English

Kazanılan Derece

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans derecesi

Kabul Koşulları

Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Lisans Yerleştirme Sınavlarından (LYS) alınan MF-1 puan türüne göre yerleştirme yapılmaktadır.

Yeterlilik Koşulları

Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri A) Mesleki Bilgi A1) Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. A2) Alan Eğitimi Bilgisi: Alanının öğretim programına ve pedagojik alan bilgisine hâkimdir. A3) Mevzuat Bilgisi: Birey ve öğretmen olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuata uygun davranır. B) Mesleki Beceri B1) Eğitim Öğretimi Planlama: Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar. B2) Öğrenme Ortamları Oluşturma: Bütün öğrenciler için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ile uygun öğretim materyalleri hazırlar. B3) Öğretme ve Öğrenme Süreçlerini Yönetme: Öğretme ve öğrenme sürecini etkili bir şekilde yürütür. B4) Ölçme ve Değerlendirme: Ölçme ve değerlendirme, yöntemi teknik ve araçlarını amacına uygun kullanır. C) Tutum ve Değerler C1) Milli, Manevi ve Evrensel Değerler: milli, manevi ve evrensel değerleri gözetir. C2) Öğrenciye Yaklaşım: Öğrencilerin gelişimlerini destekleyici tutum sergiler. C3) İletişim ve İş Birliği: Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile etkili iletişim ve iş birliği kurar. C4) Kişisel ve Mesleki Gelişim: Öz değerlendirme yaparak, kişisel ve mesleki gelişimine yönelik çalışmalara katılır.

Önceki Öğrenim

Yatay geçiş programları ile akademik başarı durumuna göre, yarıyıl başlangıcında belirlenen kontenjanlarda öğrenci kabul edilmektedir.

Tarihçe

Evrensel değerler ışığında, bilim, teknoloji ve sanat birikiminden yararlanarak ülkenin geleceği için mesleki değerlere sahip, alanında donanımlı bireyler yetiştirmeye ve bu bireyleri araştırma, eğitim ve hizmet alanlarında toplum yararına üretim yapmaya teşvik etmeye çabalayan programımız 2013-2014 öğretim yılında ilk öğrencilerini kabul etmiştir. 2017-2018 Öğretim yılında İlköğretim Matematik Öğretmeni sıfatıyla ilk mezunlarını veren Anabilim Dalımızda 5 öğretim üyesi bulunmaktadır.

Program Profili

Matematik Eğitimi Anabilim Dalı, öğretmen yetiştirmede çağdaş yaklaşımları temele alarak yürüttüğü 4 yıllık lisans programıyla; • Öğretmenlik mesleği için gerekli olan temel bilgi, beceri ve yeteneklere sahip • Alanında yapılan çalışmaları takip edebilen • Bilimsel süreçleri yaşamında temel alan • Bilgiye ulaşabilen ve bilgiyi üretime çevirebilen • Problem çözme becerisi yüksek • Yaratıcı, yenilikçi ve girişimci niteliklere sahip • Toplumun ortak değerlerini bilen ve saygı duyan • Takım halinde çalışabilen • Mesleki ve etik konularda farkındalığı olan • Farklı öğretim yöntem ve stratejilerini öğretim süreçlerinde kullanabilen • Ölçme-değerlendirme yaklaşımlarını bilen ve uygulayan nitelikli öğretmen yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bu amaç çerçevesinde anabilim dalı programında öğretmen adaylarının akademik gelişimini sağlamak amacıyla hem mesleki hem de alan bilgisi ve genel kültüre yönelik derslere yer verilmiştir. Anabilim Dalı, uluslararası saygınlığı olan kaliteli kurumlarla ikili anlaşmalar yoluyla öğrenci ve akademisyen değişimini destekleyerek bilgi ve deneyimi arttırmayı hedeflemektedir. Anabilim Dalının, 2007 yılı itibari ile ERASMUS, FARABİ ve MEVLANA Öğrenci ve Akademisyen Değişim Programı, kapsamında ikili anlaşmaları bulunmaktadır. Matematik Eğitimi Anabilim Dalı, Eğitim Fakültesi Binası'nda hizmet vermekte olup, 39 dersliğe, kütüphaneye, Bilgisayar laboratuvarlarına ve Matematik Eğitimi Sınıfına sahiptir. Sınıflarda projektör, tepegöz, akıllı tahta vs. gibi teknolojik araçlar ve internet bağlantısı bulunmaktadır. Eğitim Fakültesi bünyesinde, ilgili anabilim dalı öğretim üyeleri tarafından öğrencilere hizmet vermek üzere 2 grup ve 5 bireysel psikolojik danışma odası bulunmaktadır. Matematik Eğitimi Anabilim dalında 120 öğretmen adayı ile birlikte 4 doçent ve 1 doktor öğretim üyesi olmak üzere 5 akademik personel bulunmaktadır.

