English
Tıp Fakültesi Tıp Fakültesi (İngilizce)

Kazanılan Derece

Tıp Doktoru (doktorluk) Diploması

Kabul Koşulları

ÖSYM'nin yapmış olduğu üniversite giriş sınavında başarılı olmak ve yeterli puanı almış olmak.

Yeterlilik Koşulları

Tıp Fakültesi'nde eğitim süresi 6 (altı) yıldır. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Tıp Fakültesi eğitim öğretim ve sınav yönetmeliğinin 34. maddesine göre fakülteden mezun olabilmek için öğrencilerin aşağıdaki şartları taşımaları gerekir: a) Eğitim-öğretim programından alması gereken dersleri, uygulamaları ve stajları başarı ile tamamlamak. b) En az 360 AKTS mezuniyet kredisine ve en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmak.

Önceki Öğrenim

Başarı durumuna göre kurumlar arası yatay geçiş, kurum içi programlar arası yatay geçiş, merkezi yerleştirme puanına göre yatay geçiş, yurt dışından yatay geçiş ve özel durumlarda yatay geçiş koşulları kılavuz ile belirlenmiştir. https://tip.mu.edu.tr/tr/yatay-gecis-8482 Başvurusu kabul edilen, sağladığı belgelerde eksiklik/sorun görülmeyen ve ders içerikleri (müfredat) denklikleri değerlendirmesi sonucu uyum görülen adayların yatay geçiş değerlendirme puanı (YGDP) hesaplanır.

Tarihçe

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi bünyesinde Tıp Fakültesi kurulması, Üniversite Senatosunun 20/12/2006 tarih ve 366/4 sayılı kararı ile teklif edilmiş olup Milli Eğitim Bakanlığının 14/05/2007 tarih 11968 sayılı yazısı üzerine, 28/03/1983 tarihli ve 2809 sayılı kanunun ek 30’uncu maddesine göre, Bakanlar Kurulu’nca 14/05/2007 tarihinde kararlaştırılmıştır. Fakültemiz bünyesinde Bölüm ve Anabilim Dallarının açılması 22/05/2008 tarihli Yükseköğretim Genel Kurulunda incelenmiş olup 2547 sayılı Kanun’un 2880 sayılı Kanun’la değişik 7/d-2 maddesi ile 2809 sayılı Kanun’un 3. maddesi uyarınca uygun bulunmuştur. 1 Ekim 2009 tarih ve 27363 sayılı resmi gazete ile Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Döner Sermaye İşletme Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik yayınlanmış ve hemen sonra 20 Ekim 2009 tarihinde Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezi Yönetmeliği yayınlanarak yürürlüğe girmiştir. 2015-2016 Eğitim-Öğretim yılında İngilizce Tıp Programına ilk öğrencilerini alarak İngilizce tıp eğitimi başlamıştır.

Program Profili

İlk üç dönemde sistem temelli kurullar mevcuttur. Dönem I ve II'de hücre ve sistemlerde normal yapı ve işlev bilgisi, Dönem III'de hücre ve sistemlerde yapı ve işlev bozuklukları bilgisi verilmektedir. Son üç dönemde disiplin temelli klinik stajlar mevcuttur. Dönem IV ve V'te öğrencilere semptom ve bulgulara göre teşhis koyma, ayırıcı tanı yapma, tedaviyi düzenleme, acil durumları yönetme ile birlikte sağlığı geliştirme ve sağlığın korunması konusunda bilgi ve becerilerin kazandırılması, Dönem VI'da önceki evrelerde kazanılmış yeterliklerin, eğiticilerin gözetimi altında, bireysel olarak uygulanması ve aday hekimlerin yetkinlik kazandırılması amaçlanmaktadır. Eğitim içeriği UÇEP, Türkiye Yükseköğretim Yeterlikler Çerçevesi (TYYÇ), Bologna süreci ve uluslararası standartlar açısından CanMEDS (Canada Medicine) ile uyumludur. Üniversitemiz seçmeli ders havuzu ve fakültemize özgü seçmeli dersler bulunmaktadır. Teorik ve pratik eğitimler entegre biçimde verilmekte ve yatay/dikey entegrasyonlar yapılmaktadır. Alana özgü olarak; Probleme Dayalı Öğrenme Sosyal Sorumluluk Projeleri Özel Çalışma Modülü Mesleki Beceriler Eğitimi dersleri verilmektedir.

