English
Tıp Fakültesi Tıp Fakültesi

Kazanılan Derece

Tıp Doktoru (doktorluk) Diploması

Kabul Koşulları

ÖSYM'nin yapmış olduğu üniversite giriş sınavında başarılı olmak ve yeterli puanı almış olmak.

Yeterlilik Koşulları

Tıp Fakültesi'nde eğitim süresi 6 (altı) yıldır. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Tıp Fakültesi eğitim öğretim ve sınav yönetmeliğinin 34. maddesine göre fakülteden mezun olabilmek için öğrencilerin aşağıdaki şartları taşımaları gerekir: a) Eğitim-öğretim programından alması gereken dersleri, uygulamaları ve stajları başarı ile tamamlamak. b) En az 360 AKTS mezuniyet kredisine ve en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmak.

Önceki Öğrenim

Başarı durumuna göre kurumlar arası yatay geçiş, kurum içi programlar arası yatay geçiş, merkezi yerleştirme puanına göre yatay geçiş, yurt dışından yatay geçiş ve özel durumlarda yatay geçiş koşulları kılavuz ile belirlenmiştir. https://tip.mu.edu.tr/tr/yatay-gecis-8482 Başvurusu kabul edilen, sağladığı belgelerde eksiklik/sorun görülmeyen ve ders içerikleri (müfredat) denklikleri değerlendirmesi sonucu uyum görülen adayların yatay geçiş değerlendirme puanı (YGDP) hesaplanır.

Tarihçe

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi bünyesinde Tıp Fakültesi kurulması, Üniversite Senatosunun 20/12/2006 tarih ve 366/4 sayılı kararı ile teklif edilmiş olup Milli Eğitim Bakanlığının 14/05/2007 tarih 11968 sayılı yazısı üzerine, 28/03/1983 tarihli ve 2809 sayılı kanunun ek 30’uncu maddesine göre, Bakanlar Kurulu’nca 14/05/2007 tarihinde kararlaştırılmıştır. Fakültemiz bünyesinde Bölüm ve Anabilim Dallarının açılması 22/05/2008 tarihli Yükseköğretim Genel Kurulunda incelenmiş olup 2547 sayılı Kanun’un 2880 sayılı Kanun’la değişik 7/d-2 maddesi ile 2809 sayılı Kanun’un 3. maddesi uyarınca uygun bulunmuştur. 1 Ekim 2009 tarih ve 27363 sayılı resmi gazete ile Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Döner Sermaye İşletme Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik yayınlanmış ve hemen sonra 20 Ekim 2009 tarihinde Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezi Yönetmeliği yayınlanarak yürürlüğe girmiştir. 2015-2016 Eğitim-Öğretim yılında İngilizce Tıp Programına ilk öğrencilerini alarak İngilizce tıp eğitimi başlamıştır.

Program Profili

İlk üç dönemde sistem temelli kurullar mevcuttur. Dönem I ve II'de hücre ve sistemlerde normal yapı ve işlev bilgisi, Dönem III'de hücre ve sistemlerde yapı ve işlev bozuklukları bilgisi verilmektedir. Son üç dönemde disiplin temelli klinik stajlar mevcuttur. Dönem IV ve V'te öğrencilere semptom ve bulgulara göre teşhis koyma, ayırıcı tanı yapma, tedaviyi düzenleme, acil durumları yönetme ile birlikte sağlığı geliştirme ve sağlığın korunması konusunda bilgi ve becerilerin kazandırılması, Dönem VI'da önceki evrelerde kazanılmış yeterliklerin, eğiticilerin gözetimi altında, bireysel olarak uygulanması ve aday hekimlerin yetkinlik kazandırılması amaçlanmaktadır. Eğitim içeriği UÇEP, Türkiye Yükseköğretim Yeterlikler Çerçevesi (TYYÇ), Bologna süreci ve uluslararası standartlar açısından CanMEDS (Canada Medicine) ile uyumludur. Üniversitemiz seçmeli ders havuzu ve fakültemize özgü seçmeli dersler bulunmaktadır. Teorik ve pratik eğitimler entegre biçimde verilmekte ve yatay/dikey entegrasyonlar yapılmaktadır. Alana özgü olarak; Probleme Dayalı Öğrenme Sosyal Sorumluluk Projeleri Özel Çalışma Modülü Mesleki Beceriler Eğitimi dersleri verilmektedir.