Program Yeterlilikleri

1- Temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı İlköğretim matematik öğretmenliğinin gerektirdiği öğretim bilgisine sahiptir.
2- İlköğretim matematik öğretmenliğinin gerektirdiği matematiksel düşünme becerisine sahiptir.
3- Bilimsel bilginin niteliği ve bilimsel araştırma süreçleri ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir.
4- Günlük yaşamda karşılaşılan problemlere matematiksel bakış açısıyla yaklaşarak somut çözümler geliştirir.
5- Alan içinde ve alan dışında kişisel ve mesleki alandaki yenilikleri ve gelişmeleri yakından izler, öğrenme-öğretme süreçlerinde kullanır.
6- Kişisel ve mesleki çalışmalarını desteklemede İngilizce dilini etkili bir şekilde kullanır.
7- Matematik öğretimi ile ilgili ihtiyaç duyduğu bilgi kaynaklarına kolaylıkla ulaşır ve bu kaynaklardan karşılaştığı sorunların çözümünde etkin şekilde yararlanır.
8- Matematiksel kavramların öğretimine yönelik uygun materyal seçer veya tasarlar.
9- Matematiksel bilginin gelişimi ve doğası konusunda bilgi sahibidir.
10- Programın hedeflerine uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini seçer ve kullanır.
11- Matematik öğrenmede karşılaşılan yaygın kavram yanılgılarını bilir, kavram yanılgılarına ilişkin çözüm yolları üretir.
12- Fonksiyonları kullanarak uygun çözüm algoritmaları oluşturur, oluşturulan algoritmaları bilgisayar cebir sistemlerinde kodlayarak uygular.
13- Öğrencilerin öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmelerini yönlendirir.
14- Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır.
15- Matematiği öğrenme ve matematiğe karşı olumlu tutum geliştirmeye yönelik bireysel ve/veya takım olarak okul içi ve okul dışı çeşitli etkinlikler planlar ve uygular.
16- Matematik eğitimi ile ilişkili sergi, yarışma, şenlik gibi etkinlik geliştirme süreçlerinde aktif katılımcı olarak rol alır.
17- Mesleki gelişmeleri uluslararası düzeyde en az bir yabancı dili kullanarak takip edebilir ve meslektaşlarıyla paylaşır.
18- Kişisel ve alanında ihtiyaç duyduğu bilişim ve iletişim teknolojilerinin sunduğu kaynak ve uygulamaları edinir ve kullanır.
19- Öğretmenlik mesleğine uygun tutum ve davranışlar sergiler ve dış görünümü ile topluma örnek oluşturur.
20- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
21- Öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu görev hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa, yönetmelik ve mevzuatları bilir ve bunlara uygun davranır.
22- Öğrenme ve öğretme süreçlerindeki kendi gelişimini gözlemleyerek öz-değerlendirme yapar; yaşam boyu öğrenme becerilerini uygular.
23- Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
24- Özel eğitime ihtiyaç duyan farklı gruplara yönelik etkili eğitim yaklaşımları ve öğretim stratejilerini bilir ve uygular.
25- Grup çalışmalarında uyumlu şekilde yer alır ve sorumluluklarını yerine getirir.

Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma

Sınavlar en az bir ara sınav ve bir final olacak şekilde ilgili dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından yapılmaktadır. Öğretim elemanı isterse ara sınav sayısını 2 ye çıkartabilir; ödev ve proje vererek her bir notlandırmasını değerlendirme yaparken katsayılarını belirlemek suretiyle kullanabilir. Sınavların değerlendirilmesi, üniversitemiz bünyesindeki tüm yüksekokul, fakülte ve enstitüler ile rektörlüğe bağlı diğer birimlerde olduğu gibi ana bilim dalımızda da bağıl sistem ile yapılmaktadır.

Mezuniyet Koşulları

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği esas alınmıştır. Mezuniyet hakkı kazanan öğrencilere yönetmelik hükümlerine göre ilgili programın diploması verilir. a) Kayıtlı olduğu programın öngördüğü bütün dersleri, uygulamaları ve stajları,yukarıdaki yönetmelik hükümlerine göre başarı ile tamamlamak. Matematik Öğretmenliği Öğretim Programındaki 215 AKTS Zorunlu ve 25 AKTS Seçmeli ders olmak üzere toplam 240 AKTS'lik dersi başarıyla tamamlamış olmak. b) Genel Not Ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2 olması c) Bu yönetmeliğin ilgili madde/maddelerinde belirtilen nedenlerle üniversite ile ilişiği kesilmemiş olmak.

Mezun İstihdamı

İlköğretim Matematik Eğitimi Anabilim Dalı mezunları “Matematik Öğretmeni” unvanı ile Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi ve özel eğitim kurumlarına Matematik Öğretmeni olarak atanmaktadırlar.

Bir Üst Dereceye Geçiş

Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla kendi alanlarında veya ilgili alanlarda Lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler.

Eğitim Türü

Lisans / Tam zamanlı 1. Öğretim (Normal Öğretim)

Bölüm Başkanı

Prof.Dr. Osman Raşit IŞIK

Bölüm AKTS Koordinatörü

Doç.Dr. Burçak BOZ YAMAN

Ders Planı

1. Yıl - 1. Dönem
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Teori Uygulama AKTS Yazdır
EBB00030 EĞİTİM SOSYOLOJİSİ Zorunlu 2 0 3
EBB10001 EĞİTİME GİRİŞ Zorunlu 2 0 3
GKD10001 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ 1 Zorunlu 2 0 3
GKD10003 TÜRK DİLİ 1 Zorunlu 3 0 5
GKD10005 BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ Zorunlu 3 0 5
GKD10007 İNGİLİZCE 1 Seçmeli 2 0 3
GKD10009 ALMANCA 1 Seçmeli 2 0 3
GKD10011 FRANSIZCA 1 Seçmeli 2 0 3
GKD10013 LATİNCE 1 Seçmeli 2 0 3
GKD10015 RUSÇA 1 Seçmeli 2 0 3
İME10001 MATEMATİĞİN TEMELLERİ 1 Zorunlu 2 0 2
İME10003 ANALİZ 1 Zorunlu 2 0 3
İME10005 MATEMATİK TARİHİ Zorunlu 2 0 3
       
1. Yıl - 2. Dönem
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Teori Uygulama AKTS Yazdır
EBB00010 EĞİTİM FELSEFESİ Zorunlu 2 0 3
EBB00020 EĞİTİM PSİKOLOJİSİ Zorunlu 2 0 3
GKD10002 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ 2 Zorunlu 2 0 3
GKD10004 TÜRK DİLİ 2 Zorunlu 3 0 5
GKD10008 İNGİLİZCE 2 Seçmeli 2 0 3
GKD10010 ALMANCA 2 Seçmeli 2 0 3
GKD10012 FRANSIZCA 2 Seçmeli 2 0 3
GKD10014 LATİNCE 2 Seçmeli 2 0 3
GKD10016 RUSÇA 2 Seçmeli 2 0 3
İME10002 MATEMATİĞİN TEMELLERİ 2 Zorunlu 2 0 4
İME10004 ANALİZ 2 Zorunlu 2 0 4
İME10006 SOYUT MATEMATİK Zorunlu 2 0 5
       
