Kabul Koşulları
Tezli yüksek lisans programına başvuru yapacak adayların Eğitim Fakültesi mezunu olmaları ya da Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi veya özel okullarda öğretmen olarak çalışıyor olduklarını belgelendirmeleri gereklidir. Adayların mezuniyet genel not ortalamasının 4 tam not üzerinden 2.50 olması ve ALES sınavından en az 55 puan almış olmaları gerekir. Lisansüstü giriş yazılı sınavından (Bilim Sınavı) en az 50 ve üzeri puan alan adaylar değerlendirmeye alınacaktır.
Yeterlilik Koşulları
Öğrencinin yarıyıl sonu sınavına girebilmesi için; teorik derslerin en az %70’' ine, uygulamaların ise en az %80’ine katılmış olması gerekir. Bir dersten başarılı olabilmek için yarıyıl sonu başarı notunun en az CC (70-74) olması gerekir. Öğrenciler, öğrenimleri boyunca uzmanlık alan dersi dışında en az yedi dersi, bir semineri ve tez çalışmasını başarmak zorundadırlar. Ayrıntılı bilgi için Muğla Sıtkı Koçman Lisansüstü Yönetmeliğine bakılabilir.
Önceki Öğrenim
Başka bir yükseköğretim kurumunda lisansüstü öğrencisi statüsünde ders alan ve kaydı silinen öğrenciler, aldıkları derslerin tanınması hususunda her yarıyılın ilk haftasında Enstitü Ana Bilim Dalı Kurulu aracılığı ile Enstitüye başvurur. Bu derslerin tanınması ve öğrencinin öğrenimine hangi yarıyılda başlaması gerektiğine, tanınan ve başarı notları aktarılan eğitim-öğretim programındaki derslerin toplam kredisi ve öğrencinin kaydolduğu programın eğitim-öğretim programındaki yarıyıl kredileri dikkate alınarak bu derslerin karşılık geldiği yarıyıl sayısı hesaplanır. Bu süre Kanunun 44 üncü maddesinde belirtilen azami öğrenim süresinden düşülerek, öğrencinin intibak ettirileceği yarıyıl Enstitü Ana Bilim Dalı Kurulunun görüşü doğrultusunda Enstitü Yönetim Kurulu tarafından karar verilir. Ayrıntılı bilgi için Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Lisansüstü yönetmeliği incelenebilir.
Tarihçe
Bu program 2021-2022 eğitim-öğretim yılında Eğitim Bilimleri Enstitüsü altında kurulmuştur.
Program Profili
Programın vizyonu, üst düzey özgün bilimsel araştırma süreçlerine dayalı bir şekilde bilgiye ulaşma, değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliklerine sahip ulusal ve uluslararası ölçekte nitelikli öğretim teknolojileri uzmanları yetiştirmektir. Programın misyonu, evrensel değerler ışığında, bilim, teknoloji ve sanat birikiminden yararlanarak ülkenin geleceği için üstün nitelikli öğretmenler, eğitimciler, akademisyenler ve araştırmacılar yetiştirmek; araştırma, eğitim ve hizmet alanlarındaki üretimini toplum yararına sunmaktır. Ayrıca, profesyonel öğretim tasarımını desteklemek ve geliştirmek için bilim, öğrenme ve öğretme sanatı birlikte kullanma; teknolojinin etkili kullanılması amacıyla öğretim uygulamalarının analiz, tasarım, geliştirme, uygulama ve değerlendirilmesi; bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip edebilen, öğretim teknolojilerinde sosyal yardım ve hizmet vermede liderlik edebilen, bilgili, üretken, yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrayan, Atatürk ilke ve inkılaplarına bağlı, çağdaş bilim insanları yetiştirme programın diğer misyonları arasındadır.
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyeleri tarafından hazırlanan ve bilgi paketinde ayrıntılı olarak tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği'nin ilgili maddeleri uygulanır.
Mezuniyet Koşulları
Öğrenciler Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği doğrultusunda mezun olurlar.
Mezun İstihdamı
Öğretim Teknolojileri tezli yüksek lisans mezunları, “Bilim Uzmanı” unvanı ile mezun olmaktadırlar. Mezunlar eğitim materyalleri tasarlayan şirketlerde ve üniversitelerin akademik kadrolarında çalışabilmektedirler. Özel sektörde görev alabilecekleri gibi, çeşitli uzaktan eğitim kurumlarında e-öğrenme uzmanı olarak da çalışabilirler. Bunların yanısıra TRT, TÜBİTAK gibi kurum ve kuruluşlarda da yayımcı, uzman ya da uzman yardımcısı gibi kadrolarda istihdam edilebilmektedirler. İsteyen öğrenciler, aynı ana bilim dalının doktora eğitimine devam edebilecekleri gibi, farklı bir alanda da doktora yapabilmektedirler.
Bir Üst Dereceye Geçiş
Yüksek Lisans eğitimini başarıyla tamamlayanlar ALES ve YDS sınavlarından geçerli not almaları şartıyla doktora eğitimine devam edebilirler.
Eğitim Türü
Türkiye Yeterlikler Çerçevesi Bağlamında Öğretim Teknolojileri Tezli Yüksek Lisans Programının Amaçları
Öğretim teknolojileri tezli yüksek lisans programının amaçları Türkiye Yeterlik Çerçevesi ile uyumlu olarak, öğretim teknolojileri alanında ihtisaslaşabilme; alanındaki ve diğer ilişkili alanlardaki meselelerde sorgulayıcı yaklaşıma sahip olabilme; alanında yeni bilgi ve yöntemleri geliştirmek ve farklı alanlardan bilgiyi bütünleştirmek için yürütülen araştırma ve/veya yenilik faaliyetlerinde sorun çözebilme; ekip üyesi veya kısmen özerk olarak ileri araştırma projesi yürütebilme; öngörülemeyen, karmaşık ve yeni stratejik yaklaşımlar gerektiren öğrenme ortamlarını yönetebilme; karmaşık bir ortamda değişimi yönetebilme; alanında bilgi ve uygulamaya katkı yapabilme; alanına ve ilişkili diğer alanların bilgisine yönelik hayat boyu öğrenme yaklaşımının kavram, politika, araçlar ve uygulaması ve bunların örgün ve yaygın eğitim ile serbest öğrenme yollarıyla ilişkisi konusunda liderlik yapabilme; alanında, toplumsal ve etik meseleleri ve sorumlulukları dikkate alarak yargıda bulunabilme şeklindedir.