Kazanılan Derece
Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalında yüksek lisans derecesine (Bilim Uzmanı) sahip olunur.
Kabul Koşulları
Türk Dili ve Edebiyatı Tezli Yüksek Lisans Programına kabul için, adayların Türk Dili ve Edebiyatı lisans diplomasına sahip olmaları, ALES’ten en az 55 puan veya Üniversitelerarası Kurul tarafından kabul edilen sınavların birinden en az buna eşdeğer bir puan almaları ve lisans vemezuniyet not ortalamasının en az 2.50 olması gerekir.
Yeterlilik Koşulları
Programda yeterlilik için öğrenciler, program yeterliliklerini asgari düzeyde gerçekleştirmek, programda mevcut olan ve kayıt yaptırılan (toplam 120 AKTS karşılığı) ders (Z/S), seminer, uzmanlık alan derslerinin tümünü başarıyla tamamlamak, tez döneminde aldıkları tez çalışması derslerini geçmek ve tezlerini başarıyla savunmak zorundadırlar.
Önceki Öğrenim
Üniversitelerin Türk Dili ve Edebiyatı bölümlerinden mezun olmuş adaylar, en az 2.50 not ortalamasına sahip olmak koşulu ile yüksek lisans programına başvurabilirler. Türk Dili ve Edebiyatı bölümü dışından gelen öğrencilerin bilimsel hazırlık almaları gerekir. Bunun dışında yatay geçiş ile ilgili hususlarda Lisans Üstü Eğitim Öğretim Yönetmeliğinin 8. maddesi esas alınır.
Tarihçe
Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü öğretim üyeleri, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü bünyesindeki Türk Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı'nda, yüksek lisans ve doktora düzeyinde lisansüstü eğitim-öğretim programlarını da yürütmektedir. Yüksek lisansa her yıl ortalama 10, doktoraya ise 5 öğrenci alınmaktadır. Yüksek lisans programlarında Türk Dili, Yeni Türk Edebiyatı, Eski (Klâsik) Türk Edebiyatı, Türk Halk Edebiyatı bilim dallarında uzmanlaşmaya yönelik eğitim-öğretim verilmektedir.
Program Profili
Programda Türkiye’nin ihtiyaçlarına uygun en iyi düzeyde Türk Dili ve Edebiyatı eğitim-öğretimi vermek hedeflenmektedir. Bu bağlamda Türk Dili ve Edebiyatı yüksek lisans programının amacı, Türk Yüksek Öğretiminin temel amaçları çerçevesinde Türk dilinin yapısı ve gelişimi; Türk edebiyatının dönemleri, şahsiyetleri, eserleri ve özellikleri; Türk kültürü konularında bilgili; ulusal kültürünün bilincinde ve evrensel kültürle barışık; yaratıcı düşünce sahibi; çalışma yöntem ve disiplini kazanmış; çözüm üretebilen elemanlar ve araştırmacılar yetiştirmektir. Ayrıca Muğla yöresinin dil ve kültür özelliklerinin araştırılmasına katkıda bulunmaktır. Araştırmalar yapmak, bilimsel yayınlar üretmek, bilim toplantıları düzenlemek, öğretim elemanlarının ve öğrencilerin üniversitemizde veya diğer kurumlarca yapılan bilim toplantılarına katılımını sağlamaktır.