2. Yıl - 1. Dönem
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Teori Uygulama AKTS Yazdır
EBB00080 ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Zorunlu 2 0 3
EBB00090 ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ Zorunlu 2 0 3
EBB00140 AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENME Seçmeli 2 0 4
EBB00150 ÇOCUK PSİKOLOJİSİ Seçmeli 2 0 4
EBB00160 DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU Seçmeli 2 0 4
EBB00170 EĞİTİM ANTROPOLOJİSİ Seçmeli 2 0 4
EBB00180 EĞİTİM HUKUKU Seçmeli 2 0 4
EBB00190 EĞİTİM TARİHİ Seçmeli 2 0 4
EBB00200 EĞİTİMDE DRAMA Seçmeli 2 0 4
EBB00210 EĞİTİMDE PROGRAM DIŞI ETKİNLİKLER Seçmeli 2 0 4
EBB00220 EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME Seçmeli 2 0 4
EBB00230 EĞİTİMDE PROJE HAZIRLAMA Seçmeli 2 0 4
EBB00240 ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME Seçmeli 2 0 4
EBB00250 HASTANEDE YATAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ Seçmeli 2 0 4
EBB00260 KAPSAYICI EĞİTİM Seçmeli 2 0 4
EBB00270 KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ Seçmeli 2 0 4
EBB00280 KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM Seçmeli 2 0 4
EBB00290 MİKRO ÖĞRETİM Seçmeli 2 0 4
EBB00300 MÜZE EĞİTİMİ Seçmeli 2 0 4
EBB00310 OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI Seçmeli 2 0 4
EBB00320 ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ Seçmeli 2 0 4
EBB00330 ÖĞRETİMİ BİREYSELLEŞTİRME VE UYARLAMA Seçmeli 2 0 4
EBB00340 SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE EĞİTİM Seçmeli 2 0 4
EBB00350 YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENME Seçmeli 2 0 4
GKD00020 BAĞIMLILIK VE BAĞIMLILIKLA MÜCADELE Seçmeli 2 0 3
GKD00030 BESLENME VE SAĞLIK Seçmeli 2 0 3
GKD00040 BİLİM TARİHİ VE FELSEFESİ Seçmeli 2 0 3
GKD00050 BİLİM VE ARAŞTIRMA ETİĞİ Seçmeli 2 0 3
GKD00060 EKONOMİ VE GİRİŞİMCİLİK Seçmeli 2 0 3
GKD00070 GELENEKSEL TÜRK EL SANATLARI Seçmeli 2 0 3
GKD00080 İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ Seçmeli 2 0 3
GKD00090 İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM Seçmeli 2 0 3
GKD00100 KARİYER PLANLAMA VE GELİŞTİRME Seçmeli 2 0 3
GKD00110 KÜLTÜR VE DİL Seçmeli 2 0 3
GKD00120 MEDYA OKURYAZARLIĞI Seçmeli 2 0 3
GKD00130 MESLEKİ İNGİLİZCE Seçmeli 2 0 3
GKD00140 SANAT VE ESTETİK Seçmeli 2 0 3
GKD00150 TÜRK HALK OYUNLARI Seçmeli 2 0 3
GKD00160 TÜRK İŞARET DİLİ Seçmeli 2 0 3
GKD00170 TÜRK KÜLTÜR COĞRAFYASI Seçmeli 2 0 3
GKD00180 TÜRK MUSİKİSİ Seçmeli 2 0 3
