Kazanılan Derece
Müfredat dahilinde alınması gereken zorunlu ve seçmeli tüm dersleri başarıyla tamamlayarak yeterli krediyi kazanan öğrenciler ön lisans diplomalarını alarak Restorasyon Teknikeri unvanı ile mezun olurlar.
Kabul Koşulları
Lise Diploması
Öğrenci Seçme Sınavında başarılı olmak
Yeterlilik Koşulları
Öğrencinin mezun olması için tamamlaması gereken kredi 120'dir. Öğrencinin mezun olabilmesi için not ortalamasının 2.00 üzerinde olması gerekmektedir.
Önceki Öğrenim
Öğrencilerin daha önce mezun oldukları yüksek öğrenim kurumlarındaki derslerden eğitimleri süresince muaf olmaları mümkündür. Ancak muafiyetin sağlanabilmesi için ders içeriklerinin ve harf not aralıklarının Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Mimari Restorasyon program müfredatıyla uyumlu olması gerekmektedir. Muafiyetler yönetim kurulunun onayı sonrası geçerlilik kazanacaktır.
Tarihçe
Mimari Restorasyon Programı Teknik Programlar Bölümü adı altında Restorasyon Programı adi ile Milas Meslek Yüksekokulu'nun 1995-1996 Eğitim Öğretim yılında Eğitim Öğretime başlayan ilk programdır. 2011-2012 Eğitim Öğretim yılından itibaren Bölüm adı Mimarlık ve Şehir Planlama Bölümü, Program adı da Mimari Restorasyon Programı olarak değişmiştir. Bölümümüz Mimari Restorasyon Programı'nda 2003-2004 Eğitim-Öğretim yılından itibaren ikinci öğretimde de Eğitim-Öğretime devam etmektedir.
Program Profili
Her akademik yıl için 40+2 öğrencilik bir kontenjanı bulunan Restorasyon Programı, müfredatı dört yarıyılda tamamlanan tam zamanlı eğitim verir. 40 iş günü meslek stajı da dahil, müfredatın gerektirdiği tüm dersleri başarıyla tamamlayarak 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasını sağlayan öğrenciler mezun olmaya hak kazanırlar.
2016–2017 akademik yılı itibarıyla 150 öğrencisi bulunan programda 5 öğretim görevlisi görev yapmaktadır.
Program, eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetlerine destek vermek üzere aşağıdaki fiziki imkanlara sahiptir:
- Ahşap, Arkeolojik eser ve Çini işlikleri , Bilgisayar Laboratuarları
- 2 tane derslik
Program Yeterlilikleri
1- |
Koruma alanında nitelikli ara eleman olarak istihdam edilebilme |
2- |
Mimari çizim tekniklerine hakim olabilmek |
3- |
Koruma alanında entelektüel bakış açısına sahip olabilmek |
4- |
Geleneksel yapım sistemlerine hakim olabilmek |
5- |
Rölöve çizim ve raporlarını hazırlayabilmek |
6- |
Şantiye çalışması yürütebilmek |
7- |
Çalıştıkları iş ortamlarında iş güvenliğini göz önünde bulundurmak |
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma
Öğrenciler eğitim-öğretim programlarında yer alan tüm teori ve uygulama derslerine, atelye ve laboratuar çalışmalarına ve sınavlara devam etmekle yükümlüdür. Devam durumları dersi veren öğretim elemanı tarafından izlenir ve kaydı tutulur. Tüm zorunlu ve mesleki seçmeli dersler için sınavlar genellikle yazılı olarak yapılır. Her yarıyıl en az en az bir ara sınav yapılır ve bu sınavların tarihleri yarıyılın ilk ayında program tarafından duyurulur. Ara sınavlar ve dönem içi ödevler ve projeler haricinde öğrenciler bir yılsonu sınavına girmekle yükümlüdür. Geçerli bir nedenle sınava giremeyen öğrencilerin Yüksek Okul Yönetim Kurulu tarafında kabul edilirse mazeret sınavına girme hakkı vardır. Yılsonu sınavları program tarafında ilan edilen yer ve tarihlerde yapılırlar.
