English
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Sınıf Eğitimi Doktora

Kazanılan Derece

Doktora Diploması

Kabul Koşulları

Doktora programına Yüksek Lisans diplomasıyla başvuracak adayların, anabilim dalınca uygun görülen ve Enstitü Yönetim Kurulun'ca onaylanan ve (a) şıkkında belirlenen bir bilim dalında mezuniyet notu 100 tam not üzerinden en az 75 veya 4 tam not üzerinden en az 2.40 puan eşdeğeri yüksek lisans derecesine sahip olmaları, başvurduğu lisans programı puan türünde ALES'ten en az 55 standart puan almış olmaları gerekir. ÜDS ve benzeri ulusal ve uluslar arası geçerliliği olan dil sınavlarından en az 55 puan almış olmak şartı aranmaktadır. Doktora programına başvuran adayların değerlendirilmesi ve yerleştirilmesinde; ALES puanının %50’si, yüksek lisans not ortalamasının % 20’si, mülakat notunun % 30’u toplanarak elde edilen puanların en az 65 olması gerekmektedir.

Yeterlilik Koşulları

Öğrencinin yarıyıl sonu sınavına girebilmesi için; teorik derslerin en az %70’ine, laboratuvar ve uygulamaların ise en az %80’ine katılmış olması gerekir. Bir dersten başarılı olabilmek için yarıyıl sonu başarı notunun en az CB (75-79) olması gerekir. Öğrenciler, öğrenimleri boyunca uzmanlık alan dersi dışında en az yedi dersi, bir semineri , yeterlilik çalışması ve tez çalışmasını başarmak zorundadırlar. Lisans diplomasıyla programı tamamlamak için öğrenciler, 14 ders, 1 seminer , yeterlilik sınavı ve 1 tez çalışmasını başarmak zorundadır. Ayrıntılı bilgi için Muğla Sıtkı Koçman Lisansüstü Yönetmeliğine bakılabilir.

Önceki Öğrenim

Başka bir yüksek öğretim kurumunda lisansüstü öğrencisi statüsünde ders alan ve kaydı silinen öğrenciler, aldıkları derslerin tanınması hususunda her yarıyılın ilk haftasında Enstitü Ana Bilim Dalı Kurulu aracılığı ile Enstitüye başvurur. Bu derslerin tanınması ve öğrencinin öğrenimine hangi yarıyılda başlaması gerektiğine, tanınan ve başarı notları aktarılan eğitim-öğretim programındaki derslerin toplam kredisi ve öğrencinin kaydolduğu programın eğitim-öğretim programındaki yarıyıl kredileri dikkate alınarak bu derslerin karşılık geldiği yarıyıl sayısı hesaplanır. Bu süre Kanunun 44 üncü maddesinde belirtilen azami öğrenim süresinden düşülerek, öğrencinin intibak ettirileceği yarıyıl Enstitü Ana Bilim Dalı Kurulunun görüşü doğrultusunda Enstitü Yönetim Kurulu tarafından karar verilir. Ayrıntılı bilgi için Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Lisansüstü yönetmeliği incelenebilir.

Tarihçe

Doktora Programı 2020-2021 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Yarıyılı açılmış ve aynı yıl öğrenci almaya başlamıştır.

Program Profili

Eğitimin derinleştirilmesi ile birlikte, özgün bir konuda araştırma sürecini bilimsel saygınlık içinde bağımsız olarak algılama, tasarlama, uygulama derinleştirilmesi ile birlikte, özgün bir konuda bir araştırma sürecini bilimsel saygınlık içinde bağımsız olarak algılama, tasarlama, uygulama ve sonuçlandırma yeterliklerine sahip olmak için gerekli adımları belirleme yeteneği kazandırmaktır. Doktora çalışması sonunda hazırlanacak tezin; a) Bilime yenilik getirme, b) Yeni bir bilimsel yöntem geliştirme, c) Bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulama,

