Kazanılan Derece
Türkolog
Kabul Koşulları
Lisans Yerleştirme Sınavı'ndan Bölüm için belirlenen minimum puanı almış olmak
Yeterlilik Koşulları
Programda Yeterlik için, Program Yeterliklerini asgari düzeyde gerçekleştirmek, Programda mevcut olan Kayıt yaptırılan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin (Z/S) tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak gerekmektedir. Kayıt yaptırılan 'Seçmeli Dersler' başarılmak zorundadır. Müfredat yenileme/değişikliği nedeniyle Dersin Kaldırılması veya Dersin açılmaması durumlarında Bölüm Kurulu Kararıyla değişiklik yapılabilir.
Önceki Öğrenim
Daha önce başka bir Yüksek Öğretim Kurumunda öğrenim görmüş olan öğrencilerin Önceki Öğrenimi, Yüksek Öğretim Kurulu'nun belirlemiş olduğu "Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çif Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik" ile "Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği" çerçevesinde tanınmaktadır. Bölümümüzde örgün eğitim kurumları dışında sertifikaya veya tecrübeye dayalı (in-formal/non-formal ) öğrenme şu an itibariyle tanınmamaktadır. Ancak, Yükseköğretim programlarının tamamında yer alan Yabancı Dil (İngilizce, Almanca, Fransızca vd.) Dersleri için her akademik dönem başında Muafiyet Sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen yeterlilikleri sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girme hakkına sahiptir. Sınava girip başarılı olan öğrenciler ders programında ilgili derslerden Muaf olurlar.
Tarihçe
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü'nde, 1994-1995 döneminde lisans düzeyinde eğitim-öğretime başlanmıştır ve hâlen sürdürülmektedir. Bunun yanında 2003-2004 döneminden itibaren II. öğretimde de eğitim-öğretim verilmektedir. I. ve II. öğretime her yıl ortalama 60'şar öğrenci alınmaktadır.
Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü'nün ders programı, Türk Dili, Yeni Türk Edebiyatı, Eski (Klâsik) Türk Edebiyatı ve Türk Halk Edebiyatı bilim alanlarından konuları kapsayacak şekilde düzenlenmiştir. İlk dört yarıyılda zorunlu ve temel bilgileri kapsayan dersler, son dört yarıyılda ise öğrencilerin ilgi duydukları bilim alanlarında yoğunlaşmalarını sağlayan seçmeli dersler daha çok bulunmaktadır. Derslerde konular bilim alanlarında uzman öğretim üyeleri tarafından yeterince ayrıntılı bir şekilde işlenmekte, uygulamalar yaptırılmaktadır. Bu bağlamda teknolojinin sunduğu imkânlardan (bilgisayar, tepegöz, slayt, video) yararlanılarak çağdaş anlamda bir öğrenme ortamı sağlanmaktadır. Ayrıca verilen araştırma ödevleriyle öğrencilerin daha derinlemesine bilgilenmesi sağlanmaktadır. Mezuniyet için, zorunlu ve seçmeli derslerden toplam 240 AKTS gerekmektedir.
Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü'nde şu anda 6 profesör, 1 doçent, 9 yardımcı doçent ve 7 araştırma görevlisi çalışmaktadır. Öğretim elemanları derslerinin yanında bilimsel araştırmalar yapmakta, alanlarıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde kongre ve sempozyumlara katılmaktadır. Bölümde 2002 yılından itibaren "Türkoloji Günleri" adıyla bir yaz okulu düzenlenmektedir. Ayrıca, IV. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu da 22-24 Aralık 2011 tarihleri arasında Bölümümüz tarafından gerçekleştirilmiştir.
Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü'nde, "öğrenci merkezli" bir eğitim-öğretim anlayışı egemendir: Ders ve sınav programlarının belirlenmesinde öğrenciler, sınıf temsilcileri aracılığıyla etkindir. Öğrencilerin bilim ve sanat çalışmaları için ortam hazırlanmakta ve desteklenmektedir. Bölüm faaliyetlerine, Öğrenci Temsilciler Kurulu, üyelerinin çoğu Bölüm öğrencilerinden oluşan Edebiyat Topluluğu ve Metin Bilim Topluluğu etkin bir şekilde katılmaktadır. Eğitim-öğretim yılı boyunca çeşitli panel, konferans ve okuma günleri düzenlenmektedir.
Program Profili
Bölümümüzün misyonu, Türk dilinin, edebiyatının ve kültürünün bilinmesine, korunmasına ve geliştirilmesine eğitim-öğretim ve bilim faaliyetleriyle katkıda bulunmaktır.
Program Yeterlilikleri
1- |
Türk Dili ve Edebiyatı alanında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi. |
2- |
Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun inceleme, araştırma, yorumlama yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
3- |
Bir dönemi, eseri veya metni anlama, yorumlama, ilgili sorunları çözme ve çağdaş yöntem ve kuramları uygulama becerisi. |
4- |
Öğretim programlarında en az 2 alan dışı ders almış olma. |
5- |
Alan uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçme, kullanma, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
6- |
Türk Dili ve Edebiyatı alanına göre tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, arşivleme, metin çözme ve yorumlama becerisi. |
7- |
Bireysel olarak ve takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. |
8- |
Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir biçimde kullanma bilgi ve becerisini ve en az bir yabancı dil bilgisi kazandırma. |
9- |
Yasam boyu öğrenme bilinci ile bilgiye erişebilme kültürünü, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme, kendini sürekli yenileme becerisi. |
10- |
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci. |
11- |
Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgi birikiminin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri (çevre sorunları, ekonomi, sürdürülebilirilik vb.) ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
12- |
Türk Dili ve Edebiyatı alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. |
13- |
Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular. |
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma
Verilen her bir ders için en az bir ara sınav ve dönem sonu sınavı yapılır. Ayrıca kısa sınav ve ödev değerlendirmesi de yapılabilir. Başarı notuna ara sınav, kısa süreli sınav ve ödevlerin etkisi %40, dönem sonu sınavının ise %60 oranındadır. Bu değerlendirmede; dersin öğretim elemanı, dersi alan öğrencilerin yarıyıl içi ve yarıyıl sonu sınavlarından aldıkları puanların istatistiksel sonuçlarını dikkate alır ve alınan notlar yönetmelikte belirlenen esaslar çerçevesinde 4’lü harf sistemine dönüştürülür. Öğrencinin aldığı notlardan oluşturulan Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (AGNO) ilk ikiyıl/ilk dört yarıyıl sonunda 1.80'in altında olanlar bir sonraki dönemden (5. yarıyıldan) ders alamazlar. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Bir dersten alınan DC ve DD notları, öğrencinin mezuniyet AGNO’suna bağlı olarak değerlendirilir. Öğrencinin AGNO’su başarı baraj notunun (2,00) üzerinde ise bu dersler başarılı olarak tanımlanır. Ara yarıyıllarda/yıllarda ise, AGNO hesaplanmasında bu harf notları katsayıları ile değerlendirilir. FF notu alan öğrenci başarısızdır, bu dersi verildiği ilk yarıyılda/yılda alarak devam ve sınav şartlarını yerine getirmek zorundadır. Başarı notu MM ve GG ile takdir edilen dersler, AGNO hesaplanmasında değerlendirmeye katılmaz.
Mezuniyet Koşulları
Programda Yeterlik için, Program Yeterliklerini asgari düzeyde gerçekleştirmek, Programda mevcut olan Kayıt yaptırılan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin (Z/S) tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak gerekmektedir. Kayıt yaptırılan 'Seçmeli Dersler' başarılmak zorundadır. Müfredat yenileme/değişikliği nedeniyle Dersin Kaldırılması veya Dersin açılmaması durumlarında Bölüm Kurulu Kararıyla değişiklik yapılabilir.