Program Yeterlilikleri
1- |
Dil ve edebiyata ilişkin temel terimleri tanımak, tanımlamak ve araştırmalarda kullanmak. |
2- |
Dil ve edebiyat araştırmalarına ilişkin bilimsel yöntemleri bilmek. |
3- |
Dil ve edebiyat ürünlerini, dil ve edebiyat biliminin yöntemleri doğrultusunda çözümlemek. |
4- |
Dil ve edebiyat ürünlerini karşılaştırarak, aralarındaki fark ve benzerlikleri tespit etme bilgi ve becerisini kazanmak. |
5- |
Türk dili ve edebiyatının tarih içindeki gelişimi ve değişimi hakkında bilgi sahibi olmak ve bunu metinlerle açıklamak. |
6- |
Türk dili ve edebiyatına ilişkin temel eserleri ve edebî şahsiyetleri tanımak, birbiriyle karşılaştırmak. |
7- |
Dil ve edebiyat ürünlerini eleştirel bir bakışla çözümleme ve değerlendirme bilgi ve becerisini kazanmak. |
8- |
Türk dili ve edebiyatı ürünlerini diğer ulusların dil ve edebiyat ürünleriyle karşılaştırmak, aralarındaki benzer ve farklı yönleri açıklamak. |
9- |
Türk dili ve edebiyatı alanına ilişkin gerekli kaynakları bilmek ve araştırmalarda bu kaynakları kullanarak etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme becerisini kazanmak. |
10- |
Kültürel olgu ve değişimleri dil ve edebiyat ürünleri yoluyla çözümleyip açıklamak. |
11- |
Türk dilini doğru, güzel ve etkili bir biçimde kullanma bilgi ve becerisini kazanmak. |
12- |
Dil ve edebiyat ürünlerini tarih, psikoloji, felsefe, sosyoloji vb. gibi alanların gerektirdiği farklı bilimsel yöntemlerle çözümlemek. |
13- |
Dil ve edebiyata ilişkin kuramsal/bilimsel yöntemleri eser üzerinde uygulayarak alanla ilgili popüler konuları topluma iletebilme ve toplumu bilgilendirme yetkinliğine sahip olmak. |
14- |
Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde kullanarak alanıyla ilgili sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
15- |
Türk dili ve edebiyatı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma
Öğrenci notları Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği'nin 11. maddesine göre değerlendirilir ve derecelendirilir. Sınavlar; ara sınav, yarıyıl sonu ve bütünleme sınavlarından oluşur. Öğrencinin yarıyıl sonu sınavına girebilmesi için; teorik derslerin en az %70’ine katılmış olması gerekir. Sınavlar; yazılı, sözlü, yazılı-uygulamalı ve sözlü-uygulamalı yapılabilir. Her ders için ilgili yarıyılda en az bir ara sınav yapılır. Bir dersten başarılı olabilmek için yarıyıl sonu başarı notunun en az CC olması gerekir. Başarı notu MM ve GG ile takdir edilen dersler, AGNO hesaplanmasında değerlendirmeye katılmaz.
Mezuniyet Koşulları
Programın normal süresi 2 yıldır. Öğrencilerin Yüksek Lisans programından mezun olabilmeleri için öğrenimleri boyunca 120 AKTS tutarında uzmanlık alan dersleri ile en az yedi dersi, bir semineri ve tez çalışmasını başarmaları zorunludur. Uzmanlık alan dersi, seminer ve tez çalışması kredili olup; başarılı (GG) veya başarısız (KK) olarak değerlendirilir. Derslerini başaran öğrenci danışmanıyla birlikte tezini belirler. Hazırladığı tezi Enstitünün “Tez Yazım Kılavuzu”na uygun biçimde yazıp tez savunmasını başarılı bir şekilde geçen ve enstitüye teslim eden öğrenciler mezun olmaya hak kazanır.
Mezun İstihdamı
Programa kayıtlı öğrenciler gerekli şartları yerine getirmek koşuluyla devlet, vakıf ve özel üniversitelerin Türk Dili ve Edebiyatı Bölümlerinde araştırma görevlisi olarak çalışabilirler. Ayrıca Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı Yüksek Lisans Programından mezun olan öğrenciler, yine gerekli şartları yerine getirdikleri takdirde devlet ve vakıf üniversiteleri ile bazı askeri okullarda "Türk Dili" derslerini vermek üzere Öğretim Görevlisi olarak çalışabilmektedir. Ayrıca gerekli şartları (pedagojik formasyon, KPSS'den yeterli puan) yerine getirdikten sonra Millî Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmî ve özel okullarda Türk Dili ve Edebiyatı öğretmeni olarak, Türklük ve Türkçe ile ilgili araştırma kurum ve kuruluşlarında, arşiv ve kütüphanelerde, basın-yayın kuruluşlarında görev yapabilmektedirler.
