Kazanılan Derece
Doktora programı, tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için toplam 21 krediden ve bir eğitim-öğretim yılı 60 AKTS’den az olmamak koşuluyla en az yedi ders, seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışması olmak üzere en az 240 AKTS kredisinden oluşur ve tez çalışmasını başarıyla tamamlayan öğrenciler Su Ürünleri Doktoru ünvanını almaya hak kazanırlar.
Kabul Koşulları
Doktora Programlarına, yüksek lisans diploması ile başvuran adayların, EABDK tarafından uygun görülen ve EYK tarafından onaylanan bir bilim dalında yüksek lisans derecesine sahip olmaları, başvurduğu programın puan türünde ALES’ten en az 55 standart puan veya Üniversitelerarası Kurul tarafından kabul edilen sınavların birinden en az buna eşdeğer bir puan almış olmaları,YDS’den veya YÖKDİL’den en az 55 puan, Üniversitelerarası Kurulca geçerliği kabul edilen ulusal ve uluslararası yabancı dil sınavlarından en az eşdeğer puan almış olmaları gerekir. Başarı puanı; ALES puanının %50’si, lisans/yüksek lisans not ortalamasının %20’si ve yazılı sınav notunun %30’u toplanarak hesaplanır. GNO’ların 100’lük sistemdeki karşılıklarının bulunmasında YÖK’ün dönüşüm tablosu kullanılır. Başarı puanı doktora adayları için 65’ten az olmamak üzere Senato tarafından belirlenir.
Yeterlilik Koşulları
Doktora programı, tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için toplam 21 krediden ve bir eğitim-öğretim yılı 60 AKTS’den az olmamak koşuluyla en az yedi ders, seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışması olmak üzere en az 240 AKTS kredisinden oluşur. Lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için de 42 kredilik 14 ders, seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 300 AKTS kredisinden oluşur.
Önceki Öğrenim
Türk Yükseköğretim kurumlarında önceki öğrenmenin tanınması süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, programların eğitim planlarında yer alan Bilgisayar ve İngilizce gibi dersler için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar.
Tarihçe
03 Temmuz 1992 yılında 3837 Sayılı Kanun ile kurulmuş olan Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi’ nin yapılandırılmasında yer alan fakültelerden birisi olan Su Ürünleri Fakültemiz ilk öğrenci alımına 2004-2005 Eğitim-Öğretim yılında 41 öğrenci ile Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Yerleşkesi içerisinde başlamış ve ilk lisans mezunlarını da 2008 yılında vermiştir. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Su Ürünleri Fakültesi, Su Ürünleri Temel Bilimleri, Su Ürünleri Yetiştiriciliği, Avlama ve İşleme Teknolojisi olmak üzere başlıca üç bölümden oluşmakta olup, bu bölümler akademik yapılanma çerçevesinde işlev gördüğünden Lisans düzeyinde “Su Ürünleri Mühendisliği” adı altında tek diploma programı uygulanmaktadır. Fakültemiz, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Yerleşkesi içerisinde yeni inşa edilen binada 7 Prof.Dr., 10 Doçent Dr., 4 Dr. Öğretim Üyesi, 12 Araştırma Görevlisi ve 8 İdari Personel ile eğitim-öğretim faaliyetini yürütmektedir.
Program Profili
Doktora eğitim-öğretim programında, evrensel standartlara uygun Su Ürünleri eğitimi vermek; uluslar arası düzeyde bilimsel araştırmalar ve yayınlar yapmak; ulusal araştırma merkezlerinin, ulusal endüstrinin, tarım araştırma enstitülerinin ve üniversitelerin gereksinim duyduğu araştırma ve geliştirmede yetkin, teknoloji ve bilgi üretimine katkı sağlayacak düzeyde laboratuvar ve teorik bilgi birikimine sahip yüksek mühendisler yetiştirmektir.
