English
Yatağan Meslek Yüksekokulu Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı

Kazanılan Derece

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı öğrenciler, derslerini başarıyla tamamladıktan ve diğer koşulları yerine getirdikten sonra ön lisans diploması almaya hak kazanırlar.

Kabul Koşulları

T.C. Yüksek Öğretim Kurulu tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan merkezi sınav sistemi ile yapılmaktadır. Adayların Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavından (YKS) Temel Yeterlilik Testi (TYT) puan türünden yeterli puan alarak Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı programına yerleştirilmiş olması gerekmektedir.

Yeterlilik Koşulları

Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 120 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekir.

Önceki Öğrenim

Yüksek Öğretim kurumlarına kayıt yaptırmış öğrencilerin farklı üniversiteler de önceden tamamlamış oldukları öğrenimlerinin tanınmasını talep etme hakkına sahiptir. Yeni kayıt yaptıran öğrencilerin öğrenimlerinin tanınması için, kayıt yılının ilk haftası içinde ilgili birimine kendi transkript ve ders içeriklerini sunmalıdırlar.

Tarihçe

2002-2003 eğitim-öğretim yılındanMuğal Meslek Yüksekokulu bünyesinde Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı programı örgün öğretim olarak faaliyete başlamış, 2019-2020 eğitim-öğretim yılında Yatağan Meslek Yüksekokulunda bünyesinde öğrenci kabul başlamıştır . Programda 3 öğretim elemanı hizmet vermektedir

Program Profili

Program; Kamu ve özel sektör işletmelerinde yöneticilerin ofis çalışmalarına destek olmak üzere, büro faaliyetlerinin yükünü azaltabilecek derecede bilgi ve becerilerle donatılmış, bilgisayar kullanımında uzman, iletişim becerileri gelişmiş, her türlü büro teknolojisini kullanabilen, protokol bilgisine sahip, yönetsel karar alma ve analiz becerisine sahip ve yaratıcılık bilincinde büro yöneticileri yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Büro yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı, ön lisans düzeyinde 2 yıl süreli teorik ve işyeri uygulamasına dayalı pratik eğitim vermektedir. Eğitim dili Türkçedir. 60 öğrenci almaktadır.

Program Yeterlilikleri

1- Bireysel ve örgütsel iletişim kurabilme
2- Büro yönetimiyle ilgili temel kavramları analiz edebilme, büroyu ergonomik şekilde düzenleyebilme, krizi ve stresi yönetebilme
3- Toplantı gündemini belirleyebilme, toplantı düzenleyebilme
4- Bilgi Yönetimi yapabilme
5- Klavye tuşlarıyla ilgili uygulamalar yapabilme, yazı çalışması ve hız uygulaması yapabilme, farklı dillerde yazılar yazabilme, resmi yazıları hızlı ve etkin şekilde hazırlayabilme
6- Muhasebe, muhasebe hesapları ve muhasebe sisteminin işleyişi hakkında genel bilgiler edinebilme, muhasebe işlemlerine destek olabilme, muhasebe ve finans işlemleri yapabilme, ön muhasebe işlemlerini yapabilme
7- Etik ve ahlak kavramlarını inceleyebilme, mesleki etik ilkelere uyabilme, protokol kurallarını uygulayabilme
8- Büroda teknolojik araçları kullanabilme, bilgisayar ve iletişim teknolojisini kullanabilme, teknolojik hizmetlerden yararlanabilme
9- T.C. Anayasasında belirtilen temel organları tanıma ve ilişkileri inceleyebilme, Kamu İktisadi Teşebbüsler, Merkezi Yönetim ve Taşra Yönetimini tanıma ve ilişkileri inceleyebilme, özerk, bağımsız ve kısmen kamu yönetiminde olan kurumları tanıma ve ilişkileri inceleyebilme
10- Ticari hesaplamalar yapabilme
11- Yönetici Asistanlığı İle İlgili temel kavramları analiz edebilme, yönetici asistanının özelliklerini İnceleyebilme.
12- Telefonda yabancı dilde görüşmeler yapabilme, yabancı dilde okuma yapmak ve yazı yazabilme, telefon görüşmeleri yapabilme, yabancı dilde yazı okuma ve yazabilme, yabancı dilde mesleki yazışmalar yapabilme, yabancı dilde yüz yüze görüşmeler yapabilme

Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma

Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Öğrenciler tüm derslerden bir ara sınav ve bir de yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik, çoktan seçmeli, eşleştirme, boşluk doldurma, kısa cevap vb. sorulardan oluşan sınav, ödev, sunum,uygulama olabilir. Başarı notuna ara sınavın katkısı %40, yılsonu sınavının katkısı ise %60’dır. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir.

Mezuniyet Koşulları

Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 120 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekir.

Mezun İstihdamı

İş imkânları çok geniş olan programımızdan mezun olan öğrencilerimiz hem özel sektör kuruluşlarında hem de kamu kuruluşlarında çalışma olanağına sahiptir. Kamu Personeli Seçme Sınavı ile personel alan birçok Kurum Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı programı mezunlarını istihdam etmektedir. Bilgisayar kullanmayı bilen, ofis yönetme becerisine sahip, iletişim becerisi güçlü, mesleki yazışma bilgisi ile donatılmış mezunlarımız özel sektör kuruluşlarında da çalışabilmektedir. Bu programda, öğrenciler çağdaş büro yönetimi için gerekli olan bilgisayar ve diğer ofis araçlarını kullanabilecek şekilde eğitilmektedir. Programda sadece, teorik bilgiler değil, bunun yanında uygulamaya yönelik faaliyetlere de yer verilmektedir.

Bir Üst Dereceye Geçiş

Eğer mezun öğrenciler Dikey Geçiş Sınavı'nda başarılı olurlarsa(Dikey geçiş sınavı ÖSYM tarafından yapılır). Mezun öğrenciler bir lisans derecesine sahip olma şansına sahip olabilirler. LİSANS DERECELERİ Halkla İlişkiler Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Halkla İlişkiler ve Tanıtım İşletme Bilgi Yönetimi Reklamcılık ve Halkla İlişkiler Sağlık Yönetimi Yönetim Bilişim Sistemleri

Eğitim Türü

Kamu ve özel sektör işletmelerinde yöneticilerin ofis çalışmalarına destek olmak üzere, büro faaliyetlerinin yükünü azaltabilecek derecede bilgi ve becerilerle donatılmış, bilgisayar kullanımında uzman, iletişim becerileri gelişmiş, her türlü büro teknolojisini kullanabilen, protokol bilgisine sahip, yönetsel karar alma ve analiz becerisine sahip ve yaratıcılık bilincinde büro yöneticileri yetiştirmeyi amaçlamaktadır.

Bölüm Başkanı

Öğr.Gör.Dr. Fatma ATIGAN

Bölüm AKTS Koordinatörü

Ders Planı

1. Yıl - 1. Dönem
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Teori Uygulama AKTS Yazdır
ATB1801 ATATÜRK İLK. ve İNKILAP TARİHİ I Zorunlu 2 0 2
BRY1001 PROTOKOL VE SOSYAL DAVR. KUR. Zorunlu 2 0 4
BRY1003 YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI Zorunlu 3 0 3
BİP1811 KLAVYE TEKNİKLERİ Zorunlu 2 1 4
RTV1801 İLETİŞİM Zorunlu 2 0 3
TDB1801 TÜRK DİLİ I Zorunlu 2 0 2
YDB1801 İNGİLİZCE I Zorunlu 2 0 2
YDB1803 ALMANCA I Zorunlu 2 0 2
YDB1805 FRANSIZCA I Zorunlu 2 0 2
İŞY1803 İŞLETME YÖNETİMİ I Zorunlu 2 0 3
İŞY1805 MİKRO EKONOMİ Zorunlu 2 0 3
İŞY1811 TEMEL HUKUK Zorunlu 3 0 4
       
