Kazanılan Derece
Psikiyatri Hemşireliğinde Yüksek Lisans (master/Msc) Derecesi
Kabul Koşulları
Sağlık Bilimleri Enstitüsü ve Anabilim dalı kabul koşulları geçerlidir ve her dönem ilan edilmektedir.
Yeterlilik Koşulları
Lisansüstü Eğitim Yönetmeliğinde belirtilen ders kredisini almış olmak ve mezuniyet not ortalamasına sahip olmak (yüksek lisans/master).
Önceki Öğrenim
Öğrencinin başvurusu ile öğrenim gördüğü daha önceki üniversitedeki dersler Lisansüstü Uyum Komisyonu tarafından ders içeriği ve ders saati açısından değerlendirilir. Uygun görüldüğü takdirde bölümüz müfredatındaki ilgili derslerden önceki üniversiteden almış olduğu not ile geçmiş sayılır.
Tarihçe
Psikiyatri Hemşireliği yüksek lisans programı Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) kararıyla 17.07.2019 tarihinde açılmıştır.
2019-2020 Eğitim Öğretim Yılı Bahar döneminde öğrenci almaya başlamıştır.
Program Profili
Psikiyatri Hemşireliği Tezli Yüksek Lisans Programı öğrencileri, öğrenimleri boyunca uzmanlık alan dersi dışında en az yedi dersi, bir semineri ve tez çalışmasını başarmak zorundadır. Yüksek lisans derecesi alabilmek için gerekli olan AKTS toplamı en az 120'dir. Mezun öğrencilere Uzman Psikiyatri Hemşiresi (Msc) unvanı verilmektedir.
Program Yeterlilikleri
1- |
Psikiyatri hemşireliğine özgü temel olan kavram ve ilkeleri geliştirebilme |
2- |
Psikiyatri hemşireliğini ve ruhsal hastalıkları biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan bütüncül bir yaklaşımla ele alabilme |
3- |
Psikiyatri hemşireliği ve ruhsal hastalıklarla ilgili, koruyucu, tedavi ve rehabilite edici, birey merkezli hemşirelik bakımını kapsamlı olarak planlayıp uygulayabilme |
4- |
Psikiyatri hemşireliği ve ruhsal hastalıklarla ilişkin güncel bilgiye sahip olma, elde ettiği bilgileri yorumlayıp, analiz ve sentez edebilme |
5- |
hemşireliği ve ruhsal hastalıklara ilişkin bireysel hemşirelik bakım felsefesini oluşturabilme |
6- |
Psikiyatri hemşireliği alanında kanıta dayalı, multidisipliner, özgün bilimsel araştırma yapabilme/yaptırabilme |
7- |
Ülkemizdeki psikiyatri hemşireliği ve ruhsal hastalıklara ilişkin sorunları kavrayabilme |
8- |
Toplumsal cinsiyet bakış açısının, psikiyatri hemşireliği ve ruhsal hastalıklara ilişkin yansımalarını analiz edebilme ve soruna yönelik çözüm önerileri üretebilme |
9- |
Psikiyatri hemşireliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve ulusal ve uluslararası alanlarda uygulayabilme |
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliğine uygun olarak dersin sorumlu öğretim elamanı tarafından belirlenir.
Mezuniyet Koşulları
Psikiyatri Hemşireliği Tezli Yüksek Lisans Programı öğrencileri, öğrenimleri boyunca uzmanlık alan dersi dışında en az yedi dersi, bir semineri ve tez çalışmasını başarmak zorundadır. Yüksek lisans derecesi alabilmek için gerekli olan AKTS toplamı en az 120'dir
Mezun İstihdamı
Psikiyatri Hemşireliği alanında uzmanlaşmış hemşirelerin Sağlık Bakanlığı, Üniversite ve Özel hastanelerde klinik sorumlusu, yönetici hemşire olarak çalışırlar. Üniversitelerin Sağlık Bilimleri Fakültelerinde, Hemşirelik Yüksekokullarında Psikiyatri Hemşireliği Anabilim Dalında, Sağlık Yüksekokullarında hemşirelik, ebelik ve sağlık memurluğu bölümlerinde akademisyen olarak görev alabilirler.
Bir Üst Dereceye Geçiş
Lisansüstü eğitimini başarıyla tamamlayan adaylar Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Sınavı (ALES) ve yabancı dil sınavından geçerli not almaları koşuluyla doktora programında öğrenim görebilirler.
Eğitim Türü
Örgün Yüz yüze
• Psikiyatri hemşireliği/hemşireliğin kavram, ilke ve yöntemlerine ilişkin bilgiye erişebilen, değerlendirebilen, bilimsel araştırma yapabilen, kazandığı bilgi ve becerileri uygulama alanına ve hemşirelik/psikiyatri hemşireliği öğretimine aktarabilen, öğretim ilke ve yöntemlerini hemşirelik/psikiyatri hemşireliği alanında kullanabilen bilim uzmanı psikiyatri hemşireleri yetiştirmektir.
