Eğitim Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Tezli Yüksek Lisans

Kazanılan Derece

Bilim Uzmanlığı

Kabul Koşulları

Tezli Yüksek lisans programına başvuracak adayların Spor Bilimleri Fakültelerinin veya Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulların Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği lisans mezunu olunması (Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifikasına sahip olanların başvuruları kabul edilmeyecektir), Lisans mezuniyeti genel not ortalamasının 4 tam not üzerinden en az 2,5 olması ve ALES sınavından en az 65 puan alınmış olması gerekmektedir.

Yeterlilik Koşulları

Program, iki yarıyıl ders, iki yarıyıl tez dönemi olmak üzere toplam dört yarıyıl eğitim süresi içerir. Programda mevcut olan derslerden en az 120 AKTS ders alan ve bu dersleri tümünü başarıyla tamamlayan, konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrenciler yeterlik koşullarını sağlamış olurlar.

Önceki Öğrenim

Öğrencinin akademik takvimde ilan edilen tarihlerde başvuru yapması halinde daha önce öğrenim gördüğü üniversitede almış olduğu dersler ilgili komisyon tarafından değerlendirilir.

Tarihçe

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Tezli Yüksek Lisans Programı 2023-2024 Güz Yarıyılında eğitim faaliyetlerine başlamış ve aynı akademik yılda öğrenci almaya başlamıştır.

Program Profili

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği lisans derecesi yeterliliklerine dayalı olarak bilginin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak yeni bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerini sağlamak suretiyle Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi alanında ülkenin ihtiyacı olan öğretmen, akademisyen ve araştırmacılar yetiştirmektir. Diğer yandan, MEB’na bağlı resmî eğitim kurumları ile özel öğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin mesleki gelişimine destek olmaktır (yüksek lisans eğitimini tamamlayan öğretmenler uzman öğretmenlik yazılı sınavından muaftır).

Program Yeterlilikleri

1- Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, beden eğitimi ve spor alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir .
2- Beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır
3- Beden eğitimi ve spor alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir
4- Beden eğitimi ve spor alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur
5- Beden eğitimi ve spor alanında uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir
6- Beden eğitimi ve spor alanında uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir
7- Öğretmenlik mesleğindeki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar
8- Beden eğitimi ve spor alanındaki bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir
9- Çalışmalarını yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür
10- Beden eğitimi ve spor alanındaki ile ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır
11- Beden eğitimi ve spor alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
12- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir
13- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir

Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma

Bu programda değerlendirme kuralları her ders için farklılık göstermektedir. Her bir konunun iş yükü ve içeriğinde değişiklik yapılabilir.

Mezuniyet Koşulları

Mezun olabilmek için; • Öğrencinin, en geç danışman atanmasını izleyen dönemden itibaren her yarıyıl kayıt yaptırması, • Bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla seminer dersi dahil en az sekiz ders ve tez çalışmasını içeren en az 120 AKTS kredisini başarıyla almış olması, • Derslerin en az %70’ine katılım sağlanması, yarıyıl sonu başarı notunun en az 70 (CC) olması, • Yedi dönemsel ders ve seminer dersi not ortalamasının ise en az 2.00 olması gerekir.

Mezun İstihdamı

Mezunlar, gerekli yeterlikleri sağladıktan sonra Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okullarda öğretmen veya üniversitelerde akademisyen olarak çalışabilirler.

Bir Üst Dereceye Geçiş

Yüksek Lisans eğitimini başarıyla tamamlayanlar ALES ve geçerliliği olan bir yabancı dil sınavından geçerli not almaları şartıyla doktora eğitimine devam edebilirler.

Eğitim Türü

Bu programın genel amacı; Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği lisans derecesi yeterliliklerine dayalı olarak bilginin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak yeni bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerini sağlamak suretiyle Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi alanında ülkenin ihtiyacı olan öğretmen, akademisyen ve araştırmacılar yetiştirmektir. Diğer yandan, MEB’na bağlı resmî eğitim kurumları ile özel öğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin mesleki gelişimine destek olmaktır.

