öğrenimi görebilirler. Doktora öğrenimine kabul, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği çerçevesinde belirlenir.
Eğitim Türü
Lisansüstü
Bölüm Başkanı
Prof.Dr. Ali Osman GÜNDOĞAN
Bölüm AKTS Koordinatörü
Prof.Dr. Sebahattin ÇEVİKBAŞ
Ders Planı
1. Yıl
- 1. Dönem
Ders Kodu
|
Ders Adı
|
Ders Türü
|
Teori
|
Uygulama
|
AKTS
|
Yazdır
|
FEL 5090
|
Seminer
|
Zorunlu
|
0
|
2
|
6
|
|
FEL 5099
|
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
6
|
|
FEL 5501
|
Sokrates Öncesi Filozoflar
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
FEL 5503
|
Platon
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
FEL 5505
|
Ortaçağ Felsefesinde Tümeller Sorunu
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
FEL 5507
|
Rasyonalistler
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
FEL 5509
|
Kant
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
FEL 5511
|
Fenomenoloji
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
FEL 5513
|
Çağdaş Varlık Felsefesi Problemleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
FEL 5515
|
Estetik Felsefesinde Güncel Tartışmalar
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
FEL 5517
|
Felsefe ve Bilim
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
FEL 5519
|
Modern Siyaset Felsefesi
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
FEL 5521
|
Feminist Epistemoloji ve Bilim Felsefesi
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
FEL 5523
|
Güncel Epistemoloji Problemleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
FEL 5525
|
Zihin Felsefesinde Güncel Konular
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
FEL 5527
|
Felsefe ve Tasavvuf
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
FEL 5529
|
Klasik Materyalizm
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
FEL 5531
|
Etik Tartişmalar
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
FEL 5533
|
İnsani Bilimler ve Demokrasi
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
FEL 5535
|
Bilim Kültürü
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
FEL 5537
|
Gazali ve Felsefe
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
FEL 5539
|
Bilimsel Yöntemin Doğuşu ve Gelişimi
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
FEL 5541
|
İnsan Hakları Politikası
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
FEL 5543
|
Tanzimattan Günümüze Türk Düşüncesi
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
FEL 5701
|
Uzmanlık Alan dersi
|
Zorunlu
|
4
|
0
|
6
|
|
| | | | | | |
|
1. Yıl
- 2. Dönem
Ders Kodu
|
Ders Adı
|
Ders Türü
|
Teori
|
Uygulama
|
AKTS
|
Yazdır
|
FEL 5090-1
|
Seminer
|
Zorunlu
|
0
|
2
|
6
|
|
FEL 5502
|
Helenistik Felsefe
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
FEL 5504
|
Aristoteles
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
FEL 5506
|
Rönesans Felsefesi Sorunları
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
FEL 5508
|
Ampiristler
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
FEL 5510
|
Alman İdealizmi
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
FEL 5512
|
Varoluşçu Filozoflar
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
FEL 5514
|
Etik Teorileri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
FEL 5516
|
Felsefe ve Edebiyat
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
FEL 5518
|
Dil Felsefesinde Güncel Konular
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
FEL 5520
|
Biyoloji Felsefesi
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
FEL 5522
|
Hermeneutik
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
FEL 5524
|
Nedensellik
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
FEL 5526
|
Modern Sanat Felsefesi
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
FEL 5528
|
Diyalektik Materyalizm
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
FEL 5530
|
Kıta Avrupa Filozofları
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
FEL 5532
|
Felsefi Antropoloji
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
FEL 5534
|
İbn-i Haldun
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
FEL 5536
|
İslam ve Estetik
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
FEL 5538
|
Bilimsel Düşüncenin Evrimi
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
FEL 5540
|
Bilim Tarihi Ne Söyler?