Program Yeterlilikleri

1- Alanında kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimini özgün düşünce veya araştırma yoluyla geliştirir ve derinleştirir
2- Alanı ile ilgili bilimsel araştırmaları ve yenilikleri izleme, yorumlama, eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme ve uygulama becerilerine sahip olur.
3- Alanındaki bir sorununa, bağımsız olarak ya da takım çalışması ile özgün araştırma süreci doğrultusunda çözüm yolları geliştirme, çözme, sonuçları değerlendirerek uygulama, bilime katkıda bulunabilir.
4- Alana yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulama noktasında özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir.
5- Uzmanlık gerektiren sorunları nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak inceleyebilir.
6- Gerçekleştirdiği araştırma ve uygulamalarda bilginin üretim ve paylaşımında toplumsal ve bilimsel etik kurallara uygun davranabilir.
7- Akademik eğitim süreci içinde kuramsal ve uygulamalı olarak elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirebilir.
8- Alanında karşılaşacağı sorunlara yönelik, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
9- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır.
10- Alanında ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki projelerde görev alabilecek yeterliklere sahip olur.

Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma

Sınavlar; ara sınav, yarı yıl sonu ve bütünleme sınavlarından oluşur. Sınalar;yazılı,sözlü, yazılı-uygulamalı ve sözlü-uygulamalı yapılabilir. Her ders için ilgili yarıyılda en az bir ara sınav yapılır. Ara sınav ve yarı yıl sonu başarı notu katkı oranları, ilgili öğretim üyesi veya nitelikleri Senatoca belirlenen doktora derecesine sahip öğretim görevlilerinin önerisi ile her yarı yılın başında Enstitü Yönetim Kurulu tarafından karara bağlanır. Ayrıntılı bilgi edinmek için Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Öğretim Yönetmeliğine bakabilirsiniz.

Mezuniyet Koşulları

Öğrenciler Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği doğrultusunda mezun olur.

Mezun İstihdamı

Üniversitelerde lisans ve lisansüstü seviyede ders verilebilir.

Bir Üst Dereceye Geçiş

Öğrenciler doktora sonrası eğitimlerine devam edebilirler.

Eğitim Türü

Doktora

Bölüm Başkanı

Prof.Dr. Sabri SİDEKLİ

Bölüm AKTS Koordinatörü

Doç.Dr. Burcu ŞENLER PEHLİVAN

Ders Planı

1. Yıl - 1. Dönem
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Teori Uygulama AKTS Yazdır
EBE 6500 Proje Geliştirme ve Yönetimi Seçmeli 3 0 6
TSE 6099 Bilim Etiği ve Araştırma Yöntemleri Zorunlu 3 0 8
TSE 6501 Çocuklarda Bilimsel Okuryazarlık Gelişimi Seçmeli 3 0 8
TSE 6503 Fen Eğitiminde Güncel Konular Seçmeli 3 0 8
TSE 6505 İlkokul Eğitiminde Program Geliştirme Seçmeli 3 0 8
TSE 6507 İlkokulda Ders Dışı Etkinlikler ve Öğretimi Seçmeli 3 0 8
TSE 6509 İlkokulda Eğitim Teknolojileri Uygulamaları Seçmeli 3 0 8
TSE 6511 Hayat Bilgisi Öğretimi Değerlendirmeleri Seçmeli 3 0 8
TSE 6513 Lisansüstü Öğretimde Akademik Yazma Seçmeli 3 0 8
TSE 6515 Okuma ve Yazma Becerilerinin Gelişimi Seçmeli 3 0 8
TSE 6517 Teoriden Uygulamaya ilkokulda Matematik Eğitimi Seçmeli 3 0 8
TSE 6701 Uzmanlık Alan Dersi Zorunlu 4 0 6
       