Bölüm Başkanı
Prof.Dr. Nezihe BULUT UĞURLU
Bölüm AKTS Koordinatörü
Dr.Öğr.Üyesi Havva AKPINAR
Ders Planı
1. Yıl
- 1. Dönem
Ders Kodu
|
Ders Adı
|
Ders Türü
|
Teori
|
Uygulama
|
AKTS
|
Yazdır
|
HEM5901
|
Hemşirelikte Temel Kavram ve Kuramlar I
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
4
|
|
PSH5001
|
Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliği I
|
Zorunlu
|
3
|
8
|
10
|
|
PSH5501
|
Hemşirelikte İletişim ve Etkileşim Süreçleri I
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
4
|
|
PSH5503
|
Psikiyatri Hemşireliğinde Etik I
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
4
|
|
PSH5505
|
Konsültasyon ve Liyezon Psikiyatrisi Hemşireliği
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
4
|
|
PSH5507
|
Hemşirelik Hizmetlerinde Kalite Yönetimi
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
4
|
|
PSH5509
|
Sağlık Hizmetlerinde İletişim
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
4
|
|
PSH5701
|
Uzmanlık Alan Dersi
|
Zorunlu
|
4
|
0
|
6
|
|
SABE5090
|
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
6
|
|
SABE5500
|
Proje Geliştirme ve Yönetimi
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
| | | | | | |
|
1. Yıl
- 2. Dönem
Ders Kodu
|
Ders Adı
|
Ders Türü
|
Teori
|
Uygulama
|
AKTS
|
Yazdır
|
HEM5802
|
Biyoistatistik
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
4
|
|
HEM5902
|
Hemşirelikte Temel Kavram ve Kuramlar II
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
4
|
|
PSH5002
|
Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliği II
|
Zorunlu
|
3
|
8
|
10
|
|
PSH5090
|
Seminer
|
Zorunlu
|
0
|
2
|
6
|
|
PSH5502
|
Hemşirelikte İletişim ve Etkileşim Süreçleri
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
4
|
|
PSH5504
|
Psikiyatri Hemşireliğinde Etik II
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
4
|
|
PSH5506
|
Psikofarmakoloji
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
4
|
|
PSH5508
|
Grup Psikoterapileri
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
4
|
|
PSH5510
|
Psikoonkoloji
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
4
|
|
PSH5512
|
Çocuk İhmali ve İstismarı
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
4
|
|
PSH5702
|
Uzmanlık Alan Dersi
|
Zorunlu
|
4
|
0
|
6
|
|
| | | | | | |
|
2. Yıl
- 1. Dönem
Ders Kodu
|
Ders Adı
|
Ders Türü
|
Teori
|
Uygulama
|
AKTS
|
Yazdır
|
PSH5000
|
Tez Çalışması
|
Zorunlu
|
0
|
0
|
24
|
|
PSH5703
|
Uzmanlık Alan Dersi
|
Zorunlu
|
4
|
0
|
6
|
|
| | | | | | |
|
2. Yıl
- 2. Dönem
Ders Kodu
|
Ders Adı
|
Ders Türü
|
Teori
|
Uygulama
|
AKTS
|
Yazdır
|
PSH5704
|
Uzmanlık Alan Dersi
|
Zorunlu
|
4
|
0
|
6
|
|
| | | | | | |
|
|
Değerlendirme Anketleri

Dersler ile Program Yeterlilikleri Matrisi
0 - Etkisi Yok, 1 - En Düşük, 2 - Düşük, 3 - Orta, 4 - Yüksek, 5 - En Yüksek
1. Yıl
- 1. Dönem
Ders Adı | Py1 | Py2 | Py3 | Py4 | Py5 | Py6 | Py7 | Py8 | Py9 |
Hemşirelikte Temel Kavram ve Kuramlar I | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 |
Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliği I | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Hemşirelikte İletişim ve Etkileşim Süreçleri I | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | 5 | 5 | 4 |
Psikiyatri Hemşireliğinde Etik I | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
Konsültasyon ve Liyezon Psikiyatrisi Hemşireliği | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
Hemşirelik Hizmetlerinde Kalite Yönetimi | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Sağlık Hizmetlerinde İletişim | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
Uzmanlık Alan Dersi | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği | | | | | | | | | |
Proje Geliştirme ve Yönetimi | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| | | | | | | | | |
|
1. Yıl
- 2. Dönem
Ders Adı | Py1 | Py2 | Py3 | Py4 | Py5 | Py6 | Py7 | Py8 | Py9 |
Biyoistatistik | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 |
Hemşirelikte Temel Kavram ve Kuramlar II | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliği II | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Seminer | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Hemşirelikte İletişim ve Etkileşim Süreçleri | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 |
Psikiyatri Hemşireliğinde Etik II | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
Psikofarmakoloji | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
Grup Psikoterapileri | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
Psikoonkoloji | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Çocuk İhmali ve İstismarı | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 |
Uzmanlık Alan Dersi | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| | | | | | | | | |
|
2. Yıl
- 1. Dönem
Ders Adı | Py1 | Py2 | Py3 | Py4 | Py5 | Py6 | Py7 | Py8 | Py9 |
Tez Çalışması | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Uzmanlık Alan Dersi | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| | | | | | | | | |
|
2. Yıl
- 2. Dönem
Ders Adı | Py1 | Py2 | Py3 | Py4 | Py5 | Py6 | Py7 | Py8 | Py9 |
Uzmanlık Alan Dersi | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| | | | | | | | | |
|
|