Bir Üst Dereceye Geçiş
Yüksek lisans eğitimini tamamlayan öğrenciler, Yükseköğretim Kurulu Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği ile Üniversitelerin Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmelikleri çerçevesinde hem farklı disiplinlerde hem de kendi alanlarında "doktora" programlarına başvurabilirler.
Eğitim Türü
Lisansüstü - Örgün
Bölüm Başkanı
Prof.Dr. Ali AKAR (akar@mu.edu.tr)
Bölüm AKTS Koordinatörü
Dr.Öğr.Üyesi Baki Bora HANÇA (borahanca@mu.edu.tr)
Ders Planı
1. Yıl
- 1. Dönem
Ders Kodu
|
Ders Adı
|
Ders Türü
|
Teori
|
Uygulama
|
AKTS
|
Yazdır
|
TDE 5090
|
SEMİNER
|
Zorunlu
|
0
|
2
|
6
|
|
TDE 5099
|
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5501
|
Orhun Türkçesi
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5503
|
Karahanlı Türkçesi
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5505
|
Türklük Bilimi Kaynakları
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5507
|
Türkçenin Sözlük Bilimi Tarihi
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5509
|
Türklük Bilimine Giriş
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5511
|
Türklük Bilimi Araştırmalarının Değerlendirilmesi I
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5513
|
Genel Dilbilimi I
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5515
|
Ağız İncelemeleri I
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5517
|
Türkçe Metinlerde Yazı Çevirme Sorunları
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5519
|
Türkiye Türkçesinin Sorunları
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5521
|
Azerbaycan Türkçesi
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5523
|
Türkmen Türkçesi
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5525
|
Osmanlı Türkçesi Metin İncelemeleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5527
|
Eski Türk Edebiyatında Usûl
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5529
|
Eski Türk Edebiyatının Kaynakları
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5531
|
Eski Türk Edebiyatında Akımlar
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5533
|
Eski Türk Edebiyatında İmaj ve Semboller
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5535
|
Eski Türk Edebiyatında Geleneksel Metin Çözümlemeleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5537
|
Farsça Metin Bilgisi
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5539
|
Halk Edebiyatı Bilimsel Araştırma Yöntemleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5541
|
Türk Halk Bilimi İncelemeleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5543
|
Türk Halk Edebiyatı Tarihi Metin Araştırmaları
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5545
|
Halk Edebiyatında Tür ve Şekil
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5547
|
Âşık Tarzı Şiir Geleneği
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5549
|
Geleneksel Seyirlik Oyunlar
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5551
|
Türk Halk Edb. Mizahî Metin İnc.
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5553
|
Türk Halk Edebiyatının Yazılı Kaynakları
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5555
|
Mitolojik Metinler ve Anlatılar
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5557
|
Tanzimat Dönemi Osmanlı Türkçesi Metinleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5559
|
Roman Teorisi ve Çözümlemeleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5561
|
Şiir Teorisi ve Çözümlemeleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5563
|
Postmodernizm ve Türk Edebiyatı
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5565
|
Türk Edebiyatında Poetikalar
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5567
|
Metinlerarasılık ve Metinlerarası İncelemeler
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5569
|
Modern Türk Şiirinde Gelenek
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5571
|
Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Edebî Eleştiri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5573
|
Edebi Eleştiri Kuramları
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5701
|
Uzmanlık Alan Dersi
|
Zorunlu
|
4
|
0
|
6
|
|
| | | | | | |
|
1. Yıl
- 2. Dönem
Ders Kodu
|
Ders Adı
|
Ders Türü
|
Teori
|
Uygulama
|
AKTS
|
Yazdır
|
TDE 5090-1
|
SEMİNER
|
Zorunlu
|
0
|
2
|
6
|
|
TDE 5502
|
Eski Uygur Türkçesi
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5504
|
Harezm Türkçesi
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5506
|
Tarihî Kıpçak Türkçesi
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5508