1. Yıl - 2. Dönem
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Teori Uygulama AKTS Yazdır
TSE 6502 İleri İstatistik ve Modelleme Zorunlu 3 0 8
TSE 6504 İlkokul Matematik Öğretiminde Somut ve Dijital Materyaller Seçmeli 3 0 8
TSE 6506 İlkokulda Beceri Temelli Fen Öğretimi Seçmeli 3 0 8
TSE 6508 İlkokulda Uzaktan Eğitim Uygulamaları Seçmeli 3 0 8
TSE 6510 İlkokullarda Değer Perspektifinden Eğitim Seçmeli 3 0 8
TSE 6512 İlkokuma yazma Öğretiminde Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri Seçmeli 3 0 8
TSE 6514 Karma Yöntem Araştırmaları Seçmeli 3 0 8
TSE 6516 Karşılaştırmalı Öğretmen Yetiştirme Program ve Politikaları Seçmeli 3 0 8
TSE 6518 Okul Yönetiminde Güncel Sorular ve Çözüm Önerileri Seçmeli 3 0 8
TSE 6520 Okuma Yazma Güçlüklerinin Belirlenmesi ve Giderilmesi Seçmeli 3 0 8
TSE 6522 İlkokullarda Sosyal Bilgiler Öğretimi Değerlendirmeleri Seçmeli 3 0 8
TSE 6702 Uzmanlık Alan Dersi Zorunlu 4 0 6
       
2. Yıl - 1. Dönem
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Teori Uygulama AKTS Yazdır
TSE 6100 Seminer Zorunlu 0 2 8
TSE 6519 Çocuklara Yönelik Metinler ve Anlam Kurma Seçmeli 3 0 8
TSE 6521 İlkokul Programlarını Değerlendirmede Yeni Yaklaşım ve Modeller Seçmeli 3 0 8
TSE 6523 İlkokul Türkçe Öğretiminde Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri Seçmeli 3 0 8
TSE 6525 İlkokulda Beceri Eğitimi Seçmeli 3 0 8
TSE 6527 İlkokulda Bilim Tarihi ve Uygulamaları Seçmeli 3 0 8
TSE 6529 İlkokulda Geometrik Düşünme Eğitimi Seçmeli 3 0 8
TSE 6531 İlkokulda Motor Gelişim ve Beceri Öğrenimi Seçmeli 3 0 8
TSE 6533 İlkokulda Yaratıcı Drama: Kuramsal Temeller ve Uygulamalar Seçmeli 3 0 8
TSE 6535 Sınıf Eğitiminde Araştırma sentezi Yöntemleri Seçmeli 3 0 8
TSE 6537 Teknoloji Destekli Nitel Veri Analizi Uygulamaları Seçmeli 3 0 8
TSE 6703 Uzmanlık Alan Dersi Zorunlu 4 0 6
       
2. Yıl - 2. Dönem
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Teori Uygulama AKTS Yazdır
TSE 6704 Uzmanlık Alan Dersi Zorunlu 4 0 6
TSE 6800 Yeterlik Sınavına Hazırlık Zorunlu 0 0 24
       
3. Yıl - 1. Dönem
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Teori Uygulama AKTS Yazdır
TSE 6705 Uzmanlık Alan Dersi Zorunlu 4 0 6
TSE 6900 Tez Önerisine Hazırlık Zorunlu 0 0 24
       
3. Yıl - 2. Dönem
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Teori Uygulama AKTS Yazdır
TSE 6706 Uzmanlık Alan Dersi Zorunlu 4 0 6
TSE 6901 Tez Çalışması(1.TİK) Zorunlu 0 0 24
       
4. Yıl - 1. Dönem
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Teori Uygulama AKTS Yazdır
TSE 6707 Uzmanlık Alan Dersi Zorunlu 4 0 6
TSE 6902 Tez Çalışması(2.TİK) Zorunlu 0 0 24
       
4. Yıl - 2. Dönem
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Teori Uygulama AKTS Yazdır
TSE 6708 Uzmanlık Alan Dersi Zorunlu 4 0 6
TSE 6903 Tez Çalışması(3.TİK) Zorunlu 0 0 24
       
 

