Kazanılan Derece
Mezun olan öğrencilere SERACILIK alanında ön lisans diploması verilir
Kabul Koşulları
T.C. Yüksek Öğretim Kurulu, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan merkezi sınavlarda Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi'nin fakültelerinde ve yüksekokullarında öğrenci olma hakkı kazanan aday, Rektörlükçe ilan edilen süre içinde yine Rektörlükçe belirlenen belgelerle kesin kaydını yaptırır. Süresi içinde kesin kaydını yaptırmayan aday hakkını kaybeder. Üniversiteye kesin kaydını yaptıran öğrencilere kimlik kartı verilir.
Yeterlilik Koşulları
Öğrenciler, her yarıyıl başında ve akademik takvimde belirtilen süreler içinde, Bakanlar Kurulu kararıyla belirlenen öğrenci katkı payı veya öğrenim ücretini ödeyerek kayıtlarını yenilemek zorundadırlar. Öğrencinin o yarıyıl/yılda alacağı dersler, kayıt sırasında akademik danışmanı ile birlikte belirlenir. Ders geçme sistemi uygulanan bir programın birinci sınıfında öğrenime başlayan öğrenciler, kayıt oldukları yarıyıl/yıla ait tüm dersleri almakla yükümlüdürler. Önlisans programlarından mezun olabilmek için önlisans öğrencilerinin 120 aktslik ders almaları ve 60 günlük stajı tamamlamaları gerekir.
Önceki Öğrenim
17845 Sayılı Resmi Gazete?de yayımlanan "Yükseköğretim Kurumları Arasında Önlisans ve Lisans Düzeyinde Yatay Geçiş Esaslarına İlişkin Yönetmelik" hükümlerine göre yapılır. Yatay geçiş başvuruları, yönetim kurulu tarafından değerlendirilerek sonuçlandırılır. Yatay geçiş yapan öğrencilerin öğrenim süreleri, öğrencinin geldiği kurumda kullandığı süreler de hesaba katılarak toplam eğitim-öğretim süresi, kanunla belirlenen azami süreyi aşmayacak şekilde ilgili birimin yönetim kurulunca belirlenir. Meslek yüksekokulu mezunlarının Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi'ne bağlı lisans programlarına dikey geçişleri ise 19.02.2002 tarihli ve 24676 Sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan "Meslek Yüksekokulları ve Açık Öğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkındaki Yönetmelik" hükümlerine uygun olarak Fakülte yönetim kurullarınca yapılır. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi'ne bağlı Fakülte, Yüksekokul, Meslek Yüksekokullarının Bölüm ve Programları arasında yatay geçiş yapılabilir. Bu geçişe ilişkin esaslar, Üniversite Senatosunca kararlaştırılan yönerge ile düzenlenir.
Tarihçe
Bölümümüz 1999-2000 Eğitim Öğretim Yılında Teknik Programlar Bölümü olarak faaliyete başlamış, sonra Bitkisel ve Hayvansal Üretim Bölümü adıyla faaliyetini sürdürmeye devam etmektedir. Bölüm, Seracılık Programı ile normal öğretim olarak eğitim ve öğretime devam etmektedir.
Program Profili
Seracılık Programının amacı; sera kurulumunu yapabilen, sera işletebilen, örtü altı sebze ve süs bitkisi üretebilen, sulama, gübreleme, budama, ilaçlama, hasat gibi teknik konularda bilgili, organik tarım ve topraksız tarım tekniklerini bilen ve uygulayabilen, bitkiler üzerinde bulunan hastalık ve zararlıları tanıyarak, doğaya dost mücadele yöntemlerini bilen ve uygulayabilen, temel meslek derslerinin yanı sıra, bilgisayar kullanma becerisine sahip, bu becerisini sera otomasyon sistemlerinde kullanabilen, yeterli teorik bilgiye ve bu bilgiyi uygulama yeteneğine sahip, karşılaştığı problemleri çözebilen, bu mesleği benimseyen öğrencilerin yetiştirilmesi hedeflenmektedir.