Mezun İstihdamı
Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü'nden mezun olan öğrenciler, gerekli şartları (pedagojik formasyon) yerine getirdikten sonra Millî Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmî ve özel okullarda Türk Dili ve Edebiyatı veya Türkçe öğretmeni olarak, Türklük ve Türkçe ile ilgili araştırma kurum ve kuruluşlarında, arşiv ve kütüphanelerde, basın-yayın kuruluşlarında görev yapabilmektedirler.
Bir Üst Dereceye Geçiş
Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü öğretim üyeleri, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü bünyesindeki Türk Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı'nda, yüksek lisans ve doktora düzeyinde lisansüstü eğitim-öğretim programlarını da yürütmektedir. Yüksek lisansa her yıl ortalama 15, doktoraya ise 5 öğrenci alınmaktadır.
Yüksek lisans ve doktora programlarında Türk Dili, Yeni Türk Edebiyatı, Eski (Klâsik) Türk Edebiyatı, Türk Halk Edebiyatı bilim dallarında uzmanlaşmaya yönelik eğitim-öğretim verilmektedir.
Eğitim Türü
Lisans
1. Yurt içinde ve dışında faaliyet gösteren kurum ve kuruluşlarda Türk dili, edebiyatı ve kültürünü öğreten ve tanıtan;
2. Ortaöğretim basamağında yer alan devlet okulları ve özel okullarda bilimsel bir yaklaşımla yeni nesiller yetiştiren;
3. Yurt içi ve dışı üniversitelerde akademik kariyerini geliştirmek için lisansüstü çalışmalar yapan;
4. Medya ve iletişim alanında destek çalışanı mezunlar yetiştirmektir.
Bölüm Başkanı
Prof.Dr. Mehmet Naci ÖNAL (onaci@mu.edu.tr)
Bölüm AKTS Koordinatörü
Dr.Öğr.Üyesi Baki Bora HANÇA (borahanca@mu.edu.tr)
Ders Planı
1. Yıl
- 1. Dönem
Ders Kodu
|
Ders Adı
|
Ders Türü
|
Teori
|
Uygulama
|
AKTS
|
Yazdır
|
TDE1001
|
Türkiye Türkçesi I
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
4
|
|
TDE1003
|
Osmanlı Türkçesi I
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
4
|
|
TDE1005
|
Yeni Türk Edebiyatına Giriş
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
4
|
|
TDE1007
|
Eski Türk Edebiyatına Giriş
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
4
|
|
TDE1009
|
Türk Halk Bilimine Giriş
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
4
|
|
TDE1013
|
Türk Dili Tarihi
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
4
|
|
TDE1015
|
Türkçe Kompozisyon I
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
3
|
|
YDB1811
|
İngilizce I
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
3
|
|
YDB1813
|
Almanca I
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
3
|
|
YDB1815
|
Fransızca I
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
3
|
|
| | | | | | |
|
1. Yıl
- 2. Dönem
Ders Kodu
|
Ders Adı
|
Ders Türü
|
Teori
|
Uygulama
|
AKTS
|
Yazdır
|
ENF1805
|
Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
3
|
|
TDE1002
|
Türkiye Türkçesi II
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
4
|
|
TDE1004
|
Osmanlı Türkçesi II
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
4
|
|
TDE1006
|
Tanzimat Edebiyatı
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
4
|
|
TDE1008
|
Eski Türk Edebiyatı Tarihi I
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
4
|
|
TDE1010
|
Türk Halk Edebiyatına Giriş
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
4
|
|
TDE1014
|
Türkçe Kompozisyon II
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
4
|
|
YDB1812
|
İngilizce II
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
3
|
|
YDB1814
|
Almanca II
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
3
|
|
YDB1816
|
Fransızca II
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
3
|
|
| | | | | | |
|
2. Yıl
- 1. Dönem
Ders Kodu
|
Ders Adı
|
Ders Türü
|
Teori
|
Uygulama
|
AKTS
|
Yazdır
|
ATB2801
|
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
2
|
|
ATBY2801
|
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ
|
Zorunlu
|
0
|
0
|
2
|
|
EBB2911
|
Eğitime Giriş
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
4
|
|
TDE2001
|
Türkiye Türkçesi III
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
4
|
|
TDE2003
|
Köktürkçe
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
4
|
|
TDE2005
|
Osmanlı Türkçesi III
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE2007
|
Servet-i Fünun Edebiyatı
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
4
|
|
TDE2009
|
Eski Türk Edebiyatı Tarihi II
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
4
|
|
TDE2011
|
Türk Halk Edebiyatı I
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
4
|
|
YDB2811
|
İngilizce III
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
3
|
|
YDB2813
|
Almanca III
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
3
|
|
YDB2815
|
Fransızca III
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
3
|
|
| | | | | | |
|
2. Yıl
