Kazanılan Derece
Tıp Doktoru (doktorluk) Diploması
Kabul Koşulları
ÖSYM'nin yapmış olduğu üniversite giriş sınavında başarılı olmak ve yeterli puanı almış olmak.
Yeterlilik Koşulları
Tıp Fakültesi'nde eğitim süresi 6 (altı) yıldır.
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Tıp Fakültesi eğitim öğretim ve sınav yönetmeliğinin 34. maddesine göre fakülteden mezun olabilmek için öğrencilerin aşağıdaki şartları taşımaları gerekir:
a) Eğitim-öğretim programından alması gereken dersleri, uygulamaları ve stajları başarı ile tamamlamak.
b) En az 360 AKTS mezuniyet kredisine ve en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmak.
Önceki Öğrenim
Başarı durumuna göre kurumlar arası yatay geçiş, kurum içi programlar arası yatay geçiş, merkezi yerleştirme puanına göre yatay geçiş, yurt dışından yatay geçiş ve özel durumlarda yatay geçiş koşulları kılavuz ile belirlenmiştir.
https://tip.mu.edu.tr/tr/yatay-gecis-8482
Başvurusu kabul edilen, sağladığı belgelerde eksiklik/sorun görülmeyen ve ders içerikleri (müfredat) denklikleri değerlendirmesi sonucu uyum görülen adayların yatay geçiş değerlendirme puanı (YGDP) hesaplanır.
Tarihçe
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi bünyesinde Tıp Fakültesi kurulması, Üniversite Senatosunun 20/12/2006 tarih ve 366/4 sayılı kararı ile teklif edilmiş olup Milli Eğitim Bakanlığının 14/05/2007 tarih 11968 sayılı yazısı üzerine, 28/03/1983 tarihli ve 2809 sayılı kanunun ek 30’uncu maddesine göre, Bakanlar Kurulu’nca 14/05/2007 tarihinde kararlaştırılmıştır.
Fakültemiz bünyesinde Bölüm ve Anabilim Dallarının açılması 22/05/2008 tarihli Yükseköğretim Genel Kurulunda incelenmiş olup 2547 sayılı Kanun’un 2880 sayılı Kanun’la değişik 7/d-2 maddesi ile 2809 sayılı Kanun’un 3. maddesi uyarınca uygun bulunmuştur.
1 Ekim 2009 tarih ve 27363 sayılı resmi gazete ile Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Döner Sermaye İşletme Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik yayınlanmış ve hemen sonra 20 Ekim 2009 tarihinde Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezi Yönetmeliği yayınlanarak yürürlüğe girmiştir.
2015-2016 Eğitim-Öğretim yılında İngilizce Tıp Programına ilk öğrencilerini alarak İngilizce tıp eğitimi başlamıştır.
Program Profili
İlk üç dönemde sistem temelli kurullar mevcuttur. Dönem I ve II'de hücre ve sistemlerde normal yapı ve işlev bilgisi, Dönem III'de hücre ve sistemlerde yapı ve işlev bozuklukları bilgisi verilmektedir. Son üç dönemde disiplin temelli klinik stajlar mevcuttur. Dönem IV ve V'te öğrencilere semptom ve bulgulara göre teşhis koyma, ayırıcı tanı yapma, tedaviyi düzenleme, acil durumları yönetme ile birlikte sağlığı geliştirme ve sağlığın korunması konusunda bilgi ve becerilerin kazandırılması, Dönem VI'da önceki evrelerde kazanılmış yeterliklerin, eğiticilerin gözetimi altında, bireysel olarak uygulanması ve aday hekimlerin yetkinlik kazandırılması amaçlanmaktadır.
Eğitim içeriği UÇEP, Türkiye Yükseköğretim Yeterlikler Çerçevesi (TYYÇ), Bologna süreci ve uluslararası standartlar açısından CanMEDS (Canada Medicine) ile uyumludur.
Üniversitemiz seçmeli ders havuzu ve fakültemize özgü seçmeli dersler bulunmaktadır.
Teorik ve pratik eğitimler entegre biçimde verilmekte ve yatay/dikey entegrasyonlar yapılmaktadır.
