Kazanılan Derece
Yüksel Lisans Derecesi
Kabul Koşulları
Adayların üniversitelerin Eğitim Fakülteleri, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği bölümlerinden diploma genel not ortalamasının 4 tam puan üzerinden 2.40 puan veya 100 tam not üzerinden en az 65 veya eşdeğeri mezuniyet diplomasına sahip olmaları ve başvurduğu lisans programı türünden ALES’den en az 55 standart puan Üniversitelerarası Kurul tarafından kabul edilen sınavların birinden en az buna eşdeğer bir puan almış olmaları gerekir. Yüksek lisans adaylarının başvurularının değerlendirilmesi ve programa yerleştirilmesi; ALES puanının %50’si, lisans not ortalamasının % 20’si, mülakat notunun % 30’u toplanarak elde edilen puanlara göre, EYK tarafından yapılır.
Yeterlilik Koşulları
Öğrencinin yarıyıl sonu sınavına girebilmesi için; teorik derslerin en az %70’ine, laboratuvar ve uygulamaların ise en az %80’ine katılmış olması gerekir. Bir dersten başarılı olabilmek için yarıyıl sonu başarı notunun en az CC (70-74) olması gerekir. Öğrenciler, öğrenimleri boyunca uzmanlık alan dersi dışında en az yedi dersi, bir semineri ve tez çalışmasını başarmak zorundadırlar. Ayrıntılı bilgi için Muğla Sıtkı Koçman Lisansüstü Yönetmeliğine bakılabilir.
Önceki Öğrenim
Başka bir yükseköğretim kurumunda lisansüstü öğrencisi statüsünde ders alan ve kaydı silinen öğrenciler, aldıkları derslerin tanınması hususunda her yarıyılın ilk haftasında Enstitü Ana Bilim Dalı Kurulu aracılığı ile Enstitüye başvurur. Bu derslerin tanınması ve öğrencinin öğrenimine hangi yarıyılda başlaması gerektiğine, tanınan ve başarı notları aktarılan eğitim-öğretim programındaki derslerin toplam kredisi ve öğrencinin kaydolduğu programın eğitim-öğretim programındaki yarıyıl kredileri dikkate alınarak bu derslerin karşılık geldiği yarıyıl sayısı hesaplanır. Bu süre Kanunun 44 üncü maddesinde belirtilen azami öğrenim süresinden düşülerek, öğrencinin intibak ettirileceği yarıyıl Enstitü Ana Bilim Dalı Kurulunun görüşü doğrultusunda Enstitü Yönetim Kurulu tarafından karar verilir. Ayrıntılı bilgi için Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Lisansüstü yönetmeliği incelenebilir.
Tarihçe
Bu program 2001-2002 eğitim-öğretim yılında Sosyal Bilimler Enstitüsü altında kurulmuştur. Şimdi ise Eğitim Bilimler Enstitüsü içerisinde çalışmalarına devam etmektedir.
Program Profili
Bu programının amacı, lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilginin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerini sağlamaktır. Ayrıca bu program örgün eğitim programı şeklinde yürütülmektedir.
Program Yeterlilikleri
1- |
Konu alan ve pedagojik alan bilgisi açısından temel bilgi ve beceriye sahip olabilmek |
2- |
Sosyal Bilgiler eğitimi alanıyla ilgili problemleri belirleyebilme ve bunların çözümüne yönelik öneriler geliştirebilmek. |
3- |
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bir süreç olarak uygulayabilmek |
4- |
Sosyal Bilgiler eğitimi alanında yürütülen yurt içi ve yurt dışı çalışmaları yakından takip edebilmek ve sosyal bilgiler eğitimine yönelik bakış açısını geliştirebilmek |
5- |
Sosyal Bilgiler eğitimi ile ilgili alanlarda nicel ve nitel araştırmalar yapabilmek |
6- |
Bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olabilmek |
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma
Sınavlar; ara sınav, yarıyıl sonu ve bütünleme sınavlarından oluşur. Sınavlar; yazılı, sözlü, yazılı-uygulamalı ve sözlü-uygulamalı yapılabilir. Her ders için ilgili yarıyılda en az bir ara sınav yapılır. Ara sınav ve yarıyıl sonu başarı notu katkı oranları, ilgili öğretim üyesi veya nitelikleri Senatoca belirlenen doktora derecesine sahip öğretim görevlilerinin önerisi ile her yarıyılın başında Enstitü Yönetim Kurulu tarafından karara bağlanır. Ayrıntılı bilgi edinmek için Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliğine bakılabilir.