|
Türklük Bilimi Araştırma Yöntemleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5510
|
Türkçe İçi Metin Aktarma Yöntemleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5512
|
Türklük Bilimi Araştırmalarının Değerlendirilmesi II
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5514
|
Genel Dilbilimi II
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5516
|
Ağız İncelemeleri II
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5518
|
Türkçenin Kelime Hazinesi
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5520
|
Kırgız Türkçesi
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5522
|
Tatar Türkçesi
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5524
|
Kazak Türkçesi
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5526
|
Edebiyat Tarihi Metodolojisi
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5528
|
Eski Türk Edebiyatında Metin İncelemeleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5530
|
Eski Türk Edebiyatında Tenkit Metinleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5532
|
Arapça Metin Bilgisi
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5534
|
Eski Türk Edebiyatında Tezkireler
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5536
|
Eski Türk Edebiyatında Belge Redifler
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5538
|
Eski Türk Edebiyatında Modern Metin Çözümlemeleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5540
|
Halk Bilimi Kuramları
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5542
|
Tekke Edb. Şiir Geleneği
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5544
|
Cönkler ve Mecmualar
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5546
|
Âşık Tarzı Hikâye Geleneği
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5548
|
Türk Destanları
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5550
|
Efsane İncelemeleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5552
|
Balkan Türklerinin Folkloru
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5554
|
Türk Dünyası Halk Kültürü
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5556
|
Türk Halk Edebiyatı Metin Tahlilleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5558
|
Gelenekten Moderniteye Halk Bilimi
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5560
|
Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Roman Çözümlemeleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5562
|
Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Şiir Çözümlemeleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5564
|
Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Öykü Çözümlemeleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5566
|
Türk Roman ve Öyküsünde Gelenek
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5568
|
Cumhuriyet Dönemi Türk Romanı Çözümlemeleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5570
|
Cumhuriyet Dönemi Türk Şiiri Çözümlemeleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5572
|
Cumhuriyet Dönemi Türk Öyküsü Çözümlemeleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5574
|
Cumhuriyet’ten Sonra Türk Edebiyatında Eleştiri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
6
|
|
TDE 5702
|
Uzmanlık Alan Dersi
|
Zorunlu
|
4
|
0
|
6
|
|
| | | | | | |
|
2. Yıl
- 1. Dönem
Ders Kodu
|
Ders Adı
|
Ders Türü
|
Teori
|
Uygulama
|
AKTS
|
Yazdır
|
TDE 5000
|
Tez Çalışması
|
Zorunlu
|
0
|
0
|
24
|
|
TDE 5703
|
Uzmanlık Alan Dersi
|
Zorunlu
|
4
|
0
|
6
|
|
| | | | | | |
|
2. Yıl
- 2. Dönem
Ders Kodu
|
Ders Adı
|
Ders Türü
|
Teori
|
Uygulama
|
AKTS
|
Yazdır
|
TDE 5000-1
|
Tez Çalışması
|
Zorunlu
|
0
|
0
|
24
|
|
TDE 5704
|
Uzmanlık Alan Dersi
|
Zorunlu
|
4
|
0
|
6
|
|
| | | | | | |
|
|
Değerlendirme Anketleri

Dersler ile Program Yeterlilikleri Matrisi
1. Yıl
- 1. Dönem
Ders Adı | Py1 | Py2 | Py3 | Py4 | Py5 | Py6 | Py7 | Py8 | Py9 | Py10 | Py11 | Py12 | Py13 | Py14 | Py15 |
SEMİNER | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 1 | 2 | 2 | 1 | 4 | 2 | 1 | 1 |
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Orhun Türkçesi | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 1 | 1 | 5 | 2 | 5 | 1 | 1 | 2 |
Karahanlı Türkçesi | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 1 | 1 | 5 | 2 | 5 | 1 | 1 | 2 |
Türklük Bilimi Kaynakları | 1 | 1 | 1 | 4 | 5 | 4 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 |
Türkçenin Sözlük Bilimi Tarihi | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 2 | 2 | 3 |
Türklük Bilimine Giriş | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 1 | 5 | 3 | 5 | 4 | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 |