Program Yeterlilikleri
1- |
Serada üretim teknikleri ve yetiştiricilikle ilgili bilgileri kavrayabilme ve bu bilgileri serada uygulayabilme becerisine sahip olmalı. |
2- |
Serada kullanılan bitki tohumlarını, gübreleri, ilaçları, üretim ortamlarını, alet ve ekipmanları tanıyabilmeli. |
3- |
Sera bitkileri ile ilgili temel bilgilere (ekolojisi, fizyolojisi, botanik özellikleri) sahip olmalı. |
4- |
Sera bitkilerinde verimliliği etkileyen faktörleri açıklayabilmeli. |
5- |
Serada üretim ve yetiştiricilik için gerekli olan alet ve ekipmanları kullanabilme becerisine sahip olmalı. |
6- |
Sera toprağı ve üretim ortamlarının özelliklerini açıklayabilmeli. |
7- |
Sera bitkilerinin pazarlanması ve ekonomisi hakkında bilgi sahibi olmalı. |
8- |
Seracılıkla ilgili son gelişmeleri açıklayabilmeli ve takip edebilmeli |
9- |
Sera bitkilerinde görülen hastalık ve zararlılar ile beslenme bozukluklarını tanıyabilmeli. |
10- |
Seraların sınıflandırılması ve kurulması, planlanması ve projelenmesi, ısıtılması ve soğutulması, sulama yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmalı, sera yapım malzemelerini tanıyabilmeli. |
11- |
Temel bilgisayar kullanım bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanabilmeli. |
12- |
Bireysel iş imkânları ve istihdam alanları oluşturma becerisine sahip olma ve Yükseköğretim kurulu amaçları doğrultusunda yetişme |
13- |
Her türlü tabiat koşullarında çalışabilme ve uyum sağlama yeteneğine sahip olmalı. |
14- |
Serada üretimi yapılan bitki türlerinin yetiştiriciliğini yapabilmeli. |
15- |
Seralarda toprağı kullanmadan da farklı üretim teknikleri uygulayabilmeli |
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma
Öğrenciler yarıyıl içi sınav ve çalışmalarından başka, bir de yarıyıl/yıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Bir dersin her yarıyılda yılda en az bir ara sınavı yapılır. Yarıyıl/yıl sonu sınavları yüksekokul müdürü tarafından belirlenerek, ilan edilen tarih, yer ve saatte yapılır. Yüksekokul Kurul kararıyla ayrıca staj, uygulama, laboratuar sınavları açılabilir. Bir dersin yarıyıl/yıl sonu sınavına girebilmek için; a)Kayıt yenilemek, b)Teorik dersin en az % 70'ine devam etmek, c) Dersin varsa uygulama ve laboratuarının en az % 80'ine devam etmek ve başarılı olmak, ç)Yarıyıl/yıl içinde yapılan ara sınavlara katılmak gerekir. Ders ve laboratuarlar ayrı değerlendirildiğinde yukarıdaki başarı koşulları laboratuarlar için de aynen geçerlidir. Bir dersin başarı notu bağıl değerlendirme yöntemi kullanılarak bulunur. Bağıl değerlendirme yöntemine göre bir öğrencinin bir dersteki başarı notunun belirlenmesi için, öncelikle mutlak değerlendirme yönteminde olduğu gibi ara sınav ve varsa diğer eğitim-öğretim etkinlikleri ile yarıyıl/yıl sonu sınavlarının katkıları dikkate alınarak ham notu hesaplanır. Bu not değerlendirme yönteminde 100 üzerinden ham not olarak kabul edilir. Tüm öğrenciler için 100 üzerinden ham notlar, sınıfın genel başarı düzeyi, notların dağılışı, sınıf ortalaması ve standart sapması dikkate alınarak Senato tarafından kabul edilen harfli sistem veya 4'lük sisteme uyarlanır. Bu değerlendirmede ara sınav ve/veya ara sınav yerine geçen diğer çalışmaların başarı notuna katkısı %40, yarıyıl sonu veya yıl sonu sınavından alınan notun başarı notuna katkısı % 60 dır. AGNO'su en az 2.00 olan öğrenci herhangi bir dersinin (FF), (FD), veya (K) olmaması koşulu ile başarılı sayılır. AGNO'su 2.00'Nın altında olan öğrenci başarısız sayılır. Başarısız durumda olan öğrenciler, danışmanın önerisi ve bölüm başkanının onayı ile (DC) ve (DD) notu aldıkları dersleri tekrar edebilir.