- 2. Dönem
Ders Kodu
|
Ders Adı
|
Ders Türü
|
Teori
|
Uygulama
|
AKTS
|
Yazdır
|
ATB2802
|
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
2
|
|
ATBY2802
|
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
2
|
|
EBB2906
|
Eğitim Psikolojisi
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
4
|
|
EBB4024
|
Eğitim Psikolojisi
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
4
|
|
TDE2002
|
Türkiye Türkçesi IV
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
4
|
|
TDE2004
|
Eski Uygur Türkçesi
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
4
|
|
TDE2006
|
Osmanlı Türkçesi IV
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE2008
|
II. Meşrutiyet Sonrası Türk Ed.
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
4
|
|
TDE2010
|
Eski Türk Edebiyatı Tarihi III
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
4
|
|
TDE2012
|
Türk Halk Edebiyatı II
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
4
|
|
YDB2812
|
İngilizce IV
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
3
|
|
YDB2814
|
Almanca IV
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
3
|
|
YDB2816
|
Fransızca IV
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
3
|
|
| | | | | | |
|
3. Yıl
- 1. Dönem
Ders Kodu
|
Ders Adı
|
Ders Türü
|
Teori
|
Uygulama
|
AKTS
|
Yazdır
|
EBB3909
|
Öğretim İlke ve Yöntemleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
4
|
|
EBB3911
|
Özel Öğretim Yöntemleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
4
|
|
TDE3001
|
Orta Türkçe I
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
4
|
|
TDE3003
|
Yaşayan Türk Lehçeleri
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
4
|
|
TDE3005
|
Millî Edebiyat
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
4
|
|
TDE3007
|
Eski Türk Edebiyatı Tarihi IV
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
4
|
|
TDE3009
|
Türk Halk Edebiyatı III
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
4
|
|
TDE3501
|
Türkiye Türkçesi Araştırmaları I
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE3503
|
Türkiye Türkçesi Ağızları I
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE3505
|
Eski Türkçe Metinler I
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE3507
|
Türkçe Anlam Bilgisi
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE3509
|
Türk Dili Tarihi Araştırmaları
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE3511
|
Dil Bilimi Akımları
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE3513
|
Servet-i Fünun Dön. Roman Tahlilleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE3515
|
Servet-i Fünun Dön. Şiir Tahlilleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE3517
|
İkinci Meşrutiyet Sonrası Roman ve Öykü Tahlilleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE3519
|
İkinci Meşrutiyet Sonrası Şiir Tahlilleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE3521
|
Türk Edebiyatında Düşünce Akımları
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE3523
|
Tiyatro Sanatı
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE3525
|
Eski Türk Edebiyatında Mizah
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE3527
|
Eski Türk Edebiyatında Mensur Poetikalar
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE3529
|
El Yazması Kitap Sanatları
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE3531
|
15. Yüzyıl Klâsik Şiir Dünyası
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE3533
|
Metin Şerhi Metodolojisi
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE3535
|
Türk Halk Edebiyatı Araştırma Yöntemleri I
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE3537
|
Sözlü ve Yazılı Halk Edeb. Metin Karşılaştırmaları
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE3539
|
Günümüz Türk Edebiyatında Halk Kültürü
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE3541
|
Halk Kültürü ve Çocuk
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE3543
|
Türkü İncelemeleri ve Araştırmaları
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE3545
|
Diksiyon
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE3547
|
Yaratıcı Yazarlık
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
| | | | | | |
|
3. Yıl
- 2. Dönem
Ders Kodu
|
Ders Adı
|
Ders Türü
|
Teori
|
Uygulama
|
AKTS
|
Yazdır
|
EBB3904
|
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
4
|
|
EBB3906
|
Öğretim Teknolojileri
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
3
|
|
EBB4022
|
Ölçme ve Değerlendirme
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
4
|
|
TDE3002
|
Orta Türkçe II
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
4
|
|
TDE3004
|
Eski Anadolu Türkçesi
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
4
|
|
TDE3006
|
Cumhuriyet Dön. Türk Ed.