Program Yeterlilikleri
1- |
Deniz-lagün, sulak alan ve içsuları tanımlayabilir, bu ortamlarda yaşayan su ürünlerini temel düzeyde tanır ve sınıflandırabilir, su ürünlerinin biyolojileri, davranışları ve popülasyon yapılarını bilir, bu kaynakların sürdürülebilir yönetilmesi için yeterli bilgi ve savunma ısrarına sahiptir, koruma bilinci gelişmiştir. |
2- |
Su ürünlerinin coğrafik olarak dağılımı, doğadaki canlı organizmalar ile ortam ilişkisinin incelenmesi, ekotoksikolojik, mikrobiyolojik ve kimyasal normların tanımlanarak; endüstriyel ve evsel kaynaklı çevresel olumsuzlukların su ürünleri üzerindeki etkilerinin incelenmesi, ekolojik sorunların belirlenmesi ve çözüm üretilmesi ile ilgili bilimsel farkındalığa sahiptir. |
3- |
Su ürünleri ile ilgili bir tesisi kurabilmek için yeterli düzeyde planlama bilgisine sahiptir ve su ürünleri ile ilgili projeler yapabilir, bu projelerin uygulanmasında etkin rol alabilir. |
4- |
Su ürünlerinin insan beslenmesindeki yerini ve önemini bilir, bunu tüketicilere ana hatlarıyla anlatabilir, su ürünlerinin işlenmesi, paketlenmesi, soğuk zincir kurallarına göre taşınması, depolanması ve pazarlanması ile ilgili aşamalarda görev alabilir, su ürünlerini en sağlıklı şekilde tüketiciye ulaştırılması için gerekli kalite standartlarını bilir ve uygular. |
5- |
Su ürünleri alanında uygulanan ulusal veya uluslararası mevzuat ile ilgili temel bilgilere sahiptir, mevzuat otoritelerini ve paydaşlarını tanır, resmi yazışmalarda hangi paydaşla ilişki kuracağını ayırt edebilir ve yazışmalarda mevzuatı doğru biçimde kullanabilir, mevzuat değişikliklerini takip eder, mevzuatın gerekli durumlarda nasıl uygulanacağını bilir. |
6- |
Su Ürünleri Mühendisliğinin temellerini oluşturan; Ekonomikliği, Sağlamlığı ve devamlılığı bilir, alanı ile ilgili yenilikleri takip eder, uygulanmasına katkıda bulunur. Pazar araştırması yapabilir, su ürünleri alanında ekonomik ve sosyo-ekonomik göstergeleri yorumlayabilir. |
7- |
Su ürünleri yetiştiriciliğinin temel aşamalarını bilir(Kuluçkahane, büyütme, biyoteknolojik uygulama, canlı balık nakli, yeni türler), bu aşamaların tür bazında farklılaştığı noktaları birbirinden ayırt eder, uygun yem rasyonu hazırlar ve teknolojilerini bilir, üretilen türün büyüme performanslarını takip eder ve yorumlar, işletmelerin çevresel etkileri hakkında bilgi sahibidir. Su ürünleri hastalıkları konusunda tanı ve tedavi konularına hakimdir. |
8- |
Su ürünleri alanında organizasyon, üretim planlaması, insan kaynakları yönetimi ve kontrol stratejilerini bilir ve uygular. Yönetimde karar vermede sorun analizi yapabilir, hızlı ve doğru karar verebilir. |
9- |
Proje döngü yönetimi ve mantıksal çerçeve yaklaşımını bilir. Bulunduğu yörenin su ürünleri açısından mevcut durumunu analiz eder. Fırsatları ve tehditleri belirleyerek ileriye dönük projeksiyon çizebilir. |
10- |
Su ürünleri avlama teknikleri ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. Temel düzeyde haritaları tanır, coğrafi bilgi sisteminden haberdardır. |
11- |
Temel düzeyde bilgisayar ve interneti kullanabilir, mesleki yayınları takip edebilir, su ürünleri terminolojisini kullanabilir, temel istatistik uygulayabilir, konusu ile ilgili araştırma ve denemeler yapabilir. Bir konuda seminer verebilir, rapor ve makale yazabilir ve tartışabilir. |
12- |
Temel düzeyde dalgıçlık ve küçük tekne kullanımı teorik bilgisine sahiptir. |
13- |
İnsani ve ahlaki değerleri bilir, mesleki etik kurallarının farkındadır, mahiyetinde çalışanların haklarını bilir ve gözetir, inisiyatif alır, öz güven sahibidir. |