Program Yeterlilikleri

1- Temel, Dahili ve Cerrahi Tıp Bilimleri alanlarında ayrıntılı ve güncel ileri düzeyde bilgilere sahip olmak.
2- Temel, Dahili ve Cerrahi Tıp bilimleri alanlarında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek. Karşılaştığı hastanın ilk değerlendirmesini yapmak, ayırıcı tanıları ortaya koymak, gerekli tetkikleri istemek, reçete yazmak, tedavi planı düzenlemek, hastalık yönetimini planlamak, ölüm sonrası işlemleri yerine getirmek.
3- Tıbbi gerekliliklere göre hasta, hasta yakınları ve gerekli birimlerle etkili iletişim kurmak. Sağlık alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak.
4- Klinik Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek, ayrıca bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek . Toplumsal sağlık sorunlarını ortaya koyabilmek, sağlık hizmetlerinin etkin ve verimli olması için bireysel, ekipsel ve toplumsal gelişme yollarını açıklamak ve uygulamak.
5- Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlamak ve yönetmek
6- Sağlık hizmetleriyle ilgili yasal mevzuatı bilmek ve uygulamak.
7- Temel, Cerrahi ve Dahili Tıp bilimleri alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek, sorunları tanımlayabilmek, analiz edebilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek
8- Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ayrıca bu değerleri öğretmek ve denetlemek
9- Bir yabancı dili kullanarak alanındaki güncel bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurmak
10- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak
11- Sosyal hakların evrenselliğine değer veren, sosyal adalet bilincini kazanmış, kalite yönetimi ve süreçleri ile çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak.
12- Yaşam boyu öğrenme becerisini kazanmış olmak ve mesleki yönden en güncel gelişmeleri takip etmek.
13- İnsani, toplumsal ve kültürel değerlerden doğan sorumluluklarını yerine getirmek.

Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Tıp Fakültesi eğitim öğretim ve sınav yönetmeliğine göre; Dönem 1, 2 ve 3 eğitim-öğretim ve sınavları ile ilgili esaslar MADDE 26- (1) Eğitim-öğretim; Dönem 1, 2 ve 3’te, entegre sistem içinde yürütülen ders kurulları ile ortak zorunlu ve seçmeli derslerden oluşur. (2) Dönem 1, 2, 3’te aşağıdaki sınavlar yapılır: a) Ders kurulu sınavı: Her ders kurulu sonunda yapılan sınavdır. Ders kurulu sınavı ara sınav yerine geçer. b) Dönem sonu sınavı: Her akademik yılın sonunda son ders kurulu sınavının bitiminden sonra yapılan ve o yıl okutulan tüm ders kurullarını kapsayan sınavdır. c) Dönem sonu bütünleme sınavı: Devam şartını yerine getirmesine rağmen başarılı olamayan veya dönem sonu sınav hakkını kazandığı halde bu sınava herhangi bir nedenle giremeyen öğrenciler için yapılan sınavdır. ç) Mesleki beceri uygulamaları sınavı: Mesleki beceri uygulamalarını değerlendirmek için yapılan sınavdır. d) Probleme dayalı öğretim değerlendirmesi (PDÖ): Probleme dayalı öğretim uygulamalarını ölçmek için yapılan değerlendirmedir. e) Mazeret sınavı: Mazeretleri nedeniyle ders kurulu sınavına giremeyen ve Yönetim Kurulunca mazeretleri kabul edilen öğrenciler için mazeret sınavı yapılır. Ders kurulu mazeret sınavı bir defa ve Dekanlıkça belirlenen tarihte yapılır. Mazeret sınavına girmeyen öğrenci için tekrar mazeret sınav hakkı verilmez. Dönem sonu sınavı ve bütünleme sınavları için mazeret sınav hakkı verilmez. (3) Sınav sonuçları, analizler ve gerekirse düzeltmeler yapıldıktan sonra en geç yedi iş günü içinde açıklanır. Tüm sınav notları dönem koordinatörlüğü tarafından ilan edilir ve Dekanlığa iletilir. Dönem 1, 2 ve 3 sınavlarındaki başarının değerlendirilmesi MADDE 27- (1) Ders kurulları sınav notlarının hesaplanmasında aşağıdaki esaslara uyulur: a) Kurul sınavları yazılı sınav olarak ve/veya ödev/proje gibi alternatif yöntemler kullanılarak yapılır. Sınavlar yüz yüze ve/veya dijital imkanlar kullanılarak yapılabilir. Uygulaması olan kurullarda yazılı sınavlara ek olarak yüz yüze ve/veya dijital imkanlar kullanılarak pratik-uygulama ve/veya sözlü sınavı da yapılabilir. Probleme dayalı öğretim, mesleki beceri eğitimi ve benzeri diğer eğitim uygulamaları için farklı değerlendirme yöntemleri belirlenebilir. b) Pratik derslerin toplam notu ve derslere göre dağılımı, mesleki beceri uygulamaları ile probleme dayalı öğretim, formatif sınavlar ve benzeri diğer eğitim ve sınav uygulamalarının not ağırlığı ve kurullara göre dağılımı eğitim-öğretim programı içeriği doğrultusunda dönem koordinatörlerince belirlenir. c) Bir ders kurulu sınavında her dersin ve pratik/uygulama sınavının kendi barajı vardır. Baraj sınırı %50’dir. Öğrenci ders kurulu sınavında kurulu oluşturan derslerin bir veya birkaçından %50’nin altında not alırsa o dalda elde ettiği puan ile o dalın toplam puanının %50’si arasında kalan puan farkı, sınav toplam puanından düşülerek o ders kurulu sınav notu belirlenir. Soru sayısı o sınavdaki toplam soru sayısının %5’inden daha az olan dersler için ilgili dönem koordinatörü tarafından baraj uygulamasının birleştirilmesine karar verilebilir. Ders kurulunu oluşturan derslere ait teorik ve pratik puanlar toplanarak ders kurulu sınav puanı bulunur. ç) Ders kuruluna ait toplam puanın hesaplanmasında sonucun eksi olarak bulunması durumunda bu puan sıfır olarak değerlendirilir. (2) Ders kurulları ortalama notu: Herhangi bir dönemin ders kurulları not ortalamasını hesaplamak için; o dönemdeki her bir kurulun AKTS değeri, o kuruldan alınan harf notunun katsayısı ile çarpılır. Çarpım sonucunda bulunan değerler toplanır ve elde edilen toplam değer, bu kurulların toplam AKTS değerine bölünür. Elde edilen ortalama, virgülden sonra iki hane olarak gösterilir. (3) Ders kurulları dönem sonu ve bütünleme sınavları, yazılı sınav olarak ve/veya ödev/proje gibi alternatif yöntemler kullanılarak yapılır. Sınavlar yüz yüze ve/veya dijital imkanlar kullanılarak yapılabilir. Yazılı sınavlara ek olarak yüz yüze ve/veya dijital imkanlar kullanılarak pratik (uygulama) ve/veya sözlü sınavı da yapılabilir. Pratik/uygulama sınavları ödev/proje gibi alternatif yöntemler kullanılarak yapılır. (4) Başarılı sayılabilmek için ders kurulları dönem sonu sınavı veya ders kurulları dönem sonu bütünleme sınavından en az 50 puan almak zorunludur. (5) Ders kurulları dönem sonu başarı notu, ders kurulları ortalama notunun %60’ı ve dönem sonu sınavından alınan notun %40’ının toplanması ile elde edilen nottur. Bütünlemeye kalan öğrencilerin dönem sonu başarı notunun hesaplanmasında dönem sonu sınavından alınan not yerine bütünleme sınavından alınan not esas alınır. Öğrencinin bir üst sınıfa geçebilmesi için, ders kurulları dönem sonu sınavı veya ders kurulları dönem sonu bütünleme sınavından en az 50 alması ve ders