Öğrenci değerlendirme yöntemleri her ders için farklı şekillerde olabilir. Değerlendirme genelde kitap açık veya kapalı sınavlar, raporlar, ev ödevi, küçük yazılı sınavlar, seminer sunumları veya sözlü sınavlar, laboratuar veya atölye performansına göre yapılır. Öğretim elemanı not verirken öğrencinin ders performansı ve sınavları dışında devam durumunu da dikkate alabilir. Ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı gerektirmeyen dersler program tarafından tespit edilir. Bu gibi durumlarda yarıyıl notu öğrencinin dönem içi performansına göre verilir.
Mezuniyet Koşulları
Öğrenciler eğitim-öğretim programlarında yer alan tüm teori ve uygulama derslerine, atelye ve laboratuar çalışmalarına ve sınavlara devam etmekle yükümlüdür. Devam durumları dersi veren öğretim elemanı tarafından izlenir ve kaydı tutulur. Tüm zorunlu ve mesleki seçmeli dersler için sınavlar genellikle yazılı olarak yapılır. Her yarıyıl en az en az bir ara sınav yapılır ve bu sınavların tarihleri yarıyılın ilk ayında program tarafından duyurulur. Ara sınavlar ve dönem içi ödevler ve projeler haricinde öğrenciler bir yılsonu sınavına girmekle yükümlüdür. Geçerli bir nedenle sınava giremeyen öğrencilerin Yüksek Okul Yönetim Kurulu tarafında kabul edilirse mazeret sınavına girme hakkı vardır. Yılsonu sınavları program tarafında ilan edilen yer ve tarihlerde yapılırlar.
Öğrenci değerlendirme yöntemleri her ders için farklı şekillerde olabilir. Değerlendirme genelde kitap açık veya kapalı sınavlar, raporlar, ev ödevi, küçük yazılı sınavlar, seminer sunumları veya sözlü sınavlar, laboratuar veya atölye performansına göre yapılır. Öğretim elemanı not verirken öğrencinin ders performansı ve sınavları dışında devam durumunu da dikkate alabilir. Ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı gerektirmeyen dersler program tarafından tespit edilir. Bu gibi durumlarda yarıyıl notu öğrencinin dönem içi performansına göre verilir.
Mezun İstihdamı
Program mezunları aşağıdaki alanlarda ara eleman olarak çalışma olanaklarına sahiptirler:
Mimarlık ve iç mimarlık alanında hizmet veren kamu ve özel kuruluşlar,
Şehircilik alanında hizmet veren kamu ve özel kuruluşlar.
Bir Üst Dereceye Geçiş
Restorasyon Programından mezun olan öğrenciler Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile aşağıda isimleri belirtilen Lisans Bölümlerine devam edebilmektedirler.
Çini
El Sanatları
Eski Çini Onarımları
Geleneksel Türk El Sanatları
Geleneksel Türk Sanatları
İç Mimarlık
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Mimarlık
Kültür Varlıklarını Koruma ve Onarım
Şehir ve Bölge Planlama
Tezhip
Eğitim Türü
Bu program restorasyon mesleğini icra edebilecek veya kamu ve özel işletmelerin Restorasyon faaliyetlerinde sorumluluk üstlenebilecek ya da kendi adına işyeri açabilecek, uygulamaya yönelik çağdaş bilgi ve teknolojilerle günlük mevzuata hakim ara insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan 2 yıllık bir yükseköğretim programıdır.
Restorasyon Programının amacı, öğrencilerine aşağıdaki davranışları kazandırarak mezun etmektir.
• Restorasyon mesleğinin temel ilkelerini kavramak.
• Kültürel mirasın korunmasının önemini kavramak
• Restorasyon mesleğinde öncelikle özgün malzemenin, gerektiğinde modern teknolojinin kullanımının önemini kavramak.