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma
Öğrenciler eğitim-öğretim programlarında yer alan tüm teori ve uygulama derslerine, laboratuar çalışmalarına ve sınavlara devam etmekle yükümlüdür. Devam durumları dersi veren öğretim elemanı tarafından izlenir ve kaydı tutulur. Her dönem en az bir arasınav ve final sınavı verilmektedir. Geçerli bir nedenle sınava giremeyen öğrencilerin Enstitü Yönetim Kurulu tarafından kabul edilirse mazeret sınavına girme hakkı vardır. Yıl sonu sınavları bölüm tarafından ilan edilen yer ve tarihlerde yapılırlar. Öğrenci değerlendirme yöntemleri her ders için farklı şekillerde olabilir. Değerlendirme genelde kitap açık veya kapalı sınavlar, raporlar, ev ödevi, küçük yazılı sınavlar, seminer sunumları veya sözlü sınavlar, laboratuar veya atölye performansına göre yapılır. Öğretim elemanı not verirken öğrencinin ders performansı ve sınavları dışında devam durumunu da dikkate alabilir. Ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı gerektirmeyen dersler bölüm tarafından tespit edilir. Bu gibi durumlarda yarıyıl notu öğrencinin dönem içi performansına göre verilir.Sınavlar; ara sınav, yarıyıl sonu ve bütünleme sınavlarından oluşur. Öğrencinin yarıyıl sonu sınavına girebilmesi için; teorik derslerin en az %70’ine, laboratuvar ve uygulamaların ise en az %80’ine katılmış olması gerekir. Sınavlar; yazılı, sözlü, yazılı-uygulamalı ve sözlü-uygulamalı yapılabilir. Her ders için ilgili yarıyılda en az bir ara sınav yapılır. Ara sınav ve yarıyıl sonu başarı notu katkı oranları, ilgili öğretim üyesi veya nitelikleri Senatoca belirlenen doktora derecesine sahip öğretim görevlilerinin önerisi ile her yarıyılın başında EYK tarafından karara bağlanır. Öğrenciler, güz ve bahar yarıyılında birer defa olmak üzere yılda iki kez yeterlik sınavına girebilirler. Yüksek lisans derecesi ile kabul edilen öğrenci beşinci yarıyılın, lisans derecesi ile kabul edilen öğrenci yedinci yarıyılın sonuna kadar yeterlik sınavına girmek zorundadır.Yeterlik sınavları EABDB teklifi ile EYK tarafından atanan ve atama süresi boyunca sürekli görev yapan beş kişilik doktora yeterlik komitesi tarafından düzenlenir ve yürütülür. Doktora yeterlik sınavı, yazılı ve sözlü olarak iki bölüm halinde yapılır. Sözlü ve yazılı sınavlarda sorulan sorular ve değerlendirme tutanak altına alınır. Yazılı sınav başarısı notla değerlendirilebilir.
Mezuniyet Koşulları
Doktora programı, tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için toplam 21 krediden ve bir eğitim-öğretim yılı 60 AKTS’den az olmamak koşuluyla en az yedi ders, seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışması olmak üzere en az 240 AKTS kredisinden oluşur. Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.5 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve gerekmektedir.
Mezun İstihdamı
Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Üniversitelerin Su Ürünleri Fakülteleri, Orman ve Su İşleri Bakanlığı, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Denizcilik Müsteşarlığı, Belediyeler, Balıkçı gemileri, Balıkçı kooperatifleri, Su ürünleri işleme tesisleri, Su ürünleri pazarlama ve satış firmaları, Balık yemi sanayisi, Su ürünleri danışmanlık firmaları, İl Kontrol laboratuarları, İçme suyu üreten fabrikaları, Su ürünleri makine-ekipman ve teçhizat üreten firmalar, Yüzme havuz sularının analizlerini yapan laboratuvarlarda, ÇED koordinatörü firmalarda, Halka açık akvaryumlarda çalışabilmektedir.
Bir Üst Dereceye Geçiş
Doktora programını başarıyla tamamlayanlar Su Ürünleri Doktoru ünvanını alırlar.
