English
Bodrum Güzel Sanatlar Fakültesi Dijital Oyun Tasarımı

Kazanılan Derece

Dijital Oyun Tasarımcısı

Kabul Koşulları

Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Alan Yetenek Sınavı(AYT) Sayısal Puanı ile öğrenci kabul edilecektir.

Yeterlilik Koşulları

Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Alan Yetenek Sınavı(AYT) Sayısal Puanı ile öğrenci kabul edilecektir.

Önceki Öğrenim

Öğrencilerin daha önce lisans eğitimi veren başka eğitim kurumları ve bölümlerinde aldıkları ve başarılı oldukları dersler muafiyet komisyonunda değerlendirilir ve intibak yapılır.

Tarihçe

Bölüm, 2021 yılında kurulmuştur. İlk öğrenciler, 2021-2022 Eğitim Öğretim yılında eğitime başlamıştır.

Program Profili

Dijital oyun tasarımı bölümü, ÖSYM'nin yaptığı Alan Yeterlilik Sınavı'nın AYT-SAY puanına göre merkezi yerleştirme ile öğrenci kabul etmektedir. Eğitim dili %30 İngilizce'dir. Öğrenciler bir oyunun geliştirilmesi sürecindeki her aşama hakkında bilgi sahibi olacak şekilde yetiştirilmektedir. Bu nedenle kodlama, insan bilgisayar etkileşimi ve robotik gibi mühendislik derslerinin yanı sıra grafik tasarım, yaratıcı düşünme, karakter tasarımı gibi dersleri de alarak ilgi alanlarına göre uzmanlaşma imkanı elde etmektedirler.

Program Yeterlilikleri

1- Bilgisayar bilimi, yazılım mühendisliği ve oyun programlama alanındaki kompleks problemlerin çözümü için gerekli araçların ve tekniklerin kullanılması
2- Oyun programlama için gereksinim duyulan programlama dilini temiz ve etkili kullanma ve yazma, ve ilgili programlama standartlarına uyma.
3- Çoklu-platformlar, çoklu-ortamlar ve çoklu-komponentler için oyun geliştirme esnasında yazılımsal mimariye uyma
4- Yapay zeka, ağ programlama, 2 ve 3 boyutlu grafik kavramlarını içeren bir oyun geliştirebilme.
5- Tasarımın niteliklerine hakim, kreatif yapının ön planda olduğu yaklaşıma sahip olma
6- Bir oyun takımının parçası olma, teknik ve teknik olmayan iletişim teknikleri kullanma ve ürün çıkartma.
7- Oyun geliştirme süreci sonrasında gerekli testlerin etkili bir şekilde tasarımını yapma.
8- Oyun geliştirme alanı için gerekli günümüz trendlerini ve araştırma kaynaklarını yakından takip etme.
9- Oyun kavramının felsefi altyapısını irdeleme ve bu alanda akademik çalışma gerçekleştirme.
10- Oyun tasarımı üzerine yenilikçi bir bakışa sahip olma ve dünya standartlarına uygun bir vizyon geliştirebilme.
11- Oyun tasarımına yönelik güncel teknolojileri etkin biçimde uygulama ve bu beceriyi yazılım bilgisiyle bütünleştirebilme.

Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma

Yarı yıl sınavı, yıl sonu sınavı, ödevler ve projeler

Mezuniyet Koşulları

Zorunlu ve seçmeli derslerden oluşan 240 krediyi tamamlayan öğrenci mezun olur.

Mezun İstihdamı

Oyun sektörü Savunma sektörü Animasyon ve Film stüdyoları

Bir Üst Dereceye Geçiş

Lisans eğitimini başarıyla tamamlayan öğrenciler, Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı'ndan (ALES) geçerli not almaları halinde, ilintili yüksek lisans ve doktora programlarına başvurabilirler.