GKD00190 TÜRK SANATI TARİHİ Seçmeli 2 0 3
GKD00200 İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ EĞİTİMİ Seçmeli 2 0 3
GKD00230 EĞİTİMDE SOSYAL MEDYA VE WEB 2.0 ARAÇLARI Seçmeli 2 0 3
GKD00240 EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE GÜNCEL UYGULAMALAR Seçmeli 2 0 3
GKD00280 FEN BİLİMLERİNDE KAZA İLE YAPILAN KEŞİF VE BULUŞLAR Seçmeli 2 0 3
GKD00290 AĞIZ DİŞ SAĞLIĞI Seçmeli 2 0 3
GKD00300 BİLİM VE SANAT ETKİLEŞİMLERİ Seçmeli 2 0 3
GKD00310 AFETLER VE AFET EĞİTİMİ Seçmeli 2 0 3
GKD00320 TEMEL VERİ ANALİZİ VE GÖRSELLEŞTİRME Seçmeli 2 0 3
GKD00330 FİZİK TEKNOLOJİ VE TOPLUM Seçmeli 2 0 3
GKD00340 POPÜLER ASTRONOMİ Seçmeli 2 0 3
GKD00350 POPÜLER FİZİK OKUMALARI Seçmeli 2 0 3
GKD00360 ÜRETKEN YAPAY ZEKA UYGULAMALARI Seçmeli 2 0 3
GKD00370 TEMEL BİLGİSAYAR PROGLAMLAMA Seçmeli 2 0 3
GKD00380 BİTKİ VE HAYVAN KOLEKSİYONLARI Seçmeli 2 0 3
GKD00390 KODLAMA VE ROBOTİK Seçmeli 2 0 3
GKD00400 BİYOLOJİ TEKNOLOJİ VE TOPLUM Seçmeli 2 0 3
GKD00410 BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ Seçmeli 2 0 3
GKD00420 EĞİTİMDE YAPAY ZEKAYA GİRİŞ Seçmeli 2 0 3
GKD00440 SÜRDÜRÜLEBİLİR YAŞAM EĞİTİMİ Seçmeli 2 0 3
GKD00470 İLK YARDIM Seçmeli 2 0 3
GKD00490 ÇALGI BİLGİSİ Seçmeli 2 0 3
GKD00500 DÜNYA MÜZİKLERİ Seçmeli 2 0 3
GKD00520 SES EĞİTİMİ VE SES SAĞLIĞI Seçmeli 2 0 3
GKD00530 SANAT ESERİ İNCELEME KÜLTÜRÜ Seçmeli 2 0 3
GKD00550 TÜRK (TASVİR) RESİM SANATI Seçmeli 2 0 3
GKD00560 GELENEKSEL TÜRK EBRU SANATI Seçmeli 2 0 3
GKD00570 OKUL TÖRENLERİ VE KUTLAMALARI Seçmeli 2 0 3
GKD00580 ÖĞRETMENLERDE LİDERLİK DAVRANIŞLARI Seçmeli 2 0 3
GKD00610 EĞİTİM FİLMLERİ Seçmeli 2 0 3
GKD00630 TÜRKİYE'DE YABANCI OKULLAR Seçmeli 2 0 3
GKD00650 PSİKOCOĞRAFYA Seçmeli 2 0 3
GKD00660 KÜLTÜRLERARASI ETKİLEŞİMDE PROJE TABANLI ÖĞRENME Seçmeli 2 0 3
İME00020 KÜLTÜR VE MATEMATİK Seçmeli 2 0 4
İME00040 MATEMATİK DERS KİTABI İNCELEMESİ Seçmeli 2 0 4
İME00050 MATEMATİK EĞİTİMİNDE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI Seçmeli 2 0 4
İME00060 MATEMATİK EĞİTİMİNDE ÖZDÜZENLEME Seçmeli 2 0 4
İME00100 MATEMATİK SINIFLARINDA İLETİŞİM Seçmeli 2 0 4
İME00110 ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERE MATEMATİK ÖĞRETİMİ Seçmeli 2 0 4
İME00130 SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ Seçmeli 2 0 4
İME20001 MATEMATİK ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI Zorunlu 2 0 3
İME20003 LİNEER CEBİR 1 Zorunlu 2 0 3
İME20005 ANALİZ 3 Zorunlu 2 0 3
İME20007 ANALİTİK GEOMETRİ Zorunlu 2 0 4
       