Mezuniyet Koşulları
Öğrenciler Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği doğrultusunda mezun olurlar.
Mezun İstihdamı
Öğrencilerimiz mezun olduktan sonra Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda ve özel dershanelerde Sosyal Bilgiler öğretmeni olarak Sosyal Bilgiler dersine girmektedirler. Ayrıca, üniversitelerde lisans ve lisansüstü seviyesinde ders verebilirler.
Bir Üst Dereceye Geçiş
Bölümümüzde doktora eğitimi verilmemektedir ancak programımızdan mezun olan öğrenciler diğer üniversitelerdeki doktora programlarına devam edebilirler.
Eğitim Türü
Programda verilen eğitimin amacı , sosyal bilgiler eğitimi ile ilgili üst seviyede bilgi ve beceriye sahip öğrenciler yetiştirmek ve sosyal bilgiler eğitimi alanıyla ilgili literatüre katkı sağlayacak ve pratik uygulamalara kılavuzluk edebilecek bilimsel bilgi üretebilmektir.
Bölüm Başkanı
Prof.Dr. İbrahim GÜNER
Bölüm AKTS Koordinatörü
Doç.Dr. Muhammet Avaroğulları
Ders Planı
1. Yıl
- 1. Dönem
Ders Kodu
|
Ders Adı
|
Ders Türü
|
Teori
|
Uygulama
|
AKTS
|
Yazdır
|
EBE 5500
|
Proje Geliştirme ve Yönetimi
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
SBÖ 5090
|
SEMİNER
|
Zorunlu
|
0
|
2
|
6
|
|
SBÖ 5099
|
SOSYAL BİLİMLERDE BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE YAYIN ETİĞİ
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
6
|
|
SBÖ 5501
|
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMİNİN KULLANILMASI
|
Seçmeli
|
2
|
2
|
6
|
|
SBÖ 5503
|
TÜRKİYE TURİZMİNİN SORUNLARI VE SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM ANLAYIŞI
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
SBÖ 5505
|
SOSYAL BİLGİLER DERSİ TARİH KONULARININ ÖĞRETİMİ
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
SBÖ 5507
|
SAPMA DAVRANIŞLARI EĞİTİMİ
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
SBÖ 5509
|
YAKINÇAĞ TARİHİ VE BİBLİYOGRAFYASI
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
SBÖ 5511
|
SOSYAL BİLGİLERDE DEĞERLER EĞİTİMİ
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
SBÖ 5513
|
KÜRESELLEŞME, TOPLUM VE SİYASET
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
SBÖ 5515
|
KARŞILAŞTIRILMALI SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMLARI İNCELEMESİ
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
SBÖ 5517
|
SOSYAL BİLGİLERİN DOĞASI
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
SBÖ 5519
|
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE ÇOKLU OKURYAZARLIKLAR
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
SBÖ 5521
|
AMOS DESTEKLİ YAPISAL EŞİTLİK MODELLEMELERİ VE EĞİTİMSEL UYGULAMALARI
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
SBÖ 5700
|
UZMANLIK ALAN DERSİ
|
Zorunlu
|
4
|
0
|
6
|
|
TEB 5090
|
SEMİNER
|
Zorunlu
|
0
|
2
|
6
|
|
| | | | | | |
|
1. Yıl
- 2. Dönem
Ders Kodu
|
Ders Adı
|
Ders Türü
|
Teori
|
Uygulama
|
AKTS
|
Yazdır
|
SBÖ 5090
|
SEMİNER
|
Zorunlu
|
0
|
2
|
6
|
|
SBÖ 5700
|
UZMANLIK ALAN DERSİ
|
Zorunlu
|
4
|
0
|
6
|
|
SBÖ 5502
|
ÖĞRETMENLİK VE ETİK
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
SBÖ 5504
|
HARİTA UYGULAMALARI
|
Seçmeli
|
2
|
2
|
6
|
|
SBÖ 5506
|
TÜRK DEMOKRASİ TARİHİ
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
SBÖ 5508
|
COĞRAFYADA MEKANSAL ALGILAMA YÖNTEMLERİ
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
SBÖ 5510
|
YAKINÇAĞ OSMANLI SİYASİ TARİHİ
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
SBÖ 5512
|
SOSYAL BİLİMLERDE VERİ ANALİZİ
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
SBÖ 5514
|
TÜRKİYE JEOPOLİTİĞİ
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
SBÖ 5516
|
TARİH YAZICILIĞI
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
SBÖ 5518
|
SOSYAL BİLGİLERDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE STRATEJİLER
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
SBÖ 5520
|
İNKİLAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK KONULARININ ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
SBÖ 5522