kurulları dönem sonu başarı notunun 100 üzerinden en az 60 olması gerekir. (6) Ortak zorunlu dersler ile TIP/MED kodlu olmayan seçmeli/zorunlu derslerin yürütülmesinde ve sınavlarının değerlendirilmesinde Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği hükümleri uygulanır. Dönem 1, 2 ve 3’te dönem sonu sınavından muafiyet hakkı MADDE 28- (1) Ders kurulları ortalama notu 85 ve üzerinde olan ve her bir ders kurulundan en az 60 ve üzerinde not alan öğrencilerin, dönem sonu sınavına girme zorunlulukları yoktur. Dönem sonu sınavından muafiyet hakkı elde eden öğrencilerin ders kurulları ortalama notu, ders kurulları dönem sonu başarı notu olarak kabul edilir. (2) Dönem sonu sınavından muafiyet hakkı elde etmiş olmasına rağmen söz konusu sınava katılmak isteyen öğrenciler, bu isteklerini sınav tarihinden en az yedi gün önce dilekçe ile Dekanlığa bildirmek zorundadır. Süresi içinde yapılmayan başvurular işleme alınmaz. Not yükseltmek amacıyla dönem sonu sınavına giren öğrenciler için ders kurulları dönem sonu başarı notu hesaplanırken, son aldıkları puan değerlendirmeye alınır. Dönem 1, 2 ve 3’te dönem tekrarı MADDE 29- (1) Öğrencinin bir üst sınıfa geçebilmesi için, ders kurulları dönem sonu sınavı veya ders kurulları dönem sonu bütünleme sınavından en az 50 alması ve ders kurulları dönem sonu başarı notunun 100 üzerinden en az 60 olması gerekir. Bu şartları sağlamayan öğrenciler sınıfta kalmış sayılır. Bu öğrenciler o dönemi tekrarlar ve sınavlara yeniden girerler. Bu tekrarlarda, öğrencilerin tüm aşamaları ile derslere devam zorunluluğu vardır. Dönem 4 ve 5 dersleri MADDE 30- (1) Dönem 4 ve 5’te klinik dersler staj uygulaması şeklinde yapılır. Staj uygulaması yapılacak klinikler ve staj süreleri Eğitim-Öğretim Koordinasyon Komisyonunun önerisi üzerine Fakülte Kurulu tarafından belirlenerek eğitim-öğretim yılı başında ilan edilir. Gerekli durumlarda aynı süreçlerden geçerek Fakülte Kurulu tarafından seçmeli staj uygulaması açılabilir ve stajların bazılarının birleştirilmesi ile staj blokları oluşturulabilir. Staj programları, Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Ulusal Çekirdek Eğitim Programının güncel hali esas alınarak hazırlanır ve uygulanır. Dönem 4 ve 5 staj sınavları MADDE 31- (1) Stajı değerlendirmek için staj sonunda yapılan sınava staj sınavı denir. Dönem 4 ve 5’te staj sınavları, ilgili anabilim dalı tarafından belirlenen ve daha önce ilan edilmiş olan yöntemlerle yapılır. (2) Sınavlar; yazılı sınav ve/veya sözlü ve/veya pratik (hasta veya olgu sunumu, muayene, klinik beceri uygulaması, hasta başı görüşme ve benzeri gibi uygulamalı) sınav olarak ve/veya ödev/proje gibi alternatif yöntemler kullanılarak yapılır. Sınavlar yüz yüze ve/veya dijital imkanlar kullanılarak da yapılabilir. Sözlü ve/veya pratik sınavlar anabilim dallarının olanakları ölçüsünde yapılandırılmış sınavlar şeklinde yapılır. Ödev, proje, formatif değerlendirme, klinik performans değerlendirmesi ve benzeri değerlendirme yöntemleri stajda uygulanacaksa bu değerlendirme yöntemlerinin staj sınavına katkıları anabilim dalı kurul kararı ile belirlenir. (3) Başarılı sayılmak için staj sınavlarının her aşamasında en az 60 puan almış olmak gereklidir. Staj notu her aşamanın aritmetik ortalaması şeklinde hesaplanır. (4) Staj sınavları anabilim dalında ders veren öğretim elemanlarının katılımı ile gerçekleştirilir. Sözlü ve pratik sınavlar en az iki öğretim elemanından oluşan bir kurul tarafından yapılır. Anabilim dalındaki öğretim elemanı sayısı az ise, diğer anabilim dallarından sınavın yürütülmesinde öğretim elemanı desteği alınabilir. (5) Sınav sonuçları analizler ve gerekirse düzeltmeler yapıldıktan sonra en geç yedi iş günü içinde açıklanır. Staj notları, ilgili anabilim dalı tarafından ilan edilir ve Dekanlığa iletilir. Dönem 4 ve 5 staj bütünleme sınavı ve stajların tekrarı MADDE 32- (1) Dönem 4 ve 5’te staj sınavlarında devam şartını yerine getirmesine rağmen başarılı olmayan öğrenciler, bu stajların staj bütünleme sınavına girerler. (2) Dönem sonu staj bütünleme sınavları eğitim-öğretim dönemi sonunda ilgili eğitim-öğretim yılının son stajının bitiminden sonra yapılır. Devamsızlıktan kalmamış olmak kaydıyla bütün stajları aldıktan sonra stajları dönem sonundan önce bitiren Dönem 4 ve 5 öğrencilerinden bu tarihler dışında bütünleme sınavı ihtiyacı olanlar için ilk staj grubunun gireceği staj sınavı, dönem içi bütünleme sınavı olarak kabul edilebilir. Bu durumdaki öğrenciler sınav tarihinden en az yedi gün önce sınava girmek istediği staj grubunu belirten bir dilekçeyi Dekanlığa vermek zorundadır. Süresinde verilmeyen dilekçeler değerlendirmeye alınmaz. Dönem içi staj bütünleme sınavına giren öğrenciler dönem sonundaki staj bütünleme sınavlarına giremez. Staj bütünleme sınavına giren bir öğrenci stajın devam şartını