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
4
|
|
TDE3008
|
Eski Türk Ed. Manz. M. İnc.
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
4
|
|
TDE3010
|
Türk Halk Edebiyatı IV
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
4
|
|
TDE3502
|
Türkiye Türkçesi Araştırmaları II
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE3504
|
Türkiye Türkçesi Ağızları II
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE3506
|
Eski Türkçe Metinler II
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE3508
|
Orta Türkçe Metinleri I
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE3510
|
Eski Anadolu Türkçesi Metinleri I
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE3512
|
Türk Sözlük Bilimi
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE3514
|
Cumhuriyet Dön. Roman Tahlilleri I
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE3516
|
Cumhuriyet Dön. Şiir Tahlilleri I
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE3518
|
Cumhuriyet Dön. Öykü Tahlilleri I
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE3520
|
Cumhuriyet Döneminde Popüler Romanlar
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE3522
|
Türk Romanında İstiklâl Savaşı
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE3524
|
Edebiyat Kuramları ve Eleştiri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE3526
|
Anlatıbilimi
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE3528
|
El Yazması Metinler
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE3530
|
Eski Türk Edebiyatında Üslup ve Akımlar
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE3532
|
16. Yüzyıl Klâsik Şiir Dünyası
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE3534
|
Eski Türk Edebiyatında Tenkit
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE3536
|
Türk Halk Edebiyatı Araştırma Yöntemleri II
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE3538
|
Türk Kültürünün Halk Edebiyatına Yansımaları
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE3540
|
Halk Biliminin Görsel Kaynakları
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE3542
|
Geleneksel Türk Halk Tiyatrosu
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE3544
|
Türk Halk Bilimi Araştırmaları
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE3546
|
Masal Kuramları
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE3548
|
Etkili ve Güzel Konuşma
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE3550
|
Eleştirel Düşünme ve Yazma
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE3552
|
Dil ve Edebiyatta Bilgisayar Uygulamaları
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
| | | | | | |
|
4. Yıl
- 1. Dönem
Ders Kodu
|
Ders Adı
|
Ders Türü
|
Teori
|
Uygulama
|
AKTS
|
Yazdır
|
EBB4026
|
Rehberlik Özel Eğitim
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
4
|
|
EBB4907
|
Rehberlik Özel Eğitim
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
4
|
|
EBBB4903
|
Sınıf Yönetimi
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
3
|
|
TDE4001
|
Bitirme Çalışması I
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE4603
|
Türk Dil Bilgisi Uygulamaları I
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE4605
|
Basın Yayın Dili Olarak Türkçe
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE4607
|
Türkçe Köken Bilgisi I
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE4609
|
Orta Türkçe Metinleri II
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE4611
|
Eski Anadolu Türkçesi Metinleri II
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE4613
|
Türk Edebiyatında Tiyatro
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE4615
|
Cumhuriyet Dönemi Roman Tahlilleri II
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE4617
|
Cumhuriyet Dönemi Şiir Tahlilleri II
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE4619
|
Cumhuriyet Dönemi Öykü Tahlilleri II
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE4621
|
Çağdaş Türk Şiirinde Gelenek
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE4623
|
Türk Romanında Köy
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE4625
|
Postmodernizm ve Türk Romanı
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE4627
|
Edebiyat ve Resim