Bölüm Başkanı

Bölüm AKTS Koordinatörü

Ders Planı

1. Yıl - 1. Dönem
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Teori Uygulama AKTS Yazdır
BEÖ 5001 Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik Zorunlu 3 0 6
BEÖ 5501 Beden Eğitimi ve Sporda Çocuk Koruma Seçmeli 3 0 6
BEÖ 5503 Beden Eğitimi ve Spor Öğretim Modelleri Seçmeli 3 0 6
BEÖ 5505 Beden Eğitimi ve Sporda Teknoloji Destekli Öğretim Uygulamaları Seçmeli 3 0 6
BEÖ 5507 Beden Eğitimi ve Sporda Proje Geliştirme ve Yönetimi Seçmeli 3 0 6
BEÖ 5509 Okul Çağı Çocuklarında Beden Eğitimi ve Spora Katılım Psikolojisi Seçmeli 3 0 6
BEÖ 5511 Beden Eğitimi ve Sporda Kapsayıcı Eğitim Seçmeli 3 0 6
BEÖ 5513 Beden Eğitimi ve Spor Dersinde Toplumsal Cinsiyet Seçmeli 3 0 6
BEÖ 5515 Beden Eğitimi ve Sporda Nicel Araştırma Yaklaşımları Seçmeli 3 0 6
BEÖ 5517 Beden Eğitimi ve Sporda İstatistik Seçmeli 3 0 6
BEÖ 5523 Beden Eğitimi ve Sporda Hareket Eğitimi Seçmeli 3 0 6
BEÖ 5525 Antrenman Metodolojisi Seçmeli 3 0 6
BEÖ 5527 Beden Eğitimi ve Sporda Alan Bilgisi Seçmeli 3 0 6
BEÖ 5529 Beden Eğitimi ve Spor Dersinde Drama Uygulamaları Seçmeli 3 0 6
BEÖ 5531 Beden Eğitiminde Etkili Öğretim Becerileri Seçmeli 3 0 6
BEÖ 5533 Beden Eğitiminde Program Dışı Etkinlikler Seçmeli 3 0 6
BEÖ 5701 Uzmanlık Alan Dersi Zorunlu 4 0 6
       
1. Yıl - 2. Dönem
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Teori Uygulama AKTS Yazdır
BEÖ 5090 Seminer Zorunlu 0 2 6
BEÖ 5502 Beden Eğitimi ve Sporda Ahlak ve Etik Seçmeli 3 0 6
BEÖ 5504 Beden Eğitimi ve Sporda Eleştirel Düşünme Seçmeli 3 0 6
BEÖ 5506 Beden Eğitimi ve Sporda Güncel Yaklaşımlar Seçmeli 3 0 6
BEÖ 5508 Beden Eğitimi ve Spor Eğitiminde Program Geliştirme Seçmeli 3 0 6
BEÖ 5510 Beden Eğitimi ve Spor Öğretiminde Akademik Yazma Seçmeli 3 0 6
BEÖ 5512 Beden Eğitimi ve Sporda İnsan İlişkileri Seçmeli 3 0 6
BEÖ 5514 Beden Eğitimi Spor Dersinde Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Tasarımı Seçmeli 3 0 6
BEÖ 5516 Beden Eğitimi ve Sporda Eylem Araştırmaları Seçmeli 3 0 6
BEÖ 5518 Beden Eğitimi ve Sporda Nitel Araştırma Yaklaşımları Seçmeli 3 0 6
BEÖ 5520 Karşılaştırmalı Beden Eğitimi ve Spor Dersi Seçmeli 3 0 6
BEÖ 5519 Çocuklarda Fiziksel Uygunluk ve Değerlendirme Yöntemleri Seçmeli 3 0 6
BEÖ 5521 Motor Gelişim ve Öğrenme Seçmeli 3 0 6
BEÖ 5522 Çocuklarda Fiziksel Okur Yazarlık Seçmeli 3 0 6
BEÖ 5524 Okul Sporları Düzenleme ve Yönetimi Seçmeli 3 0 6
BEÖ 5526 Eğitsel Oyun Tasarımı Seçmeli 3 0 6
BEÖ 5528 Beden Eğitimi ve Spor Dersinde Yetenek Seçimi ve Sportif Yönlendirme Seçmeli 3 0 6
BEÖ 5530 Beden Eğitimi ve Spor Dersinde Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Seçmeli 3 0 6
BEÖ 5532 Okul Çağı Çocuklarında Beceri Öğrenimi ve Performans Seçmeli 3 0 6
BEÖ 5702 Uzmanlık Alan Dersi Zorunlu 4 0 6
       