Mezuniyet Koşulları
Programda mevcut olan toplam 120 AKTS karşılığı derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrenciler mezun olmaya hak kazanırlar. Dersleri başarıyla tamamlamanın yanında, 60 günlük mesleki eğitim stajlarını yapılması mezuniyet için şarttır.Bölümümüzde normal eğitim- öğretim süresi 2 yıldır. Ancak bu süre içerisinde mezun olamayan öğrenci 2547 sayılı kanunun 44. maddesine göre eğitim öğretimlerini dört yılda tamamlamak zorundadır. Ancak, bu süreler sonunda; kayıtlı olduğu öğretim kurumundan mezun olabilmek için son sınıf öğrencilerine, başarısız oldukları bütün dersler için biri bütünleme olmak üzere iki ek sınav hakkı verilir. Bu sınavlar sonunda başarısız ders sayısını beş derse indirenlere bu beş ders için iki yarı yıl, ek sınavları almadan beş derse kadar başarısız olan öğrencilere dört yarı yıl; üç veya daha az dersten başarısız olanlara ise sınırsız, başarısız oldukları derslerden açılacak sınavlara girme hakkı tanınır. Bir öğrencinin izlemekte olduğu programdan mezun olabilmesi için yukarıda belirtilen yasal süre içinde mezuniyet için gerekli tüm dersleri almak ve bu derslerden başarılı olmak koşulu ile devam etmekte olduğu programı en az 2.00 Genel Not Ortalaması (GNO) ile tamamlamaları zorunludur. GNO aynı zamanda mezuniyet not ortalamasıdır. Normal öğrenim süresi sonunda en az normal ders yükü ile mezun olan öğrencilerden not ortalaması 3.00-3.49 olan öğrenciler Şeref Belgesi, 3.50-4.00 arasında olan öğrenciler ise Yüksek Şeref Belgesi almaya hak kazanırlar.
Mezun İstihdamı
Seracılık Programından mezun olan öğrenciler Tekniker unvanını almaktadırlar. Bu teknikerler: Tarım, Çevre ve Orman Bakanlığına bağlı ilgili birimlerinde görev alabilirler. Bakanlığın açtığı sınavı başarmak kaydı ile Ziraii İlaç Bayi Ruhsatı alabilirler, Mezunların eğer sera kurma imkanları varsa kendi işletmelerinde, özel kişi ve firmaların sebze ve saksılı süs bitkileri veya kesme çiçek seralarında, tohum firmalarında, ilaç firmaları ve bayilerinde, gübre firmaları ve bayilerinde, sulama ekipmanları imal eden firma veya projelendirip kuran firmalarda, peyzaj işletmelerinde, özellikle turizm şirketlerinin peyzaj düzenleme ve bakım işlerinde çalışabilirler. Programı başarıyla tamamlayanlar, dikey geçiş sınavı ile Ziraat Fakültelerine geçebilirler.