sağlayarak tüm aşamaları ile tekrarlamadan ikinci bir staj bütünleme hakkı talep edemez. (3) Staj sınavlarında başarısız olan öğrenci eğitim programına uygun izleyen staj grubuna başlatılır. (4) Staja devam şartını yerine getirmeyen veya bütünleme sınavlarında başarılı olamayan öğrencilerin, stajın tüm aşamalarını o stajın eğitim programına uygun staj grubu ile birlikte tekrarlamaları gerekir. (5) Dönem 4 ve 5’te o dönem programında yer alan tüm stajlar başarı ile tamamlanmadan üst sınıfa geçilemez. (6) Dönem 4 ve 5’te öğrenci devamsız olduğu veya başarısız olduğu stajı bir sonraki yıl eğitim programına uygun ilk öğrenci grupları ile tekrarlar. Öğrenci tekrarlamak zorunda olduğu tüm derslerden başarılı olduğu takdirde, yeni ders yılının başlamasını beklemeden yeni öğrenci grubu ile Dönem 5 veya 6 öğrenimine başlayabilir. (7) Dönem 5’e ait tüm stajlarını tamamladıktan sonra sadece tek bir stajdan devam şartını sağladığı halde başarısız olan ve bu stajı başarması halinde Dönem 6’ya başlayabilecek durumda bulunan öğrencilere, Dönem 6’ya başlama tarihinden önce staj bütünleme sınavına ek olarak staj tekrarı olmadan ve tek bir staj için bir defaya mahsus olmak üzere tek ders sınav hakkı verilir. Bu sınavda başarılı olanlar Dönem 6’ya başlatılır. Başarısız olan öğrenciler ise stajı tekrar alırlar. Tek ders sınav hakkı bir eğitim-öğretim yılında bir defa kullanılabilir. Dönem içindeki tek ders sınavı, diğer staj gruplarının staj sınavları/staj bütünleme sınavları ile birlikte yapılır. Dönem sonu tek ders sınavı staj bütünleme sınavları bitiminden sonra akademik takvime göre planlanacak şekilde yapılır. Tek ders sınav hakkını kullanacak öğrenciler sınav tarihinden en az yedi gün önce sınava girmek istediğini belirten bir dilekçeyi Dekanlığa vermek zorundadır. Bu dilekçede tek ders sınavı hakkını dönem içinde kullanmak isteyen öğrenciler sınava girmek istediği staj grubunu belirtir. (8) Staj sınavları, staj bütünleme sınavları ve tek ders sınavları için mazeret sınav hakkı verilmez. (9) Dönem 4 ve 5’te mazereti Yönetim Kurulunca kabul edilmiş bir nedenle de olsa devamsızlık sınırını aşmış olan öğrenciler, staj sınavına alınmazlar ve bu öğrencilerin stajı tüm aşamaları ile tekrarlamaları gerekir. (10) Staj bütünleme sınav notları ilgili anabilim dalı tarafından ilan edilir ve Dekanlığa iletilir. Aday hekimlik dönemi eğitim esasları MADDE 33- (1) Aday hekimlik dönemindeki eğitim programının amacı; öğrencinin daha önceki yıllarda edindiği teorik ve pratik bilgilerin klinik uygulamalarını yaptırmak, öğrenciye hekimlik mesleğinin uygulanmasında deneyim ve beceri kazandırmak, hekim adayını bu mesleği yalnız başına en iyi biçimde uygulayabileceği düzeye getirmektir. (2) Aday hekimlik dönemi aralıksız on iki ayı kapsayan bir dönemdir. (3) Aday hekimlik döneminde klinik dersler staj halinde yapılır. Staj uygulaması yapılacak klinikler ve staj süreleri Eğitim-Öğretim Koordinasyon Komisyonunun önerisi üzerine Fakülte Kurulu tarafından belirlenerek eğitim-öğretim yılı başında ilan edilir. Gerekli durumlarda aynı süreçlerden geçerek Fakülte Kurulu tarafından seçmeli staj uygulaması getirilebilir ve stajların bazılarının birleştirilmesi ile staj blokları oluşturulabilir. (4) Fakültenin aday hekimlik uygulaması yapılan her anabilim dalında öğretim elemanlarından biri, eğitim-öğretim yılının başlamasından önce anabilim dalı kurulu tarafından o eğitim-öğretim yılı için anabilim dalı aday hekimlikten sorumlu öğretim elemanı olarak görevlendirilir ve Dekanlığa bildirilir. Bu öğretim elemanı bu dönemin eğitim-öğretiminin düzenli bir şekilde yürütülmesinde anabilim dalı başkanı ve dönem koordinatörü ile iş birliği yapar. (5) Bu dönemde öğrenci, acil servis, klinik, poliklinik, laboratuvar, ameliyathane, yoğun bakım, saha çalışmaları gibi alanlarda öğretim elemanı kontrolünde çalışır. (6) Aday hekimlik dönemi öğrencileri, eğitim gördükleri anabilim ve bilim dallarının şartlarına uymak, nöbet tutmak, ameliyat, laboratuvar çalışması, vaka takdimi, konferans, seminer ve diğer bilimsel faaliyetlere katılmak zorundadır. (7) Bu dönemde öğrencilerin bir staj/staj bloğunda başarılı olarak değerlendirilebilmesi için devam şartlarını sağlamış olması ve ilgili anabilim dalı tarafından belirlenen aday hekim yeterlilik değerlendirmesi ve aday hekim staj karnesi değerlendirmesinden en az 60 puan almaları gerekir. Öğrencilerin aday hekim yeterlilik değerlendirme belgesi ve aday hekim staj karnesi, staj bitiminde anabilim dalı başkanlığı tarafından Dekanlığa iletilir. (8) Aday hekimlik dönemi stajlarının bir veya birkaçından başarılı olamayan öğrenciye ilgili mevzuatta belirtilen azami eğitim-öğretim süresi dikkate alınarak başarısız olduğu staj/stajlarını başarılı oluncaya kadar tekrarlama hakkı verilir. Bu tekrarların tamamında devam zorunluluğu vardır.