Program Yeterlilikleri

1- Temel, Dahili ve Cerrahi Tıp Bilimleri alanlarında ayrıntılı ve güncel ileri düzeyde bilgilere sahip olmak.
2- Temel, Dahili ve Cerrahi Tıp bilimleri alanlarında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek. Karşılaştığı hastanın ilk değerlendirmesini yapmak, ayırıcı tanıları ortaya koymak, gerekli tetkikleri istemek, reçete yazmak, tedavi planı düzenlemek, hastalık yönetimini planlamak, ölüm sonrası işlemleri yerine getirmek.
3- Tıbbi gerekliliklere göre hasta, hasta yakınları ve gerekli birimlerle etkili iletişim kurmak. Sağlık alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak.
4- Klinik Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek, ayrıca bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek . Toplumsal sağlık sorunlarını ortaya koyabilmek, sağlık hizmetlerinin etkin ve verimli olması için bireysel, ekipsel ve toplumsal gelişme yollarını açıklamak ve uygulamak.
5- Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlamak ve yönetmek
6- Sağlık hizmetleriyle ilgili yasal mevzuatı bilmek ve uygulamak.
7- Temel, Cerrahi ve Dahili Tıp bilimleri alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek, sorunları tanımlayabilmek, analiz edebilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek
8- Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ayrıca bu değerleri öğretmek ve denetlemek
9- Bir yabancı dili kullanarak alanındaki güncel bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurmak
10- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak
11- Sosyal hakların evrenselliğine değer veren, sosyal adalet bilincini kazanmış, kalite yönetimi ve süreçleri ile çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak.
12- Yaşam boyu öğrenme becerisini kazanmış olmak ve mesleki yönden en güncel gelişmeleri takip etmek.
13- İnsani, toplumsal ve kültürel değerlerden doğan sorumluluklarını yerine getirmek.

Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Tıp Fakültesi eğitim öğretim ve sınav yönetmeliğine göre; Dönem 1, 2 ve 3 eğitim-öğretim ve sınavları ile ilgili esaslar MADDE 26- (1) Eğitim-öğretim; Dönem 1, 2 ve 3’te, entegre sistem içinde yürütülen ders kurulları ile ortak zorunlu ve seçmeli derslerden oluşur. (2) Dönem 1, 2, 3’te aşağıdaki sınavlar yapılır: a) Ders kurulu sınavı: Her ders kurulu sonunda yapılan sınavdır. Ders kurulu sınavı ara sınav yerine geçer. b) Dönem sonu sınavı: Her akademik yılın sonunda son ders kurulu sınavının bitiminden sonra yapılan ve o yıl okutulan tüm ders kurullarını kapsayan sınavdır. c) Dönem sonu bütünleme sınavı: Devam şartını yerine getirmesine rağmen başarılı olamayan veya dönem sonu sınav hakkını kazandığı halde bu sınava herhangi bir nedenle giremeyen öğrenciler için yapılan sınavdır. ç) Mesleki beceri uygulamaları sınavı: Mesleki beceri uygulamalarını değerlendirmek için yapılan sınavdır. d) Probleme dayalı öğretim değerlendirmesi (PDÖ): Probleme dayalı öğretim uygulamalarını ölçmek için yapılan değerlendirmedir. e) Mazeret sınavı: Mazeretleri nedeniyle ders kurulu sınavına giremeyen ve Yönetim Kurulunca mazeretleri kabul edilen öğrenciler için mazeret sınavı yapılır. Ders kurulu mazeret sınavı bir defa ve Dekanlıkça belirlenen tarihte yapılır. Mazeret sınavına girmeyen öğrenci için tekrar mazeret sınav hakkı verilmez. Dönem sonu sınavı ve bütünleme sınavları için mazeret sınav hakkı verilmez. (3) Sınav sonuçları, analizler ve gerekirse düzeltmeler yapıldıktan sonra en geç yedi iş günü içinde açıklanır. Tüm sınav notları dönem koordinatörlüğü tarafından ilan edilir ve Dekanlığa iletilir. Dönem 1, 2 ve 3 sınavlarındaki başarının değerlendirilmesi MADDE 27- (1) Ders kurulları sınav notlarının hesaplanmasında aşağıdaki esaslara uyulur: a) Kurul sınavları yazılı sınav olarak ve/veya ödev/proje gibi alternatif yöntemler kullanılarak yapılır. Sınavlar yüz yüze ve/veya dijital imkanlar kullanılarak yapılabilir. Uygulaması olan kurullarda yazılı sınavlara ek olarak yüz yüze ve/veya dijital imkanlar kullanılarak pratik-uygulama ve/veya sözlü sınavı da yapılabilir. Probleme dayalı öğretim, mesleki beceri eğitimi ve benzeri diğer eğitim uygulamaları için farklı değerlendirme yöntemleri belirlenebilir. b) Pratik derslerin toplam notu ve derslere göre dağılımı, mesleki beceri uygulamaları ile probleme dayalı öğretim, formatif sınavlar ve benzeri diğer eğitim ve sınav uygulamalarının not ağırlığı ve kurullara göre dağılımı eğitim-öğretim programı içeriği doğrultusunda dönem koordinatörlerince belirlenir. c) Bir ders kurulu sınavında her dersin ve pratik/uygulama sınavının kendi barajı vardır. Baraj sınırı %50’dir. Öğrenci ders kurulu sınavında kurulu oluşturan derslerin bir veya birkaçından %50’nin altında not alırsa o dalda elde ettiği puan ile o dalın toplam puanının %50’si arasında kalan puan farkı, sınav toplam puanından düşülerek o ders kurulu sınav notu belirlenir. Soru sayısı o sınavdaki toplam soru sayısının %5’inden daha az olan dersler için ilgili dönem koordinatörü tarafından baraj uygulamasının birleştirilmesine karar verilebilir. Ders kurulunu oluşturan derslere ait teorik ve pratik puanlar toplanarak ders kurulu sınav puanı bulunur. ç) Ders kuruluna ait toplam puanın hesaplanmasında sonucun eksi olarak bulunması durumunda bu puan sıfır olarak değerlendirilir. (2) Ders kurulları ortalama notu: Herhangi bir dönemin ders kurulları not ortalamasını hesaplamak için; o dönemdeki her bir kurulun AKTS değeri, o kuruldan alınan harf notunun katsayısı ile çarpılır. Çarpım sonucunda bulunan değerler toplanır ve elde edilen toplam değer, bu kurulların toplam AKTS değerine bölünür. Elde edilen ortalama, virgülden sonra iki hane olarak gösterilir. (3) Ders kurulları dönem sonu ve bütünleme sınavları, yazılı sınav olarak ve/veya ödev/proje gibi alternatif yöntemler kullanılarak yapılır. Sınavlar yüz yüze ve/veya dijital imkanlar kullanılarak yapılabilir. Yazılı sınavlara ek olarak yüz yüze ve/veya dijital imkanlar kullanılarak pratik (uygulama) ve/veya sözlü sınavı da yapılabilir. Pratik/uygulama sınavları ödev/proje gibi alternatif yöntemler kullanılarak yapılır. (4) Başarılı sayılabilmek için ders kurulları dönem sonu sınavı veya ders kurulları dönem sonu bütünleme sınavından en az 50 puan almak zorunludur. (5) Ders kurulları dönem sonu başarı notu, ders kurulları ortalama notunun %60’ı ve dönem sonu sınavından alınan notun %40’ının toplanması ile elde edilen nottur. Bütünlemeye kalan öğrencilerin dönem sonu başarı notunun hesaplanmasında dönem sonu sınavından alınan not yerine bütünleme sınavından alınan not esas alınır. Öğrencinin bir üst sınıfa geçebilmesi için, ders kurulları dönem sonu sınavı veya ders kurulları dönem sonu bütünleme sınavından en az 50 alması ve ders