2. Yıl - 1. Dönem
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Teori Uygulama AKTS Yazdır
BEÖ 5000 Tez Çalışması Zorunlu 0 0 24
BEÖ 5703 Uzmanlık Alan Dersi Zorunlu 4 0 6
       
2. Yıl - 2. Dönem
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Teori Uygulama AKTS Yazdır
BEÖ 5000 Tez Çalışması Zorunlu 0 0 24
BEÖ 5704 Uzmanlık Alan Dersi Zorunlu 4 0 6
       
 

Değerlendirme Anketleri

Dersler ile Program Yeterlilikleri Matrisi

1. Yıl - 1. Dönem
Ders AdıPy1Py2Py3Py4Py5Py6Py7Py8Py9Py10Py11Py12Py13
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik5155341555555
Beden Eğitimi ve Sporda Çocuk Koruma5223154551155
Beden Eğitimi ve Spor Öğretim Modelleri5255155351115
Beden Eğitimi ve Sporda Teknoloji Destekli Öğretim Uygulamaları5555155551115
Beden Eğitimi ve Sporda Proje Geliştirme ve Yönetimi5555455555555
Okul Çağı Çocuklarında Beden Eğitimi ve Spora Katılım Psikolojisi5212152551155
Beden Eğitimi ve Sporda Kapsayıcı Eğitim5245155151115
Beden Eğitimi ve Spor Dersinde Toplumsal Cinsiyet5523135151115
Beden Eğitimi ve Sporda Nicel Araştırma Yaklaşımları5555555255555
Beden Eğitimi ve Sporda İstatistik5255255255555
Beden Eğitimi ve Sporda Hareket Eğitimi5255155151115
Antrenman Metodolojisi5253155251115
Beden Eğitimi ve Sporda Alan Bilgisi5525155455555
Beden Eğitimi ve Spor Dersinde Drama Uygulamaları5255155451115
Beden Eğitiminde Etkili Öğretim Becerileri5244133351115
Beden Eğitiminde Program Dışı Etkinlikler5244133351115
Uzmanlık Alan Dersi5525111555515
              
1. Yıl - 2. Dönem
Ders AdıPy1Py2Py3Py4Py5Py6Py7Py8Py9Py10Py11Py12Py13
Seminer4542322422523
Beden Eğitimi ve Sporda Ahlak ve Etik5223151555555
Beden Eğitimi ve Sporda Eleştirel Düşünme5555151555555
Beden Eğitimi ve Sporda Güncel Yaklaşımlar 555135551115
Beden Eğitimi ve Spor Eğitiminde Program Geliştirme5555155555555
Beden Eğitimi ve Spor Öğretiminde Akademik Yazma5255152555555
Beden Eğitimi ve Sporda İnsan İlişkileri5245155155555
Beden Eğitimi Spor Dersinde Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Tasarımı5255155151115
Beden Eğitimi ve Sporda Eylem Araştırmaları5555555255555
Beden Eğitimi ve Sporda Nitel Araştırma Yaklaşımları5555555255555
Karşılaştırmalı Beden Eğitimi ve Spor Dersi5525115251155
Çocuklarda Fiziksel Uygunluk ve Değerlendirme Yöntemleri5255155451455
Motor Gelişim ve Öğrenme5244133351115
Çocuklarda Fiziksel Okur Yazarlık5225155451155
Okul Sporları Düzenleme ve Yönetimi5255155151115
Eğitsel Oyun Tasarımı5255155551115
Beden Eğitimi ve Spor Dersinde Yetenek Seçimi ve Sportif Yönlendirme5253155551155
Beden Eğitimi ve Spor Dersinde Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları 5255155451155
Okul Çağı Çocuklarında Beceri Öğrenimi ve Performans5255155151115
Uzmanlık Alan Dersi5555555455555
              
2. Yıl - 1. Dönem
Ders AdıPy1Py2Py3Py4Py5Py6Py7Py8Py9Py10Py11Py12Py13
Tez Çalışması4454455554554
Uzmanlık Alan Dersi5555555355555
              
2. Yıl - 2. Dönem
Ders AdıPy1Py2Py3Py4Py5Py6Py7Py8Py9Py10Py11Py12Py13
Tez Çalışması4545455445544
Uzmanlık Alan Dersi5555555355555
              
 

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, 48000 Kötekli/Muğla | Tel: + 90 (252) 211-1000 | Fax: + 90 (252) 223-9280
Copyright © 2013 Bilgi İşlem Daire Başkanlığı
Yukarı Çık