Mezuniyet Koşulları

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Tıp Fakültesi eğitim öğretim ve sınav yönetmeliğinin 34. maddesine göre fakülteden mezun olabilmek için öğrencilerin aşağıdaki şartları taşımaları gerekir: a) Eğitim-öğretim programından alması gereken dersleri, uygulamaları ve stajları başarı ile tamamlamak. b) En az 360 AKTS mezuniyet kredisine ve en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmak.

Mezun İstihdamı

Mezunlar; 1) Sağlık Bakanlığının öngördüğü eğitimleri alan hekim ve uzman hekimler Aile Hekimi olarak görev yapabilirler. 2) Tıpta Uzmanlık sınavına girerek başarılı oldukları takdirde tercihlerine göre bir Üniversite Hastanesinde veya Sağlık Bakanlığına bağlı uzmanlık eğitimi veren Eğitim ve Araştırma Hastanelerinde Araştırma Görevlisi Dr. kadrosunda uzmanlık eğitimi alabilirler. 3) Sağlık Bakanlığının ön gördüğü eğitimleri alan hekimler Kurum (işyeri) Hekimliği yapabilirler. 4) Pratisyen hekim olarak çalışabilirler.

Bir Üst Dereceye Geçiş

Tıp Fakültesini başarı ile tamamlayan öğrenciler Tıpta Uzmanlık Sınavına (TUS) girerek, başarılı oldukları takdirde uzmanlık eğitimine başlarlar.

Eğitim Türü

TEMEL AMAÇLAR: 1 Uluslararası standartlarda tıp eğitimi vermek 2 Toplum sağlığını en yüksek düzeyde gözeten iyi hekim yetiştirmek

Bölüm Başkanı

Prof.Dr. Süleyman Cüneyt KARAKUŞ

Bölüm AKTS Koordinatörü

Dr.Öğr.Üyesi Tanju MERCAN

Ders Planı

1. Yıl -
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Teori Uygulama AKTS Yazdır
ATB1801 Principles of Atatürk and Revolutionary History Exam I Zorunlu 2 0 2
ATB1802 Principles of Atatürk and Revolutionary History Exam II Zorunlu 2 0 2
ATBY1803 Principles of Atatürk and Revolutionary History Exam I Zorunlu 2 0 2
ATBY1804 Principles of Atatürk and Revolutionary History Exam II Zorunlu 2 0 2
ENF1805 Introduction to Information & Communication Technologies Zorunlu 4 0 3
MED 1100 Cell Sciences Committee I Zorunlu 98 0 8
MED 1200 Cell Sciences Committee II Zorunlu 126 0 11
MED 1300 Cell Sciences Committee III Zorunlu 109 0 9
MED 1400 Cell Sciences Committee IV Zorunlu 121 0 10
MED 1501 Medicine And Art History I Seçmeli 24 42 3
TDB 1801 Turkish Language I Zorunlu 2 0 2
TDB1801 Turkish I Zorunlu 2 0 2
TDB1802 Turkish Language II Zorunlu 2 0 2
YDB1831 English I Zorunlu 3 0 3
YDB1832 English II Zorunlu 3 0 3
YDB1905 Mesleki Latince I Seçmeli 3 0 3
İSG 1811 Occupational Health and Safety Zorunlu 60 0 1
       
1. Yıl -
2. Yıl -
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Teori Uygulama AKTS Yazdır
MED 2100 Tissue Biology Committee I Zorunlu 114 0 10
MED 2200 Circulatory and Respiratory Systems Committee Zorunlu 134 12 12
MED 2300 Nervous System Committee Zorunlu 129 0 12
MED 2400 Digestive System and Metabolism Comittee Zorunlu 100 12 10
MED 2500 Urogenital and Endocrine System Committee Zorunlu 103 0 10
YDB2831 English III Zorunlu 3 0 3
YDB2832 English IV Zorunlu 3 0 3
       
2. Yıl -
3. Yıl -
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Teori Uygulama AKTS Yazdır
MED 3100 Cell and Tissue Injury and Infection Zorunlu 116 0 10
MED 3200 Circulatory and Respiratory Systems Zorunlu 100 16 9
MED 3300 Gastrointestinal and Hematopoetic Systems Zorunlu 91 16 9
MED 3400 Endocrine and Urogenital Systems Zorunlu 118 16 12
MED 3500 Musculoskeletal System and Neuropsychiatry Committee Zorunlu 90 16 9
MED 3600 Public Health and Family Medicine Comittee Zorunlu 127 22 11
       
3. Yıl -
4. Yıl -
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Teori Uygulama AKTS Yazdır
MED 4004 General Surgery Zorunlu 330 0 11
MED 4006 Cardiology Zorunlu 120 0 4
MED 4009 Clinical Pharmacology Zorunlu 30 0 1
MED 4016 Pediatrics Zorunlu 360 0 15
MED 4017 Internal Diseases Zorunlu 360 0 14
MED 4019 Infectious Diseases Zorunlu 90 0 4
MED 4020 Chest Diseases Zorunlu 90 0 4
MED 4021 Gynecology and Obstetrics Zorunlu 300 0 6
MED 4501 The Management Of Chronic Wounds and Diseases Related to Pressurechanges Seçmeli 30 0 1
MED 4502 Bioethics Issues and Decision Making Processes Seçmeli 30 0 1
MED 4503 Medical Informatics Seçmeli 10 0 1
MED 4504 Medical Legislation Seçmeli 37 2 1
MED 4505 Medicine and Art In Palliative Oncology Seçmeli 14 22 1
       