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
FEL 5542
|
Wittgenstein
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
FEL 5544
|
Varlık Felsefesi Problemleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
FEL 5702
|
Uzmanlık Alan dersi
|
Zorunlu
|
4
|
0
|
6
|
|
| | | | | | |
|
2. Yıl
- 1. Dönem
Ders Kodu
|
Ders Adı
|
Ders Türü
|
Teori
|
Uygulama
|
AKTS
|
Yazdır
|
FEL 5000
|
Tez Çalışması
|
Zorunlu
|
0
|
0
|
24
|
|
FEL 5703
|
Uzmanlık Alan Dersi
|
Zorunlu
|
4
|
0
|
6
|
|
| | | | | | |
|
2. Yıl
- 2. Dönem
Ders Kodu
|
Ders Adı
|
Ders Türü
|
Teori
|
Uygulama
|
AKTS
|
Yazdır
|
FEL 5000-1
|
Tez Çalışması
|
Zorunlu
|
0
|
0
|
24
|
|
FEL 5704
|
Uzmanlık Alan Dersi
|
Zorunlu
|
4
|
0
|
6
|
|
| | | | | | |
|
|
Değerlendirme Anketleri
Dersler ile Program Yeterlilikleri Matrisi
1. Yıl
- 1. Dönem
Ders Adı | Py1 | Py2 | Py3 | Py4 | Py5 | Py6 | Py7 | Py8 | Py9 | Py10 | Py11 | Py12 | Py13 | Py14 |
Seminer | 5 | 5 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 5 | 4 | 4 | 3 | 2 | 1 |
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | 2 | 4 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 |
Sokrates Öncesi Filozoflar | 3 | 2 | | 1 | 1 | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 1 | 4 | 5 |
Platon | 2 | 4 | 1 | 4 | 3 | 4 | 1 | 4 | 2 | 5 | 5 | 1 | 2 | 3 |
Ortaçağ Felsefesinde Tümeller Sorunu | 2 | 2 | 4 | 1 | 2 | 3 | 3 | 4 | 2 | 1 | 5 | 5 | 1 | 2 |
Rasyonalistler | 3 | 3 | 2 | 5 | 1 | 4 | 2 | 3 | 4 | 1 | 4 | 1 | 2 | 3 |
Kant | 4 | 4 | 2 | 1 | 1 | 3 | 5 | 2 | 1 | 4 | 2 | 1 | 5 | 3 |
Fenomenoloji | 3 | 4 | 3 | 2 | 1 | 3 | 4 | 2 | 1 | 5 | 5 | 1 | 2 | 1 |
Çağdaş Varlık Felsefesi Problemleri | 4 | 4 | 2 | 4 | 2 | 3 | 5 | 4 | 2 | 4 | 2 | 1 | 4 | 5 |
Estetik Felsefesinde Güncel Tartışmalar | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 2 | 1 | 4 | 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | 4 |
Felsefe ve Bilim | 4 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 1 | 4 | 5 | 2 |
Modern Siyaset Felsefesi | 3 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 5 | 5 | 4 | 1 | 2 |
Feminist Epistemoloji ve Bilim Felsefesi | 3 | 4 | 2 | 2 | 1 | 3 | 5 | 4 | 5 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 |
Güncel Epistemoloji Problemleri | 2 | 3 | 5 | 4 | 1 | 1 | 2 | 5 | 4 | 3 | 5 | 2 | 1 | 3 |
Zihin Felsefesinde Güncel Konular | 3 | 5 | 2 | 1 | 5 | 3 | 2 | 1 | 4 | 4 | 3 | 2 | 4 | 1 |
Felsefe ve Tasavvuf | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 |
Klasik Materyalizm | 2 | 4 | 4 | 1 | 5 | 2 | 3 | 2 | 4 | 1 | 5 | 1 | 3 | 2 |
Etik Tartişmalar | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 2 |
İnsani Bilimler ve Demokrasi | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 1 | 5 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 2 |
Bilim Kültürü | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 |
Gazali ve Felsefe | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 5 | 1 | 2 |
Bilimsel Yöntemin Doğuşu ve Gelişimi | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | 2 | 4 | 2 |
İnsan Hakları Politikası | 4 | 3 | | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 2 |