1. Yıl - 2. Dönem
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Teori Uygulama AKTS Yazdır
ATB1802 ATATÜRK İLK.ve İNKILAP TARİHİ II Zorunlu 2 0 2
BRY1002 MESLEKİ YAZIŞMALAR Zorunlu 2 1 3
BRY1004 ETKİLİ KONUŞMA TEKNİKLERİ Zorunlu 1 1 2
BRY1006 KAMU ÖZEL KESİM YAPISI Zorunlu 2 0 2
BRY1010 DOSYALAMA VE ARŞİVLEME Zorunlu 1 1 2
BİP1822 BİLGİSAYAR BÜRO PROGRAMLARI Zorunlu 3 1 3
BİP1824 BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ Zorunlu 3 0 3
TDB1802 TÜRK DİLİ II Zorunlu 2 0 2
YDB1802 İNGİLİZCE II Zorunlu 2 0 2
YDB1804 ALMANCA II Zorunlu 2 0 2
YDB1806 FRANSIZCA II Zorunlu 2 0 2
İŞY1804 İŞLETME YÖNETİMİ II Zorunlu 2 0 3
İŞY1806 MAKRO EKONOMİ Zorunlu 2 0 3
İŞY1838 TİCARİ MATEMATİK Zorunlu 2 0 3
       
2. Yıl - 1. Dönem
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Teori Uygulama AKTS Yazdır
BRY2001 BÜRO YÖNETİMİ Zorunlu 3 0 2
BRY2003 TEKNOLOJİ KULLANIMI Zorunlu 2 1 2
BRY2497 MESLEK STAJI (20 İŞ GÜNÜ) Zorunlu 0 0 5
BRY2505 MESLEKİ YABANCI DİL I Seçmeli 2 1 3
BRY2507 MESLEK ETİĞİ Seçmeli 2 0 3
BRY2509 SEKTÖR UYGULAMALARI Seçmeli 2 2 5
MUH2805 GENEL MUHASEBE I Zorunlu 3 0 3
MUH2807 KAMU MALİYESİ Seçmeli 2 0 3
MUH2809 FİNANSAL YATIRIM ARAÇLARI Seçmeli 3 0 3
PZR2805 HALKLA İLİŞKİLER Zorunlu 2 0 3
PZR2835 PAZARLAMA İLKELERİ I Seçmeli 3 0 3
İSG2901 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ Seçmeli 2 0 3
İŞY2801 KALİTE GÜVENCE VE STANDARTLARI Seçmeli 2 0 3
İŞY2805 ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ Seçmeli 2 0 3
İŞY2849 DAVRANIŞ BİLİMLERİ I Seçmeli 2 0 4
       
2. Yıl - 2. Dönem
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Teori Uygulama AKTS Yazdır
BRY2002 ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ Zorunlu 2 0 2
BRY2004 TOPLANTI YÖNETİMİ Zorunlu 2 0 2
BRY2498 MESLEK STAJI (20 İŞ GÜNÜ) Zorunlu 0 0 5
BRY2504 ÇALIŞMA PSİKOLOJİSİ Seçmeli 3 0 3
BRY2506 MESLEKİ YABANCI DİL II Seçmeli 2 1 3
MUH2808 BİLGİSAYARLI MUHASEBE YAZILIMLARI Zorunlu 2 1 3
PZR2804 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ Seçmeli 2 0 3
PZR2840 PAZARLAMA İLKELERİ II Seçmeli 3 0 3
PZR2842 SATIŞ STRATEJİLERİ VE PERAKENDE YÖNETİMİ Seçmeli 2 0 2
İŞY2804 İŞ VE SOSYAL GÜVENLİK HUKUKU Zorunlu 2 0 3
İŞY2808 KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ Seçmeli 2 0 3
İŞY2810 TİCARET HUKUKU Seçmeli 3 0 3
İŞY2812 İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ Seçmeli 2 0 3
İŞY2850 DAVRANIŞ BİLİMLERİ II Seçmeli 2 0 4
       