2. Yıl - 2. Dönem
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Teori Uygulama AKTS Yazdır
EBB00050 EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Zorunlu 2 0 3
EBB00130 TÜRK EĞİTİM TARİHİ Zorunlu 2 0 3
GKD00010 TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI Zorunlu 1 2 3
İME00010 BİLGİSAYAR DESTEKLİ MATEMATİK ÖĞRETİMİ Seçmeli 2 0 4
İME00030 İLKOKUL MATEMATİK ÖĞRETİMİ Seçmeli 2 0 4
İME00070 MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE ETKİNLİK GELİŞTİRME Seçmeli 2 0 4
İME00080 MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI Seçmeli 2 0 4
İME00090 MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI Seçmeli 2 0 4
İME00120 OYUNLA MATEMATİK ÖĞRETİMİ Seçmeli 2 0 4
İME20002 ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMLARI Zorunlu 2 0 3
İME20004 LİNEER CEBİR 2 Zorunlu 2 0 2
İME20006 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA Zorunlu 2 0 2
İME20008 OLASILIK Zorunlu 2 0 3
       
3. Yıl - 1. Dönem
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Teori Uygulama AKTS Yazdır
EBB00040 EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK Zorunlu 2 0 3
EBB00110 SINIF YÖNETİMİ Zorunlu 2 0 3
İME30001 SAYILARIN ÖĞRETİMİ Zorunlu 3 0 5
İME30003 GEOMETRİ VE ÖLÇME ÖĞRETİMİ Zorunlu 3 0 4
İME30005 İSTATİSTİK Zorunlu 2 0 2
İME30007 CEBİR Zorunlu 2 0 2
       
3. Yıl - 2. Dönem
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Teori Uygulama AKTS Yazdır
EBB00060 EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Zorunlu 2 0 3
EBB00120 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Zorunlu 2 0 3
İME30002 CEBİR ÖĞRETİMİ Zorunlu 3 0 5
İME30004 OLASILIK VE İSTATİSTİK ÖĞRETİMİ Zorunlu 3 0 4
İME30006 MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE İLİŞKİLENDİRME Zorunlu 3 0 4
       
4. Yıl - 1. Dönem
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Teori Uygulama AKTS Yazdır
EBB00100 ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA Zorunlu 2 0 3
İME40001 MATEMATİKTE PROBLEM ÇÖZME Zorunlu 2 0 3
İME40003 MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE KAVRAM YANILGILARI Zorunlu 2 0 3
İME40005 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1 Zorunlu 2 6 10
İME40007 MANTIKSAL AKIL YÜRÜTME Zorunlu 2 0 3
       
4. Yıl - 2. Dönem
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Teori Uygulama AKTS Yazdır
EBB00070 OKULLARDA REHBERLİK Zorunlu 2 0 3
İME40002 MATEMATİK FELSEFESİ Zorunlu 2 0 3
İME40004 MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE MODELLEME Zorunlu 2 0 4
İME40006 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2 Zorunlu 2 6 12
       
 

Değerlendirme Anketleri

Dersler ile Program Yeterlilikleri Matrisi

1. Yıl - 1. Dönem
Ders AdıPy1Py2Py3Py4Py5Py6Py7Py8Py9Py10Py11Py12Py13Py14Py15Py16Py17Py18Py19Py20Py21Py22Py23Py24Py25
EĞİTİM SOSYOLOJİSİ 5       54              
EĞİTİME GİRİŞ 5       54              
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ 1      1                  
TÜRK DİLİ 1      1                  
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ              5          
İNGİLİZCE 1             5           
ALMANCA 1      5                  
FRANSIZCA 1515111145454415          
LATİNCE 1515111144444415          
RUSÇA 1311111134445515          
MATEMATİĞİN TEMELLERİ 155454134535242331322 4512
ANALİZ 15553   44 44     444 34  
MATEMATİK TARİHİ3454343454323555254434525
                          
1. Yıl - 2. Dönem
Ders AdıPy1Py2Py3Py4Py5Py6Py7Py8Py9Py10Py11Py12Py13Py14Py15Py16Py17Py18Py19Py20Py21Py22Py23Py24Py25
EĞİTİM FELSEFESİ 5       54              
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ333223342324423          
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ 2      1                  
TÜRK DİLİ 2                         
İNGİLİZCE 2             5           
ALMANCA 2    5                    
FRANSIZCA 2411111144555515          
LATİNCE 2411111144555415          
RUSÇA 2411111144555515          
MATEMATİĞİN TEMELLERİ 25544323452422222232414413
ANALİZ 23544324442323133121111411
SOYUT MATEMATİK3533113334421111111111511
                          