kurulları dönem sonu başarı notunun 100 üzerinden en az 60 olması gerekir. (6) Ortak zorunlu dersler ile TIP/MED kodlu olmayan seçmeli/zorunlu derslerin yürütülmesinde ve sınavlarının değerlendirilmesinde Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği hükümleri uygulanır. Dönem 1, 2 ve 3’te dönem sonu sınavından muafiyet hakkı MADDE 28- (1) Ders kurulları ortalama notu 85 ve üzerinde olan ve her bir ders kurulundan en az 60 ve üzerinde not alan öğrencilerin, dönem sonu sınavına girme zorunlulukları yoktur. Dönem sonu sınavından muafiyet hakkı elde eden öğrencilerin ders kurulları ortalama notu, ders kurulları dönem sonu başarı notu olarak kabul edilir. (2) Dönem sonu sınavından muafiyet hakkı elde etmiş olmasına rağmen söz konusu sınava katılmak isteyen öğrenciler, bu isteklerini sınav tarihinden en az yedi gün önce dilekçe ile Dekanlığa bildirmek zorundadır. Süresi içinde yapılmayan başvurular işleme alınmaz. Not yükseltmek amacıyla dönem sonu sınavına giren öğrenciler için ders kurulları dönem sonu başarı notu hesaplanırken, son aldıkları puan değerlendirmeye alınır. Dönem 1, 2 ve 3’te dönem tekrarı MADDE 29- (1) Öğrencinin bir üst sınıfa geçebilmesi için, ders kurulları dönem sonu sınavı veya ders kurulları dönem sonu bütünleme sınavından en az 50 alması ve ders kurulları dönem sonu başarı notunun 100 üzerinden en az 60 olması gerekir. Bu şartları sağlamayan öğrenciler sınıfta kalmış sayılır. Bu öğrenciler o dönemi tekrarlar ve sınavlara yeniden girerler. Bu tekrarlarda, öğrencilerin tüm aşamaları ile derslere devam zorunluluğu vardır. Dönem 4 ve 5 dersleri MADDE 30- (1) Dönem 4 ve 5’te klinik dersler staj uygulaması şeklinde yapılır. Staj uygulaması yapılacak klinikler ve staj süreleri Eğitim-Öğretim Koordinasyon Komisyonunun önerisi üzerine Fakülte Kurulu tarafından belirlenerek eğitim-öğretim yılı başında ilan edilir. Gerekli durumlarda aynı süreçlerden geçerek Fakülte Kurulu tarafından seçmeli staj uygulaması açılabilir ve stajların bazılarının birleştirilmesi ile staj blokları oluşturulabilir. Staj programları, Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Ulusal Çekirdek Eğitim Programının güncel hali esas alınarak hazırlanır ve uygulanır. Dönem 4 ve 5 staj sınavları MADDE 31- (1) Stajı değerlendirmek için staj sonunda yapılan sınava staj sınavı denir. Dönem 4 ve 5’te staj sınavları, ilgili anabilim dalı tarafından belirlenen ve daha önce ilan edilmiş olan yöntemlerle yapılır. (2) Sınavlar; yazılı sınav ve/veya sözlü ve/veya pratik (hasta veya olgu sunumu, muayene, klinik beceri uygulaması, hasta başı görüşme ve benzeri gibi uygulamalı) sınav olarak ve/veya ödev/proje gibi alternatif yöntemler kullanılarak yapılır. Sınavlar yüz yüze ve/veya dijital imkanlar kullanılarak da yapılabilir. Sözlü ve/veya pratik sınavlar anabilim dallarının olanakları ölçüsünde yapılandırılmış sınavlar şeklinde yapılır. Ödev, proje, formatif değerlendirme, klinik performans değerlendirmesi ve benzeri değerlendirme yöntemleri stajda uygulanacaksa bu değerlendirme yöntemlerinin staj sınavına katkıları anabilim dalı kurul kararı ile belirlenir. (3) Başarılı sayılmak için staj sınavlarının her aşamasında en az 60 puan almış olmak gereklidir. Staj notu her aşamanın aritmetik ortalaması şeklinde hesaplanır. (4) Staj sınavları anabilim dalında ders veren öğretim elemanlarının katılımı ile gerçekleştirilir. Sözlü ve pratik sınavlar en az iki öğretim elemanından oluşan bir kurul tarafından yapılır. Anabilim dalındaki öğretim elemanı sayısı az ise, diğer anabilim dallarından sınavın yürütülmesinde öğretim elemanı desteği alınabilir. (5) Sınav sonuçları analizler ve gerekirse düzeltmeler yapıldıktan sonra en geç yedi iş günü içinde açıklanır. Staj notları, ilgili anabilim dalı tarafından ilan edilir ve Dekanlığa iletilir. Dönem 4 ve 5 staj bütünleme sınavı ve stajların tekrarı MADDE 32- (1) Dönem 4 ve 5’te staj sınavlarında devam şartını yerine getirmesine rağmen başarılı olmayan öğrenciler, bu stajların staj bütünleme sınavına girerler. (2) Dönem sonu staj bütünleme sınavları eğitim-öğretim dönemi sonunda ilgili eğitim-öğretim yılının son stajının bitiminden sonra yapılır. Devamsızlıktan kalmamış olmak kaydıyla bütün stajları aldıktan sonra stajları dönem sonundan önce bitiren Dönem 4 ve 5 öğrencilerinden bu tarihler dışında bütünleme sınavı ihtiyacı olanlar için ilk staj grubunun gireceği staj sınavı, dönem içi bütünleme sınavı olarak kabul edilebilir. Bu durumdaki öğrenciler sınav tarihinden en az yedi gün önce sınava girmek istediği staj grubunu belirten bir dilekçeyi Dekanlığa vermek zorundadır. Süresinde verilmeyen dilekçeler değerlendirmeye alınmaz. Dönem içi staj bütünleme sınavına giren öğrenciler dönem sonundaki staj bütünleme sınavlarına giremez. Staj bütünleme sınavına giren bir öğrenci stajın devam şartını