Eğitim Türü
Su Ürünleri Mühendisliği Doktora
Bölüm Başkanı
Prof.Dr. Celal ATEŞ
Bölüm AKTS Koordinatörü
Dr.Öğr.Üyesi Esin BABA
Ders Planı
1. Yıl
- 1. Dönem
Ders Kodu
|
Ders Adı
|
Ders Türü
|
Teori
|
Uygulama
|
AKTS
|
Yazdır
|
SÜM6099
|
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
6
|
|
SÜM6501
|
ALGAL TOKSİNLER VE ÖZELLİKLERİ
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
SÜM6503
|
BİVALV BİYOEKOLOJİSİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
6
|
|
SÜM6505
|
SU ÜRÜNLERİ YETİŞTİRİCİLİĞİNDESU KALİTESİ KRİTERLERİ, STANDARTLARI VE TEKNOLOJİLERİ
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
SÜM6507
|
SU ÜRÜNLERİ HAZIR YEMEK (CATERING) TEKNOLOJİSİ
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
SÜM6509
|
SU ÜRÜNLERİNDE BOZULMA ETMENLERİ VE RAF ÖMRÜNE ETKİSİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
6
|
|
SÜM6511
|
KIYI ÖTESİ AĞ KAFESLERDE BALIK YETİŞTİRİCİLİĞİ VE TEKNOLOJİSİ
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
SÜM6513
|
AKVARYUM BİTKİLERİ YETİŞTİRİCİLİĞİ
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
SÜM6515
|
BİTKİSEL SU ÜRÜNLERİ İŞLEME TEKNOLOJİSİ
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
SÜM6517
|
ARITMA TESİSLERİNİN ÇIKIŞ SULARINDA BALIK YETİŞTİRİCİLİĞİ ÇALIŞMALARI
|
Seçmeli
|
2
|
2
|
6
|
|
SÜM6519
|
KAFES BALIKÇILIĞININ ÇEVRESEL ETKİLERİ
|
Seçmeli
|
2
|
2
|
6
|
|
SÜM6521
|
BALIK YUMURTALARI VE LAVRALARI YOLUYLA BALIK STOKLARININ TAYİN EDİLMESİ
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
SÜM6523
|
YETİŞTİRİCİLİKTE BALIK SAĞLIĞI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
6
|
|
SÜM6525
|
BALIK HASTALIKLARINDA TEDAVİ YÖNTEMLERİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
6
|
|
SÜM6527
|
BALIKLARDA ÜREME BİYOTEKNOLOJİSİ
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
SÜM6529
|
BALIK BESLEMEDE KULLANILAN YEM KATKI MADDELERİ
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
SÜM6531
|
KARMA YEMLER VE ANALİZ TEKNİKLERİ
|
Seçmeli
|
2
|
2
|
6
|
|
SÜM6533
|
AKUAPONİK SİSTEM DİZAYNI
|
Seçmeli
|
2
|
2
|
6
|
|
SÜM6535
|
SU ÜRÜNLERİNDE AĞIR METAL KONTAMİNASYONU
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
6
|
|
SÜM6537
|
İÇSU BALIKLARI POPULASYON TEKNİKLERİ
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
SÜM6539
|
LİMNOEKOLOJİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
6
|
|
SÜM6541
|
KÜRESEL ISINMA VE BALIKÇILIK
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
SÜM6543
|
BALIKÇILIK BİYOLOJİSİ YÖNETİMİ VE İZLEME
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
SÜM6545
|
ACISI VE GEL-GİT ZONU BALIKLARI
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
SÜM6547
|
SEFALOPODLARIN MORFOLOJİ VE ANATOMİLERİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
6
|
|
SÜM6549
|
BALIKLARDA STRES YÖNETİMİ
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
SÜM6551
|
VİRAL BALIK HASTALIKLARI
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
SÜM6553
|
DENİZ ÇAYIRI BİYOEKOLOJİSİ VE KORUMA STRATEJİLERİ
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
SÜM6555
|
TÜRKİYE DENİZ BALIKLARININ KORUMA STATÜLERİ