Alana özgü olarak;
Probleme Dayalı Öğrenme
Sosyal Sorumluluk Projeleri
Özel Çalışma Modülü
Mesleki Beceriler Eğitimi dersleri verilmektedir.
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Tıp Fakültesi eğitim öğretim ve sınav yönetmeliğine göre;
Dönem 1, 2 ve 3 eğitim-öğretim ve sınavları ile ilgili esaslar
MADDE 26- (1) Eğitim-öğretim; Dönem 1, 2 ve 3’te, entegre sistem içinde yürütülen ders kurulları ile ortak zorunlu ve seçmeli derslerden oluşur.
(2) Dönem 1, 2, 3’te aşağıdaki sınavlar yapılır:
a) Ders kurulu sınavı: Her ders kurulu sonunda yapılan sınavdır. Ders kurulu sınavı ara sınav yerine geçer.
b) Dönem sonu sınavı: Her akademik yılın sonunda son ders kurulu sınavının bitiminden sonra yapılan ve o yıl okutulan tüm ders kurullarını kapsayan sınavdır.
c) Dönem sonu bütünleme sınavı: Devam şartını yerine getirmesine rağmen başarılı olamayan veya dönem sonu sınav hakkını kazandığı halde bu sınava herhangi bir nedenle giremeyen öğrenciler için yapılan sınavdır.
ç) Mesleki beceri uygulamaları sınavı: Mesleki beceri uygulamalarını değerlendirmek için yapılan sınavdır.
d) Probleme dayalı öğretim değerlendirmesi (PDÖ): Probleme dayalı öğretim uygulamalarını ölçmek için yapılan değerlendirmedir.
e) Mazeret sınavı: Mazeretleri nedeniyle ders kurulu sınavına giremeyen ve Yönetim Kurulunca mazeretleri kabul edilen öğrenciler için mazeret sınavı yapılır. Ders kurulu mazeret sınavı bir defa ve Dekanlıkça belirlenen tarihte yapılır. Mazeret sınavına girmeyen öğrenci için tekrar mazeret sınav hakkı verilmez. Dönem sonu sınavı ve bütünleme sınavları için mazeret sınav hakkı verilmez.
(3) Sınav sonuçları, analizler ve gerekirse düzeltmeler yapıldıktan sonra en geç yedi iş günü içinde açıklanır. Tüm sınav notları dönem koordinatörlüğü tarafından ilan edilir ve Dekanlığa iletilir.
Dönem 1, 2 ve 3 sınavlarındaki başarının değerlendirilmesi
MADDE 27- (1) Ders kurulları sınav notlarının hesaplanmasında aşağıdaki esaslara uyulur:
a) Kurul sınavları yazılı sınav olarak ve/veya ödev/proje gibi alternatif yöntemler kullanılarak yapılır. Sınavlar yüz yüze ve/veya dijital imkanlar kullanılarak yapılabilir. Uygulaması olan kurullarda yazılı sınavlara ek olarak yüz yüze ve/veya dijital imkanlar kullanılarak pratik-uygulama ve/veya sözlü sınavı da yapılabilir. Probleme dayalı öğretim, mesleki beceri eğitimi ve benzeri diğer eğitim uygulamaları için farklı değerlendirme yöntemleri belirlenebilir.
b) Pratik derslerin toplam notu ve derslere göre dağılımı, mesleki beceri uygulamaları ile probleme dayalı öğretim, formatif sınavlar ve benzeri diğer eğitim ve sınav uygulamalarının not ağırlığı ve kurullara göre dağılımı eğitim-öğretim programı içeriği doğrultusunda dönem koordinatörlerince belirlenir.
c) Bir ders kurulu sınavında her dersin ve pratik/uygulama sınavının kendi barajı vardır. Baraj sınırı %50’dir. Öğrenci ders kurulu sınavında kurulu oluşturan derslerin bir veya birkaçından %50’nin altında not alırsa o dalda elde ettiği puan ile o dalın toplam puanının %50’si arasında kalan puan farkı, sınav toplam puanından düşülerek o ders kurulu sınav notu belirlenir. Soru sayısı o sınavdaki toplam soru sayısının %5’inden daha az olan dersler için ilgili dönem koordinatörü tarafından baraj uygulamasının birleştirilmesine karar verilebilir. Ders kurulunu oluşturan derslere ait teorik ve pratik puanlar toplanarak ders kurulu sınav puanı bulunur.