sağlayarak tüm aşamaları ile tekrarlamadan ikinci bir staj bütünleme hakkı talep edemez. (3) Staj sınavlarında başarısız olan öğrenci eğitim programına uygun izleyen staj grubuna başlatılır. (4) Staja devam şartını yerine getirmeyen veya bütünleme sınavlarında başarılı olamayan öğrencilerin, stajın tüm aşamalarını o stajın eğitim programına uygun staj grubu ile birlikte tekrarlamaları gerekir. (5) Dönem 4 ve 5’te o dönem programında yer alan tüm stajlar başarı ile tamamlanmadan üst sınıfa geçilemez. (6) Dönem 4 ve 5’te öğrenci devamsız olduğu veya başarısız olduğu stajı bir sonraki yıl eğitim programına uygun ilk öğrenci grupları ile tekrarlar. Öğrenci tekrarlamak zorunda olduğu tüm derslerden başarılı olduğu takdirde, yeni ders yılının başlamasını beklemeden yeni öğrenci grubu ile Dönem 5 veya 6 öğrenimine başlayabilir. (7) Dönem 5’e ait tüm stajlarını tamamladıktan sonra sadece tek bir stajdan devam şartını sağladığı halde başarısız olan ve bu stajı başarması halinde Dönem 6’ya başlayabilecek durumda bulunan öğrencilere, Dönem 6’ya başlama tarihinden önce staj bütünleme sınavına ek olarak staj tekrarı olmadan ve tek bir staj için bir defaya mahsus olmak üzere tek ders sınav hakkı verilir. Bu sınavda başarılı olanlar Dönem 6’ya başlatılır. Başarısız olan öğrenciler ise stajı tekrar alırlar. Tek ders sınav hakkı bir eğitim-öğretim yılında bir defa kullanılabilir. Dönem içindeki tek ders sınavı, diğer staj gruplarının staj sınavları/staj bütünleme sınavları ile birlikte yapılır. Dönem sonu tek ders sınavı staj bütünleme sınavları bitiminden sonra akademik takvime göre planlanacak şekilde yapılır. Tek ders sınav hakkını kullanacak öğrenciler sınav tarihinden en az yedi gün önce sınava girmek istediğini belirten bir dilekçeyi Dekanlığa vermek zorundadır. Bu dilekçede tek ders sınavı hakkını dönem içinde kullanmak isteyen öğrenciler sınava girmek istediği staj grubunu belirtir. (8) Staj sınavları, staj bütünleme sınavları ve tek ders sınavları için mazeret sınav hakkı verilmez. (9) Dönem 4 ve 5’te mazereti Yönetim Kurulunca kabul edilmiş bir nedenle de olsa devamsızlık sınırını aşmış olan öğrenciler, staj sınavına alınmazlar ve bu öğrencilerin stajı tüm aşamaları ile tekrarlamaları gerekir. (10) Staj bütünleme sınav notları ilgili anabilim dalı tarafından ilan edilir ve Dekanlığa iletilir. Aday hekimlik dönemi eğitim esasları MADDE 33- (1) Aday hekimlik dönemindeki eğitim programının amacı; öğrencinin daha önceki yıllarda edindiği teorik ve pratik bilgilerin klinik uygulamalarını yaptırmak, öğrenciye hekimlik mesleğinin uygulanmasında deneyim ve beceri kazandırmak, hekim adayını bu mesleği yalnız başına en iyi biçimde uygulayabileceği düzeye getirmektir. (2) Aday hekimlik dönemi aralıksız on iki ayı kapsayan bir dönemdir. (3) Aday hekimlik döneminde klinik dersler staj halinde yapılır. Staj uygulaması yapılacak klinikler ve staj süreleri Eğitim-Öğretim Koordinasyon Komisyonunun önerisi üzerine Fakülte Kurulu tarafından belirlenerek eğitim-öğretim yılı başında ilan edilir. Gerekli durumlarda aynı süreçlerden geçerek Fakülte Kurulu tarafından seçmeli staj uygulaması getirilebilir ve stajların bazılarının birleştirilmesi ile staj blokları oluşturulabilir. (4) Fakültenin aday hekimlik uygulaması yapılan her anabilim dalında öğretim elemanlarından biri, eğitim-öğretim yılının başlamasından önce anabilim dalı kurulu tarafından o eğitim-öğretim yılı için anabilim dalı aday hekimlikten sorumlu öğretim elemanı olarak görevlendirilir ve Dekanlığa bildirilir. Bu öğretim elemanı bu dönemin eğitim-öğretiminin düzenli bir şekilde yürütülmesinde anabilim dalı başkanı ve dönem koordinatörü ile iş birliği yapar. (5) Bu dönemde öğrenci, acil servis, klinik, poliklinik, laboratuvar, ameliyathane, yoğun bakım, saha çalışmaları gibi alanlarda öğretim elemanı kontrolünde çalışır. (6) Aday hekimlik dönemi öğrencileri, eğitim gördükleri anabilim ve bilim dallarının şartlarına uymak, nöbet tutmak, ameliyat, laboratuvar çalışması, vaka takdimi, konferans, seminer ve diğer bilimsel faaliyetlere katılmak zorundadır. (7) Bu dönemde öğrencilerin bir staj/staj bloğunda başarılı olarak değerlendirilebilmesi için devam şartlarını sağlamış olması ve ilgili anabilim dalı tarafından belirlenen aday hekim yeterlilik değerlendirmesi ve aday hekim staj karnesi değerlendirmesinden en az 60 puan almaları gerekir. Öğrencilerin aday hekim yeterlilik değerlendirme belgesi ve aday hekim staj karnesi, staj bitiminde anabilim dalı başkanlığı tarafından Dekanlığa iletilir. (8) Aday hekimlik dönemi stajlarının bir veya birkaçından başarılı olamayan öğrenciye ilgili mevzuatta belirtilen azami eğitim-öğretim süresi dikkate alınarak başarısız olduğu staj/stajlarını başarılı oluncaya kadar tekrarlama hakkı verilir. Bu tekrarların tamamında devam zorunluluğu vardır.