|
SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİNDE GÜNCEL ARAŞTIRMALAR
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
SBÖ 5524
|
NATÜRALİSTİK YÖNTEM ARAŞTIRMALARI
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
| | | | | | |
|
2. Yıl
- 1. Dönem
Ders Kodu
|
Ders Adı
|
Ders Türü
|
Teori
|
Uygulama
|
AKTS
|
Yazdır
|
SBÖ 5700
|
UZMANLIK ALAN DERSİ
|
Zorunlu
|
4
|
0
|
6
|
|
SBÖ 5000
|
TEZ ÇALIŞMASI
|
Zorunlu
|
0
|
0
|
24
|
|
| | | | | | |
|
2. Yıl
- 2. Dönem
Ders Kodu
|
Ders Adı
|
Ders Türü
|
Teori
|
Uygulama
|
AKTS
|
Yazdır
|
SBÖ 5700
|
UZMANLIK ALAN DERSİ
|
Zorunlu
|
4
|
0
|
6
|
|
SBÖ 5000
|
TEZ ÇALIŞMASI
|
Zorunlu
|
0
|
0
|
24
|
|
| | | | | | |
|
|
Değerlendirme Anketleri

Dersler ile Program Yeterlilikleri Matrisi
0 - Etkisi Yok, 1 - En Düşük, 2 - Düşük, 3 - Orta, 4 - Yüksek, 5 - En Yüksek
1. Yıl
- 1. Dönem
Ders Adı | Py1 | Py2 | Py3 | Py4 | Py5 | Py6 |
Proje Geliştirme ve Yönetimi | | | | | | |
SEMİNER | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
SOSYAL BİLİMLERDE BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE YAYIN ETİĞİ | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 |
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMİNİN KULLANILMASI | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 |
TÜRKİYE TURİZMİNİN SORUNLARI VE SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM ANLAYIŞI | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 |
SOSYAL BİLGİLER DERSİ TARİH KONULARININ ÖĞRETİMİ | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
SAPMA DAVRANIŞLARI EĞİTİMİ | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 |
YAKINÇAĞ TARİHİ VE BİBLİYOGRAFYASI | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 |
SOSYAL BİLGİLERDE DEĞERLER EĞİTİMİ | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 |
KÜRESELLEŞME, TOPLUM VE SİYASET | 2 | 3 | 2 | 2 | 4 | 2 |
KARŞILAŞTIRILMALI SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMLARI İNCELEMESİ | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
SOSYAL BİLGİLERİN DOĞASI | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 |
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE ÇOKLU OKURYAZARLIKLAR | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |
AMOS DESTEKLİ YAPISAL EŞİTLİK MODELLEMELERİ VE EĞİTİMSEL UYGULAMALARI | 1 | 1 | 5 | 1 | 5 | 2 |
UZMANLIK ALAN DERSİ | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
SEMİNER | | | | | | |
| | | | | | |
|
1. Yıl
- 2. Dönem
Ders Adı | Py1 | Py2 | Py3 | Py4 | Py5 | Py6 |
SEMİNER | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
UZMANLIK ALAN DERSİ | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖĞRETMENLİK VE ETİK | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
HARİTA UYGULAMALARI | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
TÜRK DEMOKRASİ TARİHİ | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
COĞRAFYADA MEKANSAL ALGILAMA YÖNTEMLERİ | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 |
YAKINÇAĞ OSMANLI SİYASİ TARİHİ | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
SOSYAL BİLİMLERDE VERİ ANALİZİ | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
TÜRKİYE JEOPOLİTİĞİ | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
TARİH YAZICILIĞI | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
SOSYAL BİLGİLERDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE STRATEJİLER | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
İNKİLAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK KONULARININ ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİNDE GÜNCEL ARAŞTIRMALAR | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
NATÜRALİSTİK YÖNTEM ARAŞTIRMALARI | 1 | 1 | 5 | 1 | 4 | 2 |
| | | | | | |
|
2. Yıl
- 1. Dönem
|
2. Yıl
- 2. Dönem
Ders Adı | Py1 | Py2 | Py3 | Py4 | Py5 | Py6 |
UZMANLIK ALAN DERSİ | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
TEZ ÇALIŞMASI | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| | | | | | |
|
|