Tanzimattan Günümüze Türk Düşüncesi | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 5 | 1 | 2 |
Uzmanlık Alan dersi | 3 | 3 | 4 | 2 | 5 | 3 | 3 | 2 | 4 | 1 | 2 | 3 | 1 | 4 |
| | | | | | | | | | | | | | |
|
1. Yıl
- 2. Dönem
Ders Adı | Py1 | Py2 | Py3 | Py4 | Py5 | Py6 | Py7 | Py8 | Py9 | Py10 | Py11 | Py12 | Py13 | Py14 |
Seminer | 2 | 5 | 4 | 2 | 5 | 2 | 5 | 2 | 4 | 2 | 5 | 2 | 2 | 5 |
Helenistik Felsefe | 2 | 2 | 3 | 2 | 5 | 4 | 1 | 2 | 4 | 1 | 2 | 5 | 2 | 5 |
Aristoteles | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 2 | 4 | 1 | 2 | 5 | 4 |
Rönesans Felsefesi Sorunları | 5 | 2 | 5 | 5 | 2 | 5 | 4 | 2 | 2 | 2 | 3 | 5 | 4 | 1 |
Ampiristler | 2 | 1 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 1 | 2 | 3 | 5 | 4 |
Alman İdealizmi | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 4 | 5 | 2 | 1 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 |
Varoluşçu Filozoflar | 2 | 5 | 4 | 1 | 5 | 3 | 2 | 3 | 5 | 1 | 2 | 5 | 4 | 1 |
Etik Teorileri | 2 | 1 | 2 | 5 | 4 | 2 | 1 | 2 | 4 | 2 | 3 | 5 | 4 | 1 |
Felsefe ve Edebiyat | 5 | 2 | 1 | 2 | 5 | 4 | 1 | 3 | 2 | 5 | 2 | 3 | 5 | 4 |
Dil Felsefesinde Güncel Konular | 5 | 2 | 1 | 4 | 5 | 2 | 3 | 5 | 2 | 1 | 4 | 5 | 2 | 1 |
Biyoloji Felsefesi | 3 | 2 | 5 | 4 | 1 | 1 | 5 | 4 | 2 | 5 | 3 | 3 | 3 | 2 |
Hermeneutik | 2 | 5 | 4 | 1 | 2 | 5 | 2 | 3 | 2 | 5 | 4 | 2 | 5 | 3 |
Nedensellik | 2 | 2 | 3 | 5 | 4 | 1 | 2 | 5 | 4 | 5 | 1 | 4 | 5 | 3 |
Modern Sanat Felsefesi | 2 | 5 | 4 | 2 | 1 | 5 | 2 | 5 | 3 | 2 | 5 | 4 | 2 | 5 |
Diyalektik Materyalizm | 2 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | 5 | 2 |
Kıta Avrupa Filozofları | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | 2 | 4 | 2 |
Felsefi Antropoloji | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 1 | 5 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 2 |
İbn-i Haldun | | 4 | 2 | 4 | 3 | 2 | 2 | 4 | 3 | 4 | 1 | 2 | 1 | 2 |
İslam ve Estetik | 1 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 2 | 2 |
Bilimsel Düşüncenin Evrimi | 1 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 2 | 5 | 5 | 4 | 2 | 4 | 3 |
Bilim Tarihi Ne Söyler? | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 |
Wittgenstein | 3 | 4 | 2 | 5 | 3 | 5 | 2 | 4 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 |
Varlık Felsefesi Problemleri | 1 | 4 | 3 | 5 | 3 | 5 | 2 | 4 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 |
Uzmanlık Alan dersi | 2 | 5 | 4 | 1 | 5 | 3 | 5 | 2 | 4 | 1 | 2 | 5 | 2 | 5 |
| | | | | | | | | | | | | | |
|
2. Yıl
- 1. Dönem
Ders Adı | Py1 | Py2 | Py3 | Py4 | Py5 | Py6 | Py7 | Py8 | Py9 | Py10 | Py11 | Py12 | Py13 | Py14 |
Tez Çalışması | 2 | 5 | 4 | 1 | 2 | 5 | 4 | 2 | 5 | 2 | 3 | 5 | 1 | 3 |
Uzmanlık Alan Dersi | 2 | 5 | 4 | 1 | 2 | 5 | 4 | 2 | 2 | 5 | 4 | 1 | 2 | 3 |
| | | | | | | | | | | | | | |
|
2. Yıl
- 2. Dönem
Ders Adı | Py1 | Py2 | Py3 | Py4 | Py5 | Py6 | Py7 | Py8 | Py9 | Py10 | Py11 | Py12 | Py13 | Py14 |
Tez Çalışması | 2 | 3 | 5 | 2 | 4 | 1 | 2 | 5 | 4 | 5 | 2 | 3 | 2 | 1 |
Uzmanlık Alan Dersi | 2 | 5 | 4 | 1 | 5 | 4 | 2 | 2 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 |
| | | | | | | | | | | | | | |
|
|