Mezuniyet Koşulları

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Tıp Fakültesi eğitim öğretim ve sınav yönetmeliğinin 34. maddesine göre fakülteden mezun olabilmek için öğrencilerin aşağıdaki şartları taşımaları gerekir: a) Eğitim-öğretim programından alması gereken dersleri, uygulamaları ve stajları başarı ile tamamlamak. b) En az 360 AKTS mezuniyet kredisine ve en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmak.

Mezun İstihdamı

Mezunlar; 1) Sağlık Bakanlığının öngördüğü eğitimleri alan hekim ve uzman hekimler Aile Hekimi olarak görev yapabilirler. 2) Tıpta Uzmanlık sınavına girerek başarılı oldukları takdirde tercihlerine göre bir Üniversite Hastanesinde veya Sağlık Bakanlığına bağlı uzmanlık eğitimi veren Eğitim ve Araştırma Hastanelerinde Araştırma Görevlisi Dr. kadrosunda uzmanlık eğitimi alabilirler. 3) Sağlık Bakanlığının ön gördüğü eğitimleri alan hekimler Kurum (işyeri) Hekimliği yapabilirler. 4) Pratisyen hekim olarak çalışabilirler.

Bir Üst Dereceye Geçiş

Tıp Fakültesini başarı ile tamamlayan öğrenciler Tıpta Uzmanlık Sınavına (TUS) girerek, başarılı oldukları takdirde uzmanlık eğitimine başlarlar.

Eğitim Türü

TEMEL AMAÇLAR: 1 Uluslararası standartlarda tıp eğitimi vermek 2 Toplum sağlığını en yüksek düzeyde gözeten iyi hekim yetiştirmek

Bölüm Başkanı

Prof.Dr. Süleyman Cüneyt KARAKUŞ

Bölüm AKTS Koordinatörü

Dr.Öğr.Üyesi Tanju MERCAN

Ders Planı

1. Yıl -
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Teori Uygulama AKTS Yazdır
ATB1801 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I Zorunlu 2 0 2
ATB1802 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II Zorunlu 2 0 2
BSD1970 Basketbol Öğretimi ve Teorisi Seçmeli 3 0 3
ENF1805 Temel Bilgi Teknolojisi Kullanımı Zorunlu 3 0 3
TDB1801 Türk Dili I Zorunlu 2 0 2
TDB1802 Türk Dili II Zorunlu 2 0 2
TIP 1100 Ders Kurulu I Zorunlu 98 0 8
TIP 1200 Ders Kurulu II Zorunlu 126 0 11
TIP 1300 Ders Kurulu III Zorunlu 109 0 9
TIP 1400 Ders Kurulu IV Zorunlu 121 0 10
TIP 1501 Tıp ve Sanat Tarihi I Seçmeli 24 42 3
YDB1811 İngilizce I Zorunlu 3 0 3
YDB1812 İngilizce II Zorunlu 3 0 3
YDB1905 Mesleki Latince I Seçmeli 3 0 3
İSG 1809 İş Sağlığı ve Güvenliği Zorunlu 60 0 2
       
1. Yıl -
2. Yıl -
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Teori Uygulama AKTS Yazdır
TIP 2100 Ders Kurulu I Zorunlu 121 0 10
TIP 2200 Ders Kurulu II Zorunlu 126 0 12
TIP 2300 Ders Kurulu III Zorunlu 98 0 12
TIP 2400 Ders Kurulu IV Zorunlu 99 0 10
TIP 2500 Ders Kurulu V Zorunlu 123 0 10
YDB2811 İngilizce III Zorunlu 3 0 3
YDB2812 İngilizce IV Zorunlu 3 0 3
       
2. Yıl -
3. Yıl -
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Teori Uygulama AKTS Yazdır
TIP 3100 Ders Kurulu I Zorunlu 104 5 10
TIP 3200 Ders Kurulu II Zorunlu 114 20 9
TIP 3300 Ders Kurulu III Zorunlu 134 16 9
TIP 3400 Ders Kurulu IV Zorunlu 141 20 12
TIP 3500 Ders Kurulu V Zorunlu 108 16 9
TIP 3600 Ders Kurulu VI Zorunlu 126 0 11
       
3. Yıl -
4. Yıl -
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Teori Uygulama AKTS Yazdır
TIP 4004 Genel Cerrahi Zorunlu 126 128 11
TIP 4006 Kardiyoloji Zorunlu 36 68 4
TIP 4009 Klinik Farmakoloji Zorunlu 14 4 1
TIP 4014 Göğüs Hastalıkları Zorunlu 25 38 4
TIP 4016 Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Zorunlu 169 128 15
TIP 4017 İç Hastalıkları Zorunlu 144 139 14
TIP 4018 Kadın Hastalıkları ve Doğum Zorunlu 104 160 6
TIP 4019 Enfeksiyon Hastalıkları Zorunlu 37 35 4
TIP 4501 Kronik Yaralar ve Basınç Değişikliklerine Bağlı Hastalıkların Yönetimi Seçmeli 30 0 1
TIP 4502 Biyoetik Konular ve Karar Verme Süreçleri Seçmeli 20 10 1
TIP 4503 Tıp Bilişimi Seçmeli 20 10 1
TIP 4504 Tıp Hukuku Seçmeli 37 0 1
TIP 4505 Palyatif Onkolojide Tıp ve Sanat Seçmeli 14 0 1
TIP 4506 Sinirbilim Seçmeli 37 0 1
       