• Alanında ferdi ve grup çalışmasının önemini kavramak.
• Ulusal ve uluslar arası boyutta restorasyon mesleğinin sorumluluğunu bilmek.
• İş hayatında meslek ahlâkının önemini bilmek.
• Üst kademe yöneticiler ile alt kademe çalışanlar arasında meslek elemanı olarak önemli bir sorumluluk yüklendiğini bilmek.
• Mesleği ile ilgili mevzuatı takip etmenin önemini bilmek.
• Alanı ile ilgili bilgisayar paket programlarını kullanabilmek.
• Bilgisayar kullanarak alanı ile ilgili yazışmalar yapabilmek. Matbu evrak düzenleyebilmek, bilgi ve belge toplayabilmek, arşivlenmiş bilgi ve belgeleri kullanabilmek.
• Restorasyon projesi hazırlayabilmek.
• İlgili bilim disiplinlerini, örneğin Arkeoloji ve Sanat Tarihi konusunda yeterli bilgi donanımına sahip olmak
• Restorasyon ve Konservasyonun ayrılmaz iki koruma çalışması olduğunu kavramak.
• Planlı ve sistemli çalışma alışkanlığı kazanmak.
Bölüm Başkanı
Öğr.Gör. Banu BÜYÜKGÜN ÇELEBİ
Bölüm AKTS Koordinatörü
Öğr.Gör. Şerafettin BARLAK
Ders Planı
1. Yıl
- 1. Dönem
Ders Kodu
|
Ders Adı
|
Ders Türü
|
Teori
|
Uygulama
|
AKTS
|
Yazdır
|
ATB1801
|
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
2
|
|
ATBY1801
|
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
2
|
|
MİR1001
|
MESLEKİ TEKNİK RESİM I
|
Zorunlu
|
2
|
1
|
4
|
|
MİR1003
|
KORUMA KURAM VE YÖNTEMLERİ
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
4
|
|
MİR1005
|
GELENEKSEL YAPI SİSTEM VE ÖĞELERİ
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
4
|
|
MİR1501
|
GELENEKSEL EL SANATLARI UYGULAMALARI I
|
Seçmeli
|
3
|
1
|
3
|
|
MİR1503
|
İNCE YAPI I
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
3
|
|
MİR1505
|
MESLEK BİLGİSİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
3
|
|
MİR1507
|
YAPI MALZEME BİLGİSİ
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
3
|
|
TDB1801
|
TÜRK DİLİ I
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
2
|
|
TDBY1801
|
TÜRK DİLİ I
|
Zorunlu
|
0
|
0
|
0
|
|
YDB1801
|
İNGİLİZCE I
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
2
|
|
YDB1803
|
ALMANCA I
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
2
|
|
YDB1805
|
FRANSIZCA I
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
2
|
|
İSG1901
|
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
3
|
|
| | | | | | |
|
1. Yıl
- 2. Dönem
Ders Kodu
|
Ders Adı
|
Ders Türü
|
Teori
|
Uygulama
|
AKTS
|
Yazdır
|
ATB1802
|
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
2
|
|
BİP1824
|
BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
3
|
|
MİR1000
|
MESLEK STAJI I ( 30 İŞ GÜNÜ )
|
Zorunlu
|
0
|
0
|
5
|
|
MİR1002
|
MESLEKİ TEKNİK RESİM II
|
Zorunlu
|
2
|
1
|
4
|
|
MİR1004
|
RÖLÖVE I
|
Zorunlu
|
2
|
1
|
5
|
|
MİR1006
|
BİLGİSAYAR MODELLEME
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
4
|
|
MİR1502
|
GELENEKSEL EL SANATLARI UYGULAMALARI II
|
Seçmeli
|
3
|
1
|
3
|
|
MİR1504
|
ARKEOLOJİ
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
3
|
|
MİR1508
|
İNCE YAPI II
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
3
|
|
TDB1802
|
TÜRK DİLİ II
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
2
|
|
YDB1802
|
İNGİLİZCE II
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
2
|
|
YDB1804
|
ALMANCA II
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
2
|
|
YDB1806
|
FRANSIZCA II
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
2
|
|
| | | | | | |
|
2. Yıl
- 1. Dönem
Ders Kodu
|
Ders Adı
|
Ders Türü
|
Teori
|
Uygulama
|
AKTS
|
Yazdır
|
MİR2001
|
RÖLEVE II
|
Zorunlu
|
2
|
1
|
4
|
|
MİR2003
|
BİNA BİLGİSİ
|
Zorunlu
|
2
|
1
|
4
|
|
MİR2005
|
ESKİ ESERLERİN KOR.VE REST.İLK.
