Kabul Koşulları
ÖSYM'nin yapmış olduğu üniversiteye geçiş ve yerleştirme sınavlarından yeterli puanı (Sayısal) almış olmak.
Yeterlilik Koşulları
Sekiz yarıyıl sonunda müfredatta yer alan tüm zorunlu derslerden ve alınması gereken seçmeli derslerden başarılı olup 240 kredi almış olmak, 2.00 ve üzeri not ortalamasına sahip olmak.
Önceki Öğrenim
Öğrencinin başvurusu ile öğrenim gördüğü daha önceki üniversitedeki dersler Uyum Komisyonu tarafından ders içeriği ve ders saati açısından değerlendirilir. Uygun görüldüğü takdirde bölümümüz müfredatındaki ilgili derslerden önceki üniversiteden almış olduğu not ile geçmiş sayılır.
Tarihçe
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Dil ve Konuşma Terapisi Bölümü 2021-2022 Eğitim-Öğretim Yılında dil ve konuşma terapisti yetiştirmeye başlamıştır. Bologna süreci, Dil ve Konuşma Terapisi Çekirdek Eğitim Programı ve Türkiye Yeterlikler Çerçevesi ışığında yapılandırılan bölümümüz müfredat programı temel bilimler, klinik bilimler, dil ve konuşma terapisi planlama ve uygulamaya yönelik mesleki dersler, araştırma yöntemleri, seminer, klinik çalışma derslerini kapsamaktadır.
Program Profili
Dil ve Konuşma Terapisi Bölümü 2021-2022 Eğitim-Öğretim yılında faaliyetlerine başlamıştır. Bölümün amacı, dil ve konuşma terapisti kimliğini ve bilincini geliştirmiş, mesleki yeterlik, kuramsal bilgi, yetenek ve yetkinliklerini bütünleştirerek insani ve mesleki değerler doğrultusunda kanıta dayalı değerlendirme ve terapi uygulamaları yapan, etik ilkeler, sorumluluklar ve hakların farkında olarak iş birliği ve sürekli mesleki ve bireysel gelişime açık, sağlıkla ilgili süreçlerde biyo-psiko-sosyal yaklaşımı benimseyerek disiplinler arası iş birliğini önemseyen dil ve konuşma terapistleri yetiştirmektir.
Bölüm mezunları dil ve konuşma terapisti unvanını alır. Mezunlar, Sağlık Bakanlığı’na bağlı kamu kuruluşlarında (devlet hastaneleri, özel hastaneler, üniversite hastaneleri, vd.), kendilerinin açabileceği özel klinik veya danışmanlık merkezlerinde, Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde veya yüksek lisans/doktora eğitimi alarak üniversitelerde çalışabilmektedir.
Dil ve Konuşma Terapisi Uygulama Kliniğinde Temel Eğitim, Dil Bozuklukları (Gelişimsel ve Edinilmiş), Konuşma Bozuklukları ve Gecikmiş Dil-Konuşma Bozuklukları (Grup odası) Uygulama Odaları (Laboratuvarları) bulunmaktadır. Klinikte öğrenciler, öğretim elemanlarının yaptığı uygulamaları gözlemleme ve son sınıfta da süpervizyon altında uygulamalar yapma imkanına sahip olacaktır.
Üçüncü sınıfta dönem içinde klinik çalışma ve dönem sonunda mesleki staj dersleri bulunmaktadır. Dönem sonu yaz stajları öğrencinin kendi isteği doğrultusunda belirlediği bir ilde çalışan dil ve konuşma terapistlerinin yanında yapılacaktır.
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliğine uygun olarak dersin sorumlu öğretim elamanı tarafından belirlenir.
Mezuniyet Koşulları
Müfredata uygun olarak her dönem 30 AKTS olmak üzere toplam 240 AKTS olan zorunlu ve seçmeli derslerin alınmış ve başarıyla tamamlanmış olması.
Mezun İstihdamı
Mezunlar; Sağlık Bakanlığına bağlı kamu kuruluşları, özel hastaneler, özel klinikler, danışmanlık merkezleri, yaşlı bakım evleri, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde veya yüksek lisans ve doktora eğitimi alarak akademisyen olarak üniversitelerde çalışabilmektedirler.
Bir Üst Dereceye Geçiş
Mezunlar yüksek lisans ve devamında doktora programlarına devam edebilirler.
Eğitim Türü
Dört yıllık lisans eğitimi süresince edindiği mesleki bilgiyi, bilim ve teknolojideki yenikleri takip ederek sentezleyip, meslek hayatında karşılaştığı vakaların ve yakınlarının yaşam kalitelerini arttırmak için kullanabilen, iş arkadaşlarıyla ve diğer meslek elemanlarıyla etkili iletişim kurarak, uyum içerisinde, iş etiğine uygun çalışabilen, yaşam boyu öğrenmeye ve yeniliklere açık ve topluma fayda sağlamaya gönüllü, bağımsız dil ve konuşma terapistleri yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Lisans mezunu öğrencilerimiz,
• Dil ve konuşma terapisti kimliği ve bilincine sahip; bireysel ve mesleki rolleri, nitelikleri, potansiyelleri ve sınırları ile etik ilkeler, sorumlukları ve haklarının farkında olan,
• Toplumsal faydayı gözeterek, iletişim, dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarının önlenmesi, değerlendirilmesi, tanılaması ve rehabilitasyonunda aktif rol oynayan,
• Güncel ulusal ve uluslararası alanyazını, teknolojik yenilikleri takip ederek edindiği bilgileri mesleki deneyimi ve vakaların ihtiyaçları ile sentezleyip kanıta dayalı uygulamalar gerçekleştirerek vakalarının ve yakınlarının yaşam kalitelerinin arttırılmasına katkı sağlayan,
• Gerekli durumlarda, diğer meslek mensuplarıyla iş birliği yaparak ekip çalışmasına dahil olabilen,
• Alanı ile ilgili araştırma projeleri gerçekleştirerek bilimsel çalışmalara katkı veren,
• Yaşam boyu öğrenme ve kalite bilinci ile bireysel, mesleki ve akademik gelişimini devam ettirmeye önem veren,
dil ve konuşma terapisti yetiştirmeyi amaçlamaktadır.