Eğitim Türü

Örgün eğitim

Bölüm Başkanı

Dr.Öğr.Üyesi Savaş Öztürk

Bölüm AKTS Koordinatörü

Dr.Öğr.Üyesi Savaş Öztürk

Ders Planı

1. Yıl - 1. Dönem
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Teori Uygulama AKTS Yazdır
DOT1001 Oyun Tasarımının Temelleri Zorunlu 3 0 3
DOT1003 Fundamentals of Programming Zorunlu 2 2 3
DOT1005 Introduction to Game Engines Zorunlu 3 0 3
DOT1007 Tasarım ve Yaratıcı Düşünmeye Giriş Zorunlu 3 0 4
DOT1009 Temel Tasarım Teknikleri ve Video Oyun Sanatı Zorunlu 2 2 3
DOT1011 Master in English: Arts and Visual Culture I Zorunlu 3 0 3
MATH 1851 Calculus I Zorunlu 4 2 6
TDB1801 Türk Dili I Zorunlu 2 0 2
YDB1813 Almanca I Zorunlu Seçmeli 3 0 3
YDB1815 Fransızca I Zorunlu Seçmeli 3 0 3
       
1. Yıl - 2. Dönem
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Teori Uygulama AKTS Yazdır
DOT1002 Object Oriented Programming Zorunlu 2 2 5
DOT1004 Görsel Tasarım I Zorunlu 2 2 5
DOT1006 Oyunlar Ve Kültür Zorunlu 3 0 4
DOT1008 Human - Computer Interaction Zorunlu 3 0 4
DOT1012 Master In English: Arts and Visual Culture II Zorunlu 3 0 3
MATH1860 Linear Algebra Zorunlu 3 0 4
TDB1802 Türk Dili II Zorunlu 2 0 2
YDB1812 İngilizce II Zorunlu Seçmeli 3 0 3
YDB1814 Almanca II Zorunlu Seçmeli 3 0 3
YDB1816 Fransızca II Zorunlu Seçmeli 3 0 3
       
2. Yıl - 1. Dönem
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Teori Uygulama AKTS Yazdır
ATB2801 Atatürk İlkeleri ve İnk. Tarihi I Zorunlu 2 0 2
DOT2005 3B Modellemenin Temelleri Zorunlu 2 2 4
DOT2007 Görsel Tasarım II Zorunlu 2 0 2
DOT2009 Algorithms And Data Structures Zorunlu 3 0 5
DOT2011 Essential Maths And Physics For Games Zorunlu 3 0 4
DOT2013 Game Development I Zorunlu 2 2 5
GRF2511 Göstergebilim (Görsel Disiplinlerde) Seçmeli 2 0 3
GRF2513 Temel Video Uygulamaları I Seçmeli 2 0 3
GRF2901 Fotoğraf I Seçmeli 2 0 3
GRF2903 Diksiyon ve Sunum Seçmeli 2 0 3
RSM2901 Sanat Kavramları Seçmeli 2 0 3
TMB2901 Estetik I Seçmeli 2 0 3
TMB2903 Modelaj ve Tasarım I Seçmeli 2 2 3
TMB2905 Mitoloji ve İkonografi Seçmeli 2 0 3
YDB2813 Almanca III Zorunlu Seçmeli 3 0 3
YDB2815 Fransızca III Zorunlu Seçmeli 3 0 3
       
2. Yıl - 2. Dönem
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Teori Uygulama AKTS Yazdır
ATB2802 Atatürk İlkeleri ve İnk. Tarihi II Zorunlu 2 0 2
DOT2002 Fundamentals Of Robotics And Games Zorunlu 3 0 3
DOT2006 Oyun Seviye Tasarımı Zorunlu 2 2 4
DOT2008 İleri 3B Tasarım Zorunlu 2 2 4
DOT2010 Yaz Stajı I (20 Gün) Zorunlu 0 5 5
DOT2502 Ses Tasarımı Seçmeli 3 0 3
DOT2504 Statistics Seçmeli 3 0 3
DOT2506 Mythology and Design Seçmeli 3 0 3
GRF2902 Fotoğraf II Seçmeli 2 0 3
GRF2904 Temel Video Uygulamaları II Seçmeli 2 0 3
HYK2502 Görsel Algı Seçmeli 2 0 3
HYK2504 Sanat ve Teknoloji Seçmeli 2 0 3
RSM2902 Araştırma Yöntemleri ve Yazım Kuralları Seçmeli 2 0 3
RSM2906 Renk Bilgisi Seçmeli 2 0 3
TMB2902 Estetik II Seçmeli 2 0 3
TMB2904 Modelaj ve Tasarım II Seçmeli 2 2 3
YDB2814 Almanca IV Zorunlu Seçmeli 3 0 3
YDB2816 Fransızca IV Zorunlu Seçmeli 3 0 3
       