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
5
|
|
MİR2007
|
MİMARLIK TARİHİ I
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
3
|
|
MİR2501
|
RESTORASYON ATÖLYESİ I (Çini-Seramik)
|
Seçmeli
|
4
|
2
|
8
|
|
MİR2503
|
RESTORASYON ATÖLYESİ I (AHSAP)
|
Seçmeli
|
4
|
2
|
8
|
|
MİR2505
|
RESTORASYON ATÖLYESİ I (Doğal Taş)
|
Seçmeli
|
4
|
2
|
8
|
|
MİR2507
|
KAGİR MALZEME VE YAPI TEKNİĞİ
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
3
|
|
MİR2509
|
KALEMİŞİ I
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
3
|
|
MİR2511
|
DOĞAL TAŞ KULLANIMI VE UYGULAMA METODLARI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
3
|
|
MİR2513
|
AHŞAP MALZEME VE YAPI TEKNİĞİ
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
3
|
|
MİR2515
|
FOTOĞRAFLA BELGELEME
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
3
|
|
RTV2803
|
İLETİŞİM
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
3
|
|
İŞY2801
|
GİRİŞİMCİLİK
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
3
|
|
İŞY2805
|
KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
3
|
|
| | | | | | |
|
2. Yıl
- 2. Dönem
Ders Kodu
|
Ders Adı
|
Ders Türü
|
Teori
|
Uygulama
|
AKTS
|
Yazdır
|
MİR2002
|
REST. METRAJ VE KEŞİF
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
3
|
|
MİR2004
|
RESTORASYON PROJESİ
|
Zorunlu
|
3
|
1
|
5
|
|
MİR2006
|
BİLGİSAYAR GRAFİK ÇALIŞMALARI
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
3
|
|
MİR2008
|
MİMARLIK TARİHİ II
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
4
|
|
MİR2502
|
RESTORASYON ATÖLYESİ II (ÇİNİ-SERAMİK)
|
Seçmeli
|
4
|
2
|
8
|
|
MİR2504
|
RESTORASYON ATÖLYESİ II (AHŞAP)
|
Seçmeli
|
4
|
2
|
8
|
|
MİR2506
|
RESTORASYON ATÖLYESİ II (Saha modelleme)
|
Seçmeli
|
4
|
2
|
8
|
|
MİR2508
|
MİMARİ METALLER VE KORUMA YÖNTEMLERİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
3
|
|
MİR2510
|
KENTSEL KORUMA
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
4
|
|
MİR2512
|
KAGİR YAP.BOZ.NED.VE KOR.TEK.
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
4
|
|
MİR2514
|
AHŞABIN BOZULMA NEDENLERİ VE KORUN.