2. Yıl - 1. Dönem
Ders AdıPy1Py2Py3Py4Py5Py6Py7Py8Py9Py10Py11Py12Py13Py14Py15Py16Py17Py18Py19Py20Py21Py22Py23Py24Py25
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ 5   5   55              
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ14511443 555             
AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENME444444444444444          
ÇOCUK PSİKOLOJİSİ         1               
DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU         1               
EĞİTİM ANTROPOLOJİSİ434343454333323          
EĞİTİM HUKUKU111213114311111          
EĞİTİM TARİHİ111113111111111          
EĞİTİMDE DRAMA    55    5              
EĞİTİMDE PROGRAM DIŞI ETKİNLİKLER345433345555434          
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME444555334555444          
EĞİTİMDE PROJE HAZIRLAMA111114111111111          
ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME445343555444444          
HASTANEDE YATAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ434435433454555          
KAPSAYICI EĞİTİM         1               
KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ         1               
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM111114111111111          
MİKRO ÖĞRETİM444553534444444          
MÜZE EĞİTİMİ      2  2               
OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI555455554555545          
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ         1               
ÖĞRETİMİ BİREYSELLEŞTİRME VE UYARLAMA555455545554555          
SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE EĞİTİM545454545454454          
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENME545455444545454          
BAĞIMLILIK VE BAĞIMLILIKLA MÜCADELE         1               
BESLENME VE SAĞLIK         1               
BİLİM TARİHİ VE FELSEFESİ         1               
BİLİM VE ARAŞTIRMA ETİĞİ545454545554545          
EKONOMİ VE GİRİŞİMCİLİK545454545454545          
GELENEKSEL TÜRK EL SANATLARI152 5231    2            
İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ44445444445554           
İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM         1               
KARİYER PLANLAMA VE GELİŞTİRME         1               
KÜLTÜR VE DİL332554412122211          
MEDYA OKURYAZARLIĞI              3          
MESLEKİ İNGİLİZCE251555553333315          
SANAT VE ESTETİK444411144111511          
TÜRK HALK OYUNLARI     1                   
TÜRK İŞARET DİLİ         1               
TÜRK KÜLTÜR COĞRAFYASI44434445443344           
TÜRK MUSİKİSİ122132445111112          
TÜRK SANATI TARİHİ5334 1 42   2            
İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ EĞİTİMİ  1                      
EĞİTİMDE SOSYAL MEDYA VE WEB 2.0 ARAÇLARI                 2       
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE GÜNCEL UYGULAMALAR                 2       
FEN BİLİMLERİNDE KAZA İLE YAPILAN KEŞİF VE BULUŞLAR                         
AĞIZ DİŞ SAĞLIĞI415541141111111          
BİLİM VE SANAT ETKİLEŞİMLERİ                         
AFETLER VE AFET EĞİTİMİ                         
TEMEL VERİ ANALİZİ VE GÖRSELLEŞTİRME3535513351152 1 1512 12 2
FİZİK TEKNOLOJİ VE TOPLUM                         
POPÜLER ASTRONOMİ                         
POPÜLER FİZİK OKUMALARI                         
ÜRETKEN YAPAY ZEKA UYGULAMALARI3535513351152 1 1512 12 2
TEMEL BİLGİSAYAR PROGLAMLAMA3535513351152 1 1512 12 2
BİTKİ VE HAYVAN KOLEKSİYONLARI                     2   
KODLAMA VE ROBOTİK                         
BİYOLOJİ TEKNOLOJİ VE TOPLUM                         
BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ                         
EĞİTİMDE YAPAY ZEKAYA GİRİŞ555555544443111          
SÜRDÜRÜLEBİLİR YAŞAM EĞİTİMİ                         
İLK YARDIM                         
ÇALGI BİLGİSİ             1           
DÜNYA MÜZİKLERİ111121513111111111111    
SES EĞİTİMİ VE SES SAĞLIĞI223223211122223          
SANAT ESERİ İNCELEME KÜLTÜRÜ                         
TÜRK (TASVİR) RESİM SANATI                         
GELENEKSEL TÜRK EBRU SANATI                         
OKUL TÖRENLERİ VE KUTLAMALARI                         
ÖĞRETMENLERDE LİDERLİK DAVRANIŞLARI                         
EĞİTİM FİLMLERİ                         
TÜRKİYE'DE YABANCI OKULLAR                         
PSİKOCOĞRAFYA                   2     
KÜLTÜRLERARASI ETKİLEŞİMDE PROJE TABANLI ÖĞRENME                         
KÜLTÜR VE MATEMATİK345    35     3       5  
MATEMATİK DERS KİTABI İNCELEMESİ55533 55555 5 4  34   5 5
MATEMATİK EĞİTİMİNDE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI5555545555545151155555455
MATEMATİK EĞİTİMİNDE ÖZDÜZENLEME4421314152314151113135525
MATEMATİK SINIFLARINDA İLETİŞİM5553414252525355152415555
ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERE MATEMATİK ÖĞRETİMİ4515323351225355222112254
SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ5555424555555455152115555
MATEMATİK ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI555543555533535545555555 
LİNEER CEBİR 1455323224245  23 3    5  
ANALİZ 3355323  3 45     3    5  
ANALİTİK GEOMETRİ455423234 45  33 3    5  
                          
