English
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı İ.Ö. Tezsiz Yüksek Lisans

Kazanılan Derece

Tezsiz Yüksek Lisans Derecesi

Kabul Koşulları

Tezsiz Yüksek Lisans Programına başvuracak adayların, Eğitim Fakültesi mezunu / öğretmenlik sertifikası sahibi olması ya da en az 3 yıldır öğretmen olarak çalışıyor olduğunu belgelendirmesi gerekmektedir. Yabancı dil puanı koşulu aranmamaktadır. Öğrenci kabulü, başvuru koşulları ve diğer hususlarla ilgili yukarıda anılmayan konular, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği’ne göre yapılır.

Yeterlilik Koşulları

Öğrenciler iki yarıyılda toplam en az 10 adet dersi alıp 30 krediyi tamamlayarak başarılı olabilmektedir.

Önceki Öğrenim

Tezsiz Yüksek Lisans Programına başvuracak adayların, en az dört yıllık fakülteden mezun olmaları ve en az üç yıl okullarda öğretmenlik yapmış olmaları gerekmektedir.

Tarihçe

Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı Tezsiz Yüksek Lisans Programı 2013-2014 Güz Yarıyılında Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü bünyesinde eğitim-öğretim faaliyetlerine başlamış ve aynı akademik yılda öğrenci almaya başlamıştır.

Program Profili

Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Tezsiz Yüksek Lisans Programı, Okullara, Milli Eğitim Bakanlığı ve diğer kurumlara yönetici, denetçi; üniversitelerin ilgili bölümlerine öğretim elemanı yetiştirmeye; Milli Eğitim Bakanlığına bağlı kurumlarda çalışan öğretmen, yönetici ve denetçilerin mesleki yeterliklerini yükseltmeye, okul yöneticiliği ve eğitim denetçiliği alanında uzman yetiştirmeye yönelik olarak Temel Yönetim ve Denetim derslerinin yanı sıra Eğitim Planlaması ve Eğitim Ekonomisi ile ilgili dersleri kapsar.

Program Yeterlilikleri

1- Eğitim bilimine ilişkin genel bilgi birikimini, EYTEPE alanına ilişkin temel teori ve uygulamalar çerçevesinde derinleştirmek, eğitim yönetimi ve denetimine ilişkin teori ve uygulamalar arasındaki ilişkileri değerlendirebilmek.
2- Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi bilim dalı ile ilgili alt konuları inceleyebilmek.
3- EYTEPE ile psikoloji, sosyoloji, felsefe, genel yönetim, ekonomi, siyaset ve diğer ilişkili disiplinler arasında ilişkileri kavrayıp, alanında özümsendiği bilgi ve becerilerden yararlanarak disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek.
4- EYTEPE’ ye ilişkin edinilen bilgileri farklı düzeylerdeki eğitim örgütlerinin geliştirilmesi ve etkili yönetilmelerinde uygulayabilmek.
5- EYTEPE alanına ilişkin sahip olduğu bilgileri kullanarak, eğitim sisteminin yönetimi ve denetimine ilişkin sorunları tanımlayabilmek, ilişkili disiplinlerden elde ettiği bilgilerle yeni bakış açıları geliştirebilmek.
6- EYTEPE’ ye ilişkin sorunları bilimsel problem çözme çerçevesinde kurgulayıp, nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak eğitim sisteminin sorunlarına çözüm önerileri getirebilmek.
7- EYTEPE alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan istatistik yazılımları kullanabilme becerilerini kazanmak, bilgi ve veri paylaşım sürecinin gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
8- EYTEPE alanına ilişkin sorunlara yönelik kuram ve yaklaşımlardan yola çıkarak çözüm modelleri geliştirerek, çözüm modellerinin sonuçları doğrultusunda modeli sistemin bütününe uygulayabilmek.
9- EYTEPE alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilimi ve alan yazın bilgi birikimini kazanmak ve disiplinler arası çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımlarda çalışma becerilerini uygulayabilmek.
10- EYTEPE alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve teorileri şüpheci, mantıksal, analitik ve bağımsız bir bakış açısıyla ele alarak eleştirel bir gözle değerlendirebilmek.
11- EYTEPE alanı ve kişisel gelişim konusunda yaşamboyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olarak, mesleki gelişim ve yaşamboyu öğrenme ilkelerini benimsemek.
12- EYTEPE alanında güncel gelişmeleri ve kendi bilimsel nitelikli çalışmalarını alan ve alan dışındaki kişi, kurum ve kuruluşlara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilmek.
13- İnsanları harekete geçirebilme konusunda sosyal ilişkilerin dinamiklerini yönetebilme ve bulundukları sosyal ve eğitimsel ortamların gerektirdiği liderlik becerilerini uygulayabilmek.
14- Alana ilişkin yabancı çalışmaları takip edebilme, uluslararası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alma ve kendi çalışmalarını uluslararası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim becerilerine sahip olmak.
15- Eğitim sistemine ilişkin geliştirilen strateji, politika ve planları eğitim yönetimi ve denetimine ilişkin teori ve ilkeleri açısından yorumlayarak; elde edilen sonuçları ulusal ve uluslararası kalite göstergeleri çerçevesinde değerlendirebilmek.

Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma

Bu programda sınav değerlendirme kuralları her bir ders için farklılık göstermektedir. Her bir dersin iş yükü ve içeriği değişiklik gösterebilir.

Mezuniyet Koşulları

Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Tezsiz Yüksek Lisans programından yüksek lisans derecesini almak için en az 30 en çok 35 kredi almak gerekmektedir. Öğrenciler iki yarıyılda toplam en az 10 adet dersi alıp başarılı olmak zorundadırlar.

Mezun İstihdamı

Yüksek lisans düzeyinde mezun olarak, “Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Uzmanı” unvanını alanlar, Milli Eğitim Bakanlığında ve özel okullarda denetçi ve yönetici olarak görevlendirilmektedirler.

Bir Üst Dereceye Geçiş

Tezsiz yüksek lisans mezunları doktora eğitimi alamamaktadır.

Eğitim Türü

Tezsiz Yüksek Lisans

Bölüm Başkanı

Prof.Dr. Ahmet DUMAN

Bölüm AKTS Koordinatörü

Ar.Gör. Elif ILİMAN PÜSKÜLLÜOĞLU (elifiliman@mu.edu.tr)

Ders Planı

Değerlendirme Anketleri

Dersler ile Program Yeterlilikleri Matrisi

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, 48000 Kötekli/Muğla | Tel: + 90 (252) 211-1000 | Fax: + 90 (252) 223-9280
Copyright © 2013 Bilgi İşlem Daire Başkanlığı
Yukarı Çık