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
4
|
|
MİR2516
|
DOĞAL TAŞ KORUMA BAKIM VE ONARIMI
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
3
|
|
MİR2518
|
KALEMİŞİ II
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
3
|
|
MİR2520
|
MESLEK ETİĞİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
3
|
|
| | | | | | |
|
|
Değerlendirme Anketleri
Dersler ile Program Yeterlilikleri Matrisi
1. Yıl
- 1. Dönem
Ders Adı | Py1 | Py2 | Py3 | Py4 | Py5 | Py6 | Py7 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |
MESLEKİ TEKNİK RESİM I | | | | | | | |
KORUMA KURAM VE YÖNTEMLERİ | | | | | | | |
GELENEKSEL YAPI SİSTEM VE ÖĞELERİ | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
GELENEKSEL EL SANATLARI UYGULAMALARI I | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
İNCE YAPI I | | | | | | | |
MESLEK BİLGİSİ | | | | | | | |
YAPI MALZEME BİLGİSİ | | | | | | | |
TÜRK DİLİ I | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |
TÜRK DİLİ I | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |
İNGİLİZCE I | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
ALMANCA I | | | | | | | |
FRANSIZCA I | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ | 4 | 1 | 2 | 2 | 3 | 4 | 2 |
| | | | | | | |
|
1. Yıl
- 2. Dönem
Ders Adı | Py1 | Py2 | Py3 | Py4 | Py5 | Py6 | Py7 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II | | | | | | | |
BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |
MESLEK STAJI I ( 30 İŞ GÜNÜ ) | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
MESLEKİ TEKNİK RESİM II | | | | | | | |
RÖLÖVE I | 3 | | | | | | |
BİLGİSAYAR MODELLEME | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |
GELENEKSEL EL SANATLARI UYGULAMALARI II | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
ARKEOLOJİ | | | | | | | |
İNCE YAPI II | | | | | | | |
TÜRK DİLİ II | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |
İNGİLİZCE II | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ALMANCA II | 3 | | | | | | |
FRANSIZCA II | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |
| | | | | | | |
|
2. Yıl
- 1. Dönem
Ders Adı | Py1 | Py2 | Py3 | Py4 | Py5 | Py6 | Py7 |
RÖLEVE II | | | | | | | |
BİNA BİLGİSİ | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | |
ESKİ ESERLERİN KOR.VE REST.İLK. | | | | | | | |
MİMARLIK TARİHİ I | | | | | | | |
RESTORASYON ATÖLYESİ I (Çini-Seramik) | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
RESTORASYON ATÖLYESİ I (AHSAP) | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
RESTORASYON ATÖLYESİ I (Doğal Taş) | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
KAGİR MALZEME VE YAPI TEKNİĞİ | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
KALEMİŞİ I | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
DOĞAL TAŞ KULLANIMI VE UYGULAMA METODLARI | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
AHŞAP MALZEME VE YAPI TEKNİĞİ | | | | | | | |
FOTOĞRAFLA BELGELEME | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
İLETİŞİM | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 |
GİRİŞİMCİLİK | | | | | | | |
KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 |
| | | | | | | |
|
2. Yıl
- 2. Dönem
Ders Adı | Py1 | Py2 | Py3 | Py4 | Py5 | Py6 | Py7 |
REST. METRAJ VE KEŞİF | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
RESTORASYON PROJESİ | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
BİLGİSAYAR GRAFİK ÇALIŞMALARI | 3 | 3 | 3 | | 3 | 3 | |
MİMARLIK TARİHİ II | | | | | | | |
RESTORASYON ATÖLYESİ II (ÇİNİ-SERAMİK) | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
RESTORASYON ATÖLYESİ II (AHŞAP) | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
RESTORASYON ATÖLYESİ II (Saha modelleme) | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
MİMARİ METALLER VE KORUMA YÖNTEMLERİ | | | | | | | |
KENTSEL KORUMA | 5 | 1 | 5 | 5 | 3 | 1 | 1 |
KAGİR YAP.BOZ.NED.VE KOR.TEK. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
AHŞABIN BOZULMA NEDENLERİ VE KORUN. | | | | | | | |
DOĞAL TAŞ KORUMA BAKIM VE ONARIMI | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
KALEMİŞİ II | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
MESLEK ETİĞİ | 5 | 1 | 3 | 1 | 1 | 4 | 4 |
| | | | | | | |
|
|