4. Yıl -
5. Yıl -
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Teori Uygulama AKTS Yazdır
MED 5001 Forsensic Medicine Zorunlu 34 38 3
MED 5002 Emergency Medicine Zorunlu 45 35 3
MED 5004 Pediatric Surgery Zorunlu 30 37 3
MED 5005 Neurology Zorunlu 56 39 5
MED 5006 Dermatology Zorunlu 31 69 5
MED 5007 Psychiatry Zorunlu 10 0 5
MED 5008 Physical Therapy and Rehabilitation Zorunlu 10 0 3
MED 5009 Nuclear Medicine Zorunlu 10 0 1
MED 5010 Radiology Zorunlu 10 0 3
MED 5013 Ophthalmology Zorunlu 10 0 3
MED 5016 Otorhinolaryngology Zorunlu 5 10 5
MED 5017 Urology Zorunlu 10 0 5
MED 5018 Orthopedics and Traumatology Zorunlu 10 0 5
MED 5023 Cardiovascular Surgery Zorunlu 10 0 3
MED 5024 Neurosurgery Zorunlu 10 0 1
MED 5025 Chest Surgery Zorunlu 10 0 1
MED 5026 Child and Adolescent Psychiatry Zorunlu 10 0 1
MED 5027 Anesthesiology and Reanimation Zorunlu 10 0 3
MED 5501 Plastic Reconstructive and Aesthetic Surgery Seçmeli 10 0 2
MED 5502 Healthcare Management Seçmeli 30 30 2
MED 5503 Medical Sociology Seçmeli 30 30 2
MED 5504 Artificial İntelligene Seçmeli 30 30 2
MED 5505 Radiation Oncology Seçmeli 30 30 2
MED 5506 Intensive Care Seçmeli 30 30 2
MED 5507 Algology Seçmeli 30 30 2
MED 5508 Medical Genetics Seçmeli 30 30 2
MED 5509 Clinical Micribiology Seçmeli 30 30 2
MED 5510 Medical Pathology Seçmeli 30 30 2
MED 5511 Clinical Embryology Seçmeli 30 30 2
MED 5512 Science Ethics Seçmeli 30 30 2
MED 5513 Cinema and Medicine Seçmeli 30 30 2
MED 5514 Medicine and Art History-II Seçmeli 24 36 2
       
5. Yıl -
6. Yıl -
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Teori Uygulama AKTS Yazdır
MED 6001 Public Health Zorunlu 160 0 5
MED 6002 Internal Medicine Zorunlu 320 0 10
MED 6003 Pediatrics Zorunlu 5 0 10
MED 6004 General Surgery Zorunlu 160 0 5
MED 6005 Gynecology and Obstetrics Zorunlu 160 0 5
MED 6007 Psychiatry Zorunlu 160 0 5
MED 6008 Emergency Medicine Zorunlu 5 0 10
MED 6009 Family Medicine Zorunlu 160 0 5
MED 6501 Forensic Medicine Seçmeli 160 0 5
MED 6502 Child and Adolescent Psychiatry Seçmeli 160 0 5
MED 6503 Dermatological and Venereal Diseases Seçmeli 160 0 5
MED 6504 Infectious Diseases Seçmeli 160 0 5
MED 6505 Physical Therapy and Rehabilitation Seçmeli 160 0 5
MED 6506 Chest Diseases Seçmeli 160 0 5
MED 6507 Cardiology Seçmeli 160 0 5
MED 6508 Anesthesiology and Reanimation Seçmeli 160 0 5
MED 6509 Pediatric Surgery Seçmeli 160 0 5
MED 6510 Ophthalmology Seçmeli 160 0 5
MED 6511 Otorhinolaryngology Seçmeli 160 0 5
MED 6512 Orthopedics and Traumatology Seçmeli 10 0 5
MED 6513 Plastic, Reconstructive and Aesthetic Surgery Seçmeli 160 0 5
MED 6514 Urology Seçmeli 160 0 5
MED 6516 Neurology Seçmeli 160 0 5
MED 6517 Chest Surgery Seçmeli 160 0 5
MED 6518 Cardiovascular Surgery Seçmeli 160 0 5
MED 6519 Radiology Seçmeli 160 0 5
       