Türklük Bilimi Araştırmalarının Değerlendirilmesi I | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 1 | 5 | 2 | 2 | 3 | 5 | 2 | 2 |
Genel Dilbilimi I | 5 | 5 | 5 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 |
Ağız İncelemeleri I | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 5 | 1 | 1 | 4 | 3 | 5 | 4 | 1 | 3 |
Türkçe Metinlerde Yazı Çevirme Sorunları | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 2 | 5 | 1 | 4 | 5 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 |
Türkiye Türkçesinin Sorunları | 4 | 4 | 4 | 1 | 4 | 1 | 5 | 1 | 2 | 1 | 5 | 2 | 3 | 2 | 2 |
Azerbaycan Türkçesi | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 1 | 4 | 1 | 1 | 4 | 2 | 4 | 1 | 1 | 1 |
Türkmen Türkçesi | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 1 | 4 | 1 | 1 | 4 | 2 | 4 | 1 | 1 | 1 |
Osmanlı Türkçesi Metin İncelemeleri | 5 | 4 | 5 | | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 1 | 3 | 5 | 1 |
Eski Türk Edebiyatında Usûl | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 1 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 1 | 1 |
Eski Türk Edebiyatının Kaynakları | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 2 | 3 | 5 | 1 |
Eski Türk Edebiyatında Akımlar | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 1 | 1 |
Eski Türk Edebiyatında İmaj ve Semboller | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 2 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 1 | 1 |
Eski Türk Edebiyatında Geleneksel Metin Çözümlemeleri | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 1 | 1 |
Farsça Metin Bilgisi | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 1 |
Halk Edebiyatı Bilimsel Araştırma Yöntemleri | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 1 | 5 |
Türk Halk Bilimi İncelemeleri | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 1 | 3 | 1 | 1 |
Türk Halk Edebiyatı Tarihi Metin Araştırmaları | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 1 | 3 | 1 | 1 |
Halk Edebiyatında Tür ve Şekil | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 1 | 3 | 1 | 1 |
Âşık Tarzı Şiir Geleneği | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 3 | 1 | 3 | 4 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 |
Geleneksel Seyirlik Oyunlar | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 1 | 3 | 1 | 1 |
Türk Halk Edb. Mizahî Metin İnc. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 2 | 3 | 1 | 1 |
Türk Halk Edebiyatının Yazılı Kaynakları | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 1 | 2 |
Mitolojik Metinler ve Anlatılar | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 1 | 1 |
Tanzimat Dönemi Osmanlı Türkçesi Metinleri | 4 | 1 | 2 | 4 | 1 | 2 | 5 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 |
Roman Teorisi ve Çözümlemeleri | 5 | 3 | 3 | 1 | 1 | 3 | 5 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 |
Şiir Teorisi ve Çözümlemeleri | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 1 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 |
Türk Edebiyatında Poetikalar | 5 | 1 | 2 | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 |
Metinlerarasılık ve Metinlerarası İncelemeler | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 5 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 |
Modern Türk Şiirinde Gelenek | 5 | 2 | 5 | 5 | 2 | 3 | 5 | 1 | 2 | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 |
Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Edebî Eleştiri | 5 | 2 | 5 | 5 | 2 | 3 | 5 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 |
Edebi Eleştiri Kuramları | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 5 | 1 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 |
Uzmanlık Alan Dersi | 5 | 5 | 5 | 1 | 2 | 2 | 5 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| | | | | | | | | | | | | | | |
|
1. Yıl
- 2. Dönem
Ders Adı | Py1 | Py2 | Py3 | Py4 | Py5 | Py6 | Py7 | Py8 | Py9 | Py10 | Py11 | Py12 | Py13 | Py14 | Py15 |
SEMİNER | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 1 | 2 | 2 | 1 | 4 | 2 | 1 | 1 |
Eski Uygur Türkçesi | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 1 | 1 | 5 | 2 | 5 | 1 | 1 | 2 |
Harezm Türkçesi | 2 | 2 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 1 | 1 | 4 | 1 | 3 | 2 | 2 | 1 |
Tarihî Kıpçak Türkçesi | 2 | 2 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 1 | 1 | 4 | 1 | 3 | 2 | 2 | 1 |
Türklük Bilimi Araştırma Yöntemleri | 5 | 5 | 5 | 3 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 2 | 2 |