ç) Ders kuruluna ait toplam puanın hesaplanmasında sonucun eksi olarak bulunması durumunda bu puan sıfır olarak değerlendirilir.
(2) Ders kurulları ortalama notu: Herhangi bir dönemin ders kurulları not ortalamasını hesaplamak için; o dönemdeki her bir kurulun AKTS değeri, o kuruldan alınan harf notunun katsayısı ile çarpılır. Çarpım sonucunda bulunan değerler toplanır ve elde edilen toplam değer, bu kurulların toplam AKTS değerine bölünür. Elde edilen ortalama, virgülden sonra iki hane olarak gösterilir.
(3) Ders kurulları dönem sonu ve bütünleme sınavları, yazılı sınav olarak ve/veya ödev/proje gibi alternatif yöntemler kullanılarak yapılır. Sınavlar yüz yüze ve/veya dijital imkanlar kullanılarak yapılabilir. Yazılı sınavlara ek olarak yüz yüze ve/veya dijital imkanlar kullanılarak pratik (uygulama) ve/veya sözlü sınavı da yapılabilir. Pratik/uygulama sınavları ödev/proje gibi alternatif yöntemler kullanılarak yapılır.
(4) Başarılı sayılabilmek için ders kurulları dönem sonu sınavı veya ders kurulları dönem sonu bütünleme sınavından en az 50 puan almak zorunludur.
(5) Ders kurulları dönem sonu başarı notu, ders kurulları ortalama notunun %60’ı ve dönem sonu sınavından alınan notun %40’ının toplanması ile elde edilen nottur. Bütünlemeye kalan öğrencilerin dönem sonu başarı notunun hesaplanmasında dönem sonu sınavından alınan not yerine bütünleme sınavından alınan not esas alınır. Öğrencinin bir üst sınıfa geçebilmesi için, ders kurulları dönem sonu sınavı veya ders kurulları dönem sonu bütünleme sınavından en az 50 alması ve ders kurulları dönem sonu başarı notunun 100 üzerinden en az 60 olması gerekir.
(6) Ortak zorunlu dersler ile TIP/MED kodlu olmayan seçmeli/zorunlu derslerin yürütülmesinde ve sınavlarının değerlendirilmesinde Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği hükümleri uygulanır.
Dönem 1, 2 ve 3’te dönem sonu sınavından muafiyet hakkı
MADDE 28- (1) Ders kurulları ortalama notu 85 ve üzerinde olan ve her bir ders kurulundan en az 60 ve üzerinde not alan öğrencilerin, dönem sonu sınavına girme zorunlulukları yoktur. Dönem sonu sınavından muafiyet hakkı elde eden öğrencilerin ders kurulları ortalama notu, ders kurulları dönem sonu başarı notu olarak kabul edilir.
(2) Dönem sonu sınavından muafiyet hakkı elde etmiş olmasına rağmen söz konusu sınava katılmak isteyen öğrenciler, bu isteklerini sınav tarihinden en az yedi gün önce dilekçe ile Dekanlığa bildirmek zorundadır. Süresi içinde yapılmayan başvurular işleme alınmaz. Not yükseltmek amacıyla dönem sonu sınavına giren öğrenciler için ders kurulları dönem sonu başarı notu hesaplanırken, son aldıkları puan değerlendirmeye alınır.
Dönem 1, 2 ve 3’te dönem tekrarı
MADDE 29- (1) Öğrencinin bir üst sınıfa geçebilmesi için, ders kurulları dönem sonu sınavı veya ders kurulları dönem sonu bütünleme sınavından en az 50 alması ve ders kurulları dönem sonu başarı notunun 100 üzerinden en az 60 olması gerekir. Bu şartları sağlamayan öğrenciler sınıfta kalmış sayılır. Bu öğrenciler o dönemi tekrarlar ve sınavlara yeniden girerler. Bu tekrarlarda, öğrencilerin tüm aşamaları ile derslere devam zorunluluğu vardır.