Bir Üst Dereceye Geçiş
17845 Sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan "Yükseköğretim Kurumları Arasında Önlisans ve Lisans Düzeyinde Yatay Geçiş Esaslarına İlişkin Yönetmelik" hükümlerine göre yapılır. Yatay geçiş başvuruları, yönetim kurulu tarafından değerlendirilerek sonuçlandırılır. Yatay geçiş yapan öğrencilerin öğrenim süreleri, öğrencinin geldiği kurumda kullandığı süreler de hesaba katılarak toplam eğitim-öğretim süresi, kanunla belirlenen azami süreyi aşmayacak şekilde ilgili birimin yönetim kurulunca belirlenir. Meslek yüksekokulu mezunlarının Mığla Sıtkı Koçman Üniversitesi'ne bağlı lisans programlarına dikey geçişleri ise 19.02.2002 tarihli ve 24676 Sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan "Meslek Yüksekokulları ve Açık Öğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkındaki Yönetmelik" hükümlerine uygun olarak Fakülte yönetim kurullarınca yapılır. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi'ne bağlı Fakülte, Yüksekokul, Meslek Yüksekokullarının Bölüm ve Programları arasında yatay geçiş yapılabilir. Bu geçişe ilişkin esaslar, Üniversite Senatosunca kararlaştırılan yönerge ile düzenlenir.
Eğitim Türü
Örgün öğretim, Ön lisans
Bölüm Başkanı
Prof.Dr. Fahri YİĞİT
Bölüm AKTS Koordinatörü
Öğr.Gör. Kerziban ÇOBAN
Ders Planı
1. Yıl
- 1. Dönem
Ders Kodu
|
Ders Adı
|
Ders Türü
|
Teori
|
Uygulama
|
AKTS
|
Yazdır
|
ATB1801
|
ATATÜRK İLKELERİ VE İNK. TARİHİ I
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
2
|
|
ATBY1801
|
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I
|
Zorunlu
|
0
|
0
|
2
|
|
BAH1801
|
BOTANİK
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
2
|
|
BAH1803
|
TOPRAK BİLGİSİ
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
3
|
|
BAH1805
|
BİTKİ EKOLOJİSİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
2
|
|
SER1001
|
SERACILIK UYGULAMASI I
|
Zorunlu
|
0
|
4
|
3
|
|
SER1003
|
TARIM ALET VE MAKİNALARI
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
3
|
|
SER1497
|
STAJ (30 İŞGÜNÜ)
|
Zorunlu
|
0
|
0
|
8
|
|
SER1501
|
TARIM VE ÇEVRE
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
2
|
|
SER1503
|
MEVSİMLİK SÜS BİTKİLERİ YETİŞTİRİCİLİĞİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
2
|
|
TDB1801
|
TÜRK DİLİ I
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
2
|
|
TDBY1801
|
TÜRK DİLİ I
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
2
|
|
YDB1801
|
İNGİLİZCE I
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
2
|
|
YDB1803
|
ALMANCA I
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
2
|
|
YDB1805
|
FRANSIZCA I
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
2
|
|
İSG1901
|
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
3
|
|
| | | | | | |
|
1. Yıl
- 2. Dönem
Ders Kodu
|
Ders Adı
|
Ders Türü
|
Teori
|
Uygulama
|
AKTS
|
Yazdır
|
ATB1802
|
ATATÜRK İLKELERİ VE İNK. TARİHİ II
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
2
|
|
BAH1802
|
BİTKİ FİZYOLOJİSİ
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
3
|
|
BAH1806
|
BAHÇE BİTKİLERİ TEMEL BİLGİSİ
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
3
|
|
BAH1812
|
BİTKİ KORUMA