4. Yıl -
5. Yıl -
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Teori Uygulama AKTS Yazdır
TIP 5001 Adli Tıp Zorunlu 34 38 3
TIP 5002 Acil Tıp Zorunlu 45 35 3
TIP 5004 Çocuk Cerrahi Zorunlu 30 37 3
TIP 5005 Nöroloji Zorunlu 56 39 5
TIP 5006 Deri ve Zührevi Hastalıklar Zorunlu 31 69 5
TIP 5008 Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Zorunlu 36 29 3
TIP 5010 Radyoloji Zorunlu 48 24 3
TIP 5013 Göz Hastalıkları Zorunlu 37 29 3
TIP 5016 Kulak Burun Boğaz Zorunlu 95 17 5
TIP 5017 Üroloji Zorunlu 41 57 5
TIP 5018 Ortopedi ve Travmatoloji Zorunlu 54 59 5
TIP 5021 Psikiyatri Zorunlu 33 26 5
TIP 5022 Nükleer Tıp Zorunlu 16 12 1
TIP 5023 Kalp ve Damar Cerrahisi Zorunlu 32 15 3
TIP 5024 Beyin ve Sinir Cerrahisi Zorunlu 31 21 1
TIP 5025 Göğüs Cerrahisi Zorunlu 36 13 1
TIP 5026 Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Zorunlu 14 14 1
TIP 5027 Anesteziyoloji ve Reanimasyon Zorunlu 20 10 3
TIP 5501 Plastik, Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahi Seçmeli 32 40 2
TIP 5502 Sağlık Yönetimi Seçmeli 30 30 2
TIP 5503 Sağlık Sosyolojisi Seçmeli 30 30 2
TIP 5504 Yapay Zeka Seçmeli 30 30 2
TIP 5505 Radyasyon Onkolojisi Seçmeli 30 30 2
TIP 5506 Yoğun Bakım Seçmeli 30 30 2
TIP 5507 Algoloji Seçmeli 30 30 2
TIP 5508 Tıbbi Genetik Seçmeli 30 30 2
TIP 5509 Klinik Mikrobiyoloji Seçmeli 30 30 2
TIP 5510 Tıbbi Patoloji Seçmeli 30 30 2
TIP 5511 Klinik Enbriyoloji Seçmeli 30 30 2
TIP 5512 Bilim Etiği Seçmeli 30 30 2
TIP 5513 Sinema ve Tıp Seçmeli 30 30 2
TIP 5514 Tıp ve Sanat Tarihi II Seçmeli 24 36 2
       
5. Yıl -
6. Yıl -
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Teori Uygulama AKTS Yazdır
TIP 6001 Halk Sağlığı Zorunlu 160 0 5
TIP 6002 İç Hastalıkları Zorunlu 320 0 10
TIP 6003 Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Zorunlu 320 0 10
TIP 6004 Genel Cerrahi Zorunlu 160 0 5
TIP 6005 Kadın Hastalıkları ve Doğum Zorunlu 160 0 5
TIP 6007 Psikiyatri Zorunlu 160 0 5
TIP 6008 Acil Tıp Zorunlu 320 0 10
TIP 6009 Aile Hekimliği Zorunlu 160 0 5
TIP 6501 Adli Tıp Seçmeli 160 0 5
TIP 6502 Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Seçmeli 160 0 5
TIP 6503 Deri ve Zührevi Hastalıklar Seçmeli 160 0 5
TIP 6504 Enfeksiyon Hastalıkları Seçmeli 160 0 5
TIP 6505 Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Seçmeli 160 0 5
TIP 6506 Göğüs Hastalıkları Seçmeli 160 0 5
TIP 6507 Kardiyoloji Seçmeli 160 0 5
TIP 6508 Anesteziyoloji ve Reanimasyon Seçmeli 160 0 5
TIP 6509 Çocuk Cerrahisi Seçmeli 160 0 5
TIP 6510 Göz Hastalıkları Seçmeli 160 0 5
TIP 6511 Kulak Burun Boğaz Seçmeli 160 0 5
TIP 6512 Ortopedi ve Travmatoloji Seçmeli 160 0 5
TIP 6513 Plastik ve Rekonstrüktif ve Estetik. Cerrahi Seçmeli 10 0 5
TIP 6514 Üroloji Seçmeli 160 0 5
TIP 6516 Nöroloji Seçmeli 160 0 5
TIP 6517 Göğüs Cerrahisi Seçmeli 160 0 5
TIP 6518 Kalp ve Damar Cerrahi Seçmeli 160 0 5
TIP 6519 Radyoloji Seçmeli 160 0 5
       
6. Yıl -
 

Değerlendirme Anketleri

Dersler ile Program Yeterlilikleri Matrisi

1. Yıl -
Ders AdıPy1Py2Py3Py4Py5Py6Py7Py8Py9Py10Py11Py12Py13
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I1111111111111
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II1111111111111
Basketbol Öğretimi ve Teorisi1111111111111
Temel Bilgi Teknolojisi Kullanımı1111111114121
Türk Dili I1111111111111
Türk Dili II1111111111111
Ders Kurulu I5323335333334
Ders Kurulu II5444445443444
Ders Kurulu III5443345443343
Ders Kurulu IV5343345443343
Tıp ve Sanat Tarihi I1121313444444
İngilizce I1121111252131
İngilizce II112111 252131
Mesleki Latince I1111111111111
İş Sağlığı ve Güvenliği1111111111111
              