Dönem 4 ve 5 dersleri
MADDE 30- (1) Dönem 4 ve 5’te klinik dersler staj uygulaması şeklinde yapılır. Staj uygulaması yapılacak klinikler ve staj süreleri Eğitim-Öğretim Koordinasyon Komisyonunun önerisi üzerine Fakülte Kurulu tarafından belirlenerek eğitim-öğretim yılı başında ilan edilir. Gerekli durumlarda aynı süreçlerden geçerek Fakülte Kurulu tarafından seçmeli staj uygulaması açılabilir ve stajların bazılarının birleştirilmesi ile staj blokları oluşturulabilir. Staj programları, Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Ulusal Çekirdek Eğitim Programının güncel hali esas alınarak hazırlanır ve uygulanır.
Dönem 4 ve 5 staj sınavları
MADDE 31- (1) Stajı değerlendirmek için staj sonunda yapılan sınava staj sınavı denir. Dönem 4 ve 5’te staj sınavları, ilgili anabilim dalı tarafından belirlenen ve daha önce ilan edilmiş olan yöntemlerle yapılır.
(2) Sınavlar; yazılı sınav ve/veya sözlü ve/veya pratik (hasta veya olgu sunumu, muayene, klinik beceri uygulaması, hasta başı görüşme ve benzeri gibi uygulamalı) sınav olarak ve/veya ödev/proje gibi alternatif yöntemler kullanılarak yapılır. Sınavlar yüz yüze ve/veya dijital imkanlar kullanılarak da yapılabilir. Sözlü ve/veya pratik sınavlar anabilim dallarının olanakları ölçüsünde yapılandırılmış sınavlar şeklinde yapılır. Ödev, proje, formatif değerlendirme, klinik performans değerlendirmesi ve benzeri değerlendirme yöntemleri stajda uygulanacaksa bu değerlendirme yöntemlerinin staj sınavına katkıları anabilim dalı kurul kararı ile belirlenir.
(3) Başarılı sayılmak için staj sınavlarının her aşamasında en az 60 puan almış olmak gereklidir. Staj notu her aşamanın aritmetik ortalaması şeklinde hesaplanır.
(4) Staj sınavları anabilim dalında ders veren öğretim elemanlarının katılımı ile gerçekleştirilir. Sözlü ve pratik sınavlar en az iki öğretim elemanından oluşan bir kurul tarafından yapılır. Anabilim dalındaki öğretim elemanı sayısı az ise, diğer anabilim dallarından sınavın yürütülmesinde öğretim elemanı desteği alınabilir.
(5) Sınav sonuçları analizler ve gerekirse düzeltmeler yapıldıktan sonra en geç yedi iş günü içinde açıklanır. Staj notları, ilgili anabilim dalı tarafından ilan edilir ve Dekanlığa iletilir.
Dönem 4 ve 5 staj bütünleme sınavı ve stajların tekrarı
MADDE 32- (1) Dönem 4 ve 5’te staj sınavlarında devam şartını yerine getirmesine rağmen başarılı olmayan öğrenciler, bu stajların staj bütünleme sınavına girerler.
(2) Dönem sonu staj bütünleme sınavları eğitim-öğretim dönemi sonunda ilgili eğitim-öğretim yılının son stajının bitiminden sonra yapılır. Devamsızlıktan kalmamış olmak kaydıyla bütün stajları aldıktan sonra stajları dönem sonundan önce bitiren Dönem 4 ve 5 öğrencilerinden bu tarihler dışında bütünleme sınavı ihtiyacı olanlar için ilk staj grubunun gireceği staj sınavı, dönem içi bütünleme sınavı olarak kabul edilebilir. Bu durumdaki öğrenciler sınav tarihinden en az yedi gün önce sınava girmek istediği staj grubunu belirten bir dilekçeyi Dekanlığa vermek zorundadır. Süresinde verilmeyen dilekçeler değerlendirmeye alınmaz. Dönem içi staj bütünleme sınavına giren öğrenciler dönem sonundaki staj bütünleme sınavlarına giremez. Staj bütünleme sınavına giren bir öğrenci stajın devam şartını sağlayarak tüm aşamaları ile tekrarlamadan ikinci bir staj bütünleme hakkı talep edemez.