|
Seçmeli
|
2
|
2
|
2
|
|
BİP1824
|
BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
3
|
|
SER1002
|
SERACILIK UYGULAMASI II
|
Zorunlu
|
0
|
4
|
3
|
|
SER1004
|
BİTKİ BESLEME VE TOPRAK VERİMLİLİĞİ
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
3
|
|
SER1006
|
GENEL SEBZECİLİK
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
4
|
|
SER1008
|
TARIMSAL SAVAŞ İLKELERİ
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
3
|
|
SER1502
|
TIBBİ VE AROMATİK BİTKİLER
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
2
|
|
SER1504
|
BİTKİ ÜRETİM TEKNİKLERİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
2
|
|
SER1506
|
PERMAKÜLTÜR YETİŞTİRİCİLİĞİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
2
|
|
SER1508
|
ÇEVRE DOSTU ÜRETİM TEKNİKLERİ
|
Seçmeli
|
4
|
0
|
4
|
|
TDB1802
|
TÜRK DİLİ II
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
2
|
|
YDB1802
|
İNGİLİZCE II
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
2
|
|
YDB1804
|
ALMANCA II
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
2
|
|
YDB1806
|
FRANSIZCA II
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
2
|
|
| | | | | | |
|
2. Yıl
- 1. Dönem
Ders Kodu
|
Ders Adı
|
Ders Türü
|
Teori
|
Uygulama
|
AKTS
|
Yazdır
|
BAH2801
|
EKOLOJİK TARIM
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
2
|
|
BSD1900
|
BEDEN EĞİTİMİ
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
3
|
|
GSR1900
|
RESİM
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
3
|
|
SER2001
|
SERA SEBZE YETİŞTİRİCİLİĞİ I
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
3
|
|
SER2003
|
SERA HASTALIKLARI VE MÜCADELESİ
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
3
|
|
SER2005
|
GÜBRELER VE GÜBRELEME
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
4
|
|
SER2007
|
SÜS BİTKİLERİ YETİŞTİRİCİLİĞİ I
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
3
|
|
SER2009
|
SERACILIK UYGULAMASI III
|
Zorunlu
|
0
|
4
|
3
|
|
SER2497
|
STAJ (30 İŞGÜNÜ)
|
Zorunlu
|
0
|
0
|
8
|
|
SER2503
|
ÖRTÜALTI MEYVE YETİŞTİRİCİLİĞİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
2
|
|
SER2505
|
BİYOLOJİK MÜCADELE
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
2
|
|
SER2507
|
HASAT SONU İŞLEMLER VE PAZARLAMA
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
2
|
|
SER2509
|
SERA KLİMASI VE OTOMASYONU
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
2
|
|
SER2511
|
TARIMSAL SAVAŞ İLAÇLARI VE ÇEVREYE OLAN ETKİLERİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
2
|
|
| | | | | | |
|
2. Yıl
- 2. Dönem
Ders Kodu
|
Ders Adı
|
Ders Türü
|
Teori
|
Uygulama
|
AKTS
|
Yazdır
|
BAH2802
|
FİDE VE FİDAN YETİŞTİRME TEKNİĞİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
2
|
|
BAH2806
|
AŞILAMA VE BUDAMA TEKNİKLERİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
2
|
|
SER2002
|
SERA SEBZE YETİŞTİRİCİLİĞİ II
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
3
|
|
SER2004
|
SERA ZARARLILARI VE MÜCADELESİ
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
3
|
|
SER2006
|
TOPRAKSIZ TARIM
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
3
|
|
SER2008
|
SÜS BİTKİLERİ YETİŞTİRİCİLİĞİ II