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
SÜM6557
|
BALIKÇILIK AMAÇLI YAPAY RESİF TASARIMI VE UYGULAMALARI
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
SÜM6559
|
AÇIKDENİZ VE ENDÜSTRİYEL BALIKÇILIK
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
SÜM6561
|
BALIKLARDA SPERM MUHAFAZASI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
6
|
|
SÜM6563
|
BALIK DAVRANIŞLARI
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
SÜM6565
|
SU ÜRÜNLERİ YETİŞTİRİCİLİĞİNDE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
SÜM6567
|
ALABALIK KULUÇKAHANESİNİN BİYOTEKNOLOJİK YÖNETİMİ
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
SÜM6569
|
BALIK SLAJI ÜRETİMİ VE YEM YAPIMINDA KULLANIMI
|
Seçmeli
|
2
|
2
|
6
|
|
SÜM6571
|
Balıklarda Protein Metobolizması ve Azot Boşalımı
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
SÜM6701
|
Uzmanlık Alan Dersi
|
Zorunlu
|
4
|
0
|
6
|
|
| | | | | | |
|
1. Yıl
- 2. Dönem
Ders Kodu
|
Ders Adı
|
Ders Türü
|
Teori
|
Uygulama
|
AKTS
|
Yazdır
|
SÜM6090
|
Seminer
|
Zorunlu
|
0
|
2
|
6
|
|
SÜM6502
|
İLERİ OŞİNOGRAFİ
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
SÜM6504
|
SU ÜRÜNLERİNDE TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ VE KAYNAK KULLANIMI
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
SÜM6506
|
BALIKÇILIKTA DENİZ KORUMA ALANLARI
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
SÜM6508
|
BALIK YETİŞTİRİCİLİĞİ VE BESLEMEDE KULLANILAN HESAPLAMALAR
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
SÜM6510
|
DENİZ EKOLOJİK SÜREÇLERİ
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
SÜM6512
|
SU KALİTESİ VE ANALİZ YÖNTEMLERİ
|
Seçmeli
|
2
|
2
|
6
|
|
SÜM6514
|
SU ÜRÜNLERİ KOOPERATİFÇİLİĞİ
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
SÜM6516
|
YETİŞTİRİCİLİKTE İMMUNOSTİMULANTLAR
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
6
|
|
SÜM6518
|
SUCUL CANLILARDA HİSTOLOJİK TEKNİKLER
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
6
|
|
SÜM6520
|
ALTERNATİF BALIK TÜRLERİ YETİŞTİRİCİLİĞİNDE KULUÇKAHANE TEKNİKLERİ
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
SÜM6522
|
AVRUPA BİRLİĞİ ORTAK BALIKÇILIK POLİTİKASI
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
SÜM6524
|
KARİDES BİYOTEKNOLOJİSİ
|
Seçmeli
|
2
|
2
|
6
|
|
SÜM6526
|
KARİDES KULUÇKAHANE YÖNETİMİ
|
Seçmeli
|
2
|
2
|
6
|
|
SÜM6528
|
İÇSU BENTOZ BİLGİSİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
6
|
|
SÜM6530
|
TÜRKİYE DENİZLERİ KÖPEK BALIKLARI
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
SÜM6532
|
KABUKLU VE YUMUŞAKÇA İŞLEME TEKNOLOJİSİ
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
SÜM6534
|
SU ÜRÜNLERİNDE YAN ÜRÜN DEĞERLENDİRME TEKNOLOJİSİ
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
SÜM6536
|
SEFALOPODLARIN ÜREME BİYOLOJİSİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
6
|
|
SÜM6538
|
SU ÜRÜNLERİ İŞLEME MEKANİZASYONU
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
SÜM6540
|
BALIK HASTALIKLARI TEŞHİSİNDE MOLEKÜLER YÖNTEMLER
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
6
|
|
SÜM6542
|
ORGANİK SU ÜRÜNLERİ YETİŞTİRİCİLİĞİ