 

Değerlendirme Anketleri

Dersler ile Program Yeterlilikleri Matrisi

1. Yıl - 1. Dönem
Ders AdıPy1Py2Py3Py4Py5Py6Py7Py8Py9Py10Py11Py12
ATATÜRK İLK. ve İNKILAP TARİHİ I333333      
PROTOKOL VE SOSYAL DAVR. KUR.533311314141
YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI455532453153
KLAVYE TEKNİKLERİ222251251111
İLETİŞİM525311342134
TÜRK DİLİ I            
İNGİLİZCE I            
ALMANCA I            
FRANSIZCA I            
İŞLETME YÖNETİMİ I113215233533
MİKRO EKONOMİ113225222531
TEMEL HUKUK222211515131
             
1. Yıl - 2. Dönem
Ders AdıPy1Py2Py3Py4Py5Py6Py7Py8Py9Py10Py11Py12
ATATÜRK İLK.ve İNKILAP TARİHİ II333333      
MESLEKİ YAZIŞMALAR545331342153
ETKİLİ KONUŞMA TEKNİKLERİ522211321155
KAMU ÖZEL KESİM YAPISI222221325131
DOSYALAMA VE ARŞİVLEME223413233151
BİLGİSAYAR BÜRO PROGRAMLARI332333151332
BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ111131151112
TÜRK DİLİ II            
İNGİLİZCE II            
ALMANCA II            
FRANSIZCA II            
İŞLETME YÖNETİMİ II223414234451
MAKRO EKONOMİ222315223541
TİCARİ MATEMATİK222111111521
             
2. Yıl - 1. Dönem
Ders AdıPy1Py2Py3Py4Py5Py6Py7Py8Py9Py10Py11Py12
BÜRO YÖNETİMİ445422 42352
TEKNOLOJİ KULLANIMI322351251133
MESLEK STAJI (20 İŞ GÜNÜ)555555555553
MESLEKİ YABANCI DİL I422222221135
MESLEK ETİĞİ322111511131
SEKTÖR UYGULAMALARI            
GENEL MUHASEBE I222225222531
KAMU MALİYESİ222324225331
FİNANSAL YATIRIM ARAÇLARI            
HALKLA İLİŞKİLER534422432241
PAZARLAMA İLKELERİ I234411232142
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ 151111111131
KALİTE GÜVENCE VE STANDARTLARI333311221132
ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ223511341121
DAVRANIŞ BİLİMLERİ I            
             
2. Yıl - 2. Dönem
Ders AdıPy1Py2Py3Py4Py5Py6Py7Py8Py9Py10Py11Py12
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ545411522141
TOPLANTI YÖNETİMİ335521341141
MESLEK STAJI (20 İŞ GÜNÜ)555555555551
ÇALIŞMA PSİKOLOJİSİ542211411131
MESLEKİ YABANCI DİL II311111111135
BİLGİSAYARLI MUHASEBE YAZILIMLARI121335133531
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ535421442143
PAZARLAMA İLKELERİ II333333333333
SATIŞ STRATEJİLERİ VE PERAKENDE YÖNETİMİ55555       
İŞ VE SOSYAL GÜVENLİK HUKUKU522211513141
KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ332411333141
TİCARET HUKUKU222223225131
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ552411431141
DAVRANIŞ BİLİMLERİ II4334443     
             
 

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, 48000 Kötekli/Muğla | Tel: + 90 (252) 211-1000 | Fax: + 90 (252) 223-9280
Copyright © 2013 Bilgi İşlem Daire Başkanlığı
Yukarı Çık