Değerlendirme Anketleri

Dersler ile Program Yeterlilikleri Matrisi

1. Yıl - 1. Dönem
Ders AdıPy1Py2Py3Py4Py5Py6Py7Py8Py9Py10
Proje Geliştirme ve Yönetimi          
Bilim Etiği ve Araştırma Yöntemleri5455434544
Çocuklarda Bilimsel Okuryazarlık Gelişimi          
Fen Eğitiminde Güncel Konular          
İlkokul Eğitiminde Program Geliştirme           
İlkokulda Ders Dışı Etkinlikler ve Öğretimi          
İlkokulda Eğitim Teknolojileri Uygulamaları          
Hayat Bilgisi Öğretimi Değerlendirmeleri          
Lisansüstü Öğretimde Akademik Yazma          
Okuma ve Yazma Becerilerinin Gelişimi          
Teoriden Uygulamaya ilkokulda Matematik Eğitimi          
Uzmanlık Alan Dersi           
           
1. Yıl - 2. Dönem
Ders AdıPy1Py2Py3Py4Py5Py6Py7Py8Py9Py10
İleri İstatistik ve Modelleme           
İlkokul Matematik Öğretiminde Somut ve Dijital Materyaller          
İlkokulda Beceri Temelli Fen Öğretimi          
İlkokulda Uzaktan Eğitim Uygulamaları          
İlkokullarda Değer Perspektifinden Eğitim           
İlkokuma yazma Öğretiminde Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri          
Karma Yöntem Araştırmaları          
Karşılaştırmalı Öğretmen Yetiştirme Program ve Politikaları          
Okul Yönetiminde Güncel Sorular ve Çözüm Önerileri          
Okuma Yazma Güçlüklerinin Belirlenmesi ve Giderilmesi          
İlkokullarda Sosyal Bilgiler Öğretimi Değerlendirmeleri          
Uzmanlık Alan Dersi          
           
2. Yıl - 1. Dönem
Ders AdıPy1Py2Py3Py4Py5Py6Py7Py8Py9Py10
Seminer           
Çocuklara Yönelik Metinler ve Anlam Kurma           
İlkokul Programlarını Değerlendirmede Yeni Yaklaşım ve Modeller          
İlkokul Türkçe Öğretiminde Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri          
İlkokulda Beceri Eğitimi           
İlkokulda Bilim Tarihi ve Uygulamaları          
İlkokulda Geometrik Düşünme Eğitimi          
İlkokulda Motor Gelişim ve Beceri Öğrenimi           
İlkokulda Yaratıcı Drama: Kuramsal Temeller ve Uygulamalar          
Sınıf Eğitiminde Araştırma sentezi Yöntemleri           
Teknoloji Destekli Nitel Veri Analizi Uygulamaları           
Uzmanlık Alan Dersi          
           
2. Yıl - 2. Dönem
Ders AdıPy1Py2Py3Py4Py5Py6Py7Py8Py9Py10
Uzmanlık Alan Dersi          
Yeterlik Sınavına Hazırlık          
           
3. Yıl - 1. Dönem
Ders AdıPy1Py2Py3Py4Py5Py6Py7Py8Py9Py10
Uzmanlık Alan Dersi          
Tez Önerisine Hazırlık          
           
3. Yıl - 2. Dönem
Ders AdıPy1Py2Py3Py4Py5Py6Py7Py8Py9Py10
Uzmanlık Alan Dersi          
Tez Çalışması(1.TİK)          
           
4. Yıl - 1. Dönem
Ders AdıPy1Py2Py3Py4Py5Py6Py7Py8Py9Py10
Uzmanlık Alan Dersi          
Tez Çalışması(2.TİK)          
           
4. Yıl - 2. Dönem
Ders AdıPy1Py2Py3Py4Py5Py6Py7Py8Py9Py10
Uzmanlık Alan Dersi          
Tez Çalışması(3.TİK)          
           
 

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, 48000 Kötekli/Muğla | Tel: + 90 (252) 211-1000 | Fax: + 90 (252) 223-9280
Copyright © 2013 Bilgi İşlem Daire Başkanlığı
Yukarı Çık