3. Yıl - 1. Dönem
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Teori Uygulama AKTS Yazdır
DOT3001 Computer Graphics Algorithms Zorunlu 3 0 5
DOT3007 Computer Graphics Zorunlu 3 0 4
DOT3009 Karakter Tasarımı Zorunlu 2 2 4
DOT3011 Game Studio I Zorunlu 2 2 6
DOT3501 Software Verification, Validation and Testing Seçmeli 3 0 4
DOT3503 Genel Sanat Tarihi Seçmeli 3 0 4
DOT3505 Dijital Oyun Sektöründe Girişimcilik Seçmeli 3 0 4
DOT3507 Blockchain and Games Seçmeli 3 0 4
DOT3509 Oyun Analizi ve Eleştirisi Seçmeli 3 0 4
GRF3905 Deneysel Tipografi Seçmeli 2 2 4
GRF3907 Web Grafik Tasarım I Seçmeli 2 2 4
GRF3909 Hareketli Görüntü Tasarımı I Seçmeli 2 2 4
RSM3905 Duvar Resmi Seçmeli 2 2 4
RSM3907 Resim Teknikleri Seçmeli 2 2 4
SRM3903 Seramik I Seçmeli 2 2 4
TMB3901 Figür ve Semboller ile Türk Mitolojisi I Seçmeli 2 0 4
TMB3903 Toplum ve Sanat Seçmeli 3 0 4
       
3. Yıl - 2. Dönem
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Teori Uygulama AKTS Yazdır
DOT2012 Game Development II Zorunlu 2 4 6
DOT3002 Karakter Tasarımı Zorunlu 2 2 4
DOT3006 Virtual And Augmented Reality Zorunlu 3 0 4
DOT3010 Yaz Stajı (20 Gün) Zorunlu 0 5 5
DOT3012 İleri Kaplama Teknikleri Zorunlu 1 2 3
DOT3014 Ciddi Oyunlar Zorunlu 3 0 4
DOT3016 Game Studio II Zorunlu 2 2 6
DOT3502 Oyunlar ve Sinema Seçmeli 3 0 4
DOT3504 Oyunlar ve Hukuk Seçmeli 3 0 4
DOT3506 Çağdaş Sanat Seçmeli 3 0 4
DOT3508 Animasyon Teknikleri Seçmeli 2 1 4
DOT3510 Oyunda Mekan Kurgusu ve Tasarımı Seçmeli 3 0 4
GRF3908 Web Grafik Tasarımı II Seçmeli 2 2 4
GRF3910 Hareketli Görüntü Tasarımı II Seçmeli 2 2 4
HYK3502 Takı Tasarımı Seçmeli 2 2 4
TMB3902 Figür Ve Semboller ile Türk Mitolojisi II Seçmeli 2 0 4
TMB3904 Toplum ve Sanat II Seçmeli 3 0 4
TMB3906 Çağdaş Sanat Müzeleri Seçmeli 2 0 4
       