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
SÜM6544
|
TATLISU MİDYE YETİŞTİRİCİLİĞİ
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
SÜM6546
|
DENİZEL EKOSİSTEMLER
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
SÜM6548
|
ZEHİRLİ VE TEHLİKELİ BALIKLAR
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
SÜM6550
|
KEMİKLİ BALIKLARDA OTOLİT MORFOLOJİSİ VE SİSTEMATİĞİ
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
SÜM6702
|
Uzmanlık Alan Dersi
|
Zorunlu
|
4
|
0
|
6
|
|
| | | | | | |
|
2. Yıl
- 1. Dönem
Ders Kodu
|
Ders Adı
|
Ders Türü
|
Teori
|
Uygulama
|
AKTS
|
Yazdır
|
SÜM6703
|
Uzmanlık Alan Dersi
|
Zorunlu
|
4
|
0
|
6
|
|
SÜM6800
|
Yeterlik Sınavına Hazırlık
|
Zorunlu
|
0
|
0
|
24
|
|
| | | | | | |
|
2. Yıl
- 2. Dönem
Ders Kodu
|
Ders Adı
|
Ders Türü
|
Teori
|
Uygulama
|
AKTS
|
Yazdır
|
SÜM6704
|
Uzmanlık Alan Dersi
|
Zorunlu
|
4
|
0
|
6
|
|
SÜM6900
|
Tez Önerisi
|
Zorunlu
|
0
|
0
|
24
|
|
| | | | | | |
|
3. Yıl
- 1. Dönem
Ders Kodu
|
Ders Adı
|
Ders Türü
|
Teori
|
Uygulama
|
AKTS
|
Yazdır
|
SÜM6705
|
Uzmanlık Alan Dersi
|
Zorunlu
|
4
|
0
|
6
|
|
SÜM6901
|
Tez Çalışması (1.TİK)
|
Zorunlu
|
0
|
0
|
24
|
|
| | | | | | |
|
3. Yıl
- 2. Dönem
Ders Kodu
|
Ders Adı
|
Ders Türü
|
Teori
|
Uygulama
|
AKTS
|
Yazdır
|
SÜM6706
|
Uzmanlık Alan Dersi
|
Zorunlu
|
4
|
0
|
6
|
|
SÜM6902
|
Tez Çalışması (2.TİK
|
Zorunlu
|
0
|
0
|
24
|
|
| | | | | | |
|
4. Yıl
- 1. Dönem
Ders Kodu
|
Ders Adı
|
Ders Türü
|
Teori
|
Uygulama
|
AKTS
|
Yazdır
|
SÜM6707
|
Uzmanlık Alan Dersi
|
Zorunlu
|
4
|
0
|
6
|
|
SÜM6903
|
Tez Çalışması (3.TİK)
|
Zorunlu
|
0
|
0
|
24
|
|
| | | | | | |
|
4. Yıl
- 2. Dönem
Ders Kodu
|
Ders Adı
|
Ders Türü
|
Teori
|
Uygulama
|
AKTS
|
Yazdır
|
SÜM6000
|
Tez Çalışması (Tez Savunması)
|
Zorunlu
|
0
|
0
|
24
|
|
SÜM6708
|
Uzmanlık Alan Dersi
|
Zorunlu
|
4
|
0
|
6
|
|
| | | | | | |
|
|
Değerlendirme Anketleri

Dersler ile Program Yeterlilikleri Matrisi
0 - Etkisi Yok, 1 - En Düşük, 2 - Düşük, 3 - Orta, 4 - Yüksek, 5 - En Yüksek
1. Yıl
- 1. Dönem
Ders Adı | Py1 | Py2 | Py3 | Py4 | Py5 | Py6 | Py7 | Py8 | Py9 | Py10 | Py11 | Py12 | Py13 |
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği | | | | | | | | | | | | | |
ALGAL TOKSİNLER VE ÖZELLİKLERİ | 5 | 5 | | | | | | | | | | | 5 |
BİVALV BİYOEKOLOJİSİ | 5 | 5 | | | | | 4 | | | 3 | | | 5 |
SU ÜRÜNLERİ YETİŞTİRİCİLİĞİNDESU KALİTESİ KRİTERLERİ, STANDARTLARI VE TEKNOLOJİLERİ | 5 | 5 | 5 | | 4 | | 5 | 3 | 3 | | | | 5 |
SU ÜRÜNLERİ HAZIR YEMEK (CATERING) TEKNOLOJİSİ | 3 | 3 | | 5 | 5 | 5 | | | | 2 | | | 5 |
SU ÜRÜNLERİNDE BOZULMA ETMENLERİ VE RAF ÖMRÜNE ETKİSİ | 4 | 4 | | 5 | 5 | 4 | | | | 5 | | | 5 |
KIYI ÖTESİ AĞ KAFESLERDE BALIK YETİŞTİRİCİLİĞİ VE TEKNOLOJİSİ | 5 | 5 | 3 | | 5 | 4 | 5 | | | 4 | 5 | 4 | 5 |
AKVARYUM BİTKİLERİ YETİŞTİRİCİLİĞİ | 5 | 5 | | | | | 5 | 4 | 4 | | | | 5 |
BİTKİSEL SU ÜRÜNLERİ İŞLEME TEKNOLOJİSİ | 5 | | 4 | 5 | 5 | 5 | 2 | | | 5 | | | 5 |
ARITMA TESİSLERİNİN ÇIKIŞ SULARINDA BALIK YETİŞTİRİCİLİĞİ ÇALIŞMALARI | 5 | 5 | 5 | | 4 | | 5 | 4 | 5 | | 3 | | 5 |
KAFES BALIKÇILIĞININ ÇEVRESEL ETKİLERİ | 5 | 5 | | | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