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
3
|
|
SER2010
|
SERACILIK UYGULAMASI IV
|
Zorunlu
|
0
|
4
|
3
|
|
SER2012
|
SERA YAPIM TEKNİĞİ
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
4
|
|
SER2502
|
KESME ÇİÇEK YETİŞTİRİCİLİĞİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
2
|
|
SER2504
|
SEBZE TOHUMCULUĞU
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
2
|
|
SER2506
|
İYİ TARIM UYGULAMALARI, KALİTE VE SERTİFİKASYON
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
2
|
|
SER2508
|
SEBZELERDE AŞILAMA TEKNİKLERİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
2
|
|
SER2510
|
BİTKİ BESLENME BOZUKLUKLARI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
2
|
|
SER2512
|
YABANCI OTLAR VE MÜCADELE
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
2
|
|
STP2802
|
SERA SULAMA YÖNTEMLERİ
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
3
|
|
| | | | | | |
|
|
Değerlendirme Anketleri
Dersler ile Program Yeterlilikleri Matrisi
1. Yıl
- 1. Dönem
Ders Adı | Py1 | Py2 | Py3 | Py4 | Py5 | Py6 | Py7 | Py8 | Py9 | Py10 | Py11 | Py12 | Py13 | Py14 | Py15 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNK. TARİHİ I | | | | | | | | | | | | 4 | | | |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I | | | | | | | | | | | | 4 | | | |
BOTANİK | 5 | | | 2 | 3 | 4 | 2 | 2 | 4 | | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 |
TOPRAK BİLGİSİ | 1 | 3 | 2 | 5 | 2 | 3 | | 2 | 3 | | | 1 | 1 | 2 | |
BİTKİ EKOLOJİSİ | 5 | 3 | 3 | 3 | | | | 1 | 3 | | 1 | 1 | | 2 | |
SERACILIK UYGULAMASI I | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 1 | 3 | 2 | 2 | | 1 | 3 | 4 | 1 |
TARIM ALET VE MAKİNALARI | | | | | 5 | | | | | | | | 2 | | |
STAJ (30 İŞGÜNÜ) | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | | 5 | 4 | 4 | 4 | 2 |
TARIM VE ÇEVRE | 1 | | 2 | | | | | 1 | 1 | | 1 | 3 | 5 | | |
MEVSİMLİK SÜS BİTKİLERİ YETİŞTİRİCİLİĞİ | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 2 | 3 | 3 | 1 | 1 | 4 | 4 | 4 | |
TÜRK DİLİ I | | | | | | | | | | | | 4 | | | |
TÜRK DİLİ I | 1 | 1 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 1 | 1 | 4 | 3 | 1 | | | |
İNGİLİZCE I | | | | | | | | | | | | 5 | | | |
ALMANCA I | | | | | | | | | | | | 4 | | | |
FRANSIZCA I | | | | | | | | | | | | 3 | | | |
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ | | | | | | | | | | | 4 | | | | |
| | | | | | | | | | | | | | | |
|
1. Yıl
- 2. Dönem
Ders Adı | Py1 | Py2 | Py3 | Py4 | Py5 | Py6 | Py7 | Py8 | Py9 | Py10 | Py11 | Py12 | Py13 | Py14 | Py15 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNK. TARİHİ II | | | | | | | | | | | | 4 | | | |
BİTKİ FİZYOLOJİSİ | 3 | 3 | 4 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 |
BAHÇE BİTKİLERİ TEMEL BİLGİSİ | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |
BİTKİ KORUMA | 2 | 3 | 1 | 2 | | | | 1 | 5 | | | | | | |
BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ | 1 | 1 | 1 | 4 | 5 | 4 | 1 | 3 | 5 | 1 | 3 | 5 | | | |
SERACILIK UYGULAMASI II | 4 | 5 | 3 | 3 | 1 | 3 | | 2 | 1 | 2 | | | | | |
BİTKİ BESLEME VE TOPRAK VERİMLİLİĞİ | 1 | 5 | 2 | 5 | | 5 | | | 3 | | | | | | |