4. Yıl - 1. Dönem
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Teori Uygulama AKTS Yazdır
DOT4001 Senior Design Project I Zorunlu 2 0 5
DOT4005 Oyun Analitikleri Zorunlu 3 0 5
DOT4013 AI in Games Zorunlu 3 0 5
DOT4501 Advanced Ray Tracing Seçmeli 3 0 5
DOT4503 Modelleme ve Simulasyon Seçmeli 3 0 5
DOT4505 Advanced Computer Graphics Seçmeli 3 0 5
DOT4507 Database Management in Games Seçmeli 3 0 5
GRF4505 Reklam Fotoğrafı I Seçmeli 2 2 5
GRF4523 Sergileme Tasarımı Seçmeli 2 2 5
GRF4525 Bilgilendirme Tasarımı Seçmeli 2 2 5
HYK4901 Dekoratif Nesne Tasarımı Seçmeli 2 2 5
RSM4903 Sanat Eseri Çözümleme Seçmeli 2 0 5
TIY4503 Yaratıcı Drama Seçmeli 2 2 5
TIY4509 Oyun Yazarlığı I Seçmeli 2 2 5
TMB4901 Küratörlük ve Sanat Yönetim Seçmeli 2 0 5
       
4. Yıl - 2. Dönem
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Teori Uygulama AKTS Yazdır
DOT4006 Senior Design Project II Zorunlu 2 0 5
DOT4502 İleri Karakter Tasarımı Seçmeli 3 0 5
DOT4508 Multiagent Systems Seçmeli 3 0 5
DOT4510 Oyunlar ve Psikoloji Seçmeli 3 0 5
DOT4512 Oyunlar için Bilgisayar Ağları Seçmeli 3 0 5
GRF4506 Reklam Fotoğrafı II Seçmeli 2 2 5
GRF4516 Sanat Pazarlaması ve Dijital Reklam Seçmeli 2 0 5
HYK4504 Takı Tasarımı Uygulamaları Seçmeli 2 2 5
RSM4906 Video Kurgu Seçmeli 2 2 5
RSM4908 Sanat ve Politika Seçmeli 3 0 5
SRM4504 Portfolyo Sunum Seçmeli 2 1 5
SRM4506 Sözlü Sunum Yöntemleri Seçmeli 2 0 5
SRM4508 Fikri Haklar Seçmeli 2 0 5
SRM4514 Sanat ve Ekoloji Seçmeli 2 1 5
TIY4902 Oyun Yazarlığı II Seçmeli 2 2 5
İŞL4900 Girişimcilik Seçmeli 4 0 5
       
 

Değerlendirme Anketleri

Dersler ile Program Yeterlilikleri Matrisi

1. Yıl - 1. Dönem
Ders AdıPy1Py2Py3Py4Py5Py6Py7Py8Py9Py10Py11
Oyun Tasarımının Temelleri     5 555 
Fundamentals of Programming553        
Introduction to Game Engines5 3  35    
Tasarım ve Yaratıcı Düşünmeye Giriş    3  555 
Temel Tasarım Teknikleri ve Video Oyun Sanatı     35555 
Master in English: Arts and Visual Culture I    2 2 44 
Calculus I5112111111 
Türk Dili I           
Almanca I           
Fransızca I           
            
1. Yıl - 2. Dönem
Ders AdıPy1Py2Py3Py4Py5Py6Py7Py8Py9Py10Py11
Object Oriented Programming553        
Görsel Tasarım I       453 
Oyunlar Ve Kültür    3      
Human - Computer Interaction444   5    
Master In English: Arts and Visual Culture II    2 2 44 
Linear Algebra            
Türk Dili II           
İngilizce II           
Almanca II           
Fransızca II           
            
2. Yıl - 1. Dönem
Ders AdıPy1Py2Py3Py4Py5Py6Py7Py8Py9Py10Py11
Atatürk İlkeleri ve İnk. Tarihi I           
3B Modellemenin Temelleri       44  
Görsel Tasarım II       453 
Algorithms And Data Structures553        
Essential Maths And Physics For Games           
Game Development I           
Göstergebilim (Görsel Disiplinlerde)           
Temel Video Uygulamaları I           
Fotoğraf I           
Diksiyon ve Sunum           
Sanat Kavramları           
Estetik I           
Modelaj ve Tasarım I           
Mitoloji ve İkonografi            
Almanca III           
Fransızca III           
            