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE4629
|
Batı Edebiyatında Akımlar
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE4631
|
Edebiyat ve Toplum
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE4633
|
İkinci Yeni Şiiri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE4635
|
Eski Türk Edebiyatında Tezkire
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE4637
|
Eski Türk Edebiyatında Mazmun ve Mefhunlar
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE4639
|
Çağatay-Harezm Edebiyatı
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
3
|
|
TDE4641
|
Eski Türk Edebiyatında Araştırma Yöntemleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE4643
|
Tasavvuf Edebiyatı
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE4645
|
17. Yüzyılda Klâsik Şiir Dünyası
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE4647
|
Eski Türk Edebiyatında Mesnevi İncelemeleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE4649
|
Tekke Edebiyatı
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE4651
|
Dede Korkut İncelemeleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE4653
|
Halk Kültürü ve Medya
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE4655
|
Türk Halk Edebiyatında Mizah
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE4657
|
Halk Biliminin Maddî Kültür Kaynakları
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE4659
|
Halk Şiiri ile Klasik Şiirin Karşılaştırılması
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE4661
|
Metin Yazarlığı
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE4663
|
Türk Halk Edebiyatının Felsefesi
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE4665
|
Dilbilim I
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
| | | | | | |
|
4. Yıl
- 2. Dönem
Ders Kodu
|
Ders Adı
|
Ders Türü
|
Teori
|
Uygulama
|
AKTS
|
Yazdır
|
EBB4926
|
Öğretmenlik Uygulaması
|
Seçmeli
|
1
|
8
|
10
|
|
TDE4002
|
Bitirme Çalışması II
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE4604
|
Türk Dil Bilgisi Uygulamaları II
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE4606
|
Türkmen Türkçesi Metinleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE4608
|
Türkçe Köken Bilgisi II
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE4610
|
Türk Alfabeleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE4612
|
Türkçe Sözdizimi Uygulamaları
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE4614
|
Edebiyat ve Süreli Yayınlar
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE4616
|
Çağdaş Türk Edebiyatı Roman Tahlilleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE4618
|
Çağdaş Türk Edebiyatı Şiir Tahlilleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE4620
|
Çağdaş Türk Edebiyatı Öykü Tahlilleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE4622
|
Çağdaş Türk Romanında Gelenek
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE4624
|
Yeni Türk Edebiyatında Anı ve Mektuplar
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE4626
|
Batı Edebiyatı Roman Tahlilleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE4628
|
Türk Edebiyatında Poetikalar
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE4630
|
Edebiyat ve Sinema
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE4632
|
Edebiyat ve Tarih
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE4634
|
Eski Türk Edebiyatında Nazire
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE4636
|
Eski Türk Edebiyatında Biyografik Metinler
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE4638
|
Eski Türk Edebiyatında Mânâ
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE4640
|
Mukayeseli Edebiyat
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE4642
|
Eski Türk Edebiyatında Mensur Metin İncelemeleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE4644
|
18. Yüzyılda Klâsik Şiir Dünyası
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE4646
|
Kültür Değişmeleri ve Türk Halk Bilimi
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE4648
|
Cönk ve Mecmua Okumaları
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE4650
|
Saz Şairleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE4652
|
Yunus Emre ve Geleneği