6. Yıl -
 

Değerlendirme Anketleri

Dersler ile Program Yeterlilikleri Matrisi

1. Yıl -
Ders AdıPy1Py2Py3Py4Py5Py6Py7Py8Py9Py10Py11Py12Py13
Principles of Atatürk and Revolutionary History Exam I1111111111111
Principles of Atatürk and Revolutionary History Exam II1111111111111
Principles of Atatürk and Revolutionary History Exam I             
Principles of Atatürk and Revolutionary History Exam II             
Introduction to Information & Communication Technologies   1     4 2 
Cell Sciences Committee I5323335333334
Cell Sciences Committee II5444445443444
Cell Sciences Committee III5443345443343
Cell Sciences Committee IV5343345443343
Medicine And Art History I1121313444444
Turkish Language I1111111111111
Turkish I             
Turkish Language II             
English I  2    252 3 
English II  2    252 3 
Mesleki Latince I1111111111111
Occupational Health and Safety11   11   11 
              
1. Yıl -
2. Yıl -
Ders AdıPy1Py2Py3Py4Py5Py6Py7Py8Py9Py10Py11Py12Py13
Tissue Biology Committee I5314124314444
Circulatory and Respiratory Systems Committee5314124314444
Nervous System Committee5314124314444
Digestive System and Metabolism Comittee531412431444 
              
2. Yıl -
3. Yıl -
Ders AdıPy1Py2Py3Py4Py5Py6Py7Py8Py9Py10Py11Py12Py13
Cell and Tissue Injury and Infection4444444444444
Circulatory and Respiratory Systems5523  3 2  44
Gastrointestinal and Hematopoetic Systems5523  3 2  44
Endocrine and Urogenital Systems5523  3 2  44
Musculoskeletal System and Neuropsychiatry Committee5523  3 2  44
Public Health and Family Medicine Comittee5523  3 2  44
              
3. Yıl -
4. Yıl -
Ders AdıPy1Py2Py3Py4Py5Py6Py7Py8Py9Py10Py11Py12Py13
General Surgery5434443325345
Cardiology5534345434554
Clinical Pharmacology4444444444444
Pediatrics5533113321244
Internal Diseases5544114211152
Infectious Diseases5444444425445
Chest Diseases4222323234233
Gynecology and Obstetrics5533125322244
The Management Of Chronic Wounds and Diseases Related to Pressurechanges5544223322555
Bioethics Issues and Decision Making Processes3244554511545
Medical Informatics322455221 442
Medical Legislation32245522  544
Medicine and Art In Palliative Oncology4454544544455
              
4. Yıl -
5. Yıl -
Ders AdıPy1Py2Py3Py4Py5Py6Py7Py8Py9Py10Py11Py12Py13
Forsensic Medicine5553353421444
Emergency Medicine5555555555555
Pediatric Surgery3355355545555
Neurology5555515555512
Dermatology5553113321244
Psychiatry5553113321444
Physical Therapy and Rehabilitation5533113321244
Nuclear Medicine5321113123142
Radiology5324313123133
Ophthalmology5523113322244
Otorhinolaryngology5533113322244
Urology4454435444345
Orthopedics and Traumatology5523113321244
Cardiovascular Surgery4554422244122
Neurosurgery5534335434545
Chest Surgery5523113321244
Child and Adolescent Psychiatry5553113321444
Anesthesiology and Reanimation5535133222255
Plastic Reconstructive and Aesthetic Surgery5523113321244
Healthcare Management1123451211434
Medical Sociology3345422311435
Artificial İntelligene1111115524131
Radiation Oncology5341111141111
Intensive Care3411115411131
Algology3432113111113
Medical Genetics3345544343334
Clinical Micribiology5541113322142
Medical Pathology5454455555555
Clinical Embryology2222114443333
Science Ethics1113355514545
Cinema and Medicine3244312242444
Medicine and Art History-II1121313444444
              
5. Yıl -
6. Yıl -
Ders AdıPy1Py2Py3Py4Py5Py6Py7Py8Py9Py10Py11Py12Py13
Public Health3345555544555
Internal Medicine5544  42   52
Pediatrics553311332 244
General Surgery5434443325345
Gynecology and Obstetrics5533113322244
Psychiatry555311332 444
Emergency Medicine5555555555555
Family Medicine5555434422455
Forensic Medicine5553353421444
Child and Adolescent Psychiatry5553113321444
Dermatological and Venereal Diseases5553113321244
Infectious Diseases5444444425445
Physical Therapy and Rehabilitation5533113321244
Chest Diseases             
Cardiology5534345434554
Anesthesiology and Reanimation5535133222255
Pediatric Surgery3355355545555
Ophthalmology5523113322244
Otorhinolaryngology5533113322244
Orthopedics and Traumatology5523113321244
Plastic, Reconstructive and Aesthetic Surgery5523113321 44
Urology4454435444345
Neurology5555515555512
Chest Surgery5523113321244
Cardiovascular Surgery4554422244122
Radiology5324313123133
              
6. Yıl -
 

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, 48000 Kötekli/Muğla | Tel: + 90 (252) 211-1000 | Fax: + 90 (252) 223-9280
Copyright © 2013 Bilgi İşlem Daire Başkanlığı
Yukarı Çık