2. Yıl - 2. Dönem
Ders AdıPy1Py2Py3Py4Py5Py6Py7Py8Py9Py10Py11
Atatürk İlkeleri ve İnk. Tarihi II           
Fundamentals Of Robotics And Games4244 3     
Oyun Seviye Tasarımı     3 443 
İleri 3B Tasarım       34  
Yaz Stajı I (20 Gün)           
Ses Tasarımı        44 
Statistics4          
Mythology and Design           
Fotoğraf II           
Temel Video Uygulamaları II           
Görsel Algı           
Sanat ve Teknoloji           
Araştırma Yöntemleri ve Yazım Kuralları           
Renk Bilgisi           
Estetik II           
Modelaj ve Tasarım II           
Almanca IV           
Fransızca IV           
            
3. Yıl - 1. Dönem
Ders AdıPy1Py2Py3Py4Py5Py6Py7Py8Py9Py10Py11
Computer Graphics Algorithms54  2     3
Computer Graphics           
Karakter Tasarımı           
Game Studio I           
Software Verification, Validation and Testing455  5     
Genel Sanat Tarihi       53  
Dijital Oyun Sektöründe Girişimcilik          5
Blockchain and Games           
Oyun Analizi ve Eleştirisi           
Deneysel Tipografi           
Web Grafik Tasarım I           
Hareketli Görüntü Tasarımı I           
Duvar Resmi           
Resim Teknikleri           
Seramik I           
Figür ve Semboller ile Türk Mitolojisi I           
Toplum ve Sanat           
            
3. Yıl - 2. Dönem
Ders AdıPy1Py2Py3Py4Py5Py6Py7Py8Py9Py10Py11
Game Development II           
Karakter Tasarımı        53 
Virtual And Augmented Reality4 4        
Yaz Stajı (20 Gün)           
İleri Kaplama Teknikleri           
Ciddi Oyunlar           
Game Studio II           
Oyunlar ve Sinema      3 22 
Oyunlar ve Hukuk          5
Çağdaş Sanat        54 
Animasyon Teknikleri           
Oyunda Mekan Kurgusu ve Tasarımı           
Web Grafik Tasarımı II           
Hareketli Görüntü Tasarımı II           
Takı Tasarımı           
Figür Ve Semboller ile Türk Mitolojisi II           
Toplum ve Sanat II           
Çağdaş Sanat Müzeleri           
            
4. Yıl - 1. Dönem
Ders AdıPy1Py2Py3Py4Py5Py6Py7Py8Py9Py10Py11
Senior Design Project I           
Oyun Analitikleri           
AI in Games           
Advanced Ray Tracing           
Modelleme ve Simulasyon           
Advanced Computer Graphics           
Database Management in Games           
Reklam Fotoğrafı I           
Sergileme Tasarımı           
Bilgilendirme Tasarımı           
Dekoratif Nesne Tasarımı           
Sanat Eseri Çözümleme           
Yaratıcı Drama           
Oyun Yazarlığı I           
Küratörlük ve Sanat Yönetim           
            
4. Yıl - 2. Dönem
Ders AdıPy1Py2Py3Py4Py5Py6Py7Py8Py9Py10Py11
Senior Design Project II           
İleri Karakter Tasarımı           
Multiagent Systems           
Oyunlar ve Psikoloji           
Oyunlar için Bilgisayar Ağları           
Reklam Fotoğrafı II           
Sanat Pazarlaması ve Dijital Reklam           
Takı Tasarımı Uygulamaları           
Video Kurgu           
Sanat ve Politika           
Portfolyo Sunum           
Sözlü Sunum Yöntemleri           
Fikri Haklar           
Sanat ve Ekoloji           
Oyun Yazarlığı II           
Girişimcilik           
            
 

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, 48000 Kötekli/Muğla | Tel: + 90 (252) 211-1000 | Fax: + 90 (252) 223-9280
Copyright © 2013 Bilgi İşlem Daire Başkanlığı
Yukarı Çık