(3) Staj sınavlarında başarısız olan öğrenci eğitim programına uygun izleyen staj grubuna başlatılır.
(4) Staja devam şartını yerine getirmeyen veya bütünleme sınavlarında başarılı olamayan öğrencilerin, stajın tüm aşamalarını o stajın eğitim programına uygun staj grubu ile birlikte tekrarlamaları gerekir.
(5) Dönem 4 ve 5’te o dönem programında yer alan tüm stajlar başarı ile tamamlanmadan üst sınıfa geçilemez.
(6) Dönem 4 ve 5’te öğrenci devamsız olduğu veya başarısız olduğu stajı bir sonraki yıl eğitim programına uygun ilk öğrenci grupları ile tekrarlar. Öğrenci tekrarlamak zorunda olduğu tüm derslerden başarılı olduğu takdirde, yeni ders yılının başlamasını beklemeden yeni öğrenci grubu ile Dönem 5 veya 6 öğrenimine başlayabilir.
(7) Dönem 5’e ait tüm stajlarını tamamladıktan sonra sadece tek bir stajdan devam şartını sağladığı halde başarısız olan ve bu stajı başarması halinde Dönem 6’ya başlayabilecek durumda bulunan öğrencilere, Dönem 6’ya başlama tarihinden önce staj bütünleme sınavına ek olarak staj tekrarı olmadan ve tek bir staj için bir defaya mahsus olmak üzere tek ders sınav hakkı verilir. Bu sınavda başarılı olanlar Dönem 6’ya başlatılır. Başarısız olan öğrenciler ise stajı tekrar alırlar. Tek ders sınav hakkı bir eğitim-öğretim yılında bir defa kullanılabilir. Dönem içindeki tek ders sınavı, diğer staj gruplarının staj sınavları/staj bütünleme sınavları ile birlikte yapılır. Dönem sonu tek ders sınavı staj bütünleme sınavları bitiminden sonra akademik takvime göre planlanacak şekilde yapılır. Tek ders sınav hakkını kullanacak öğrenciler sınav tarihinden en az yedi gün önce sınava girmek istediğini belirten bir dilekçeyi Dekanlığa vermek zorundadır. Bu dilekçede tek ders sınavı hakkını dönem içinde kullanmak isteyen öğrenciler sınava girmek istediği staj grubunu belirtir.
(8) Staj sınavları, staj bütünleme sınavları ve tek ders sınavları için mazeret sınav hakkı verilmez.
(9) Dönem 4 ve 5’te mazereti Yönetim Kurulunca kabul edilmiş bir nedenle de olsa devamsızlık sınırını aşmış olan öğrenciler, staj sınavına alınmazlar ve bu öğrencilerin stajı tüm aşamaları ile tekrarlamaları gerekir.
(10) Staj bütünleme sınav notları ilgili anabilim dalı tarafından ilan edilir ve Dekanlığa iletilir.
Aday hekimlik dönemi eğitim esasları
MADDE 33- (1) Aday hekimlik dönemindeki eğitim programının amacı; öğrencinin daha önceki yıllarda edindiği teorik ve pratik bilgilerin klinik uygulamalarını yaptırmak, öğrenciye hekimlik mesleğinin uygulanmasında deneyim ve beceri kazandırmak, hekim adayını bu mesleği yalnız başına en iyi biçimde uygulayabileceği düzeye getirmektir.
(2) Aday hekimlik dönemi aralıksız on iki ayı kapsayan bir dönemdir.
(3) Aday hekimlik döneminde klinik dersler staj halinde yapılır. Staj uygulaması yapılacak klinikler ve staj süreleri Eğitim-Öğretim Koordinasyon Komisyonunun önerisi üzerine Fakülte Kurulu tarafından belirlenerek eğitim-öğretim yılı başında ilan edilir. Gerekli durumlarda aynı süreçlerden geçerek Fakülte Kurulu tarafından seçmeli staj uygulaması getirilebilir ve stajların bazılarının birleştirilmesi ile staj blokları oluşturulabilir.