GENEL SEBZECİLİK | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 1 | 1 | 4 | 4 | 5 | |
TARIMSAL SAVAŞ İLKELERİ | 2 | 3 | 1 | 2 | | | | 1 | 5 | | | | | | |
TIBBİ VE AROMATİK BİTKİLER | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |
BİTKİ ÜRETİM TEKNİKLERİ | 5 | 2 | 1 | | 1 | 3 | | | | 1 | | | | 5 | |
PERMAKÜLTÜR YETİŞTİRİCİLİĞİ | 1 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 5 | 3 | 1 | |
ÇEVRE DOSTU ÜRETİM TEKNİKLERİ | 5 | 4 | | | | | | 4 | | | | 4 | | 4 | |
TÜRK DİLİ II | | | | | | | | | | | | 4 | | | |
İNGİLİZCE II | | | | | | | | | | | | 5 | | | |
ALMANCA II | | | | | | | | | | | | | | | |
FRANSIZCA II | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | | | |
|
2. Yıl
- 1. Dönem
Ders Adı | Py1 | Py2 | Py3 | Py4 | Py5 | Py6 | Py7 | Py8 | Py9 | Py10 | Py11 | Py12 | Py13 | Py14 | Py15 |
EKOLOJİK TARIM | 2 | | 1 | 2 | | | | | 3 | | | 1 | 5 | | |
BEDEN EĞİTİMİ | | | | | | | | | | | | 4 | | | |
RESİM | | | | | | | | | | | | 3 | | | |
SERA SEBZE YETİŞTİRİCİLİĞİ I | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | |
SERA HASTALIKLARI VE MÜCADELESİ | 2 | 3 | | 2 | 1 | | | 1 | 5 | | | | | | |
GÜBRELER VE GÜBRELEME | 1 | 5 | 1 | 5 | | 3 | | | 3 | | | | | | |
SÜS BİTKİLERİ YETİŞTİRİCİLİĞİ I | 5 | | | | | 4 | | | | | | | | | |
SERACILIK UYGULAMASI III | 5 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | | 1 | 1 | 2 | | | | | |
STAJ (30 İŞGÜNÜ) | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | 5 | 5 | 5 | 2 |
ÖRTÜALTI MEYVE YETİŞTİRİCİLİĞİ | 4 | | 3 | 3 | | 3 | | | | | | | 3 | 4 | 4 |
BİYOLOJİK MÜCADELE | 2 | | 1 | 2 | | | | | 3 | | | | | 1 | |
HASAT SONU İŞLEMLER VE PAZARLAMA | | | | | | | 5 | | | | | | | | |
SERA KLİMASI VE OTOMASYONU | 5 | 5 | | 5 | | | | | | | | | | | |
TARIMSAL SAVAŞ İLAÇLARI VE ÇEVREYE OLAN ETKİLERİ | 2 | 5 | | 2 | | | | 1 | 3 | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | | | |
|
2. Yıl
- 2. Dönem
Ders Adı | Py1 | Py2 | Py3 | Py4 | Py5 | Py6 | Py7 | Py8 | Py9 | Py10 | Py11 | Py12 | Py13 | Py14 | Py15 |
FİDE VE FİDAN YETİŞTİRME TEKNİĞİ | 5 | 4 | 2 | 4 | 1 | 4 | 4 | 5 | | 1 | | | 3 | 5 | |
AŞILAMA VE BUDAMA TEKNİKLERİ | 3 | | | 5 | | | | 2 | | | | | | | |
SERA SEBZE YETİŞTİRİCİLİĞİ II | 5 | | | 5 | | | | | | 3 | | | | | |
SERA ZARARLILARI VE MÜCADELESİ | 2 | 3 | | | 1 | | | 1 | 5 | | | | | | |
TOPRAKSIZ TARIM | 5 | 5 | | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
SÜS BİTKİLERİ YETİŞTİRİCİLİĞİ II | | | 4 | | | | 5 | | | | | | | | |
SERACILIK UYGULAMASI IV | 5 | 4 | 4 | 4 | 1 | 4 | 4 | 1 | 3 | 1 | | | 4 | 4 | 4 |
SERA YAPIM TEKNİĞİ | 3 | | | | 5 | | | | | 2 | | | | | |
KESME ÇİÇEK YETİŞTİRİCİLİĞİ | 4 | 5 | 4 | 5 | | 3 | | 1 | | | | | 3 | 4 | |
SEBZE TOHUMCULUĞU | | | | | 3 | | | | 5 | | | | | | |
İYİ TARIM UYGULAMALARI, KALİTE VE SERTİFİKASYON | 5 | | 3 | | | | | 2 | | | | | | | |
SEBZELERDE AŞILAMA TEKNİKLERİ | 5 | | | | 5 | | | | 4 | | | | | | |
BİTKİ BESLENME BOZUKLUKLARI | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | | | 5 | | | | | | | |
YABANCI OTLAR VE MÜCADELE | 3 | | | | | 4 | | | | | | | | | |
SERA SULAMA YÖNTEMLERİ | | | | | | | | | | 5 | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | | | |
|
|