BALIK YUMURTALARI VE LAVRALARI YOLUYLA BALIK STOKLARININ TAYİN EDİLMESİ | 5 | 5 | | | | | 3 | | | 4 | | | 5 |
YETİŞTİRİCİLİKTE BALIK SAĞLIĞI | | | | | 2 | 2 | 5 | 4 | | | 1 | | 2 |
BALIK HASTALIKLARINDA TEDAVİ YÖNTEMLERİ | 5 | 5 | | | | | 5 | | | | | | 5 |
BALIKLARDA ÜREME BİYOTEKNOLOJİSİ | 5 | 5 | 5 | | | | 5 | 3 | 3 | | 3 | | 5 |
BALIK BESLEMEDE KULLANILAN YEM KATKI MADDELERİ | 4 | 4 | | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | | | | | 5 |
KARMA YEMLER VE ANALİZ TEKNİKLERİ | 4 | 4 | | | 3 | 4 | 5 | | | | | | 5 |
AKUAPONİK SİSTEM DİZAYNI | 4 | 5 | 5 | | | 4 | 5 | 4 | 5 | | 2 | | 5 |
SU ÜRÜNLERİNDE AĞIR METAL KONTAMİNASYONU | 5 | 5 | | 5 | 5 | | 3 | | | | | | 5 |
İÇSU BALIKLARI POPULASYON TEKNİKLERİ | 5 | 5 | | | | | 4 | | | 5 | 5 | 5 | 5 |
LİMNOEKOLOJİ | 5 | 5 | | | | | | | | 5 | | | 5 |
KÜRESEL ISINMA VE BALIKÇILIK | 5 | 5 | | | 3 | 3 | | | | 5 | 5 | 5 | 5 |
BALIKÇILIK BİYOLOJİSİ YÖNETİMİ VE İZLEME | 5 | 5 | | | | | | | | 5 | | 5 | 5 |
ACISI VE GEL-GİT ZONU BALIKLARI | 5 | 5 | | | | | 4 | | | | | 2 | 5 |
SEFALOPODLARIN MORFOLOJİ VE ANATOMİLERİ | 5 | 5 | | | | | | | | 5 | | 5 | 5 |
BALIKLARDA STRES YÖNETİMİ | 5 | 5 | | | | | 4 | 3 | 3 | 3 | | 3 | 5 |
VİRAL BALIK HASTALIKLARI | 4 | 5 | | | | | 5 | | | | | | 5 |
DENİZ ÇAYIRI BİYOEKOLOJİSİ VE KORUMA STRATEJİLERİ | 5 | 5 | | | 5 | 3 | 3 | | | 3 | | | 5 |
TÜRKİYE DENİZ BALIKLARININ KORUMA STATÜLERİ | 5 | 5 | | | 5 | 3 | | | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 |
BALIKÇILIK AMAÇLI YAPAY RESİF TASARIMI VE UYGULAMALARI | 5 | 5 | | | 4 | | | | | 5 | | 5 | 5 |
AÇIKDENİZ VE ENDÜSTRİYEL BALIKÇILIK | 5 | 5 | | | 5 | 4 | | | | 5 | 5 | 5 | 5 |
BALIKLARDA SPERM MUHAFAZASI | 5 | | | | | | 5 | | | | 4 | | 5 |
BALIK DAVRANIŞLARI | 5 | 5 | | | | | 4 | | | 5 | 5 | 5 | 5 |
SU ÜRÜNLERİ YETİŞTİRİCİLİĞİNDE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK | 5 | 5 | | | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | | 5 |
ALABALIK KULUÇKAHANESİNİN BİYOTEKNOLOJİK YÖNETİMİ | 5 | 5 | 5 | | | 4 | 5 | 5 | 5 | | 3 | | 5 |
BALIK SLAJI ÜRETİMİ VE YEM YAPIMINDA KULLANIMI | 5 | | | | 2 | 3 | 5 | 4 | | | | | 5 |
Balıklarda Protein Metobolizması ve Azot Boşalımı | | | | | | | | | | | | | |
Uzmanlık Alan Dersi | | | | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | |
|
1. Yıl
- 2. Dönem
Ders Adı | Py1 | Py2 | Py3 | Py4 | Py5 | Py6 | Py7 | Py8 | Py9 | Py10 | Py11 | Py12 | Py13 |
Seminer | | | | | | | | | | | | | |
İLERİ OŞİNOGRAFİ | 5 | 4 | | | | | | | | 2 | 2 | 3 | 4 |
SU ÜRÜNLERİNDE TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ VE KAYNAK KULLANIMI | | | 1 | 5 | 3 | 4 | | 2 | 2 | | 2 | | 4 |
BALIKÇILIKTA DENİZ KORUMA ALANLARI | 4 | 3 | | | 4 | | | | | | 4 | | 4 |
BALIK YETİŞTİRİCİLİĞİ VE BESLEMEDE KULLANILAN HESAPLAMALAR | | | | | | | 4 | | | | 5 | | 4 |
DENİZ EKOLOJİK SÜREÇLERİ | 5 | 4 | | | | | | | | 2 | 3 | | 4 |
SU KALİTESİ VE ANALİZ YÖNTEMLERİ | 2 | 2 | | | 1 | | | | | | 3 | | 4 |
SU ÜRÜNLERİ KOOPERATİFÇİLİĞİ | | | 3 | | 4 | 2 | | 5 | 3 | | 3 | | 4 |
YETİŞTİRİCİLİKTE İMMUNOSTİMULANTLAR | 2 | 1 | | | | | 5 | | | | 2 | | 4 |