2. Yıl - 2. Dönem
Ders AdıPy1Py2Py3Py4Py5Py6Py7Py8Py9Py10Py11Py12Py13Py14Py15Py16Py17Py18Py19Py20Py21Py22Py23Py24Py25
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ555555555555555          
TÜRK EĞİTİM TARİHİ    4        5           
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI    35                   
BİLGİSAYAR DESTEKLİ MATEMATİK ÖĞRETİMİ5513414553555555551313335
İLKOKUL MATEMATİK ÖĞRETİMİ5524434554555532221313322
MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE ETKİNLİK GELİŞTİRME5513414553555555511313335
MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI5513434553535112241213325
MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI4445545555434555245535535
OYUNLA MATEMATİK ÖĞRETİMİ55234455 2225555152224445
ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMLARI5324525515545455 44555555
LİNEER CEBİR 2151421214 354111 11111311
ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA3525535543555111 11111311
OLASILIK1535222141351111111111311
                          
3. Yıl - 1. Dönem
Ders AdıPy1Py2Py3Py4Py5Py6Py7Py8Py9Py10Py11Py12Py13Py14Py15Py16Py17Py18Py19Py20Py21Py22Py23Py24Py25
EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK333455444533233          
SINIF YÖNETİMİ345553534454434          
SAYILARIN ÖĞRETİMİ5555444555555455152115555
GEOMETRİ VE ÖLÇME ÖĞRETİMİ5545435555535455355334535
İSTATİSTİK3455424343322121131212412
CEBİR1511113151111111111111111
                          
3. Yıl - 2. Dönem
Ders AdıPy1Py2Py3Py4Py5Py6Py7Py8Py9Py10Py11Py12Py13Py14Py15Py16Py17Py18Py19Py20Py21Py22Py23Py24Py25
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME 3       1               
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ445543455434553          
CEBİR ÖĞRETİMİ5554545555555515252115555
OLASILIK VE İSTATİSTİK ÖĞRETİMİ5555524444534242232334415
MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE İLİŞKİLENDİRME5545535554535455354335545
                          
4. Yıl - 1. Dönem
Ders AdıPy1Py2Py3Py4Py5Py6Py7Py8Py9Py10Py11Py12Py13Py14Py15Py16Py17Py18Py19Py20Py21Py22Py23Py24Py25
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA         1               
MATEMATİKTE PROBLEM ÇÖZME5555515555555251141131515
MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE KAVRAM YANILGILARI5555515555554 51141131515
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 15555515555555555155555555
MANTIKSAL AKIL YÜRÜTME5555515555555151141131515
                          
4. Yıl - 2. Dönem
Ders AdıPy1Py2Py3Py4Py5Py6Py7Py8Py9Py10Py11Py12Py13Py14Py15Py16Py17Py18Py19Py20Py21Py22Py23Py24Py25
OKULLARDA REHBERLİK         1               
MATEMATİK FELSEFESİ2554242151112211441514521
MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE MODELLEME55 3422341442 13222214532
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 255353 4545535454145555554
                          
 

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, 48000 Kötekli/Muğla | Tel: + 90 (252) 211-1000 | Fax: + 90 (252) 223-9280
Copyright © 2013 Bilgi İşlem Daire Başkanlığı
Yukarı Çık