English
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Sınıf Eğitimi İ.Ö. Tezsiz Yüksek Lisans

Kazanılan Derece

Tezsiz Yüksek Lisans Diploması

Kabul Koşulları

Lisans başarı notu ile değerlendirmede başarılı olmak.

Yeterlilik Koşulları

Öğrencinin yarıyıl sonu sınavına girebilmesi için; teorik derslerin en az %70’ine, laboratuvar ve uygulamaların ise en az %80’ine katılmış olması gerekir. Bir dersten başarılı olabilmek için yarıyıl sonu başarı notunun en az CC (70-74) olması gerekir. Öğrenciler, öğrenimleri boyunca uzmanlık alan dersi dışında en az yedi dersi, bir semineri ve tez çalışmasını başarmak zorundadırlar. Ayrıntılı bilgi için Muğla Sıtkı Koçman Lisansüstü Yönetmeliğine bakılabilir.

Önceki Öğrenim

Başka bir yükseköğretim kurumunda lisansüstü öğrencisi statüsünde ders alan ve kaydı silinen öğrenciler, aldıkları derslerin tanınması hususunda her yarıyılın ilk haftasında Enstitü Ana Bilim Dalı Kurulu aracılığı ile Enstitüye başvurur. Bu derslerin tanınması ve öğrencinin öğrenimine hangi yarıyılda başlaması gerektiğine, tanınan ve başarı notları aktarılan eğitim-öğretim programındaki derslerin toplam kredisi ve öğrencinin kaydolduğu programın eğitim-öğretim programındaki yarıyıl kredileri dikkate alınarak bu derslerin karşılık geldiği yarıyıl sayısı hesaplanır. Bu süre Kanunun 44 üncü maddesinde belirtilen azami öğrenim süresinden düşülerek, öğrencinin intibak ettirileceği yarıyıl Enstitü Ana Bilim Dalı Kurulunun görüşü doğrultusunda Enstitü Yönetim Kurulu tarafından karar verilir. Ayrıntılı bilgi için Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Lisansüstü yönetmeliği incelenebilir.

Tarihçe

Bu program 2020-2021 güz döneminde Eğitim Bilimleri Enstitüsü altında kurulmuştur.

Program Profili

Bu programının amacı, lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilginin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerini sağlamaktır. Ayrıca bu program örgün eğitim programı şeklinde yürütülmektedir.

Program Yeterlilikleri

1- Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, bir eğitim bilimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.
2- Sınıf öğretmenliği alanını oluşturan disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır.
3- Sınıf öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.
4- Disiplinler arası yaklaşıma dayalı olarak alanındaki bilgileri işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.
5- Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren sorunlara bilimsel araştırma yöntem ve süreçlerini kullanarak çözüm önerileri getirir.
6- Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sorunları problem çözme sürecinin aşamalarına göre çözer.
7- Alanındaki uygulamalarda karşılaştığı beklenmedik durumlarda sorumluluk alarak yeni stratejiler geliştirir ve çözüm üretir.
8- Bireysel ve takım çalışmalarında aktif bir şekilde rol alarak sorumluluklarını yerine getirir, karşılaştığı sorunlara çözüm üretir ve liderlik yapar.
9- Bilişüstü farkındalıkla alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.
10- Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde sürdürür.
11- Sınıf öğretmenliği alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
12- Bir yabancı dili en az Avrupa dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
13- Alanı ile ilgili çalışmalarını ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır.
14- Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
15- Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
16- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hareket eder.
17- Sınıf öğretmenliği alanında edindiği bilgi ve becerileri disiplinler arası çerçevede kullanır.
18- Güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.
19- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesine değerlendirir.

Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma

Sınavlar; ara sınav, yarıyıl sonu ve bütünleme sınavlarından oluşur. Sınavlar; yazılı, sözlü, yazılı-uygulamalı ve sözlü-uygulamalı yapılabilir. Her ders için ilgili yarıyılda en az bir ara sınav yapılır. Ara sınav ve yarıyıl sonu başarı notu katkı oranları, ilgili öğretim üyesi veya nitelikleri Senatoca belirlenen doktora derecesine sahip öğretim görevlilerinin önerisi ile her yarıyılın başında Enstitü Yönetim Kurulu tarafından karara bağlanır. Ayrıntılı bilgi edinmek için Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliğine bakılabilir.

Mezuniyet Koşulları

Öğrenciler Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği doğrultusunda mezun olurlar.

Mezun İstihdamı

Öğrencilerimiz mezun olduktan sonra Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda ve özel dershanelerde sınıf öğretmeni olarak derslere girmektedirler.

Bir Üst Dereceye Geçiş

Tezsiz yüksek lisans mezunları doktora eğitimi alamamaktadır.