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE4654
|
Halk Kültürü ve Sinema
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE4656
|
Türk Halk Hikâyeleri Metin İncelemeleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE4658
|
Mesleki Yabancı Dil (İngilizce)
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE4660
|
Mesleki Yabancı Dil (Almanca)
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
TDE4662
|
Dilbilim II
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
5
|
|
| | | | | | |
|
|
Değerlendirme Anketleri
Dersler ile Program Yeterlilikleri Matrisi
1. Yıl
- 1. Dönem
Ders Adı | Py1 | Py2 | Py3 | Py4 | Py5 | Py6 | Py7 | Py8 | Py9 | Py10 | Py11 | Py12 | Py13 |
Türkiye Türkçesi I | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
Osmanlı Türkçesi I | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 |
Yeni Türk Edebiyatına Giriş | 4 | 5 | 5 | 2 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 |
Eski Türk Edebiyatına Giriş | 5 | 4 | 3 | 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 |
Türk Halk Bilimine Giriş | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 |
Türk Dili Tarihi | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 |
Türkçe Kompozisyon I | 4 | 4 | 5 | 2 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 |
İngilizce I | | 5 | 2 | | | 2 | 4 | | | | | | |
Almanca I | | | | | | | | | | | | | |
Fransızca I | | | | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | |
|
1. Yıl
- 2. Dönem
Ders Adı | Py1 | Py2 | Py3 | Py4 | Py5 | Py6 | Py7 | Py8 | Py9 | Py10 | Py11 | Py12 | Py13 |
Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı | | | | | | | | | | | | | |
Türkiye Türkçesi II | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 |
Osmanlı Türkçesi II | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 |
Tanzimat Edebiyatı | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 |
Eski Türk Edebiyatı Tarihi I | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 |
Türk Halk Edebiyatına Giriş | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 |
Türkçe Kompozisyon II | 4 | 4 | 5 | 2 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 |
İngilizce II | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | | |
Almanca II | | | | | | | | | | | | | |
Fransızca II | | | | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | |
|
2. Yıl
- 1. Dönem
Ders Adı | Py1 | Py2 | Py3 | Py4 | Py5 | Py6 | Py7 | Py8 | Py9 | Py10 | Py11 | Py12 | Py13 |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | | | | | | | | | | | | | |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ | | | | | | | | | | | | | |
Eğitime Giriş | | 5 | | | | | | | | 5 | 4 | | |
Türkiye Türkçesi III | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 |
Köktürkçe | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 |
Osmanlı Türkçesi III | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 |
Servet-i Fünun Edebiyatı | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 |
Eski Türk Edebiyatı Tarihi II | 4 | 4 | 5 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 |
Türk Halk Edebiyatı I | 5 | 5 | 5 | | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 |
İngilizce III | 2 | 5 | 4 | 2 | 1 | 4 | 5 | 2 | 3 | 5 | 4 | 1 | 4 |
Almanca III | | | | | | | | | | | | | |
Fransızca III | | | | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | |
|
2. Yıl
- 2. Dönem
Ders Adı | Py1 | Py2 | Py3 | Py4 | Py5 | Py6 | Py7 | Py8 | Py9 | Py10 | Py11 | Py12 | Py13 |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II | | | | | | | | | | | | | |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II | | | | | | | | | | | | | |
Eğitim Psikolojisi | | | | | | | | | | | | | |
Eğitim Psikolojisi | | | | | | | | | | | | | |
Türkiye Türkçesi IV | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 |
Eski Uygur Türkçesi | 5 | 5 | 5 | | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 5 | 3 |
Osmanlı Türkçesi IV | 5 | 5 | 5 | | 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 2 | 5 | 3 |
II. Meşrutiyet Sonrası Türk Ed. | 5 | 5 | 5 | | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 5 | 4 |
| | | | | | | | | | | | | |
|
3. Yıl
- 1. Dönem
|
3. Yıl
- 2. Dönem
|
4. Yıl
- 1. Dönem
|
4. Yıl
- 2. Dönem
|
|