Türkçe İçi Metin Aktarma Yöntemleri | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 5 | 3 | 2 | 1 | 1 |
Türklük Bilimi Araştırmalarının Değerlendirilmesi II | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 1 | 5 | 2 | 2 | 3 | 5 | 2 | 2 |
Genel Dilbilimi II | 5 | 5 | 5 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 |
Ağız İncelemeleri II | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 5 | 1 | 1 | 4 | 3 | 5 | 4 | 1 | 3 |
Türkçenin Kelime Hazinesi | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 1 | 1 | 3 | 3 | 4 | 4 | 1 | 1 |
Kırgız Türkçesi | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 1 | 4 | 1 | 1 | 4 | 2 | 4 | 1 | 1 | 1 |
Tatar Türkçesi | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 1 | 4 | 1 | 1 | 4 | 2 | 4 | 1 | 1 | 1 |
Kazak Türkçesi | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 1 | 4 | 1 | | 4 | 2 | 4 | 1 | 1 | 1 |
Edebiyat Tarihi Metodolojisi | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 1 | 1 |
Eski Türk Edebiyatında Metin İncelemeleri | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 1 |
Eski Türk Edebiyatında Tenkit Metinleri | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 1 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 1 | 1 |
Arapça Metin Bilgisi | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 1 | 1 |
Eski Türk Edebiyatında Tezkireler | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 1 | 1 |
Eski Türk Edebiyatında Belge Redifler | 5 | 5 | 5 | 4 | 2 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 1 | 1 |
Eski Türk Edebiyatında Modern Metin Çözümlemeleri | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 1 | 1 |
Halk Bilimi Kuramları | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 1 | 3 | 1 | 1 |
Tekke Edb. Şiir Geleneği | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 1 | 3 | 4 | 3 | 1 | 4 | 1 | 1 |
Cönkler ve Mecmualar | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 1 | 1 |
Âşık Tarzı Hikâye Geleneği | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 2 | 3 | 1 | 1 |
Türk Destanları | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 1 | 1 |
Efsane İncelemeleri | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 1 | 1 |
Balkan Türklerinin Folkloru | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 1 | 1 |
Türk Dünyası Halk Kültürü | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 1 | 1 |
Türk Halk Edebiyatı Metin Tahlilleri | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 1 | 1 |
Gelenekten Moderniteye Halk Bilimi | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 1 | 3 | 1 | 1 |
Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Roman Çözümlemeleri | 5 | 2 | 5 | 3 | 2 | 3 | 5 | 1 | 2 | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 |
Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Şiir Çözümlemeleri | 5 | 2 | 5 | 2 | | 2 | 5 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 |
Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Öykü Çözümlemeleri | 5 | 2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 |
Türk Roman ve Öyküsünde Gelenek | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 1 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 |
Cumhuriyet Dönemi Türk Romanı Çözümlemeleri | 5 | 2 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 |
Cumhuriyet Dönemi Türk Şiiri Çözümlemeleri | 5 | 2 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 |
Cumhuriyet Dönemi Türk Öyküsü Çözümlemeleri | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 |
Cumhuriyet’ten Sonra Türk Edebiyatında Eleştiri | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 1 | 3 | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 |
Uzmanlık Alan Dersi | 5 | 5 | 5 | 1 | 2 | 2 | 5 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| | | | | | | | | | | | | | | |
|
2. Yıl
- 1. Dönem
Ders Adı | Py1 | Py2 | Py3 | Py4 | Py5 | Py6 | Py7 | Py8 | Py9 | Py10 | Py11 | Py12 | Py13 | Py14 | Py15 |
Tez Çalışması | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 1 | 2 | 2 | 1 | 4 | 2 | 1 | 1 |
Uzmanlık Alan Dersi | 5 | 5 | 5 | 1 | 2 | 2 | 5 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| | | | | | | | | | | | | | | |
|
2. Yıl
- 2. Dönem
Ders Adı | Py1 | Py2 | Py3 | Py4 | Py5 | Py6 | Py7 | Py8 | Py9 | Py10 | Py11 | Py12 | Py13 | Py14 | Py15 |
Tez Çalışması | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 1 | 2 | 2 | 1 | 4 | 2 | 1 | 1 |
Uzmanlık Alan Dersi | 5 | 5 | 5 | 1 | 2 | 2 | 5 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| | | | | | | | | | | | | | | |
|
|