Kazanılan Derece
Rekreasyon Uzmanı Yöneticisi
Kabul Koşulları
Rekreasyon Anabilimdalı her yıl düzenlenen Yüksek lisans sınavları ile öğrenci almaktadır.
Yeterlilik Koşulları
Rekreasyon anabilimdalı öğrencileri, 2 yıllık öğrenimleri boyunca aldıkları derslerin AKTS toplamı 60'dır.
Önceki Öğrenim
Öğrencinin kendi başvurusu ile daha önce öğrenim gördüğü anabilimdalları tarafından oluşturulan Uyum Komisyonu tarafından ders içeriği ve ders saati açısından değerlendirilir.
Tarihçe
Bugün Türkiye’de yaklaşık 20’den fazla Rekreasyon Anabilimdalı hizmet vermektedir.
Program Profili
Rekreasyon eğitim alanında, kültür, sanat, fiziksel egzersiz ve spor etkinliklerini de içine alarak bir sosyal bilim ve hizmet alanı olarak hareketliliğe uyum sağlayabilecek bedensel yeterlilikte, iletişim becerileri güçlü, çağdaş, teknolojik gelişmeleri takip eden özelliklere sahip “rekreasyon uzmanı bilim adamları” yetiştirmektir.
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma
Ara Sınav(lar): %40, Yarıyıl Sonu Sınavı: %60
Mezuniyet Koşulları
2 yıllık öğrenimleri boyunca aldıkları derslerin AKTS toplamı 60'dır.
Mezun İstihdamı
Rekreasyon anabilimdalında yerini almış, kültür, sanat, fiziksel egzersiz ve spor etkinliklerini de içine alarak bir sosyal bilim ve hizmet alanı olarak kabul görmeye başlamıştır. Rekreasyon anabilimdalı eğitim-öğretim programının genel amacı; hareketliliğe uyum sağlayabilecek bedensel yeterlilikte, iletişim becerileri güçlü, çağdaş, teknolojik gelişmeleri takip eden özelliklere sahip “rekreasyon uzmanları” nı yöneten bilim adamları yetiştirmektir.
Bir Üst Dereceye Geçiş
Yüksek Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi (ALES) ve YDS sınavından geçerli not almaları koşuluyla doktora programlarda öğrenim görebilirler
Eğitim Türü
Etik kurallara önem veren,
Rekreasyon, zaman ve serbest zaman kavramlarının anlam ve özelliklerini bilen,
Rekreasyonun temel işlevi olan günlük hayata adaptasyon, yaşam kalitesi, serbest zaman doyumu ve wellness seviyesini yükseltme konularında yeterli beceriye sahip olan,
Rekreasyon ile diğer alanların ilişkisini ve yararlarını anlayabilen,
Rekreasyonun multidisipliner yapısına uygun olarak çalışabilen,
Serbest zaman için rekreasyon programları hazırlayabilen,
Yaş gruplarına göre yaratıcı etkinlik programları planlayabilen,
Rekreasyon liderliği ve yöneticiliğinin önemini kavramış,
Her yaş grubuna liderlik yapabilen,
Hizmet verdiği grubun sağlığını ve güvenliğini korumayı bilen,
Rekreasyon yönetimi konusunda bilgi, beceri ve donanıma sahip olan,
Aktif yaşamı ilke edinmiş, İlgili olduğu rekreasyon dalında dünyadaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip edebilen,
sonuçlarını yorumlayıp uygulamaya aktarabilen,
Araştırmacı özelliği ile, üniversite ya da araştırma birimleri ile ortak çalışabilen, rekreasyon uzmanlarının daha ileriye gitmelerini sağlamada yönlendirici olmaktır.