SUCUL CANLILARDA HİSTOLOJİK TEKNİKLER | 2 | 2 | | | | | 5 | | | | 2 | | 4 |
ALTERNATİF BALIK TÜRLERİ YETİŞTİRİCİLİĞİNDE KULUÇKAHANE TEKNİKLERİ | 5 | 5 | 3 | | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | | | | 5 |
AVRUPA BİRLİĞİ ORTAK BALIKÇILIK POLİTİKASI | | | | | 5 | 4 | | 3 | 3 | | 4 | | 5 |
KARİDES BİYOTEKNOLOJİSİ | 2 | 3 | | | | | 5 | | | | 3 | | 4 |
KARİDES KULUÇKAHANE YÖNETİMİ | 2 | 3 | 5 | | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | | 4 | | 4 |
İÇSU BENTOZ BİLGİSİ | 5 | 3 | | | | | | | | 3 | 2 | 2 | 4 |
TÜRKİYE DENİZLERİ KÖPEK BALIKLARI | 4 | 3 | | | | 4 | | | | 2 | | | 4 |
KABUKLU VE YUMUŞAKÇA İŞLEME TEKNOLOJİSİ | | | | 5 | 3 | 3 | | 1 | | | 2 | | 4 |
SU ÜRÜNLERİNDE YAN ÜRÜN DEĞERLENDİRME TEKNOLOJİSİ | | | | 5 | | 1 | | | | | 2 | | 4 |
SEFALOPODLARIN ÜREME BİYOLOJİSİ | 1 | 3 | | | | | 5 | | | | 2 | | 4 |
SU ÜRÜNLERİ İŞLEME MEKANİZASYONU | | | 5 | | | | | 3 | 1 | | 5 | | 4 |
BALIK HASTALIKLARI TEŞHİSİNDE MOLEKÜLER YÖNTEMLER | | | | | | | 5 | | | | 3 | | 4 |
ORGANİK SU ÜRÜNLERİ YETİŞTİRİCİLİĞİ | 3 | 2 | | | 3 | 2 | 5 | 1 | 2 | | 2 | | 4 |
TATLISU MİDYE YETİŞTİRİCİLİĞİ | 3 | 2 | 2 | | | | 5 | | | | 1 | | 4 |
DENİZEL EKOSİSTEMLER | 5 | 4 | | | | | | | | 2 | 2 | 2 | 4 |
ZEHİRLİ VE TEHLİKELİ BALIKLAR | 4 | 1 | | | | | 3 | | | | | 2 | 4 |
KEMİKLİ BALIKLARDA OTOLİT MORFOLOJİSİ VE SİSTEMATİĞİ | 5 | 2 | | | | | | | | | | | 4 |
Uzmanlık Alan Dersi | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 |
| | | | | | | | | | | | | |
|
2. Yıl
- 1. Dönem
Ders Adı | Py1 | Py2 | Py3 | Py4 | Py5 | Py6 | Py7 | Py8 | Py9 | Py10 | Py11 | Py12 | Py13 |
Uzmanlık Alan Dersi | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 |
Yeterlik Sınavına Hazırlık | | | | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | |
|
2. Yıl
- 2. Dönem
Ders Adı | Py1 | Py2 | Py3 | Py4 | Py5 | Py6 | Py7 | Py8 | Py9 | Py10 | Py11 | Py12 | Py13 |
Uzmanlık Alan Dersi | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 |
Tez Önerisi | | | | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | |
|
3. Yıl
- 1. Dönem
Ders Adı | Py1 | Py2 | Py3 | Py4 | Py5 | Py6 | Py7 | Py8 | Py9 | Py10 | Py11 | Py12 | Py13 |
Uzmanlık Alan Dersi | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 |
Tez Çalışması (1.TİK) | | | | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | |
|
3. Yıl
- 2. Dönem
Ders Adı | Py1 | Py2 | Py3 | Py4 | Py5 | Py6 | Py7 | Py8 | Py9 | Py10 | Py11 | Py12 | Py13 |
Uzmanlık Alan Dersi | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 |
Tez Çalışması (2.TİK | | | | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | |
|
4. Yıl
- 1. Dönem
Ders Adı | Py1 | Py2 | Py3 | Py4 | Py5 | Py6 | Py7 | Py8 | Py9 | Py10 | Py11 | Py12 | Py13 |
Uzmanlık Alan Dersi | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 |
Tez Çalışması (3.TİK) | | | | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | |
|
4. Yıl
- 2. Dönem
Ders Adı | Py1 | Py2 | Py3 | Py4 | Py5 | Py6 | Py7 | Py8 | Py9 | Py10 | Py11 | Py12 | Py13 |
Tez Çalışması (Tez Savunması) | | | | | | | | | | | | | |
Uzmanlık Alan Dersi | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 |
| | | | | | | | | | | | | |
|
|