Eğitim Türü

İkinci Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans

Bölüm Başkanı

Prof.Dr. Sabri SİDEKLİ

Bölüm AKTS Koordinatörü

Doç.Dr. Burcu ŞENLER PEHLİVAN

Ders Planı

1. Yıl - 1. Dönem
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Teori Uygulama AKTS Yazdır
TSE7001 Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik Zorunlu 3 0 6
TSE7003 Sosyal Bilimlerde Temel İstatistik Zorunlu 3 0 6
TSE7501 Çevrimiçi Akademik Tarama Seçmeli 3 0 6
TSE7503 Çocuk Literatürü ve Okuma ve Yazma Eğitimine Entegrasyonu Seçmeli 3 0 6
TSE7505 Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar Seçmeli 3 0 6
TSE7507 İlkokulda Dinleme Eğitimi Seçmeli 3 0 6
TSE7509 İlkokulda Drama Uygulamaları Seçmeli 3 0 6
TSE7511 İlkokulda Fen Bilimleri Kavramlarının Öğretimi ve Kavram Yanılgıları Seçmeli 3 0 6
TSE7513 İlkokulda Fen Eğitiminde Güncel Yaklaşımlar Seçmeli 3 0 6
TSE7515 İlkokulda Gerçekçi Matematik Eğitimi Seçmeli 3 0 6
TSE7517 Okul Yönetimi ve Yönetimde İnsan İlişkileri Seçmeli 3 0 6
TSE7519 Öğrenme-Öğretim Kuram ve Yaklaşımları Seçmeli 3 0 6
       
1. Yıl - 2. Dönem
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Teori Uygulama AKTS Yazdır
TSE7502 Çocuğun Okuma Eğitimine Ailenin Etkin Katılımı Seçmeli 3 0 6
TSE7504 İlkokulda Değerler Eğitimi Seçmeli 3 0 6
TSE7506 İlkokulda Konuşma Eğitimi Seçmeli 3 0 6
TSE7508 İlkokulda Matematik Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar ve Temel Sorunlar Seçmeli 3 0 6
TSE7510 İlkokulda Okuma ve Yazma Eğitimi Seçmeli 3 0 6
TSE7512 İlkokulda Özdüzenlemeli Fen Öğretimi Seçmeli 3 0 6
TSE7514 İlkokulda Program Geliştirme Yaklaşımları Seçmeli 3 0 6
TSE7516 İlkokulda Üst-Düzey Düşünme Seçmeli 3 0 6
TSE7518 Okullarda Oyun ve Fiziki Etkinlikler Seçmeli 3 0 6
TSE7520 Teknoloji Destekli Öğretim Uygulamaları Seçmeli 3 0 6
       
2. Yıl - 1. Dönem
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Teori Uygulama AKTS Yazdır
TSE7900 Dönem Projesi Zorunlu 0 0 30
       
2. Yıl - 2. Dönem
 

Değerlendirme Anketleri

Dersler ile Program Yeterlilikleri Matrisi

1. Yıl - 1. Dönem
Ders AdıPy1Py2Py3Py4Py5Py6Py7Py8Py9Py10Py11Py12Py13Py14Py15Py16Py17Py18Py19
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik                   
Sosyal Bilimlerde Temel İstatistik                   
Çevrimiçi Akademik Tarama                   
Çocuk Literatürü ve Okuma ve Yazma Eğitimine Entegrasyonu                   
Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar                   
İlkokulda Dinleme Eğitimi                   
İlkokulda Drama Uygulamaları                   
İlkokulda Fen Bilimleri Kavramlarının Öğretimi ve Kavram Yanılgıları                   
İlkokulda Fen Eğitiminde Güncel Yaklaşımlar                   
İlkokulda Gerçekçi Matematik Eğitimi                   
Okul Yönetimi ve Yönetimde İnsan İlişkileri                   
Öğrenme-Öğretim Kuram ve Yaklaşımları                   
                    
1. Yıl - 2. Dönem
Ders AdıPy1Py2Py3Py4Py5Py6Py7Py8Py9Py10Py11Py12Py13Py14Py15Py16Py17Py18Py19
Çocuğun Okuma Eğitimine Ailenin Etkin Katılımı                   
İlkokulda Değerler Eğitimi                   
İlkokulda Konuşma Eğitimi                   
İlkokulda Matematik Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar ve Temel Sorunlar                   
İlkokulda Okuma ve Yazma Eğitimi                   
İlkokulda Özdüzenlemeli Fen Öğretimi                   
İlkokulda Program Geliştirme Yaklaşımları                   
İlkokulda Üst-Düzey Düşünme                   
Okullarda Oyun ve Fiziki Etkinlikler                   
Teknoloji Destekli Öğretim Uygulamaları                   
                    
2. Yıl - 1. Dönem
Ders AdıPy1Py2Py3Py4Py5Py6Py7Py8Py9Py10Py11Py12Py13Py14Py15Py16Py17Py18Py19
Dönem Projesi                   
                    
2. Yıl - 2. Dönem
 

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, 48000 Kötekli/Muğla | Tel: + 90 (252) 211-1000 | Fax: + 90 (252) 223-9280
Copyright © 2013 Bilgi İşlem Daire Başkanlığı
Yukarı Çık