1. Yıl -
2. Yıl -
Ders AdıPy1Py2Py3Py4Py5Py6Py7Py8Py9Py10Py11Py12Py13
Ders Kurulu I5314124314444
Ders Kurulu II5314124314444
Ders Kurulu III5314124314444
Ders Kurulu IV5314124314444
Ders Kurulu V5314124314444
İngilizce III1111111111111
İngilizce IV1111111111111
              
2. Yıl -
3. Yıl -
Ders AdıPy1Py2Py3Py4Py5Py6Py7Py8Py9Py10Py11Py12Py13
Ders Kurulu I4444444444444
Ders Kurulu II5523113121144
Ders Kurulu III5523113121144
Ders Kurulu IV5523113121144
Ders Kurulu V5523113121144
Ders Kurulu VI5523113121144
              
3. Yıl -
4. Yıl -
Ders AdıPy1Py2Py3Py4Py5Py6Py7Py8Py9Py10Py11Py12Py13
Genel Cerrahi5434443325345
Kardiyoloji5534345434554
Klinik Farmakoloji4444444444444
Göğüs Hastalıkları4222323234233
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları5533113321244
İç Hastalıkları 544114211152
Kadın Hastalıkları ve Doğum5533125322244
Enfeksiyon Hastalıkları5444444425445
Kronik Yaralar ve Basınç Değişikliklerine Bağlı Hastalıkların Yönetimi5544223322555
Biyoetik Konular ve Karar Verme Süreçleri3244554511545
Tıp Bilişimi3224552215442
Tıp Hukuku3224552211544
Palyatif Onkolojide Tıp ve Sanat4454544544455
Sinirbilim        11   
              
4. Yıl -
5. Yıl -
Ders AdıPy1Py2Py3Py4Py5Py6Py7Py8Py9Py10Py11Py12Py13
Adli Tıp5553353421444
Acil Tıp5555555555555
Çocuk Cerrahi3355355545555
Nöroloji5555515555512
Deri ve Zührevi Hastalıklar5553113321244
Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon5533113321244
Radyoloji5324313123133
Göz Hastalıkları5523113322244
Kulak Burun Boğaz5533113322244
Üroloji4454435444345
Ortopedi ve Travmatoloji5523113321244
Psikiyatri5553113321444
Nükleer Tıp53 1113123142
Kalp ve Damar Cerrahisi4554422244122
Beyin ve Sinir Cerrahisi 5534335434545
Göğüs Cerrahisi5523113321244
Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları 5553113321444
Anesteziyoloji ve Reanimasyon5535133222255
Plastik, Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahi 5523113321244
Sağlık Yönetimi1123451211434
Sağlık Sosyolojisi3345422311435
Yapay Zeka1111115524131
Radyasyon Onkolojisi5341111141111
Yoğun Bakım3411115411131
Algoloji3432113111113
Tıbbi Genetik3345544343334
Klinik Mikrobiyoloji5541113322142
Tıbbi Patoloji5454455555555
Klinik Enbriyoloji2222114443333
Bilim Etiği1113355514545
Sinema ve Tıp3244312242444
Tıp ve Sanat Tarihi II1121313444444
              
5. Yıl -
6. Yıl -
Ders AdıPy1Py2Py3Py4Py5Py6Py7Py8Py9Py10Py11Py12Py13
Halk Sağlığı3345555544555
İç Hastalıkları5544 14211152
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları 5533113321244
Genel Cerrahi5434443325345
Kadın Hastalıkları ve Doğum5533113322244
Psikiyatri5553113321444
Acil Tıp5555555555555
Aile Hekimliği5555434422455
Adli Tıp5553353421444
Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları5553113321444
Deri ve Zührevi Hastalıklar5553113321244
Enfeksiyon Hastalıkları 5444444425445
Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon5533113321244
Göğüs Hastalıkları4222323234233
Kardiyoloji5534345434554
Anesteziyoloji ve Reanimasyon5535133222255
Çocuk Cerrahisi3355355545555
Göz Hastalıkları5523113322244
Kulak Burun Boğaz5533113322244
Ortopedi ve Travmatoloji 5523113321244
Plastik ve Rekonstrüktif ve Estetik. Cerrahi5523113321244
Üroloji4454435444345
Nöroloji5555515555 12
Göğüs Cerrahisi5523113321244
Kalp ve Damar Cerrahi4554422244122
Radyoloji5324313123133
              
6. Yıl -
 

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, 48000 Kötekli/Muğla | Tel: + 90 (252) 211-1000 | Fax: + 90 (252) 223-9280
Copyright © 2013 Bilgi İşlem Daire Başkanlığı
Yukarı Çık