(4) Fakültenin aday hekimlik uygulaması yapılan her anabilim dalında öğretim elemanlarından biri, eğitim-öğretim yılının başlamasından önce anabilim dalı kurulu tarafından o eğitim-öğretim yılı için anabilim dalı aday hekimlikten sorumlu öğretim elemanı olarak görevlendirilir ve Dekanlığa bildirilir. Bu öğretim elemanı bu dönemin eğitim-öğretiminin düzenli bir şekilde yürütülmesinde anabilim dalı başkanı ve dönem koordinatörü ile iş birliği yapar.
(5) Bu dönemde öğrenci, acil servis, klinik, poliklinik, laboratuvar, ameliyathane, yoğun bakım, saha çalışmaları gibi alanlarda öğretim elemanı kontrolünde çalışır.
(6) Aday hekimlik dönemi öğrencileri, eğitim gördükleri anabilim ve bilim dallarının şartlarına uymak, nöbet tutmak, ameliyat, laboratuvar çalışması, vaka takdimi, konferans, seminer ve diğer bilimsel faaliyetlere katılmak zorundadır.
(7) Bu dönemde öğrencilerin bir staj/staj bloğunda başarılı olarak değerlendirilebilmesi için devam şartlarını sağlamış olması ve ilgili anabilim dalı tarafından belirlenen aday hekim yeterlilik değerlendirmesi ve aday hekim staj karnesi değerlendirmesinden en az 60 puan almaları gerekir. Öğrencilerin aday hekim yeterlilik değerlendirme belgesi ve aday hekim staj karnesi, staj bitiminde anabilim dalı başkanlığı tarafından Dekanlığa iletilir.
(8) Aday hekimlik dönemi stajlarının bir veya birkaçından başarılı olamayan öğrenciye ilgili mevzuatta belirtilen azami eğitim-öğretim süresi dikkate alınarak başarısız olduğu staj/stajlarını başarılı oluncaya kadar tekrarlama hakkı verilir. Bu tekrarların tamamında devam zorunluluğu vardır.
Mezuniyet Koşulları
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Tıp Fakültesi eğitim öğretim ve sınav yönetmeliğinin 34. maddesine göre fakülteden mezun olabilmek için öğrencilerin aşağıdaki şartları taşımaları gerekir:
a) Eğitim-öğretim programından alması gereken dersleri, uygulamaları ve stajları başarı ile tamamlamak.
b) En az 360 AKTS mezuniyet kredisine ve en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmak.
Mezun İstihdamı
Mezunlar;
1) Sağlık Bakanlığının öngördüğü eğitimleri alan hekim ve uzman hekimler Aile Hekimi olarak görev yapabilirler.
2) Tıpta Uzmanlık sınavına girerek başarılı oldukları takdirde tercihlerine göre bir Üniversite Hastanesinde veya Sağlık Bakanlığına bağlı uzmanlık eğitimi veren Eğitim ve Araştırma Hastanelerinde Araştırma Görevlisi Dr. kadrosunda uzmanlık eğitimi alabilirler.
3) Sağlık Bakanlığının ön gördüğü eğitimleri alan hekimler Kurum (işyeri) Hekimliği yapabilirler.
4) Pratisyen hekim olarak çalışabilirler.
Bir Üst Dereceye Geçiş
Tıp Fakültesini başarı ile tamamlayan öğrenciler Tıpta Uzmanlık Sınavına (TUS) girerek, başarılı oldukları takdirde uzmanlık eğitimine başlarlar.
Eğitim Türü
TEMEL AMAÇLAR:
1 Uluslararası standartlarda tıp eğitimi vermek
2 Toplum sağlığını en yüksek düzeyde gözeten iyi hekim yetiştirmek
Bölüm Başkanı
Prof.Dr. Süleyman Cüneyt KARAKUŞ
Bölüm AKTS Koordinatörü
Dr.Öğr.Üyesi Tanju MERCAN